سونی در حال مذاکره برای خرید کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی تراشه‌های DRAM است

0
۴,۸۰۹

c521b79995a5a794a4bbcdd9c440c961_XL
کوچکترین لغزش در بازار رقابتی، برابر با شکست و پیشی گرفتن رقبا است. نینتندو یکی از مصادیق بارز این مساله است. سونی در حال توافق برای خرید کارخانه‌ای است که در حال ساخت تراشه‌های DRAM یا به نوعی قلب کنسول Wii U است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در کنسول Wii U نینتندو به کار برده شده است، تراشه‌ی DRAM موجود در آن است که به‌عنوان قلب کنسول نینتندو به‌شمار می‌رود. این تراشه در کارخانه‌ی رنساس‌الکترونیکس در تسوروکای ژاپن تولید می‌شود.

مرداد ماه سال جاری گزارش‌هایی مبنی بر تعطیلی این کارخانه به گوش می‌رسید که علت آن فروش پایین کنسول نینتندو بود که موجب کاهش تولید این تراشه شده بود. حدود نیمی از تراشه‌های مورد نیاز برای این کنسول در این کارخانه تولید می‌شد که با تغییر شرایط بسیاری از معادلات نیز بر هم‌خورد.

امروز، بسیاری از رسانه‌های ژاپنی خبر از انجام مذاکراتی بین سونی و رنساس داده‌اند که موضوع مذاکرات خرید کارخانه‌ی Tsuruoka بیان شده است.

حصول توافق در مورد خرید این کارخانه توسط سونی، امید 900 کارگر مشغول به کار در این کارخانه را زنده کرده است، چراکه بنابر برنامه‌های پیش‌رو این کارخانه در دو یا سه سال آینده به سوی تعطیل شدن پیش می‌رفت.

از سویی دیگر این توافق تولید تراشه‌های حافظه‌ی DRAM برای کنسول‌های نینتندو را در حاله‌ای از ابهام قرار داده است. هرچند در نقطه‌ی مقابل نینتندو اعلام کرده است که مقادیر زیادی از این تراشه‌ها را در انبارهای خود دارد، درنتیجه تعطیلی این کارخانه و عدم تولید این تراشه‌های نیز مشکلی را برای نینتندو ایجاد نخواهد کرد.
zoomit

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here