سونی در حال ساخت دوربین فول فریم A5 با قیمت زیر هزار دلار + رتبه اول فروش در ژاپن

2
۱۶,۱۷۳

خط تولید دوربین های جدید سونی: پاسخی به کانن و نیکون

شایعات جدیدی از سراسر اینترنت به گوش می رسد و همه آنها به مراسم جدید شرکت سونی در تاریخ 26 ژوئن (جمعه 6 تیر) اشاره دارند. بنابر این شایعات، کمپانی سونی برنامه های خاصی را برای عرضه خانواده جدیدی از دوربین های بدون آینه فول فریم در سر می پروراند که این صنعت را به مرحله ای دیگر سوق خواهد داد. قرار است تا از دوربین جدیدی از سری خانواده A در این مراسم رونمایی شود که سونی A5 نام داشته و به جهت رقابت با سایر شرکت های سازنده دوربین، سونی قیمت آن را زیر 1000 دلار در نظر گرفته است.

بعد از معرفی دوربین سونی a9 II که پیشتر در وب سایت هایی مانند آمازون، B&H Photo Video و آدوراما نیز موجود شده بود، دو دوربین دیگر توسط سونی به ثبت رسید که مدل های آنها این چنین است: WW119533 و WW271448. از این دو شماره مدل می توان اینطور برداشت کرد که سونی به زودی جانشین مدل موفق A7sII را معرفی خواهد کرد و مدل بعدی یک نوع جدید از خانواده دوربین های فول فریم بدون آینه خواهد بود.

بنابراین اگر مدل WW271448 یک نمونه از دوربین های قدرتمند و تمام عیار (به اصطلاح high-end) سونی باشد، می توان گفت که این دوربین سونی A7s III خواهد بود که عکاسان مدت هاست در انتظارش هستند. اما مدل دوم می تواند دوربین سونی A5 باشد که پاسخ سونی به دوربین تازه عرضه شده کانن EOS-RP با قیمت 899 دلار خواهد بود. اگر نگاهی به صنعت تولید دوربین داشته باشیم می بینیم که شرکت کانن خط تولید جدیدی با نام مدل EOS RP را راه اندازی کرد و سپس نیکون با مدل های Z50 پاسخ این شرکت را داد. حالا نیز شرکت سونی تصمیم گرفته است تا با دوربین های فول فریم بدون آینه A5 پاسخی به هر دو شرکت داده و عرصه رقابت را تنگتر از قبل کند.

کسب رتبه اول فروش در ژاپن حتی با وجود ویروس کرونا

سونی در حال ساخت دوربین فول فریم A5 با قیمت زیر هزار دلار + رتبه اول فروش ژاپن

وب سایت BCN ژاپن به تازگی رده بندی جدید خودش از فروش دوربین های بدون آینه در کشور ژاپن را منتشر کرده است و مثل همیشه نام سونی در صدر جدول می درخشد، حتی با وجود شرایط بحرانی که در سراسر جهان همه درگیرش هستند. در این گزارش، اطلاعات بیش از 40 درصد از فروش لوازم الکترونیکی و آنلاین در این کشور توسط این مرجع جمع آوری شده است.

با توجه به شرایط حاکم بر دنیا که کشور ژاپن نیز از آن مستثنی نیست، شاهد این هستیم که همه کمپانی ها تا 60 درصد عدم فروش محصولات جدید خود را تجربه کرده اند. در این بین می توان اشاره کرد که شرکت سونی با در اختیار داشتن 39.2 درصد از سهم بازار، در رتبه اول ایستاده است و پس از آن شرکت المپوس با در اختیار داشتن سهم 39 درصدی از بازار این کشور، رتبه دوم را از آن خود کرده است، در نهایت به شرکت کانن می رسیم که با فروش 25.8 درصدی رتبه سو را در اختیار دارد و فوجی فیلم نیز پشت سر این شرکت رتبه چهارم فروش را در دست گرفته است.

فروش دوربین های دیجیتال در ماه می نسبت به آوریل افزایش یافته است اما همچنان شرکت های تولید کننده شاهد کاهش فروش 30 درصدی نسبت به همین ماه در سال گذشته هستند که آن هم به خاطر شرایط پیش آمده بابت ویروس کووید-19 است و امیدواریم که این شرایط به سرعت به اتمام برسد.

نظر شما چیست؟ آیا المپوس می تواند سونی را یکبار برای همیشه پشت سر بگذارد؟ آیا دوربین جدید سونی با قیمت گذاری مناسب شرکت های رقیب را باز هم مغلوب خواهد کرد؟

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

  1. تصور میکردم کانن و بعد نیکون و در مرتبه سوم سونی باشه. البته خودم کیفیت رنگ عکس و رنگ فیلم سونی رو بی نظیر میدونم. ولی کانن و نیکون دارای دقت به جزئیات و استحکام دستگاه بیشتری هستند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here