اکسپریا XZ2 Premium تا این لحظه آخرین تلفن هوشمندی از سونی است که معرفی شده، اما این محصول در یک تصمیم گیری عجیب از طرف سونی، در بسیاری از بازارها عرضه نخواهد شد. یکی از این بازارها که شانس حضور اکسپریا XZ2 Premium را بدست نخواهد آورد، خاورمیانه و ایران است که متاسفانه سونی موبایل کاربران حاضر در این منطقه را از نعمت حضور یک پرچمدار قدرتمند با صفحه نمایش 4K و دوربین دوگانه محروم کرده است.

اگر گمان میکنید که کاربران حاضر در خاورمیانه مظلوم واقع شدند، اینگونه نیست. چرا که سونی عرضه اکسپریا XZ2 Premium را به چند بازار خاص محدود کرده و علاوه بر خاورمیانه، بسیاری از نقاط دیگر دنیا هم محروم از ورود این گوشی به بازارهایشان خواهند شد. در روز گذشته سونی موبایل یک رویداد کوچک در کشور تایوان برگزار کرد که در آن مدیر منطقه ای سونی در تایوان به بیان توضیحاتی در خصوص ماهیت اکسپریا XZ2 Premium پرداخت.

مدیر سونی موبایل در تایوان به این موضوع اشاره کرد که اساساً هدف از معرفی اکسپریا XZ2 Premium، عرضه آن به صورت محدود بود و در همان ابتدا هم قرار بر عرضه گسترده این محصول در تمام نقاط جهان نبود. به گفته وی سونی موبایل همچنان تمرکز خود را از نظر کمی بر روی فروش اکسپریا XZ2 گذاشته و برنامه ای برای عرضه گسترده اکسپریا XZ2 Premium ندارد. در واقع اکسپریا XZ2 Premium یک محصول تمام عیار است که برای مشتریان خاص در مناطق خاص در نظر گرفته شده است.

سونی برای اکسپریا XZ2 Premium از واژه یک اسمارت فون محدود استفاده کرده و به نظر میرسد اصلا تمایلی برای سرمایه گذاری و تبلیغات بر روی این دستگاه ندارد. به هر حال این تصمیمی است که سونی گرفته و باید آن را در کنار دیگر تصمیمات مدیران سونی موبایل بگذاریم. تصمیماتی که هر چقدر هم از آن دفاع کنیم، به نظر در سال های اخیر به هیچ وجه جواب مثبتی نداشته و سونی موبایل را در شرایط خوبی قرار نداده است.

منبع: