سونی در حال توسعه یک دوربین فول فریم برای سازندگان فیلم های فوق حرفه ای است.

11
۴,۹۲۳


اگر تا کنون از دوربین های فول فریم DSLR استفاده کرده باشید، می دانید که به دلیل استفاده از سنسورهایی با سایز بزرگ در آن ها، می توان تصاویر بسیار خوبی در محیط های تاریک با آن ها به ثبت رساند. همچنین، به همین دلیل، تصویر پس زمینه ی سوژه ها نیز به صورت بهتری ثبت خواهد شد. با این حال، فیلم برداران حرفه ای برای ثبت فیلم های خود نیاز به سنسورهای 35 میلی متری و کوچکتر دارند؛ حتی در صورتی که در حال استفاده از دوربین های 8K هم باشند، این نیاز حس می شود. سونی هم بر این باور بوده است که قابلیت های دوربین نباید فدای ابعاد آن شوند. به همین دلیل، این کمپانی در حال کار بروی یک دوربین جدید CineAlta است که در آن از یک سنسور 36×24 میلی متری استفاده شده است که می توان از آن در ساخت فیلم های فوق حرفه ای استفاده کرد. سونی هنوز اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت های این دوربین منتشر نکرده است اما اعلام کرده است که کیفیت تصاویر در این دوربین کاملاً متفاوت خواهد بود.

از قابلیت های این دوربین که هنوز نام آن مشخص نیست، استفاده ی آن از نسبت تصویر aspect ratio-agnostic ( آگنوستیک ) می باشد. با استفاده از این نسبت تصویر شما می توانید ویدئوهای 4K را در فرمت RAW و با نسبت تصویر 4:3 یا 17:9 به همراه سایر نسبت های معمول تصویر ضبط نمایید. سونی همچنین وعده داده است که این دوربین جدید از لوازم جانبی دیگر دوربین های سری CineAlta پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین، در صورتی که پیش از این یکی از این دوربین ها را داشته باشید، می توانید از لوازم آن در دوربین جدید این کمپانی نیز استفاده نمایید. به صورت خلاصه در مورد این دوربین می توان گفت: سازندگان فیلم می توانند بدون اختلال در فعالیت هایشان به دوربین های فول فریم مهاجرت کنند.

این دوربین جدید کمپانی سونی در ابتدای سال 2018 معرفی خواهد شد و انتظار می رود در مقایسه با دوربین های سطح بالای سونی، قیمت بالایی داشته باشد. در سال 2011 زمانی که دوربین F65 به تازگی روانه ی بازار شده بود، قیمتی برابر با 65 هزار دلار برای خریداران هزینه داشت. بنابراین، در صورتی که این دوربین با چنین قیمتی هم عرضه شود، تعجب زیادی نخواهیم کرد. این دوربین می تواند عملکرد فوق العاده ای در ثبت صحنه های اتفاق افتاده در شب و کلوز آپ ها داشته باشد. کیفیت این دوربین می تواند بسیار مناسب برای سرویس های استریم ویدئویی باشد که قصد تولید محتوا در کیفیت 4K HDR را دارند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

11 دیدگاه ها

  1. چند تا طرفدار هواوی و اپل و سامسونگ و پلاستیک از کجا خواهند فهمید سونی در دوربین عکاسی و فیلمبرداری در بام دنیا قرار داره چون آنها فکر میکنند دوربین مزخرف ۱۲ مگاپیکسل سامسونگ و اپل خیلی عالیه در حالیکه نویزی که من در دوربین اپل و سامسونگ در روز روشن دیدم تو گوشی سونی تو عکسبرداری شب هم ندیدم ولی سایت های دستبوس و نوکر برای قالب کردن این گوشی ها به قشر خریدارهای مبتدی موبایل این مشکلات مختلف سامسونگ و اپل را پنهان می کنند متاسفانه

    پاسخ

  2. عشقه سونی ولی چه فایده فقط باید عکساشو ببینیم

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۰۹

    انقدر دوس دارم یه دوربین سونی داشته باشم مثله خودت داش ولی حیف همیشه بی پولیم

    پاسخ

  3. دوربینی که در تصویر هس دوربین Sony F65 Cinealta هس که یکی از بهترین دوربین های اسکار ۲۰۱۷ شد کلا چهارتا دوربین جایزه گرفتند واسه اسکار یکی از شرکت Red یکی شرکت Arri یکی همین سونی F65 و بکی هم دوربین panavision Genesis که بازم با همکاری سونی ساخته شده نتیجه میگیریم سونی ترکونده
    just Sony

    پاسخ

    SONY ROSE گفته:
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۲

    ایول اطلاعات

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here