حدود دو ماه قبل بود که سونی اولین مرحله به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا را برای گوشی های خانواده Z5 آغاز کرد. مرحله اول به روزرسانی با مشکلاتی همراه بود که سونی را ناچار به توقف آن کرد.

دومین مرحله به روزرسانی اندروید نوقا برای این سری از گوشی های سونی ماه گذشته عرضه شد و بسیاری از مشکلات موجود در نسخه اولیه را حل نمود. با این حال هنوز اندروید نوقا در سری Z5 با مشکلاتی همراه است که البته چندان حاد نبوده و در تمامی گوشی ها نیز مشاهده نشده است.

این مشکلات بیشتر مربوط به صدا است که اختلالاتی از قبیل کاهش قدرت صدای اسپیکر یا خروجی هدفون بعد از آپدیت و یا عدم تعادل صدا بین اسپیکر پایین و بالا در برخی از گوشی های خانواده Z5 ایجاد شده است. سونی در این خصوص با انتشار بیانیه ای، ضمن قبول این مشکل و عذرخواهی از کاربران خود نوید حل آن را در آینده ای نزدیک توسط یک به روزرسانی گسترده داده است.

سونی در بیانیه خود مینویسد:

ما این مشکلات را در به روزرسانی آینده که در اواسط ماه آوریل (نیمه فروردین) منتشر میشود حل خواهیم کرد. البته تا آن زمان یک راه حل برای گذر از این مشکل وجود دارد. برای این کار باید گوشی خود را تنظیمات کارخانه بازگردانید که البته پیش از این کار حتما از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. پیشاپیش بابت این زحمات از شما عذرخواهی میکنیم.

عملیات کالیبره شدن صدا بعد از اولین باری که از بلندگوهای دستگاه استفاده میکنید به صورت خودکار آغاز میشود. پس از آن بلندگوها را حدود 30 دقیقه با صدای بلند روشن کنید. پس از حداکثر 10 ساعت صدای دستگاه شما به صورت کامل کالیبره خواهد شد.

منبع: