در تاریخ 11 ژوئن 2017 میلادی، یکی از مؤسسات بزرگ آماری دنیا اعلام کرد که سونی با تلویزون هایِ هوشمند و اَعلایِ خود؛ در 3 ماهه اول سال جاری به سهمی معادل 39 درصد از بازار تلویزیون ها دست یافته است. این میزان دقیقاً 2 برابر سهام کسب شده در 3 ماهه قبلتر میباشد، که در آن زمان سونی سهمی برابر با 17.5 درصد از بازار تلویزیون ها را در دست داشت.

اما برخلاف سونی که در حال حاضر در حال جشن گرفتن برایِ این موفقیت بسیار بزرگ میباشد، کمپانی هایِ ال.جی و سامسونگ با نزول سهام خود مواجه شده اند. کمپانی ال.جی در 3 ماهه گذشته حدود 8 درصد سهام خود را نسبت به دوره قبل از دست داده است و هم اَکنون سهمی معادل 35.8 درصد از بازار را در دست دارد.

از طرف دیگر کمپانی سامسونگ نیز سهام خود را نسبت به دوره گذشته از دست داده است و با کاهشی 7 درصدی، هم اَکنون جایگاه هفتم را با سهمی معادل 13.2 درصد در دست دارد. همچنین، کمپانی ال.جی همچون سال گذشته مقام اول فروش را در ایالت متحده آمریکا با سهمی معادل 40.8 درصد دارد و سونی نیز با کمی اختلاف و با رُشدی 8.9 درصدی، جایگاه دوم را با سهمی معادل 34.4 درصد دارد.

در این بین کمپانی سامسونگ در بازار آمریکا با کاهش سهام خود، هم اَکنون سهمی 28 درصدی از بازار ایالت متحده را در اختیار دارد. اما دلیل افزایش سهام سونی در بازارهایِ جهانی چیست؟ یکی از کارشناسان کُره ای فعال در حیطه صنعت تلویزیون اذعان میکند که سونی سیاست هایِ بسیار خوبی را در کنار کاهش قیمت بسیار مناسب در نظر گرفته است، که باعث فروش و افزایش سهام سونی از بازار تلویزیون شده است.

البته بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این افزایش سهم یکباره و بدون برنامه ریزی قبلی نبوده و سونی با برنامه هایِ دقیقی که برایِ فروش تلویزیون هایِ خود به کار بسته است در کنار سیاست هایِ دقیق و از پیش تبیین شده باعث شده است که سهم سونی در بازار تلویزیون بالا برود و این کمپانی اَصیل ژاپنی دوباره به جایگاهی که مستحق آن میباشد بازگردد.

منبع: