سونی در اَندیشه معرفی نسل دوم کاغذ دیجیتالی خود میباشد.

2
۵,۶۰۷

شاید تا به امروز نام کاغذهایِ دیجیتالی یا Digital Paper به گوشتان نخورده باشد. کاغذهایِ دیجیتال در واقع نسل جدید کاغذهایِ عادی میباشند و به کاربر کمک میکنند با صرف هزینه ای جزئی، یکبار برایِ همیشه از شر کاغذ بازی خلاص شده و علاوه بر راحتی بیشتر، به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند، چون در ساخت کاغذهایِ عادی معمولاً از چوب استفاده میشود.

سونی مدت ها پیش و در سال 2014 دست به معرفی اولین نسل از کاغذ دیجیتالی خود با یک قلم دیجیتال زد، که دارایِ سایز 13.3 اینچی بود و میتوانست علاوه بر یادداشت برداری عادی، فایل هایِ PDF را باز کرده و به کاربر دسترسی هایِ لازم برایِ ویرایش فایل هایِ PDF را بدهد. همانطور که شاید حدس زده باشید، جنس این کاغذهایِ دیجیتالی از جوهر الکتریک میباشد.

سونی نمونه DPT-S1 را به عنوان نمونه اول کاغذ دیجیتال در سال 2014 عرضه کرد و تا واپسین روزهایِ نوامبر 2016 میلادی از آن پشتیبانی به عمل آورد. سپس نسل اول با برنامه ریزی هایِ رسمی توقف تولید شد و اَکنون که 5 ماه از توقف تولید نمونه اولیه این محصول میگذرد، به نظر میرسد سونی در اندیشه معرفی نسل دوم کاغذ دیجیتالی خود میباشد.

بر اساس اسناد درز پیدا کرده، سونی ژاپن بر اساس تحقیقات جدید نمونه هایی از کاغذ دیجیتالی نسل دوم خود را برایِ نظرسنجی به ایالت متحده آمریکا فرستاده است، که با درز پیدا کردن این اسناد آگاه شده ایم که سونی در نظر دارد نسخه دوم این محصول را اینبار در 2 سایز 13.3 اینچی ( اندازه استاندارد یک کاغذ A4 ) و 10 اینچی ( اندازه یک کاغذ A5 ) معرفی کند.

اما همانطور که در تصویر فوق نیز مشخص میباشد، برخلاف نسخه پیشین که از 3 دکمه نرم افزاری بهره میبرد، این نسخه فاقد هر گونه دکمه ای میباشد. حال این موضوع میتواند به این دلیل باشد که این نمونه ها به عنوان نمونه اولیه تولید شده اند و در آینده دکمه هایِ نرم افزاری به آنها اضافه خواهد شد؛ یا اینکه کُلاً سونی در نظر دارد دکمه هایِ نرم افزاری را حذف کرده و صفحه نمایش این محصول را به صورت کامل حساس به لمس نماید.

در مجموع، سونی آمریکا تا به این لحظه بازخوردهایِ بسیار مثبتی از نسل دوم کاغذ دیجیتالی سونی از سویِ کاربران دریافت کرده است. گفته میشود DPT-S2 مجهز به صفحه نمایش با کیفیت تری نسبت به نسل قبل خود میباشد، از بلوتوث برایِ ارتباط با سایر دستگاهها بهره میبرد و قلم دیجیتالی همراه آن نیز بسیار کارآمدتر از نسل قبل شده است، که این موضوع برایِ کاربران حرفه ای بسیار حائز اهمیت میباشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here