سونی در آزمایشات خود با اکسپریا XZ Premium به رکورد سرعت 750 مگابیتی دست یافت.

20
۸,۶۴۳

همانطور که در جریان هستید، کوآلکام با معرفی چیپست اسنپدراگون 835 خود از فناوری LTE گیگابیتی برایِ گوشی هایِ هوشمند پرده برداشت و اکسپریا XZ Premium سونی به عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا این افتخار نصیبش شد که این چیپست بر رویِ آن استفاده شود.

در مراسم معرفی گوشی اکسپریا XZ Premium مدیر بازاریابی کمپانی کوآلکام بر رویِ صحنه آمد و با تأیید استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 در این گوشی هوشمند به عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا، بر رویِ قابلیت هایِ متنوع آن من جمله قابلیت مذکور که آنرا با نام LTE گیگابیتی مشناسیم صحبت کرد.

LTE گیگابیتی فناوری نوپایی است که کارشناسان آنرا رابط بین نسل 4 و نسل 5 شبکه هایِ موبایل میدانند. بدیهی است که باندهایِ کاری کشورهایِ مختلف دنیا هنوز آمادگی پشتیبانی از این فناوری را ندارند، اما چند کشوری هستند که چنین قابلیتی را در باندهایِ کاری LTE خود گنجانده اند.

به عنوان مثال میتوان به اولین اُپراتور ارائه دهنده این خدمات در کشور انگلستان اشاره کرد. اُپراتور EE در کشور انگلستان تنها اُپراتوری است که در حال حاضر از این فناوری پشتیبانی به عمل می آورد. بر همین اساس، اُپراتور مذکور در استادیوم ومبلی انگلستان که در حال حاضر از این شبکه پشتیبانی به عمل می آورد از سونی و گوشی اکسپریا XZ Premium به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به فناوری LTE گیگابیتی دعوت به عمل آورد تا این فناوری را به صورت تجربی مورد ارزیابی قرار دهد.

در این تست که با همکاری استادیوم ومبلی، اُپراتور EE و سونی انجام شد، مهندسین سونی کارهایِ مختلفی را که معمولاً کاربران با گوشی هوشمند خود در عرصه پهناور دنیایِ دیجیتال انجام میدهند را دنبال کردند. به عنوان مثال یک فیلم 4K HDR از شبکه هایِ قابل پشتیبانی به صورت آنلاین پخش کردند، فایل بسیار حجیمی را از گوگل درایو دانلود و سپس آپلود کردند و نهایتاً موسیقی هایِ بسیار با کیفیت Hi-Res را دانلود کرده تا به صورت آفلاین بتوانند بعداً گوش دهند.

مفتخر هستیم که اعلام کنیم سونی با کمک چیپست اسنپدراگون 835 توانست به سرعت دانلود 750 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 110 مگابیت بر ثانیه دست یابد. اگر بخواهیم این موضوع را برایِ شما واشکافی کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که اَخیراً کشور سنگاپور به عنوان اولین کشور دنیا در بحث سرعت اینترنت مبتنی بر شبکه هایِ موبایل نهایتاً توانست به سرعت 55 مگابیت بر ثانیه دست یابد.

سونی در این بین با مدیر ارشد کوآلکام در انگلستان نیز صحبتی کرد. از دید آقایِ Roberto Di Pietro، فناوری LTE گیگابیتی نیامده است که تنها سرعت دانلود بالاتری را برایِ کاربران فراهم کند، بلکه یک هدف بسیار بزرگ را دنبال میکند و آن برطرف سازی تأخیر و برداشته شدن مرز میان دنیایِ مجازی و ابزارهایِ ذخیره سازی میباشد. وی اشاره میکند که این فناوری پیش زمینه ای برایِ ورود به نسل شبکه 5 شبکه هایِ موبایل است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

20 دیدگاه ها

  1. خیلی خوبه یه جورایی آینده نگرانه هست این حرکت که مثلا من از گوشیم زیاد به عنوان مودم استفاده میکنم حالا حالا این مودم تا چند سال آینده تو ایران جوابه و این خیلی خوبه
    خیلی دوست داشتم این گوشی رو بخرم ولی متاسفانه هیچجوره حاشیه هاش تو کتم نمیره و زیاده بنظرم :((

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۶:۵۵

    به خاطر حاشیه بهترین گوشی دنیا را نمی خرند اینجا!!!!!! جالبه!!!!

    پاسخ

  2. مدل مودمی که روی این چیپ هست از lte cat 16 پشتیبانی میکنه با حداکثر سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه دانلود
    این ویژگی که بر روی گوشی های با چیپ ست Qualcomm MSM8998 و Exynos 8895 octa وجود داره جنبه ای آینده نگرانه و تقریباً زاید برای این گوشی ها لحاظ میشه و در شرایط کنونی کاملا کاربرد تبلیغاتی داره.

    پاسخ

  3. سلام بچه ها شرمنده بنظرتون اندروید ۸ کی برای Xa1 ultra میاد؟

    پاسخ

    mohamad.ra گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۴۶

    بله صد درصد!

    پاسخ

    Mortazavi گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۵۵

    حدوداً تا اواسط بهار ۹۷ میاد

    پاسخ

    M@H@MM@D SONY گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۳

    دیر نیست؟

    پاسخ

  4. خیلی عالیه.واقعا فوق العادست البته اگه واقعا این آمار و ارقام درست باشه.

    پاسخ

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۵

    دوست عزیز تست تو ایران انجام نشده که شما میفرمایید اگر این آمار و ارقام درست باشه …
    با نظارت سازمان هایِ بین المللی بوده قطعاً و وقتی داریم میگیم سونی با همکاری فلان اُپراتور به این رقم دست پیدا کرده ، قطعاً خبر موثق هست .

    پاسخ

  5. اشتباه دوستی سینا جان سرعت ۱۱۰ مگابیت اپلود نه دانلود

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۹

    دوستی نه دوستی;-) 😉

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۰

    نوشتی هی اشتباه میشه ای بابا

    پاسخ

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۴۳

    اشتباه تایپی بود …
    اصلاح شد .

    پاسخ

  6. با ایرانسل فورجی پلاس سرعت به زور به ده مگ میرسه….. 😐 😐 :-/

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۲

    اون ۱۰ مگابایته! یعنی ۸۰ مگابیت در ثانیه

    این هم ۷۵۰ مگابیته که میشه کمتر از ۱۰۰ مگابایت سرعت دانلود در ثانیه

    پاسخ

    He.z گفته:
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۶

    با همراه اول به سرعت ۶۹ هم رسیدم!
    هم با z5p هم x

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here