در بین کمپانی هایِ عرضه کننده تلویزیون، به جرأت سونی یکی از کمپانی هایی است که نامش به خوبی میدرخشد و ید طولایی در عرضه محصولات بینظیر در این عرصه دارد. سونی یکی از پیشتازان عرصه تلویزیون ها بود، اما در طی سال هایِ اَخیر و به دلیل مشکلات مالی آنطور که باید و شاید نتوانست حضور مؤثری در دنیا داشته باشد.

امروز مؤسسه آماری BCN گزارشی از فروش تلویزون هایِ 4K در کشور ژاپن منتشر کرده است، که در آن نام 4 کمپانی مطرح در این زمینه دیده میشود. در این بین نام هایی چون سونی، توشیبا، پاناسونیک و شارپ دیده میشود، که همگی از اعتبار بسیار زیادی در عرصه ساخت و عرضه تلویزیون برخوردار هستند و خیل عظیمی از مردم دنیا با آنها آشنا هستند.

در نیمه اول سال 2016 میلادی سونی و شارپ به عنوان دو کمپانی برتر عرصه تلویزیون ها را در چنگ خود داشتند، اما با شروع نیمه دوم سال 2016 میلادی و عرضه تلویزیون هایِ نسل جدید پاناسونیک، این کمپانی خوش نام ژاپنی به سلطنت کمپانی سونی خاتمه داد و توانست سهم بیشتری را در کشور خانگی اش به دست آورد.

بر اساس گزارش منتشر شده، تا پایان سال 2016 میلادی که اَکنون در واپسین روزهایِ آن به سر میبریم، کمپانی پاناسونیک موفق به کسب 29.3 درصد از سهم فروش تلویزیون هایِ 4K در کشور ژاپن شده است و صدرنشین جدول فروش تلویزیون هایِ 4K در کشور خانگی اش میباشد.

پایین تر از پاناسونیک، کمپانی خوش نام و با اصالت سونی دیده میشود، که با 26.5 درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در رتبه هایِ سوم و چهارم نیز کمپانی هایِ خوش نام دیگری چون شارپ با 24.4 درصد از سود و توشیبا با 15.3 درصد از سود کُل بازار کشور ژاپن در جایگاه هایِ بعدی قرار دارند.

[ رنگ مشکی: سونی؛ رنگ آبی: پاناسونیک؛ رنگ قرمز ملایم: شارپ؛ رنگ قرمز پر رنگ: توشیبا ]

البته سونی در نیمه اول سال 2016 حدود 32 درصد از سهم بازار تلویزیون هایِ 4K را در کشور خانگی اش در تصاحب داشت و بر اساس آمار ارائه شده، حدود 76.5 درصد از کُل تلویزیون هایِ 4K در کشور ژاپن ( 13 محصول از 17 محصول ) متعلق به سونی است، 53.8 درصد از کُل تلویزیون ها متعلق به کمپانی توشیبا میباشد، 40 درصد در تصاحب پاناسونیک است و شارپ نیز 33.3 درصد را به خود اختصاص داده است.

منبع: