سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد

1
۳۱,۰۷۱

پس از مدت ها انتظار، شرکت ژاپنی سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول جدیدش در یک ویدیو 11 دقیقه رونمایی کرد که باعث شد تا شگفتی بسیاری از خریداران، فن های کنسول، منتقدین و … را به همراه داشته باشد و به همین علت می توانید این ویدیو را با کلیک روی این لینک تماشا کنید.

این ویدیو بر روی دو بخش از رابط کاربری کنسول تمرکز داشت، هوم اسکرین و کنترل سنتر. ابتدا بگذارید تا به سراغ هوم اسکرین بریم که ساده تر از بخش دیگر است.

این هوم اسکرین جدید برای کسانی که پیش از این با کنسول پلی استیشن 4 سر و کار داشته اند ساده تر و آشنا تر به نظر می رسد. ما همان سیستم کاشی های افقی را در اختیار داریم که می توانید در بین آنها جا به جا شوید تا اطلاعاتی را در زیر هر کاشی مشاهده کنید. اکنون این کاشی ها کوچکتر شده اند و دیگر جای زیادی از صفحه نمایش را اشغال نمی کنند.

در ویدیو منتشر شده توسط سونی، می توان دید که با رفتن بر روی کاشی یک بازی، بخشی به عنوان Game Hub در زیر آن باز می شود که می توانید از طریق این بخش به فعالیت های بازی که با نام Game’s Activities هم شناخته می شوند دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، ویدیو کلیپ ها، اسکرین شات ها و اخبار بازی را هم می توانید مشاهده کنید. این بخش برای تمامی عناوین فعلی و آینده کنسول پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود و برخی از بازی های کنسول پلی استیشن 4 نیز از آنها پشتیبانی خواهند کرد.

سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد

یک بخش جدید به نام Explorer وجود دارد که به شما تمامی بازی هایتان را به همراه محتوای هر بازی، اخبار هر بازی و اخبار سخت افزار پلی استیشن را نشان می دهد. این بخش ابتدا در اختیار بازیکنان آمریکایی خواهد بود و کم کم در اختیار سایر ریجن ها نیز قرار خواهد گرفت.

فروشگاه پلی استیشن یا همان PlayStation Store بار دیگر در بخش سمت چپ رابط کاربری کنسول قرار گرفته است. اما خبر خوب این است که اکنون این بخش دیگر جزوی از سیستم عامل کنسول بوده و یک برنامه جدا نیست که کاربر بخواهد برای باز کردن آن مدت زمانی را انتظار بکشد. این کار باعث خواهد شد تا بتوانید خیلی سریع تر به بازی های قابل خرید، بازی های تخفیف خورده، تم ها، دی ال سی ها و … دسترسی داشته باشید.

علاوه بر بازی ها، برنامه های مدیا مانند یوتیوب، اسپاتیفای و … هم بخش مخصوص به خودشان را در کنسول پلی استیشن 5 دارند که این بخش متاسفانه در ویدیو نمایش داده نشد.

به سراغ بخش کنترل سنتر می رویم، که بزرگترین ویژگی های نرم افزاری کنسول پلی استیشن 5 را در خود جای داده است. این بخش با فشار دادن دکمه پلی استیشن بر روی کنترلر دوال سنس فعال خواهد شد. در پایین صفحه نمایش، می توانید بخش های مختلف مانند دسترسی سریع به جا به جایی به بین بازی ها، اعلانات، لیست دوستان، تنظیمات صدا، تنظیمات کنترلر و بخش روشن و خاموش کردن کنسول را مشاهده کنید.

هر چند، مهم ترین ویژگی بخش جدید کنترل سنتر کارت های جدید آن هستند. کارت ها محتوا را بر اساس نوع بازی یا اپلیکیشن نشان می دهند.

یکی از کارت های اصلی بخش فعالیت ها یا Activities است. فعالیت ها ویژگی است که به شکل عمیقی با عناوین و رابط کاربری پلی استیشن 5 ادغام شده است. سیستم به صورت خودکار این کارت های فعالیت را ایجاد می کند تا بتوانید با بازی که در حال انجام آن هستید ارتباط برقرار کرده و این بستگی به مرحله ای که شما در حال انجام هستید تغییر می کند.

سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد

به طور مثال در بازی Sackboy A Big Adventure، یک کارت فعالیت وجود دارد که به شما اجازه می دهد مرحله ای که در آن هستید را به بخش دیگری تغییر دهید. در این مرحله، می توانید کارت هایی را ببینید که بسته به اهداف شما تغییر می کنند. از این بخش، می توانید مستقیما به مرحله ای جا به جا شوید که باید کار خاصی را انجام دهید تا این اهداف کامل شوند.

این بخش می تواند انقلابی در بازی های کنسولی باشد. به طور مثال بازی GTA Online را در نظر بگیرید، هر هفته رویداد های $GTA دو برابر می شوند و تخفیف هایی بر روی ماشین ها و لباس ها اعمال می شود، اما تا زمانی که در خبرنامه راکستار ثبت نام نکرده باشید، نمی توانید از این اخبار بدون اجرای بازی مطلع شوید. اما بر روی کنسول پلی استیشن 5، نه تنها می توانید این رویداد های حساس به زمان را بر روی داشبورد خود مشاهده کنید، که می توانید مستقیما به همان بخش جا به جا شده که چندین جایزه مختلف توسط بازی برای شما در نظر گرفته شده است.

این فقط اولین نمونه ای است که به ذهن خطور می کند، اما بسیاری از بزرگترین بازی های این صنعت این روزها به همین روش ساخته می شوند. مثلا در مورد فیفا 21 چطور؟ کنسول می تواند به شما اطلاع دهد که بسته های Ultimate Team جدیدی برای باز کردن دارید و با انتخاب آنها مستقیما به صفحه باز شدن بسته منتقل می شوید. قبلا باید بازی را اجرا کرده و سپس به این بخش مراجعه کرده تا ببینید آیا بسته های جدیدی در دسترس دارید یا خیر.

و به یاد داشته باشید که ، این می تواند مزایایی فراتر از Ultimate Team داشته باشد. بازی ای مانند Gran Turismo 7 را در نظر بگیرید که تقریبا بر رویداد های Time Trials (به پایان رساندن مراحل در مدت زمان تعیین شده) متکی است. فرض کنید که شما در Nürburgring اوقات خوبی را سپری کرده اید، اما دوستتان رکورد شما را شکسته است. به جای بارگذاری بازی برای فهمیدن این مورد، این اطلاعات می تواند در داشبورد کنسول نمایان شده و توجه شما را به خود جلب کند و شما فقط باید روی آن کلیک کنید تا بلافاصله به Nürburgring برگردید و با دوستتان رقابت کنید تا مدت زمان بهتری را از او ثبت کنید.

این بخش می تواند برای گیمرهایی که زمان کمی در اختیار دارند هم عالی باشد: به نظر می رسد این کنسول راهی برای تعیین مدت زمان فعالیت ها دارد. بنابراین بیایید بگوییم که شما در سطح 29 در بازی Horizon Forbidden West هستید و به 1000XP برای بدست آوردن یک اسکیل جدید در سطح 30 نیاز دارید اما امروز فقط 30 دقیقه فرصت دارید که بازی کنید. خب، کنسول می تواند مرحله ای را به شما پیشنهاد دهد که XP مورد نیاز برای ارتقاء به سطح جدید را به شما می دهد و به شما اطلاع می دهد که انجام آن حدود 30 دقیقه طول می کشد. اما بگذارید بگوییم که شما در واقع فقط 20 دقیقه وقت دارید: خب، شاید ترجیح می دهید نیویورک نیکس را در NBA 2K21 کنترل کنید و مسابقه واقعی امروز آنها را بر روی کنسول تجربه کنید.

سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد

برای اینکه بیشتر از قبل کمک در اختیار داشته باشید، برخی بازیبازان به شما پیشنهاد کمک می دهند، که این شامل توضیحات کمکی و ویدیو راهنمایی قدم به قدم بدون اسپویل بازی می شود. این راهنمایی ها می توانند عکس یا ویدیو باشند که می توانید به صورت تصویر در تصویر یا گوشه صفحه نمایش در حین بازی آن را مشاهده کنید.

این ویژگی بسته به بازی شما و فقط برای عناوین کنسول پلی استیشن 5 در اختیار بازیباز قرار می گیرد. لازم به ذکر است که راهنمای بازی تنها در اختیار مشترکین پلی استیشن پلاس خواهد بود.

شما همچنین برای دعوت شدن به یک چت گروهی صوتی با دوستانتان یا Voice Chat Party اعلان مخصوص دریافت خواهید کرد و می توانید در حین بازی به پارتی بپیوندید. دوستانتان می توانند بازی خود را به صورت زنده در این پارتی ها استریم کرده و شما آن را تماشا کرده و کمکشان کنید.

همچنین کارت هایی برای تروفی هایی که کسب کرده اید را مشاهده خواهید کرد و اخباری در مورد بازی که در حال انجام هستید یا هر اسکرین شات یا ویدیویی که از بازی ضبط کرده اید.

اکنون می توانید ویدیو ها را با رزولوشن 4K ضبط کرده و مستقیما به شبکه های اجتماعی مختلف ارسال کنید. یک ویژگی جالب در این بخش، استفاده از میکروفون برای کپشن نویسی است که صدای شما توسط کنسول به متن تبدیل می شود که از چندین زبان مختلف پشتیبانی کرده و تصور می کنیم که این ویژگی در بسیاری از بخش های کنسول قابل استفاده باشد که می تواند تجربه شما از کار کردن با کنسول را تغییر دهد.

سونی بلاخره از رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد

این تمام چیزی بود که در ویدیو منتشر شده توسط سونی مشاهده کردیم و باید تا تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) صبر کنیم تا چیز های بیشتری از این بخش ببینیم.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

یک دیدگاه

  1. ایول ،با این اوصاف به طور اساسی با یک رابط کاربری ساده و زیبا و سریع و کارامد روبرو هستیم که نظیر نداره
    تاثیر و ارزش این کنسول با این رابط کاربری دوچندان میشه و باعث جذب و فروش بالای این کنسول نسبت به سریPS4میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here