سونی از هاردهای فوق فشرده SL-BG1 و SL-BG2 رونمایی کرد.

26
۷,۸۵۱

hardssd
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کامیپوتری شدن بسیاری از بخش های زندگی داشتن یک ابزار برای ذخیره اطلاعات یک امر ضروری محسوب میشود. مهمترین عامل برای یک ذخیره ساز اطلاعات علاوه بر گنجایش بالا، سبک و قابل حمل بودن آن است. فلش مموری ها و هاردی اکسترنال بهترین ابزارهای قبل حمل برای ذخیره اطلاعات به حساب می آیند.

فلش مموری ها معمولا ظرفیت کمتری نسبت به هارد های اکسترنال دارند اما هارد های اکسترنال به خاطر ظرفیت بیشتر معمولا سنگین تر هستند که حمل آنها به مراتب دشوارتر از فلش مموری هاست.

اما سونی برای این مشکل نیز راه چاره ای در اختیار ما قرار داده است. سونی با معرفی هارد های فوق فشرده خود ظرفیت بالا را در عین سادگی و سبکی به ارمغان می آورد.

هارد های فوق فشرده SL-BG1 و SL-BG2 سونی تنها 35 گرم وزن دارند و فضایی برابر با یک کارت اعتباری را اشغال میکنند.تنها تفاوت این دو مدل نیز فضا ذخیره سازی آنهاست که مدل SL-BG1 فضای 128 گیگابایت و مدل SL-BG2 نیز فضای 256 گیگابایت را در خود جای داده است.

مشخصات کامل این دو هارد را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید. برای مشاهده جزئیات بر روی عکس کلیک کنید.

SSD

 

هاردهای فوق فشرده SL-BG1 و SL-BG2 قرار است به زودی در دو رنگ مشکی و نقره ای توسط سونی عرضه شوند. البته هنوز در مورد قیمت نهایی این هارد ها خبری منتشر نشده است.

SONY-SL-BG1-And-SL-BG2

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

26 دیدگاه ها

  1. من یه فلش مموری سیلیکون پاور 64 گیگ USB3 با سرعت رایت 85 مگابایت بر ثانیه خریدم 160 تومن که 128 گیگش در می اومد حدود 400 تومن البته هارد 1 ترابایت وسترن هم دارم
    حالا اگه مقایسه ای بکنیم بین این فلش مموری من و این هاردهای فشرده و همچنین با سابقه سونی در قیمت گذاری محصولاتش و اینکه مانور اصلی سونی روی اندازه منحصر یه فرد این محصولات میشه قیمت پایه حدود 400 هزار تومان رو برای این محصولات پیش بینی کرد که به نظر من اصلا به صرفه نیست چون اگه اندازه کوچیک میخواید تا 128 گیگ فلش مموری هست توی بازار و اگر ظرفیت بالا میخوایید باز هم گزینه های بسیار به صرفه تری توی بازار هست!

    پاسخ

    Yamaha گفته:
    ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۵۲

    تو سرعت سوپر عجیب ssd داری با فلش مموری مقایسه میکنی؟!!! این دو اصلا قابل مقایسع نیستن چه در سرعت چه در عمر. در ضمن سونی خودشم فلش مموری 128 ساخته.

    پاسخ

    TaherSib گفته:
    ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۲۹

    دوست خوبم بهتره یه بار دیگه کامنت منو با دقت بخونی، من هیچ مقایسه ای بین سرعت سوپر عجیب ssd و فلش مموری نکردم، فقط هدفم رسیدن به قیمتی تقریبی بود و بس!
    شما حتی مشخصات این هارد فشرده رو هم نخوندید اگه بیشتر دقت میکردید می بینید که:
    1- درگاه اتصال این هارد USB 3 هستش و حتی اگه سرعت نور هم داشته باشه از نهایت سرعت USB 3 تجاوز نمیکنه و اگر با USB 2 باشه که بدتر!
    2- حجم این هارد نهایتا 2 برابر همون فلش مموری 128 گیگی که میگید خود سونی هم تولید کرده هستش و فکر نکنید برای با این قیمتی که حداقل بالای 400 هزار تومان برای مدل 128 گیگش خواهد بود و سایزی که دو سه برابر بزرگترین فلش مموری ها هست گزینه مناسبی برای حمل و نقل باشه!
    3- این هارد قراره اکسترنال باشه و با شناختی که از هاردهای اکسترنال داریم اونها از نوع HDD هستند و مقایسه این هارد جدید شرکت بزرگ سونی که از نوع SSD باید باشه درست تر هست که با فلش مموری ها مقایسه بشه چون مقاربت ذاتی بیشتری با فلش مموری ها داره!!

    پاسخ

  2. واقعا نیاز بود به همچین نوع هاردی
    دوست های عزیز بهتره بدونن این هار جامد از نوع ssd هستش
    برای همین ظرفیت کمتری دارن
    چون قیمت بالایی دارن
    128 حداقل 350 قیمتشه
    ولی کیفیت ساخت سونی اینجا هم موج میزنه

    بزرگترین مزیت اینه که هارد ssd با usb وجود نداره که سونی جان زحمتشو کشید

    پاسخ

  3. لامصب هارداش هم کیفیت ساختشون بالاست. من یدونه 1 ترا خریدم 270 تومن تو عید. فوق العادست. جالبه بعضی فروشنده ها میگن دیگه فلش و هارد سونی ساخته نمیشه درحالی که سونی این هاردهارو معرفی کرد امروز. چرا بعضی فروشندها حاضرن بخاطر یکمقدار سود همه دروغی بگن؟!!!

    پاسخ

    SonyExpert گفته:
    ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۴۳

    چون که تا میتونن هارد سامی از اینایی که 3 تا بخر 10 تا ببر رو بندازن به مشتری نمیان هاردای با کیفیت سونی رو به مشتری معرفی کنن.

    پاسخ

    CrytrOn گفته:
    ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۳:۲۰

    هارد سامی؟!
    تا جایی که من اطلاع دارم بخش اعظم هارد های فروشگاه های ایران توسط ای دیتا , سی گیت و وسترن دیجیتال تشکیل داده شده!

    پاسخ

    SonyExpert گفته:
    ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۲۸

    آقای crytron یه موضوعی که بین هاردا هست اینه که هاردا اکثرا کتورشون یه مارکه و خود هار یه مارک دیگست مثلا من یه ای دیتا داشتم هارد داخلش ساخت سامی بود که افتاد و پوستش شکست و بردم پوستشو عوض کنم یه پوسته سامی انداخت روش و جدا از این موضوع هاردای سمای پلاستم زیادن تو بازار.

    CrytrOn گفته:
    ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۱۰

    ممکنه حق با شماباشه عزیز
    در کل به عقیده ی من هیچ برندی تو این صنعت وسترن دیجیتال نمیشه…
    واقعا عالیه

    Ali ganjian' گفته:
    ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۵:۴۴

    دمت گرم بحال گفتی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here