سونی با ارائه دلیل، به صورت رسمی خروج خود از بازار کنسول های دستی را تایید کرد.

3
۱۱,۶۲۸


سونی در سال 2004، پس از آن که دو نسل از کنسول پلی استیشن را روانه بازار کرده بود، تصمیم گرفت تا یک نسخه کوچک و قابل حمل را عرضه کند. پلی استیشن پرتابل که به اختصار، PSP نامیده شده بود، اولین نسل از کنسول های دستی سونی بود که به بازار عرضه شد.

پلی استیشن پرتابل در مدت زمان حضور در بازار با استقبال خوبی مواجه شد و توانست با فروش حدود 80 میلیون دستگاه، یکی از کنسول های پرفروش دنیا در دهه گذشته لقب بگیرد. سونی نسل جدید کنسول قابل حمل خود را با نام پلی استیشن Vita عرضه کرد اما هرگز نتوانست موفقیت کنسول نسل قبل را تکرار کند. نه تنها کنسول پلی استیشن Vita، بلکه کنسول های دستی دیگر نیز نتوانستند در سال های اخیر موفقیت نسل های گذشته را تکرار کنند که بدون تردید فراگیر شدن تلفن های هوشمند، مهمترین دلیل این ناکامی به حساب می آیند.

آقای Andrew House مدیر بخش بازی های سونی در گفتگو با خبرنگار بلومبرگ در نمایشگاه توکیو به صورت رسمی خروج سونی از بازار کنسول های دستی را تایید کرد. وی گفت: در سال های اخیر به علت رشد گوشی های هوشمند، پتانسیل کنسول های قابل حمل بسیار کم شده است. به همین علت سونی دیگر هیچ تصمیمی برای ارائه یک نسل جدید از این کنسول ها را نخواهد داشت.

او معتقد است تمرکز فعلی سونی بر روی کنسول های خانگی و متعلقات آن مثل هدست های واقعیت مجازی است. چرا که کنسول های قابل حمل تحت تاثیر گوشی های هوشمند بوده و آمارها نیز نشان میدهد، تقاضای خرید برای پلی استیشن Vita در ژاپن و خارج از ژاپن بسیار کم است. البته رقیب این کنسول یعنی نینتندو سوئیچ، کاربرد دوگانه دارد که به همین علت، با در نظر گرفتن استراتژی های متفاوت شانس موفقیت در بازار را خواهد داشت.

مدیر بخش بازی های سونی، عدم توجه به کنسول های قابل حمل را ناشی از استراتژی کازو هیرای میداند که از سال 2012 شروع شد. در واقع کنسول پلی استیشن ویتا نیز در سال های اخیر چندان به روزرسانی نشد تا اهمیت کم آن برای سونی مشخص شد. گفته میشود توسعه دهندگان نیز توسعه بازی برای پلی استیشن ویتا را متوقف خواهند کرد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here