سونی به کدام رویداد برای معرفی گوشی های اکسپریا علاقه بیشتری دارد؟

12
۵,۰۳۴


تنها 30 ساعت تا آغاز کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه CES 2018 و معرفی گوشی های هوشمند جدید از سونی فاصله داریم. شاید برای علاقه مندان به سونی که بیشتر از همه، دنبال کننده خبرهای مربوط به گوشی های اکسپریا هستند، رویداد امسال تفاوت زیادی با سال های گذشته دارد، چرا که امسال قرار بر معرفی گوشی های هوشمندی است که چند سالی خبری از آن ها در نمایشگاه CES نبود.

به بهانه حضور مجدد سونی موبایل در رویداد CES و معرفی احتمالی گوشی های اکسپریا در این رویداد، قصد دارید تا نگاهی آماری به گوشی های معرفی شده از سونی در سال های اخیر داشته باشیم. از سال 2012 که سونی با جدایی از اریکسون، به تنهایی در بازار تلفن های همراه وارد شد، گوشی های هوشمند زیادی از سونی عرضه شدند که پراکندگی آن در زمینه تاریخ معرفی بسیار جالب است.

سه رویداد بسیار مهم به نام های CES در لاس وگاس، MWC در بارسلون و IFA در برلین، مهمترین نمایشگاه هایی هستند که سونی معمولاً علاقه زیادی به معرفی گوشی های هوشمند اکسپریا در آنها دارد. از ابتدای سال 2012 تا امروز، گوشی های هوشمند سونی بیشتر از همه در این سه نمایشگاه برای اولین بار رونمایی شدند.

آمارها نشان میدهد به نمایشگاه IFA که همه ساله در ماه شهریور برگزار میشود، علاقه بیشتری برای معرفی گوشی های هوشمند خود دارد. 26 درصد از گوشی های هوشمند سونی از ابتدای سال 2012 تا امروز در این رویداد معرفی شدند که اکثر آنها هم پرچمداران هر ساله سونی بودند. کنگره جهانی موبایل که یک رویداد اختصاصی در حوزه تلفن همراه است، حدود 19 درصد از کل گوشی های اکسپریا را وارد خود کرده است. البته آمارها نشان میدهد سونی در گذشته تمایل زیادی برای معرفی گوشی های هوشمند خود در این رویداد نداشته، اما در سال های اخیر تعداد گوشی های معرفی شده در کنگره جهانی موبایل افزایش داشته است.

نمایشگاه CES که به زودی شاهد معرفی چند گوشی هوشمند سونی در آن هستیم، 8 درصد از کل گوشی های معرفی شده در سال های اخیر را شامل میشود. مهمترین گوشی هوشمند معرفی شده در این رویداد، بدون شک اکسپریا Z است که در سال 2013 سرآغاز خانواده بزرگ Z بود.

اما سونی فقط به این سه رویداد برای معرفی گوشی های هوشمند اکسپریا محدود نبوده به طوری که آمار نشان میدهد، 45 درصد از گوشی های اکسپریا در سال های اخیر، در سایر روزهای سال معرفی شدند. این گوشی ها اکثراً بدون هیچگونه تشریفات خاصی رونمایی شدند که البته برخی از آنها دارای مراسم اختصاصی مثل اکسپریا Z3 Plus و برخی دیگر نیز در نمایشگاه های نه چندان معتبر پرده برداری شدند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

12 دیدگاه ها

  1. اهاااییییی ملللتتتت چرا خوابید؟؟؟؟؟؟؟؟سونی گوشیهای جدید رو معرفی کرد!!!!اکسپریان چرا پوشش نمیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

  2. اگر واقعا قرار باشه این سه گوشی میانرده رو معرفی کنه هیچ برتری نسبت به سایر برندها برای رقابت نخواهد داشت . هر گوشی باید یک برگ برنده داشته باشه که در این سه میان رده حداقل به لحاظ ظاهری برتری دیده نمیشه . شاید در باتری و دوربین باشه !!! ظاهر گوشی ها همون ظاهر قبلی هست که فقط حسگر اثر انگشتی اضافه شده که تمام برندها ۲ سال پیش در میان رده ها اضافه کرده بودن .

    پاسخ

  3. با این طراحی میان رده های جدید …….!
    پرچمدار هم افتضاح خواهد بود

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۴

    بابا جک نگو میانرده سامی بمبی مثلاً چه شکلیه؟ شبیه صابون له شده مگه نیست خدایی؟

    پاسخ

  4. سلام
    میخواستم ببینم اوضاع گوشی های سونی چطوریه؟
    من قبلا XZ داشتم که به خاطر داغ کردن بیش از حد فروختمش
    الان S8 دارم و راضیم ولی با Software سونی بیشتر حال می کنم
    اندرویدم هنوز ۷ عه و تازه اواسط ماه میشه ۸
    اگه میشه راهنمایی کنین گوشی های سونی هنوزم اون مشکلات داغ کردن رو دارن یا نه
    ( من خیلی از گوشی استفعاره می کنم و فشار زیادی بهش میارم )
    با تشکر

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۳۸

    دوست عزیز xz پردازنده کوالکام ۸۲۰ داره به هیچ وجه هم گرم نمیشه با ایکس زد اشتباه گرفتید، تو دنیای موبایل کلا پردازنده ۸۱۰ مقداری گرم میشد که تمام برندها از جمله سامسونگ، سونی و اچ تی سی این مشکل رو داشتن خداییش دیگه جوک‌ تعریف نکنید فقط همون سال که پردازنده ۸۱۰ بود شرکت های تلفن همراه همگی چنین مشکلی رو تجربه کردند خیلی وقته این ماجرا تمام شده ارتباطی هم به شرکت سونی نداشت

    پاسخ

    sinaolaei گفته:
    ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۷

    من Z3+ رو هم داشتم، ولی گوشی دومم از سونی XZ بود، که از یه آپدیت به بعد بشدت داغ میکرد
    الانم یکی از دوستام داره و میگه بعد از آپدیت اندروید ۸ یه خورده بهتر شده ولی همچنان داغ میکنه
    البته شاید هم یک بخشی از این مشکلات مربوط به استفاده بیش از حد گوشی باشه ولی خوب بسته شدن اپ دوربین یعد از ۱۰ دقیقه فیلم برداری که دیگه ربطی به من نداره

    پاسخ

  5. بیشترین محصولاتی که منو شگفت زده میکنن هرسال تو ces تلویزیون و دوربینهای سونی هستن. تو ces امسال تلویزیون هایOLED بیشتری از سونی معرفی میشه و تلویزیون ۸k هم معرفی میشه. در بخش دوربین هم احتمال معرفی A7SIII زیاده

    پاسخ

  6. معمولا پرچمدار های سونی که تغییرات زیادی داشتن در IFA معرفی میشدن اما بنظر میاد از پارسال پرچمدار اصلی در MWC با چیپ ست بروز معرفی میشه که اولیش XZ پریمیوم با تغییرات زیاد سخت افزاری بود و دومیش هم پرچمدار جدید امسال با تغییرات زیاد که در MWC معرفی میشه
    قطعا انتخاب MWC برای پرچمدار اصلی سال خیلی گزینه بهتری هست چون چیپ ست های جدید در همین. موقع قابل استفاده هستن و معرفی گوشی در IFA با همین چیپ ست ها چندان جالب توجه نیست و حتی ۱-۲ ماه بعدش چیپ ست بمراتب قویتری از اپل و هواوی با گوشی هاشون عرضه میشه!
    معرفی میان رده های جدید در CES هم احتمالا محدود به همین سال و پایانی برای سری X خواهد بود

    پاسخ

  7. امسال سونی غوغا می‌کنه، البته سونی یک برند حرفه ای و اصیل است انتظاری هم نداریم مثل برندهای چینی میلیونی گوشی آشغال بفروشه، حرفه ای ها سونی دارند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here