سونی در خصوص قابلیت Dynamic Vibration System در اکسپریا XZ2 توضیح میدهد.

93
۱۲,۵۱۰


وقتی یک گوشی هوشمند جدید از سونی معرفی میشود، حتماً باید دنبال یک خلاقیت جدید از سونی هم باشیم. سال گذشته با قابلیت 3D Creator در اکسپریا XZ1 و یا فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه در اکسپریا XZ Premium سونی گوشه هایی از خلاقیت خود را نشان داد و امسال نیز در اکسپریا XZ2 از قابلیت جدیدی به نام Dynamic Vibration System بهره برده که حتماً در آینده میتواند بیشتر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. اما این قابلیت Dynamic Vibration System چیست و چه کاری انجام میدهد؟

سونی در خصوص قابلیت Dynamic Vibration System در اکسپریا XZ2 توضیح میدهد تا مشتریان و علاقه مندان بیشتر با این ویژگی جدید آشنا شوند. به صورت خلاصه Dynamic Vibration System یک قابلیت جدید است که در هنگام پخش موزیک، ویدئو یا اجرای بازی، متناسب با صدای خروجی، دستگاه را به لرزه در می آورد.

قدم اول در این قابلیت، استفاده از یک موتور ویبره بسیار قدرتمند و بزرگ است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، موتور ویبره به کار رفته در اکسپریا XZ2 (سمت راست) بسیار بزرگتر و قوی تر از موتورهای ویبره ای است که در گوشی های هوشمند به صورت معمول (سمت چپ) استفاده میشود. این موتور ویبره موجب ایجاد لرزش های قوی در دستگاه میشود که نمونه آن را در هیچ گوشی هوشمند دیگری مشاهده نخواهیم کرد.

اما یک موتور ویبره به تنهایی برای یک قابلیت جدید کافی نیست. اینجاست که نبوغ نرم افزاری سونی به میدان می آید. سونی در قابلیت Dynamic Vibration System با تجزیه و تحلیل صدا، آن را با لرزش های این ویبره هماهنگ میکند. در نهایت سبب میشود که هماهنگ با صداهای خروجی لرزش هایی ایجاد گردد که البته این تنها ویژگی موجود در صدای اکسپریا XZ2 نیست. چرا که قدرت صدای بسیار بیشتر به صورت استریو نیز توسط بلندگوهای این دستگاه تجربه خواهد شد.

قابلیت Dynamic Vibration System نیاز به هیچگونه فرمت صوتی خاصی ندارد که همین مورد یکی دیگر از موفقیت های سونی در ارائه یک قابلیت جدید و کاربردی است. این قابلیت تنها بر روی اکسپریا XZ2 قرار دارد و نسخه کامپکت این دستگاه فقدان آن را تجربه میکند. با این حال در آینده شاید شاهد استفاده از این قابلیت در گوشی های بیشتری از سونی باشیم.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

93 دیدگاه ها

  1. به نظر من سونی برگای برنده شو نگه داشته برای نمایشگاه بعدی
    چرا؟
    چون باید یه سری اصلاحاتو نگه داره برای نسل بعدی گوشیاش
    در ضمن بیاید واقع بین باشیم نمایشگاهی که توش s9 معرفی میشه باقی برند ها دیده نمیشن
    سونی خواست تو این نمایشگاه یه ذره نسل جدید گوشی هاشو نشون بده
    اصل کاری میمونه برا ifa 🙂
    تو ایفا باید منتظر یه پرچمدار غول از سونی باشیم
    چون تو ایفا پرچمدارای سامسونگ معرفی نمیشن و سونی خیلی خوب میتونه خودشو تو چشم بیاره و پرچمدارشو با تمام قابلیتاش نشون بده!

    پاسخ

  2. دوستان برید تو يوتيوب مقایسش با تمام گوشی های دو دربینه رو ببینید فیلمبرداریش خیلی بهتر از آیفون ایکس بود هم از لحاظ روان بودن و هم از لحاظ جزییات و دقت رنگها عکسهایی هم ک گرفته بود جزيياتشون تقریبا با s9+ برابری میکرد و در مواردی هم بهتر ولی عکسهاش از آیفون زنده تر و خیلی بهتر بودن.
    خدا بهشون رحم کنه دو دوربینه ک در راهه چه خواهد کرد طراحیش هم خیلی زیباست رنگهای جذابی هم داره

    پاسخ

  3. وای چقدر مهم!
    من گوشیم با آهنگ ویبره نمیره باید خودکشی کنم.
    سونی فکر نون باش که خربزه آبه.
    طراحی ایکس زد ۲ برای شروع خوبه و جای پیشرفت داره اما ویژگی ویبره اصلا برای من یکی مهم نیست. شاید یه هفته اول یه کم جالب باشه اما رفته رفته آزار دهنده میشه و باعث زود خالی شدن باتری و در آخرهم کاربر این ویژگی رو به ناچار غیرفعال میکنه.

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۱۸

    اتفاقا خیلی عمق میده واسه خیلیا مهمه وقتی سونی میزنه برا اولین بار مهم نیست

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۷

    اتفاقا عالی و مهمه ..فردا اگه کمپانی کلاهبرداری مثل اپل از این تکنولوژی و ببره در گوشی هاش استفاده کنه همین گوشی ها را با میلیون تومان بیشتر قالب میکنه به خریداران خودش اونا هم به به میگن و دهنشون یک متر وا می مونه!!!! ولی سونی نمیتونه دهن این مدل !!!افراد را وا بکنه !!!!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۶

    یه جورایی حس میکنم مردم من جمله خودم توقع بیشتر از حدی از سونی داریم..!!!!انتظار داریم همیشه به جای گوشی موبایل بشقاب پرنده یا یه چیز عجوبه معرفی کنه …من کسی هستم که همیشه از اسمارت فون های رده بالای سایر کمپانی ها استفاده میکنم وقتی بحث مقایسه و تجربه از نزدیک خودم پیش می آید تفاوتی بین رده بالاهای سونی و سایر کمپانی های شاخ نمی بینم!!!به خصوص تو صفحه نمایش و دوربین به غیر از تفاوت های دهن پرکن و ذهن !!!پرکن کاغذی که بدبختانه مهمترین ملاک خریداران بیشتر از ۹۰ در صد موبایل هست که اونم البته چیزی است که سونی باید بهش بها بده ..مثل همین لرزشگیر اپتیکال..هر چند که کسی که کسی که عماسی را بشناسه و بلد باشه میتونه با گوشی سونی عکس هایی بگیره که همین طرفدار اپل و برند چینی وقتی این عکس ها. را بگیره دهنش از شگفتی وا بمونه !!!!!ولی باز اینها هم کافی نیست !!!!از کمپانی مثل سونی که خودش بنیانگذار تکنولوژی های پیچیده و بی نظیر در دوربین های حرفه ای عکاسی هست انتظار میره یک لرزشگیر اپتیکال هر چند معمولی در گوشی های موبایل که یک دهم هم قابل مقایسه با دوربین های حرفه ای سونی هم ارزش و کارایی ندارند را توی گوشی های خودش استفاده کنه که ضروری است
    در مورد صفحه نمایش و کیفیت آن واقعا کیفیت گوشی های سونی برتر از بیشتر از ۹۰ درصد رقبا هست و اصلا برای یک حرفه ای مهم نیست که پنل گوشی سونی OLED باشه یا LCD .. چون سونی با مهارت تمام فاصله ای بین کیفیت OLED و LCD را همیشه پر میکنه و از این بابت مشکلی نیست برای گوشی های سونی به غیر از نام دهن پرکن OLED..که به همین خاطر هم به دلیل دهن پر کردن !!!!دیگران لااقل سالانه یک یا دو اسمارتفون با پنل OLED بیرون بده …ولی تو هر دوره سونی تکنولوژی های مهم و خوبی را توی اسمارتفون هاش معرفی میکنه که اونم متاسفانه از طرف بعضی ها !!!!به درد نخور و کم اهمیت یا بی اهمیت خوانده میشه ولی وقتی همین تکنولوژی ها را با یکسال فاصله امسال اپل و سامسونگ استفاده میکنند اونوقت است که از طرف همین افراد می شنویم که چقدر عالیه همین تکنولوژی های بی اهمیت سونی که اتفاقا از سونی کش رفتن !!!!

    پاسخ

  4. مثلا گوشی بدون حاشیه زد سونی،Z3 plus من حاشیه هاش ازین کم تره که!واقعا هر وقت سونی گوشی جدید معرفی میکنه بیشتر از Z3 plus خودم بیشتر خوشم میاد،چون زیباترین گوشی ایه که سونی تا به حال بیرون داده و هم چنین پرقدرت و کله داغ!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۹

    حاشیه منطقی نه بی حاشیه!

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۸

    عقل ملت شده کاهش حاشیه بعد کاربردش؟؟

    پاسخ

  5. سونی با بیرون دادن این گوشی ثابت کرد توانایی کم کردن حاشیه رو در سامسونگ اپل نداره
    خاااااک بر سونی خااااااااااااااک

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۰۲

    بعد میگی ک عاقلی! کم کردن حاشیه توانایی میخواد یعنی تفکراتتو شکر

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۷

    با بی حاشیه کامل کار کن ببین باهاش راحتی؟

    پاسخ

    دانیال عشق سونی گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۵

    سونی فن های نادان

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۴

    نادان توی که تربیت نداری سامهنگی اینجا پلاسی

    Ali ti گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۳

    قرار نبوده مسابقه کم حاشیه بزاره ک مشتری رو گول بزنه!طبق منطق و چینش سخت افزار داخل گوشی این شکلی در اومده نهایتأ!
    ۱مثالی هست در مورد ب هر قیمتی زیبا شدن!
    یعنی دلت میخواد گوشی از نظر ظاهری باب میلت باشه ولی مقاومت نداشته باشه کلا!؟
    الان ک اکثرا ب طراحی اعتراض دارن نیازی ب اضافه کاریتون نیست ک باز شما ایراد بگیرید!
    جالبِ زومیت هم دیده خیلیها شاکی هستن دیگه خودشو بدنام نمیکنه ک بدبگه و در کمال تعجب داره تعریف میکنه!چون امثال اقا دانیال زحمتِ تبلیغاتِ منفی رو میکشن براش توی کامنت ها!۱سری نوجوان هم بال درآوردن،انگار ک سونی با ۱ پلی استیشن سونی شده و با تغییر طراحیِ ۱ گوشی منحل میشه!

    پاسخ

  6. سونی اشغال ترین گوشی دنیا هم بده بازم قبولش دارم چون بهش اعتماد دارم فقط نام سونی سام و الجی و شرکت های چینی می ارزد الانم ک هي بی خودی ازxz2 ايراد می گيرين ی زحمت ب خودتان بدین مقایسه ش با سایر پرچم دارها از هر لحاظ ببينين هم دوربین برتره و ظاهر ولی ب نظرم xz pro فوق العاده ترین گوشی سال ۲۰۱۸ می شه بی صبرانه منتظرشم

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۲۰

    تمام گوشی های سونی که دست شما میرسه بلا استثناء ساخت چین هست.

    پاسخ

    دکتر کالاهان گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۷

    گل پسر کارخونه سونی گوشیو با کارگر ارزان چینی توی خاک چین تولید میکنه
    یکم به مغزت فشار بیار
    جنگنده ی اف ۱۶ آمریکا توی ترکیه هم ساخته میشه ولی با تکنولوژی و علم آمریکا
    کشور چین به خاطر اینکه برای جمعیت ۱/۵ میلیاردی خودش اشتغال ایجاد کنه زمین رایگان با کارگر ارزان و بدون مالیات و عوارض به خارجیا میده
    سونی، اپل، ایکس، ایگرگ، مستثنا نیستند
    کالای چینی با ساخته شده در چین تحت لیسانس و مالکیت شرکت خارجی فرق فوکوله
    اُفتاد؟؟؟؟؟؟
    خدایا یکم سواد به این قوم اعطا بفرما
    آمین یا رب العالمین

    پاسخ

    دکتر کالاهان گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۴

    در اصطلاح به این کار میگن :”مونتاژ ”
    این کار فقط برای ارزان تمام شدن کالا اتفاق می افته
    چین به شدت از مردمش حمایت میکنه برعکس دولت…

    Armin.F گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۲

    دکتر کالاهان نوشابه کوکاکولا که در ایران شهر مشهد تولید میشه تحت لیسانس کوکاکولا آمریکاس، ولی این کجا و آن کجا بازم مثال بیارم برات؟

    احسان1987 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۰۹

    آیفون هم ساخته چینه عقل کل بعد که چی؟

    پاسخ

    Arman27 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۶

    تو چین ساخته میشه تحت لیسانس. ساخت چین نیست.

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۲۷

    بنده یک کلام گفتم ساخت چین هست حرف من تفسیر نداره، مقاله نوشتن در تفسیر حرف بنده

    mzm1989 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۰

    مثلا بقیه گوشی ها ساخت کجاست؟!!!!!!! بعدم تحت لیسانس خیلی فرق داره با ساخت چین بودن ها…

    پاسخ

    دکتر کالاهان گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۷

    Armin.F مشکل تو این نیست که نمیخای بفهمی، بلکه مشکل تو اینه که نمیتونی بفهمی
    جواب بده لطفاً
    آیا سونی یک برند چینیه؟
    یعنی گوشی سونی که توی برزیله، با اونی که تو تایوانه با اونی که توی چینه، هرکدوم یه سازی واسه خودشون میزنن؟
    هیچ وقت برای مقاومت کردن در برابر نادانیت قیاس مضحک نزن
    اولاً نوشابه کجا و تکنولوژی کجا
    بعدشم توی کشوری که هیچ روابطی با آمریکا نداره، تحت لیسانس معنی کشک میده
    نوشابه کوکاکولا توی تبریز و قزوین هم تولید میشه کارخانه کوکاکولا در اصل مال یهودی های اسرائیلی مقیم آمریکاست آیا ما با اسرائیل و آمریکا بده بستون داریم؟که بتونیم لیسانس اونارو وارد کشورمون کنیم؟
    صب تا شب کار ما مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیله، بماند که حقه یا ناحق
    حالا به نظرت پرفسور گرانقدر اونا لیسانسشونو میدن به ما؟
    اصلاً معنی لیسانسو میدونی؟

    مامور مخصوص حاکم بزرگ گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۱

    تحت لیسانس اصلاً درست نیست
    کلیه ی قطعات و اجزا تشکیل دهنده گوشی به اضافه ی تکنولوژی های استفاده شده و تمام حقوق مادی و معنوی
    و غیره و غیره اعم از کارخانه، مدیریت و… متعلق به شرکت ژاپنی سونی هست و صرفاً در چین توسط کارگر چینی سرهم میشه

    دکتر کالاهان گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۶

    Armin.F بفرما بخون بلکه فرجی شد فقط خواهشمندم دیگه از این جکا نگو باشه؟http://xperian.ir/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c%d8%9f-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

    پاسخ

    Armin.F گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۴۶

    برادر محترم، گوشی سونی که به دست شما می رسه از صفر تا صد در چین تولید میشه، و طراحی برای کشور ژاپن هست، در غیر این صورت بر روی جعبه نمینوشت ساخت چین، مینوشت اسمبل این چاینا، یعنی مونتاژ چین، در ضمن قطعات بکار رفته داخل گوشی به جز یک یا دو قطعه کلا اعم از ترانزیستور و برد و سایر قطعات ساخت کشور چین و مالزی و اندونزی و تایوان هست، حتی در گوشیهای ساخته شده در خود ژاپن قطعات ژاپنی نیستند، بلکه مونتاژی از قطعات ساخت کشورهای مختلف هستند، دوباره تکرار میکنم این گوشی که به دست شما میرسه از صفر تا صد حتی قالب ریزی در چین ساخته میشه با استفاده از قظعات الکترونیکی ساخت کشورهای مختلف و تحت استاندارد و طراحی وبه سفارش شرکت سونی. مثل گوشی نوکیایی که مثلا در هند تولید شده. بحث در کیفیت نیست بحث در کشور سازندس که چین هست.

  7. سلام بچه ها. ببخشید یه سوال دارم. من قصد خریدن گوشی دارم. اما بین xzp و xz2 موندم کدوم رو انتخاب کنم. شما کمکم میکنید؟ (با دلیل لطفا)

    پاسخ

    bahramitaimor1366 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۲۸
    nima.f5122 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۳

    Xz2 یقینا بهتره
    ۱- پشتیبانی نرم افزاری بیشتر
    ۲-ضبط ویدیو ۴k hdr
    ۳- dynamic vibration system
    ۴-پردازش تصویر بهتر شده
    ۵- بلندگوها قوی تر شدن
    ۶-طراحی عالی شده (نظر شخصی)
    ۷-مقدار رام شده ۶
    ۸-اسلوموشن فول اچ دی
    نرم افزار دوربین تغییر کرده و پردازش تصویرش بهتر شده مقایسه های تو یوتیوب هست واقعا با نسل قبل متفاوت تر شده
    مطمئنا مصرف باتری هم بهینه تر شده 🙂

    پاسخ

    Dariush r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۴

    قطعاااا xz2
    دوربین با اختلاف بهتر
    صفحه بزرگتر و بهتر
    رم بالاتر احتمالا
    پردازنده قوی تر
    ظاهر بهتر
    قابلیت های بیشتر
    بروزرسانی سریعتر
    صدای بالاتر

    پاسخ

    bahramitaimor1366 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۶

    صب کن xz pro بگیر

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۰

    خب xz2 بهتره هم صداش قویتره و احتمالا تصویر بهتری ارائه میده.
    امکانات دوربین بالاتر هست حالت ضبط اچ دی آر که اونو بهترین میکنه همچنین اسلومو فول اچ دی هم خوبه و ۳d creator هم بهینه تر شده. سیستم dynamic vibration system فوق‌العاده هست و احتمالا خیلی چیزای دیگه جزیی و کلی بهتر شده و ساخت بدنه هم قویتر شده و موبایل خوشدست تره
    نقاط ضعفش ۲چیز هست یکیش نداشتن جک ۳.۵ میلیمتری و بعدی دوربین سلفی ۵مگاپیکسلی (البته معلوم نیست کیفیت سلفیش)

    پاسخ

    Pouya2428 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۶

    خب صد در صد Xz2 بهتره
    ۱- سخت افزار قوی تر (چیپست و مودم گیگابیتی به روزتر)
    ۲- اسلوموشن ۹۶۰ فریم با کیفیت Full HD
    ۳- نسبت تصویر ۱۸:۹ و حاشیه کمتر
    ۴- سیستم ویبره جدید
    اما از نظر من ظاهر گوشی از جلو خوشگلتر شده ولی از عقب نه
    و اینکه پریمیوم صفحه نمایش قوی تری داره
    خیلی خلاصه عرض کردم

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۰

    خودم xzp دارم. Xz2 هم به نظرم گوشی در حد نام سونی نیست اما با همه اینها اگر پولش مهم نیست xz2 رو تهیه کنید. در صفحه نمایش بهتر شده. حاشیه کمتر شده حسگر اثر انگشت یک مرحله ای شده و نگرانی خراب شدن دکمه پاور نداری دیگه. هر چند ضعف های زیادی هم داره که از عمد گذاشتن تا به مرور رفع کنن و پیشرفت بخوننش! و چیزی که منتظرم بررسی شه مثل اینکه کوالکام در پردازش عکس با سونی همکاری داشته که میگن دیگه شاهد مزخرف ترین پردازش تصویر و محو کردن عکس و افت کیفیت تو زوم نیستیم که من واقعا منتظرم ببینم همچین اتفاقی افتاده یا خیر.

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۲۹

    من رو حالت منوال عکس میگیرم اصلا افت کیفیت رو حس نمیکنم..

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۴۲

    منم رو حالت دستی میگیرم ولی تفاوت چندانی نمیبینم. تنها مشکل من با دوربین یکیش شب و نویزه یکی هم روز و محو کردن جزییات. مثلا تو نور روز تو طبیعت یه عکس عالی بعد میبینم گوشه های عکس و خراب کرده پردازش اشتباه تصویر. گوشی شماهم فرق نمیکنه شاید دقت نمیکنین. یه دوستی مقایسه عکس ارسالی شما و با یه لومیا گذاشت که در زوم و محو کردن جزییات بخش هایی از عکس بد عمل میکنه. لومیا هم ضعف های زیادی داشت ولی توی جزییات عالی بود. هرچند نقاط قوتی داره مثل فوکوس و دقت رنگ ولی معایبش هم کم نیست. یه چیزی هم الان یادم اومد داینامیک رنج خیلی بده پریمیوم و xz1 هست که الحق ضعیف تر از بقیه ست. حتی hdr هم کمک شایانی نکرده. دقیقا سر همین چیزا نمرش کم شد توی dxo. مثلا تو یه سلفی از فاصله یه متری من با ایفون عکس میگیرم تو زوم دونه به دونه ریش های ادم معلومه و خیلی با کیفیت بعد با گوشی خودم صورت و صاف میکنه و یه جوری برفکی میشه انگار با نقاشی سیاه کردی! حالت صاف کردن پوست و خاموش و روشن کردم تاثیری نداشت. اینا میتونه چنتا دلیل داشته باشه یکیش لنز یکیش پردازش بد تصویر یا سنسور و اندازه متوسط پیکسل ها. خلاصه خیلی روی xz2 مانور دادن به جهت پردازش جدید و مشارکت کوالکام باید دید چه طور میشه.

    rad007 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۴

    اره درسته xz2 مجهز به پردازشگر عکاسی بسیار جدید و کارآمدی شده که در کمال تعجب من نمی بینم سایت ها اشاره زیادی بهش بکنند ولی با زودی با بررسی های بیشتر همه می فهمند که چقدر در دوربین و عکاسی پیشرفت فوق العاده ای داشته xz2…در قسمت فیلمبرداری هم مطمئن باشید با کیفیت ترین گوشی دنیا خواهد بود XZ2….منتظر باشید!!

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۶

    درسته دوست عزیز سونی با همکاری کالکوم و با بررسی های مختلف یک پردازش جدید تصویر را در دوربین اکسپریا XZ2 راه اندازی کرده تا عملکرد بسیار بهتر متفاوت تر را در هر شرایط نوری به خصوص در شرایط نوری ضعیف را انجام بدهد …مورد مهمی که مدت ها هست از سونی انتظار میرفت و بالاخره در XZ2 عملی شده است :
    Sony says it developed the camera firmware in partnership with Qualcomm to optimise the images for better low light performance, too. It’s also brought the 3D face-mapping feature from the rear camera to the front, allowing you to quickly create a 3D selfie. (Why you’d want to is another matter entirely.)

    پاسخ

    sasan.tgh گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۵

    اره درسته. اگر در بررسی تخصصی معلوم شه که معایب پریمیوم و xz1 برطرف شده و عملکرد خوبی داشته باشه باید تبریک گفت به سونی برای دست کشیدن از لجبازی و استفاده از الگوریتم و پردازش تصویر برداری اشتباهش. کاش با اپدیت هایی یه دستی به دوربین پریمیوم و xz1 هم بکشه و نرم افزار دوربینشون رو درست کنه.

    King.SONY گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۲۵
    Mahdii7 گفته:
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۲۸

    اگه با قطر فوق العاده xz2 کنار میای بخرش

    پاسخ

  8. عزیزان عاجزانه خواهش میکنم ازتون
    درباره این چندتا نکته که خدمتتون میگن کمی فکر کنید
    در خصوص خاص بودن سونی جای هیچ شکی نیست
    اما سونی اشتباهاتی رو گاها مرتکب میشه که راه بازگشتی نداره
    مثل عرضه یک گوشی با وام گرفتن از چند نسل قبل مثل ویواز و سری قدیمی اکسپریا
    برعکس این که بیاد رقابت ایجاد کنه تو بحث طراحی
    و همراه نبودن با سایر رقبا اونم درست زمانی که خریدار ها در وهله اول فقط ظاهر گوشی براشون اهمیت داره
    اشتباه دوم که به نکته قبلی هم مربوطه
    پافشاری بی مورد سونی بر تک لنز بودن گوشیش البته به این نکته هم توجه کنیم که رقیبش سامسونگ هم از یه لنز استفاده کرده البته از نوع متغیر و خودتون هم که میدونید بهش میگن استراتژی فروش و تبلیغات
    ولی از اون طرف بازم سونی پافشاری بی موردی داره که میگه همین کافیه
    متاسفانه سونی از نظر دوربین گوشی از زمان سری زد تا ایکس زد وان ضعف‌های کم و بیشی داشته و داره
    و باز هم نمیخواد یه تغییر استراتژی بده. با اینکه لنز اکثر گوشی ها‌رو میزنه فکری به حال گوشیاش نمیکنه
    گاهی اوقات احساس میکنم سونی برای سرگرمی گوشی میسازه و رونه بازار می‌کنه
    نکته دیگه حضور این تکنولوژی جدید ویبره داینامیک
    بله خب امکان استفاده سایر گوشی ها از این امکانات هست
    ولی سابقه این تکنولوژی برمیگرده به زمان گوشی های نوکیا
    که زنگ خورشون با ویبره هماهنگ بود البته اون زمان به زنگ خور منتهی بود مثل الان با موزیک نبود
    گذشته از این ها سونی شش ماه دیگه گوشی دیگه ای هم برای معرفی داره که یه پریمیوم خواهد بود
    تصور کنید بازم سونی پافشاری داشته باشه بر طراحی ایکس زد ۲ با دو دوربین اما با صفحه ۴k
    البته امیدوارم اینطورنباشه چون من شخصا دل خوش کردم به اون پریمیوم
    اونم با اون کانسپتای رنگ طلایی زیباست
    البته
    اگه سونی پافشاری بی جا و بی مورد الانش بر طراحی گوشی نکنه
    و اگه مثل الان خلاف جهت رودخونه حداقل واسه بودنش تو بازار گوشی شنا نکنه

    پاسخ

    sonylover گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۲

    دوست من قبول دارم هر شرکت و شخصی در هر رده و زمینه فعالیتی میتونه اشتباهات ریز و درشتی داشته باشه ولی نمیشه تغییر استراژهای برندی مثل سونی رو تو طراحی و تولید گوشی xz2 بطور کلی اشتباه دونست. متاسفانه سطحی نگری و پافشاری به این موضوع که سونی طراحی بدی رو تو این محصولش ارائه کرده تو بیشتر نظرات دوستان میشه دید،درسته شرکتهای بزرگ و کوچک که تو زمینه‌های مختلف فعالیت میکنن به وفاداری طرفداراشون نیاز دارن ولی همیشه نمیشه ازشون توقع داشت که طبق میل اونها رفتار کنن. اون طرحهای مفهومی طلایی هم از نظر من هیچگونه زیبایی خاصی نداشتن اتفاقا کلی هم زشت بودن.

    پاسخ

    Alexanderp1 گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۴

    یه چیزی هست بهش میگن ارگونومی
    ربطی به سطحی نگری من یا کسای دیگه هم نداره
    شما به طرح‌های قبلی این برند نگاه انداختین
    به طرح‌های سری زد
    یه زمانی گوشی ها انحنا داشتن و سنگین وزن بودن و ارگونومی کاملی نداشتن
    اما الان
    تقریبا تمام گوشی ها دارن به سمت بدنه مسطح یکپارچه و باریک بودن با ارگونومی عالی پیش میرن چیزی که سونی تو سری زد خودش و بعد از اون داشت
    ولی الان برعکس داره انجامش میده
    چیزی که از طراحی فعلی سونی انتظار می‌رفت
    و خاص بودنش رو همیشه ثابت میکرد الان نادیده گرفته شده
    مثال
    آیفون اپل
    از سالی که اولین اپل عرضه شد تا همین اپل ۸ اگر بهشون دقت کرده باشین بیس طراحی یکسانی دارن
    اما هر کدوم پیشرفت چشمگیر بسیار زیادی داشتن
    از اول ترکیب بندیشون مشخص شده بوده و هست
    و مهم تر از همه تو انتخاب اسم و‌ مدل هم هیچ سردرگمی ندارن
    کاری به خاص بودنش ندارم چون دیگه الان برند اپل خاص نیس و دست بنای سر کوچه ما هم یه اپل هست
    اما از سونی بیشتر انتظار می‌رفت که این طراحی رو انجام بده
    اونم وقتی الان رقباش تمامشون بدنهاشون مسطح شده
    سونی با غوز وارد میدان رقابت شده
    سونی همیشه با خاص بودن طراحیش حتی زمانی که حاشیه های زیادی داشت شهره خاص و عام بود
    من طرفدار پروپاقرصش بودم و هستم
    زندگیم سونیه
    از گوشی زد۲ قدیمیم گرفته تا لپ تاپ و کنسول و دوربین و تلویزیون خونه همه سونین من حتی هندزفریمم سونی میخرم
    این گوشی درسته یه طرح جدیده و امکانات جالب توجه داره
    صد درصد هم قیمت مناسبی نسبت به رقباش داره
    اما تو بحث طراحی اونم زمانی که خریدارا به اولین چیزی که نگاه میکنن ظاهر و قیافه گوشیه
    ایکس زد ۲
    حداقل منو ترغیب نمیکنه از گوشی سونی زد۲ دل بکنم
    اینو نمیشه بهش گفت سطحی نگری دوست عزیز
    با پافشاری
    این یعنی دوست داشته باشی چیزی که دوسش داری همیشه خاص و زیبا باشه و در اوج
    نه به خاطر یه اشتباه که شما میگی ممکنه پیش بیاد
    یه نسل طلایی رو به فنا بده

    دلم نمیخواد سونی به خاطر طراحی نسل جدیدش از برندی مثل سامسونگ یا ال جی یا هواوی عقب بیوفته
    این نمیشه بهش گفت سطحی نگری دوست عزیز
    نمیدونم اصلا رقبای ایکس زد ۲ رو دیدین یا نه
    اما ایکس زد ۲ تو زمینه طراحی پسرفت بدی محسوب میشه برای سونی
    نه یه پیشرفت
    اونم برای سونی با اون پشته پرافتخار
    که نمیدونم یادتون مونده یانه
    دوست عزیز یکم واضح تر ببینید لطفاً
    چه بخوایم چه نخوایم سونی اشتباهو کرده
    البته امیدوارم تو گوشی های بعدیش اصلاحش کنه
    به همون دلیل سطحی نگرانه به قول شما که بالا عرض کردم
    من یه طرفدار سطحی نگرم که دوست داره برند محبوبش همیشه تو اوج باشه مثل هروقت دیگه

    پاسخ

  9. وای چقد پیشرفته بود خیلی مسخره بود واقعاً ی گوشی ضخیم بدقیافه گرون رو به روییم. همین اصالت طراحیشو حفظ میکرد خیلی بهتر بود concept هاشم هست ازین طراحی فوق العاده داغون بهتر بود!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۱

    خیلیم طراحیش قشنگه شما تبلیغات رو بیین اگه پسند نکردی خب سلیقت اینجوریه

    پاسخ

    sonylover گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۱۱

    دوست من اون طرحهای مفهومی رو یکسری علاقمند به برند سونی و یا هر شرکت دیگه ای طرحی میکنن و مطمئن باش که تیم طراحی سونی طرحهای اولیه خیلی زیباترین از اونا ارائه میکنن و در نهایت هیت مدیره و رئیس بخش اجرایی مربوطه تو انتخاب طرح نهایی تصمیم گیری میکنن. شما و بقیه دوستان با اینجور نظرات سطحی عقل جمعی مدیریت یه شرکت بزرگ رو زیر سوال میبرید و فکر میکنید اگه سونی فقط با تغییرات جزئی از لحاظ طراحی تو مدلهای قبلیش و ارائه یه گوشی جدید میتونست فروش بیشتر و یا حتی دوام تو تولید گوشی رو تجربه کنه؟!…همیشه برای پیشرفت قدمهای بزرگتری باید برداشت نه اینکه صرفا تغییرات کوچک حلزونی رو هدف برای ادامه مسیر بدونیم. همینطور که قبلا هم گفتم سونی این طراحی رو هم بهبود میده و زیباترش میکنه

    پاسخ

  10. قابلیت جالبی باید باشه و نوآوری خوبیه
    توی بازی های ماشینی هیجان رو خیلی میتونه بالا ببره!
    صفحه نمایش این گوشی هم با اینکه هنوز LCD هست اما روشنایی و کنتراست نسبت به XZ1 بصورت واضح بهبود داشته که توی مقایسه ها مشخصه

    پاسخ

    Mohsen xperia گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۳۲

    دوستان از LCD بودن صفحه نمایش های سونی ایراد نگیرید که من خودم شخصا با تمام پرچم دارای دیگه مقایسه شون کردم و تنها نوت۸ و آیفون X می تونن با هاشون رقابت کنند

    پاسخ

  11. این دوربین دوگانه و شونصد تایی که بنجل سازهای چینی و کره ای تا حالا ارائه دادن میشه بفرمایید کی گفته باعث کیفیت عکس ها شده؟؟؟ تنها کاری که تونستن بکنند عمق دادن به تصویره که عهد بوق سونی با نرم افزار بوکه انجام داده؟؟ بعدش حتی سامی هنگی تو جاصابونی ۹ دوربین دوگانه نذاشته، آیفون ۵ میلیونی دوتا سوراخ زده کیفیت عکسش هیچ فرقی ندارد با دوربین تکی، آقا مغز دارید یا نه پریمیوم سونی ۲/۵ قیمت داره آیفون ۵ میلیون و هیچ برتری کارایی هم ندارد، حالتون خوبه خداییش؟؟سونی چکار کنه چهارتا سوراخ بزنه پشت گوشی دلتون رو خوش بکنید با قیمت گرانتر ؟؟ برا چی آخه

    پاسخ

    AMIR-T گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۵۲

    کسی لازم نیست بگه داداش. بگیر اون گوشیا رو دستت چارتا عکس تو شب باهاشون بگیر خودت متوجه میشی.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۰۰

    🙂
    مگه فقط برای بوکه کاربرد داره؟
    دوربین دوم پرچمدار های سامسونگ و اپل زوم اپتیکال دوبرابری (بدون افت کیفیت) رو ممکن میکنن
    توی پرچمدار های الجی و احتمالا چند تا شرکت دیگه دوربین دوم به لنز عریض تر مجهز شده که بر حسب نیاز میشه بینشون سوییچ کرد
    پرچمدار های هواوی و چند شرکت دیگه هم دوربین دومشون سنسور سیاه و سفید داره که هم میشه باهاش عکس های سیاه و سفید عالی گرفت، هم عکس رنگی با ترکیب دو سنسور میگیره برای افزایش کیفیت و با ترکیب دو سنسور میتونه زوم دیجیتالی با افت کیفیت خیلی کمتر رو ممکن بکنه

    همه اینا قابلیت ها هست بوکه هم دارن همشون!
    اون background defocus سونی که اسمش شده bokeh هم اصلا کیفیت اینارو نداره و ضعیفتره!
    سامسونگ هم یک قابلیت این مدلی سال ۲۰۱۴ به گوشی هاش اضافه کرد اما الان میبینیم که با دوربین دوگانه خیلی دقیقتر و بهتر شده
    پیکسل ۲ هم دوربین تکی داره اما بخاطر تکنولوژی فکوسش میتونه بوکه عالی و بی نقص بگیره یا همین S9 هم نسخه معمولیش دوربین تکی داره اما لااقل امکان تعویض دیافراگم داره که در حقیقت انگار دوربین دوگانه داره!

    پاسخ

  12. امیرکبیر نیستی نگرانتم!خفه نشی

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۳۹

    ای گفتی!این۲سه روز بهترین زمان واسه جولان دادنش بود!تعجبیِ ک نیومده !
    متأسفانه دیگه از واژه کبیر استفاده نمیکنه بی معرفت

    پاسخ

  13. در مورد کسایی که هی میان از ضخامت xz2 ایراد میگیرن بگم که شما تا حالا xz2 رو از نزدیکم ندیدی حتی ویدئوهای گوشی رو هم ندیدی میگی ضخامتش زیاده! این گوشی خدای طراحیه حتی با ۱۱ میل ضخامت هم از اس ۹ زیباتره… اولا این گوشی وسط و مرکز گوشی ضخامتش ۱۱ میله و کناره های گوشی ضخامت ۶ میلی داره و سونی جوری گوشی رو طراحی کرده که اصلا ضخامتش به چشم نمیاد و وقتی گوشی رو دستت میگیری انگار یه گوشی با ضخامت ۶-۷ میلی دستت گرفتی بله اینه قدرت طراحی سونی

    پاسخ

    Armin.r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۳

    دقیقن

    پاسخ

    احسان1987 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۴

    متاسفانه سایت های کلاهبردار همش رو یازده میلیمتر مانور میدن یک ذره شرف ندارند بگن فقط در مرکز قوس داره اونم بخاطر سنسور و لنز و ویبره بزرگ هوشمند ویدیو گوشی تو‌ یوتیوب نشون میده چقدر ظریف و هوشمندانه طراحی شده و کاربردی، سونی حاشیه و ابعاد و همه کارش بخاطر کارایی طراحی می‌کنه بخدا این تب بدون حاشیه رو شرکت های درپیت باب کردند اصلا نمیشه با گوشی بدون حاشیه مطلق راحت کار کرد ولی برا کی بگی بازار تبلیغاته دیگه

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۱

    کاش قبل از معرفی دقیقأ شکلِ پشتش رو نشون میداد ک همه بهش خرده نگیرند موقع معرفی!بعد از معرفی تازه قشنگیش دیده شد!حتی زمان معرفی هم توی نمایشگر ندیدم ک سونی شکستگی و انحنای پشتشو نشون بده و ازش دفاع کنه!ناراحتیم چون گول خوردیم!منتظر پرمیوم بودیم بااونهمه اخبار خوبی ک ازش میشنیدیم!حتی۱سایتی هم اعلام کرده بودxz2 معرفی میشه ولی تناقضات توی خبرها نگذاشت باور کنیم!فکرمیکنم این گوشی همونی بود ک زیرِ پرس بود و عکسش رو۲سه هفته پیش دیدیم توی سایت!
    فقط امیدوارم ۱ گارد خوب هم ب حالت جنگ ستارگان براش ساخته بشه ک براش تبلیغ خوبی بشه این طراحیِ منحصر بفرد!

    پاسخ

  14. واقعا عالیه طراحیشم من فیلمای زیادی دیدیم ازش بد نیس اما میتونس بهتر باشه
    گوشی های سونی همیشه قابلیت های دارند که تو بقیه گوشی ها وجود نداره ایشالا ما هم بتونیم یکیش بخریم ولی پیل نیس پیل

    پاسخ

  15. سامسونگ که اسکی سوار خوبیه
    سال بعد بر میداره همین قابلیت رو یه اسم جدید میزاره، مردم میگن سامسونگ
    تو صنعت گوشی سامسونگ و اپل از رو هم اسکی میرن
    قبلا تو ایران میگفتن پراید خوبه که زیاده
    الانم آیفون با سامسونگ خوبه که زیاده
    سونی هم تکراریه همش یه جوره

    پاسخ

    Armin.r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۵۰

    اسمشم میزارن انقلاب صامصنگ!

    پاسخ

  16. با XZp نمیشه ۴کی ۶۰فریم HDR گرفت؟ 🙁

    پاسخ

    SpatialFlowers گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۹

    مگه نمی گن ویبره واسه باتری موبایل ضرر داره ؟؟؟(اخه این طور شنیدم)
    پس الان این ویبره قوی تر باتری رو خراب نمی کنه؟؟؟

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۱

    خب ویبره های معمولی حالت یک موتور رو داره ک سر موتور ی وسیله ای هست که باعث لنگ زدن و لرزش میشه با چرخش موتور و خب طبیعتا وقتی میچرخه باتری مصرف میکنه دیگه حالا بستگی داره چ مقداز جریان بکشه و… اما بزرگتر شدن دلیل بر پرمصرف شدن نیست چون سیستم این جوری ک من تو تبلیغات دیدم فرق میکرد.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۰

    نخیر با XZP نمیشه ۴K اچ دی آر ۶۰ فریم گرفت
    XZ2 هم ۴K HDR فیلم میگیره اما حداکثر ۳۰ فریم (کلا از ۶۰ فریم پشتیبانی نمیکنه)

    پاسخ

  17. من سونی رو بخاطر نواور بودنش دوست دارم و طراحی های خاصش ولی باید قبول کرد این طراحی در حد سونی نیست

    پاسخ

    sonylover گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۱۷

    اشتباه میکنی دوست من

    پاسخ

  18. سال بعد: گلکسی اس ۱۰ با قابلیت جالب و فوق العاده dynamic vibration system ارائه میشود. مردم: وای سامسونگ فوق العادس خاک تو سر سونی باز طراحی تکراری و زده و هیچی نداره!!!! واقعا وقتی کامنتای کاربرای زومیتو راجب xz2 میخونم به اونج حماقت و نفهمی این جماعت پی میبرم

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۳

    الان دقیقا پیشرفت سونی در چیه تو این ایکس زد۲ که انقد حمایت میکنی ؟
    بجز این داینامیک و یه فول اچ دی شدن ۹۶۰ فریم و صفحه اچ دی آر دیگه چی داره ؟
    ۳دی کریتور رو که یه اپ هست رو هر گوشی نصب میشه، قطر ۱۱ میلیمتری تو سال ۲۰۱۸ چی میگه؟؟؟
    بابا تعصب و بزار کنار دیگه! من خودم فن سونی ام ولی واقعا این گوشی بدرد سال ۲۰۱۸ نمیخوره، فاجعه س
    طراحی که افتضاح، بقیه چیزاشم هیچ پیشرفتی نداشته ! نه دوربین دوگانه، نه حافظه ۱۲۸، نه باتری درست حسابی، هیچی، بیشتر از همه همین طراحیش تو ذوق میزنه !!!
    سامسونگی که ازش بدم میومد و الان وقتی میبینم انقد برای مشتری احترام قائله میبینم اشتباه ازش بدم میومده، وقتی میبینم گوشی میده با تک دوربین، گوشی میده با ۲ دوربین، گوشی میده با حافظه ۶۴، با حافظه ۱۲۸، با رم ۴ با رم ۶ انقد دست مشتری رو باز میزاره تو انتخاب ، مشخصه خیلی هوای مشتری هاشو داره ! حالا سونی چی
    این همه کانسپت رویایی از این ایکس زد ۲ طرفداراش درست کردن با چه طراحی های خوشگل و قشنگی
    آخرشم برداشته گوشت کوب طراحی کرده 😐 ! بدون دوربین دوگانه ، تازه جک هدفونم حذف کرده ! بعد راهکار میده برای شارژ و استفاده از هدفون بصورت همزمان از تبدیل استفاده کنین 😐 خُب چه کاریه همیشه یه تبدیل تو جیبت باشه !!!! تازه شارژم نخوایی بکنی بازم باید تبدیل بزنی، مگه هدفون بلوتوثی باشه !

    پاسخ

    Reza Shirinnejad گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۳۱

    “بجز این داینامیک و یه فول اچ دی شدن ۹۶۰ فریم و صفحه اچ دی آر دیگه چی داره ؟”
    اینا هیچ چیز نیست عزیز…
    ولی سامسونگ جای حسگر اثر انگشت رو عوض میکنه: اوج نوآوری در یک تلفن هوشمند…
    درضمن برخی تاخیرات نیاز به لمس دارند من باب مثال قطعا صفحه‌ نمایش بهبود فوق‌العاده ای داشته!
    دوربین هم که تو مقایسه ها دیدم، از S9+ بهتر نباشه قطعا بدتر هم نیست… فقط متاسفانه داینامیک رنج ضعیف تری داره..

    پاسخ

    artb00 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۴

    اینایی ک میان میگن طراحیش بده طرفدار سامسونگ نیستن من خودم فن سونیم و الان xz دارم و واقعاً عالیه

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۳

    نه اتفاقا سامسونگ هم امسال هیچ چیز جدیدی نداشت، اسپیکر استریو برا ما سونی بازا خاطره س، ۹۶۰ فریم هم بلاخره یه سال زودتر سونی رو گوشی هاش داشت، سامسونگ نوآوری نداشت، ولی سونی پسرفت داشت تو طراحی، شاید اگر طراحی انقد بد نبود xz2 رقیب خوبی میشد برا اس۹! ولی با این طراحی هیچکس سمت این گوشی نمیره، طراحی خیلی خیلی مهمه برای یه گوشی، فقط که قطعات داخلی نیست !!!
    یکم منطقی فکر کنین، الان بنظر شما ۱۱ میلیمتر اوکیه برا گوشی پرچمدار ۲۰۱۸ ؟؟؟
    حاشیه کم شده قطر زیاد شده، نمیتونه یه گوشی بی ایراد در طراحی بزنه انگار !!!

    Armin.r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۴۸

    بجز اینایی که گفتی فیلم برداری ۴k HDR اسنپ ۸۴۵ رم ۶ ضخامت چیه وقتی گوشی خوش دسته!فقط حاشیه بغل حذف میشه و دوربین دوگانه هم که معرفیش کرد!اضافه میشه و میره بالاترو تمام!

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۶

    نه جان ما اسنپ ۸۴۵ هم نزاره دیگه بره ۸۳۵ قدیمی رو بزاره 😐
    رم ۶ هم هنوز معلوم نیس برای چه کشور هایی هست !!
    فیلمبرداری ۴k hdr، شما چندبار تاحالا با همون ۴k معمولی فیلم گرفتین که با hdr ش بگیرین ؟؟؟ وجدانا میپرسم؟؟؟ چون من بشخصه تاحالا ۴k نگرفتم هم بخاطر حجم بالاش هم بخاطر داغ شدن سریع گوشی و خارج شدن از اپ !
    شاید باورتون نشه ولی من با xz وقتی فول اچ دی ام فیلم بگیرم یهو داغ میکنه! کلا خیلی لگ و تیک داره !!

    ..reza.. گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۰۵

    داداش دقیقا چی باید میشد ک شما رو راضی کنه؟من ک خیلی حال کردم چهارتا ویدیو ازش ببین بعد بیا نظر بده

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۷

    دقیقا از چیه گوشی حال کردی بگو شاید منم حال کنم ؟ من عمرا با این طراحیش حال کنم ! بخدا زد۵ قدیمی آمنی بالانس که همه میگن حاشیه داره، ازین قشنگ تره، زد۳ پلاس و که دیگه نگو ! شاهکار بود، نازک ترین گوشی سونی تا الان ! حالا بعد این همه مدت ۱۱ میلیمتریش رو هم دیدیم، قطور ترین تا الان !

    Omids7 گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۶

    بهترین هست اتفاقا چ تو طراحی و خیلی چیزای دیگه بیشترین نوآوری ها هم داشته خیلیم منطقی هست بنظر تو جور درنمیاد مشکل ی جا دیگس

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۹

    دیگه خلایق هرچه لایق ! من حرفی ندارم
    اگر بنظر شما ۱۱ میلیمتر اوکیه که هیچی ! ولی من مطمئنم اگر اس۹ سامسونگ ۱۱ میلیمتر بود الان اینجارو آباد کرده بودین که هه هه هار هار سامسونگ گوشی ۱۱ میلیمتری زده !!!!!
    حالا که سونی زده شده بهترین !!! بابا تعصبت تو حلقم !

    pariu گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۲۹

    دوست گرامی شما دیگه به قول خودت آشنای قضیه هستی روی باتری اونقدر زوم نکن چون خود شمام میدونی قاعدتا باتری حجمش بره بالا بیشترم باید بذاری شارژ بعد باتری اگر غیر اصولی بره بالا به قولی دیمی باید یا گوشی قطرش زیاد بشه یا طراحی برد جوری بشه که ناچار گوشی ال سی دی بزرگتری بده تا همون حاشیه های محافظش حفظ بشه در طولید باتری به اشکال محتلف شاید موردی نباشه اما شرکت های تولید کننده میزان مشکلات یک باتری و نوع های مختلف سیگنال های اختلال زای همین باتری یا اجزای دیگر رو اندازه میگیرن….مثل این میمونه بیای پیشرانه یک بوگاتی رو جا بدی توی یک سمند! خود به خود مثلا حساب بکن موتورش میزنه از ماشین بیرون لاستیکاش کوچیکه شاسیش جواب نمیده!شمام میدونی اما گاهی در لحظه فکر میکنیم چون سونی سامی اپل و غیره تکنولوژی دارن باید به خاطر ذهن ما یهویی ی آپدیت سخت افزار ی بزرگ و نجومی بدن مثلا دوربین دوگانه خدایی چقدر در روز با گوشی عکس پورتره میگیرن آیفونی ها؟!
    حدودی ما با همون بک گراند دی فکوس سونی میگیرم چی بشههههههههههههه ی عکس بگیریم دائمی نیست این موضوع هردقیقه استفاده نداری.یا سنسور های مثل عنبیه نمیگم الان سامسونگ گذاشته و اپل مخالفم،خودت ببین دقیق جلوی چشمت میگیری اون دو دایره باید جلوی چشن دقیق بره هدفو بگیره بالا پایین میکنی فلان بصال خب این چه تکنولوژی خاصی میشه!!! خدایی سونی هم این شکلی بده مخالفم دیدی که اسکن سه بعدی احتمالا میخواد سونی بده بقیم که میدن و دادن…پس این بهتر میشه بازم ولی اینکه یک بارکی من و شما دیگران دوست داریم ی باتری ۱۰۰۰۰ میلیآمپر بده باید ی نصفه روز بزنی شارژ یا رم بیشتر مگه چقدر نرم افزار در حال اجرا داریم؟خود آندروید تا چند نرم افزار باز نگه میداره؟!
    حافظه داخلی هم اگر بی رویه بالا بره حساب خالی شدن همون شارژ رو بکنید دیگه از طرفی باید با ظرفیت بالا سرعت بالا باشه که دسترسی سیستم عامل و نرمافزار هم زمان به ۰ و ۱ ها با سرعت بالا انجام بشه تا باعث لگ نشه،چون لگ بشه صدای من و شما در میاد سونی و فلان برند لگ داره!
    پس باید با آرامی تکنولوژی پیش بره نگته نکنید ما هی میگیم ما می توانیم و فلان ولی خدایی غیر از اینه ماها که حتی بدترین برند گوشیرو نمیتونیم تولید کنیم از صفر تا صد داریم بی مورد انتقاد میکنیم از برندها در پیشرفت؟؟؟ چه سامی باشه چه سونی که خیلی دوسش دارم همیشم سونی میخرم من سود پولی هم به من نمیده طرفش باشم کلا همه برندارو میگم الان جی اس ام برو بخون نوشته ایکس زد پرمیوم رو نخریم چون طراحیش تکراریه!بعد اس ۸ رو نوشته چون گرونه دیگه اس ۹ داره میاد اس ۹ بخریم !!!!!!!یکی هم نیست بگه الان اس ۹ ارزونتر از اس ۸ میشه بعد خدایی اس ۹ خیلی نسبت به اس ۸ فرق کرد که توو سر اس ۸ زد؟؟؟؟؟؟؟؟من به شخصه آزاد فکر میکنم برند مورد علاقم مهمه نظر دیگران هم مهترم که هر برندی دوست دارن ولی این مدل که ما جهان سومی نگاه میکنیم میشه اینکه خودمون دست به کار نمیشیم راحت میگیم وظیفه فلان شرکته فلان قدر باتری بده ما که طرحش توو ذهنمون هست ایا اونا که وسایلشم دارن دستشون شکستست؟!!!!!
    ما خیلی خودمونو دانا میدونیم ولی اونا از ما داناترن که تستشم میکنن!این واقعیته نه نژاد پرستم نه چیزی ولی همین که درست کردن و توی تست و آزمون خطا هستن بهتره تا ما که فقط به خاطر بعضی چیزا ایرادمیگیریم فقط!

    پاسخ

    EhsAn_TotAl گفته:
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۷

    سلام، من اصلا نمیگم چرا سونی نمیاد باتری ۱۰هزار میلی آمپری بزنه!!! شعار سونی در باتری چیه ؟ ۲ روز ماندگاری
    والا گوشی من xz هست ۸ صبح ۱۰۰ درصد کشیدم، رفتم کلاس تو راه فقط یه استوری گذاشتم تو اینستا با نت ۳جی بعدش اصلا بهش دست نزدم، چون تا ۱۲ کلاس بودم، تو مسیر برگشتم ۱ دقیقه با کیفیت hd فیلم گرفتم، بعد میبینم شارژش شده ۳۵ درصد !!!!! این بود ۲ روز ماندگاری شارژ ؟؟؟
    روزی حداقل ۲ بار گوشیمو شارژ میکنم انقد زدم شارژ که Battery care دیگه نمیتونه تشخیص بده تایم شارژ زدن گوشی رو !!!
    من از بد بودن باتری منظورم اینه ! حالا اومده ۲۷۰۰ و از xz1 کرده ۳۱۸۰ در xz2 !!! دمش گرم برده بالا، ولی چه فایده ؟؟
    داداش بعضی چیزا از یه وقتی به بعد باید باشه حتی اگه خیلی کاربردی نباشه! یکیش دوربین دوگانه !!! مث این میمونه روی گوشی بلوتوث نزاریم بگیم بلوتوث دیگه استفاده نمیشه همه زاپیا و شیر ایت دارن ! 😐 یا مثلا بلوتوث و دیگه آپدیت نکنن به نسخه های بالاتر بگن همین ۵ بسه دیگه چه خبره !!! یه چیزایی تو گوشی وجودشون از یه وقتی به بعد الزامی میشه ! لااقل برای عقب نیفتادن از قافله !!
    حرف از رم زدی، دیگه گذشت زمانی که میگفتیم سونی با رم ۲ ام لگ نداره !!! واقعا گذشت
    چون گوشی من بشخصه با رم ۳ پر از باگه ! یه اینستا رو وقتی میخوام دایرکت برم ۲۰ بار فورس استاپ میشه تا باز کنه ! آخرین ورژن اندروید و آخرین ورژن اینستا رسمی رو دارم !
    نمیدونم چه مرگشه، باش تو سایت میام تایپ کنم نظر بدم دیرتر از سرعت تایپ من حروف و تایپ میکنه ! البته این میتونه مشکل رم نباشه، ولی خُب رم هم میتونه دخیل باشه توش !
    به هرحال من بخاطر این تجربه بدی که با xz دارم کسب میکنم قصدم تعویض برند بود برای گوشی بعدیم ! که سونی دیگه این قصد رو قطعی کرد با این طراحی جدیدش !!! البته اگر گوشی پرچمدار بعدیش مسطح باشه و ۱۱ میلیمتر نباشه شاید دوباره رو سونی فکر کنم ! ولی الان عمرا !
    البته میگم xz فلا داره منو شکنجه میده از بس اذیت میکنه !!! من سونی رو فقط بخاطر رابط کاربری کاربردی و سبک و راحتش دوس دارم که هرچی رو بخوایی براحتی میتونی پیدا کنی توش ، و البته یکیم بخاطر flashtools که براحتی میتونی مشکلات نرم افزاری گوشی رو باش اوکی کنی ! بقیه برندا مث هوآوری خیلی اذیت میکنن تو مشکلات نرم افزاری شدید !
    ولی خُب فلا که این رابط کاربری سبک و ساده بدجوری لگ دار و هنگی شده !!

    Dariush r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۴۶

    راجب قطرش نظر میدی؟ یه سر برو عکساشو با اس ۹ ببین چقد تفاوت دارن…

    پاسخ

    Alisafaipanah گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۳

    سامسونگ خیلی چیزا از سونی داره یاد میگیره مثلا الان چه چیزه جدیدی زده فقط استیکر که از رو اپل نمونه برداری کرده یکم ارتقاء داده یکیشم فیلم ۹۶۰از رویه سونی فردا هم همین ویبره رو اضافه میکنه

    پاسخ

    Armin.r گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۳۳

    بعد از یه عمر سامبمب اسپیکر استریو زد

    پاسخ

    hamedxx گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۱۸

    دقیقا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here