انتظار ما به عنوان یکی از مشتریان سونی موبایل، این است که همیشه به روزرسانی های سیستمی را خیلی زود بدست آوریم. سونی همیشه سعی میکند تا پیش از سایر کمپانی ها به روزرسانی های جدید را برای کاربران خود ارائه کند، اما ما هرگز نمیدانیم که یک آپدیت جدید برای رسیدن به دست ما چه مراحلی را طی میکند.

به طور حتم یک آپدیت برای اینکه به دست مشتری برسد مراحل سخت و دشواری را طی میکند. سونی موبایل یک اینفوگرافی ساده با همین موضوع تهیه کرده که در آن مراحل مختلف عرضه یک آپدیت سیستمی قدم به قدم توضیح داده شده است.

سونی یک به روزرسانی سیستمی را به 11 مرحله مختلف تقسیم کرده است. از مرحله ای که گوگل نسخه پیش نمایش اندروید را عرضه میکند تا مرحله ای که کاربران موفق به دریافت آپدیت خود میشوند، چندین و چند مرحله دشوار سپری میشود.

پس از اینکه نسخه اولیه به دست کمپانی های مختلف مثل سونی می افتد، اولین کار پایه ریزی اولیه آپدیت است. سپس سازگاری با سخت افزار و تفاوت بین پردازنده ها در نظر گرفته میشود و پس از آن پایه های اسمارت فون ها مثل امکان برقراری تماس و ارسال پیام ایجاد میشود. در مرحله بعد سونی برنامه های اختصاصی خود را وارد سیستم میکند و در نهایت آزمایش خود را بر روی آپدیت انجام میدهد. سونی در مرحله بعد حتی از افراد ثالث در خارج از سونی برای آزمایش یک آپدیت سیستمی و اعلام بازخوردهای آنان کمک میگیرد.

تا این مرحله آپدیت ها هر آنچه لازم بود را بدست آوردند. اینجاست که سونی باید برای دریافت تاییدیه های لازم مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد. پس از کسب تاییدیه، در صورت همکاری با اپراتورها سونی تغییرات لازم را بر روی به روزرسانی برخی از مناطق ایجاد میکند و سپس آپدیت را به مرحله انتشار میرساند. آپدیت پس از انتشار و دریافت توسط کاربران همچنان تمام نشده و سونی بازخوردهای کاربران خود را زیر نظر میگیرد تا در صورت بروز مشکل نسبت به حل آن اقدام کند.

منبع: