بر کسی پوشیده نیست که آینده از آنِ هدست هایِ واقعیت مجازی است. به همین دلیل است که کمپانی هایِ بزرگ دنیا در تلاش هستند تا خود را در بازار نوپایِ هدست هایِ واقعیت مجازی روز به روز بالاتر کشیده و سهم بیشتری از این بازار کسب کنند. این بازار در حال حاضر چند بازیگر اصلی دارد، که یکی از آنها کمپانی سونی است و دو کمپانی مطرح دیگر، یکی HTC و دیگری کمپانی فیسبوک میباشند.

سونی با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که در بحث زمینه سازی برایِ فروش هدست واقعیت مجازی داشت، توانست رکوردهایِ بینظیری را در ابتدایِ عرضه محصول خود در دنیا به ثبت برساند. آمارهایِ غیر رسمی اذعان داشتند که سونی موفق به فروش حدود 950 هزار واحد از هدست واقعیت مجازی تا آخرین روزهایِ سال 2016 میلادی شده بود، که این رقم در مقابل فروش رقبا بسیار بیشتر بود.

اما حالا که حدود 5 ماه از سال جدید میلادی میگذرد و کم کم گزارش فروش کمپانی هایِ مختلف در حال انتشار است، مؤسسات آماری دنیا در حال ارائه میزان فروش کمپانی هایِ بزرگ دنیا میباشند. در جدول فروش هدست هایِ واقعیت مجازی برتر دنیا، سونی با فاصله ای بسیار زیاد در صدر جدول قرار دارد و باز هم تاج پادشاهی را بر سر گذاشته است.

بر اساس گزارشات واصله، سونی در 3 ماهه ابتدایی سال 2017 میلادی موفق به فروش 375.000 واحد از هدست واقعیت مجازی Playstation VR شده است؛ در حالی که کمپانی هایِ فیسبوک و اچ.تی.سی به ترتیب با فروش 95.000 و 65.000 واحد از هدست هایِ واقعیت مجازی خود ( HTC ViVe و Facebook Oculus Rift ) در جایگاههایِ دوم و سوم قرار گرفته اند.

کارشناسان پیش بینی میکنند در 3 ماهه هایِ بعدی نیز سونی همچنان با Playstation VR حاکم بازار هدست هایِ واقعیت مجازی خواهد بود، چون سونی پیش از ساخت و عرضه هدست واقعیت مجازی خود، پلتفرم بسیار بزرگی را ایجاد کرده ( پلتفرم پلی استیشن )، که قطعاً آینده بسیار روشنی را برایِ این کمپانی اَصیل ژاپنی رقم خواهد زد و در این زمینه نیز سونی را موفق خواهد ساخت.

منبع: