سونی اَبزارهایِ بازی کودکان را با مجموعه تکنولوژی هایِ جدید خود متحول میسازد.

3
۴,۶۲۰

همه کمپانی با اصالت و خوش نام سونی را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و خلاق ترین کمپانی هایِ دنیا میشناسند. بر کسی پوشیده نیست که سونی در اَدوار مختلف سعی کرده است تعریف جدیدی از تکنولوژی هایِ نوپا داشته باشد و همیشه خلاقیت اولین رمز پیروزی این کمپانی ژاپنی بوده و میباشد.

میدانیم که آینده سازان فردایِ دنیا کودکان هستند. سونی این موضوع را به خوبی دریافته است و در نظر دارد اَبزار بازی کودکان را با مجموعه تکنولوژی هایِ جدید خود متحول سازد تا نسل آینده بسیار پیشرفته از نسل کنونی باشد. در نمایشگاه CES امسال، سونی با تفکر ویژه ای برایِ آینده سازان فردایِ دنیا حضور پیدا کرد.

اَبزاری که سونی آنرا Koov مینامد، مجموعه ای از خانه سازی هایِ شبیه به لِگو میباشد، که به کودکان در ساخت وسایل مختلف و سپس برنامه ریزی برایِ حیات دادن به آن وسایل کمک میکند. این کار به سادگی انجام میگیرد که در ذیل به توضیح آنها خواهیم پرداخت؛ اما بد نیست ابتدا تعریفی از لگو داشته باشیم:

لِگو ( LEGO ) نام تجاری نوعی اسباب‌ بازی است که توسط گروه لگو در شهر بیلوند دانمارک تولید میشود. محصولات لگو شامل قطعات کوچک رنگارنگ ( اصطلاحاً آجرهای لگو ) عموماً کائوچویی یا پلاستیکی است، که میتوان آنها را به یکدیگر متصل کرد و اجسام گوناگونی ساخت. این اجسام شامل مدل‌ هایِ ساده مانند خانه و قطار و کشتی و یا مدل‌ هایِ پیچیده‌ تر مانند ماشین‌ های شامل جعبه‌ دنده و موتور و سیستم‌ هایِ پنوماتیک هستند. آجرهایِ لگو را میتوان بعد از اتصال به یکدیگر به آسانی از یکدیگر جدا نمود.

حالا که کمی درباره لگو دانستیم بهتر است به تشریح عملکرد Koov بپردازیم. مجموعه Koov همانطور که اشاره شد شامل دسته ای از آجرهایِ پلاستیکی نیمه شفاف در رنگ هایِ مختلف میباشد، که کودک میتواند آنها را سرهم کرده و با آنها اجسام مختلفی مانند یک گیتار یا ویالون ساخته و سپس از طریق نرم افزاری که برایِ کامپیوترهایِ شخصی در نظر گرفته شده است آنرا برنامه ریزی کرده و به آن حیات ببخشد.

سونی اشاره میکند فعلاً نسخه دسکتاپ این برنامه توسعه داده شده است و در آینده ای نزدیک برنامه هایِ مخصوص سیستم عامل هایِ iOS و اَندروید نیز برایِ این اَبزار منتشر خواهند شد. الگوریتم برنامه نویسی با این نرم افزار هم بسیار ساده است. سونی الگوریتم این برنامه را بر اساس یک الگویِ بسیار ساده برنامه نویسی استوار ساخته است، که معمولاً برایِ کسانی که در برنامه نویسی مبتدی هستند به کار گرفته میشود.

سونی اشاره میکند که این برنامه علاوه بر تحریک حس نبوغ کمک میکند کودکان به شکل بسیار ساده ای برنامه نویسی را یاد بگیرند. Koov در واقع یکی از برنامه هایِ « آموزش جهانی سونی » میباشد و در نظر دارد برنامه نویسی را برایِ نونهالان و کودکان از سطح بسیار ابتدایی آغاز کرده تا همه از آینده ای روشن تر برخوردار شویم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here