سونی در سال 2016، بیش از 4 میلیارد دلار هزینه را صرف توسعه و تحقیق خواهد کرد.

25
۴,۴۱۰

sony-cover-logo
سونی یکی از کمپانی هایی است که هر ساله هزینه زیادی را صرف توسعه و تحقیق میکند. توسعه و تحقیق که به صورت مخفف با عنوان R&D (مخفف research and development) شناخته میشود بخش زیادی از هزینه کمپانی ها را در هر سال شامل میشود.

از ژاپن خبر میرسد سونی برای سال مالی 2016 قصد دارد تا 450 میلیارد ین برابر با حدود 4.5 میلیارد دلار را صرف توسعه و تحقیق کند. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شرکت Nikkei از 272 کمپانی ژاپنی، امسال بیش از 120 میلیارد دلار هزینه صرف توسعه و تحقیق در این کشور خواهد شد. در بین کمپانی های ژاپنی، تویوتا با حدود 10 میلیارد دلار بیشترین هزینه را صرف توسعه و تحقیق میکند و پس از آن هوندا، نیسان و پاناسونیک در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند. سونی نیز در رتبه پنجم و بالاتر از کمپانی هایی مثل هیتاچی، توشیبا و کنون قرار گرفته است.

تحقیق و توسعه به «کار خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربردهای تازه به‌کار ببرد. دسته‌بندی فعالیت‌های تحقیق و توسعه از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما در مجموع شامل دو مدل اصلی می‌شود. در یک مدل، وظیفه اصلی یک گروه تحقیق و توسعه، توسعه و دستیابی به محصول جدید است؛ در مدل دیگر، وظیفه اصلی گروه تحقیق و توسعه عبارت است از، ساخت و کشف دانش نوین پیرامون عناوین علمی و فناورانه به منظور توسعهٔ محصولات، پروسه‌ها و خدمات ارزشمند و جدید.

در اکثر فعالیتهای یک شرکت بازدهی سریع سود یا بهبود سریع در عملکردها، با هدف تسریع در بازگشت سرمایه‌گذاری معمولاً مورد انتظار است، اما این موارد دربارهٔ هیچ‌کدام از مدلهای ذکر شده از تحقیق و توسعه، صدق نمی‌کنند. عموماً مهندسین، کادر پرسنلی در مدل اول تحقیق و توسعه را تشکیل می‌دهند، در حالی که در مدل دوم تحقیق و توسعه، غالباً دانشمندان صنعتی مشغول به فعالیت می‌شوند. فعالیتهای تحقیق و توسعه توسط شرکتهای خصوصی یا موسسات وشرکتهای دولتی انجام می‌پذیرند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

25 دیدگاه ها

  1. برای کمپانی سونی که میخواد پیشرو باشه کمه! برای مقایسه اپل و سامسونگ در سال گذشته به ترتیب ۶ و ۱۴٫۱ میلیلارد دلار برای تحقیق و توسعه محصولاتشون هزینه کردن!
    که واقعا رقم خیلی خیلی بالایی هست.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۵

    ببین وایسا برات یه مثالی بزنم مثل این میمونه من برم باشگاه ۳ روز در هفته و تو بری باشگاه هر روز هفته اما من هر روز تمرین کنم کی اول میشه ؟
    مهم نیست که چه قدر خرج کرده مهم اینه که بیشتر مال کی نتیجه میده

    پاسخ

  2. شما که از زد وان تا حالا نفهمیدید که سونی چقدر پیشرفت کرده و نوآوری داشته به نظر شما با چه منطقی میتوان شما ها را قانع کرد!!!!!!! همین زد۲ نسبت به زدوان ۲۰۰ درصد پیشرفت و نوآوری داشته ولی بعضی مسایل!!!!! اجازه نمی دهد شما ها آن پیشرفت ها و نوآوری های سونی را ببینید که البته هیچ ایرادی ندارد و هیچ تاثیری هم برای سونی ندارد که شما ازش گوشی بخرید یا نخرید!!!!!!!!! فقط لااقل با منطق نظر دهید نه با آخر تعصب.. که البته در جواب من یا خواهید گفت که خودتان ده ساله!!!!! گوشی سونی دارید!!!! و داشتید و یا ادعا خواهید کرد که روی میز نمایندگی یک دقیقه با گوشی های سونی کار کردید و خیلی حرفه ای شدید!!!!!! و خیلی هم شناخت پیدا کردید!!!!!!
    شما متاسفانه آنقدر کم مطالعه می کنید و یا اصلا مطالعه ندارید که بفهمید هر سال در بررسی بزرگترین سایت های دوربین گوشی ها، دوربین گوشی های سونی بهترین هستند در بین همه گوشی ها مثل زد۵ و زد۲ در سال های گذشته و پرفورمنس امسال ولی بازهم در کمال تعجب حرف های عجیب و غریب میزنید……!!!!!!!
    صفحه نمایش ۴k پرمیوم را خیلی کم ارزش یا حتی در بیشتر مواقع با جسارت هر چه تمام بی ارزش تلقی می کنید ولی امکانات معمولی و پیش پا افتاده سامسونگ را آنقدر بزرگ میکنید که هر کسی نفهمه فکر می کنه مثلا چیه… صفحه نمایش ۴k در پرمیوم چیز شاخی نیست!!! ههههههه، ولی آگه همین صفحه نمایش را نوت۷ و اپل استفاده می کرد الان اشک شوق میریختید و حرف های حماسی میزدید!!!!!!!!!!

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۱

    یه شعر از حضرت حافظ هست میگه
    زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست —————–در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست
    بر در میخانه رفتن کار یکرنگان بود——————–خودفروشان را به کوی می فروشان راه نیست
    این افرادی که میگن تغییری ندیدن همون زاهد های ظاهرپرستند و بیش از این حرفا انتظاری ازشون ندارم

    پاسخ

  3. مهران جان تو خبر آپدیت واتز نیوز برات کامنت گذاشتم خوشحال میشم بخونی

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۲

    مرسی داداش که نظر بنده رو خوندید بنده همیشه نظرتونو میخونم و همیشه نظراتتون درسته
    و این وظیفه منه وقتی که کسی نظرمو میخونه منم باید بهش احترام بذارم نرشو بخونم
    سربلند باشید

    پاسخ

  4. بهترین سنسور و لنز مال زی۵ اون نویز هم مال نبود ois هست شما با پایه عکس بگیر تو تاریکی هم نویزش کاملاً استاندارده امیدوارم رو گوشی جدیدش ois بزاره

    پاسخ

  5. کمپانی سونی این هزینه را صرفن در صنعت های دیگش خرج میکنه ن موبایل…من واقعن موندم ک ثر رقابت با پرچمدارای سامسونگ چی داریم بگیم…من زد فایو دارم.راضیم هسم.وای نوت۷را نگاه کنید.هیچ حرفی برای گفتن نذاشته.اون از دوربینش که همه را شگفت زده کرد.اوث از قفه نمایشش ک تصاویر فورکی را هم میتونه نشون بده.اون از قلمش ک حتی زیر آبم کار میکنه.از حسگر عنبیه چشمشم هیچی نگم بهتره…یه کم واقع بین باشیم،بد نیس.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۴۱

    دوربینش که همون دوربین S7 هست چه چیز شگفت انگیزی داشته؟!
    همه گوشی های نسبتا خوب فیلم ۴K پخش میکنن! تازه Z5 Premium دیدم ۸K پخش میکرد بقیه رو نمیدونم!
    اما این مورد رو شما اشتباه گفتید اونی که شما میگید قابلیت پخش فیلم های HDR هست که البته صفحه نمایشش استاندارد کامل HDR رو نداره! اما خب بهرحال از گوشی های دیگه بهتر پخش میکنه
    سنسور عنبیه چشم هم که پارسال مایکروسافت استفاده کرد و واقعا به چه دردی میخوره جز پز دادن های الکی؟!
    قلم هم که فقط سری نوت دارن و خیلی امکان شاخی نیست کارکردنش موقع خیس بودن

    در ضمن شما پرچمدار ۲۰۱۵ سونی رو با پرچمدار ۲۰۱۶ سامسونگ مقایسه میکنی؟! خب صبر کنید تا پرچمدار ۲۰۱۶ سونی بیاد بعد note 7 رو با اون مقایسه کنید
    ولی خب قبول دارم که سونی باید تلاشش رو بیشتر بکنه و اینکه note 7 هم واقعا گوشی کامل و خوبیه

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۳۹

    تو بهتره همون نوت ۷ را بخری که آگه اینجا بشمارم دهها ایراد مختلف داره که فقط آدم حرفه ای میفهمه این ایراد های بزرگ گوشی های سامسونگ و در راس آنها نوت ۷ نه خریداران گوشی های موبایل!!!!! که نود درصد آنها اصلا هیچ شناختی از گوشی که میخرند ندارند… ههههههه برای حسگر عنبیه چشم گوشی میخرند در این دوره و زمانه که قیمت تمام شده آن ۲۰ دلار یعنی در حدود شصت هزار تومان است!!!!!!!! با این تفاسیر!!!!و حد ملاک خریداران!!!! معلوم است که سامسونگ ۱۰۰ میلیون گوشی میفروشد و سونی با آن محصولات بی نظیر مثل پرفورمنس و غیره فروش کمی دارد چون تا زمانیکه که خریدار گوشی حرفه‌ای فکر نکند همین خواهد بود و بس
    آیا باید ببینیم اینقدر که از دوربین و صفحه نمایش نوت۷ تعریف میکنید آیا این صفحه نمایش بی نظیر البته از نگاه سایت های وابسته به سامسونگ و از نگاه شما چند نفر،آیا توانایی نمایش رنک قرمز را دارد یا نه که صد در صد ندارد چون هیچکدام از صفحه نمایش های سامسونگ ندارند. میگید دوربین نوت۷ بهترینه آیا تا به حال فهمیدید که عکس های دوربین های سامسونگ نمی تواند بیشتر رنگ های اصلی و مهم را نمایش دهند صد در صد که نفهمیدید چون آگه میفهمیدید سامسونگ الان به جای معرفی نوت۷ بایستی نسل جدید لباسشویی های خودش را معرفی می کرد!!!!!!!!!!

    پاسخ

    Saeed mohammadi گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۴۵

    دوست عزیز در کل بات موافقم بایس یه نواوری داشته باشه سونی
    ولی شما زد۵ رو با نوت۷ قیاس میکنی؟
    صبر کن پرچمدار سونی بیاد بعد

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۲

    فازت چیه گلم چی رو با چی مقایسه می کنی وقتی هنوز فرهنگ مقایسه رو نداری توضیحی بهت نمی دم

    پاسخ

  6. دوستان شیشه پشت گوشیم شکست
    کجا میتونم عوض کنم و هزینش حدودا چقدر میشه

    پاسخ

    Hoseynssss گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۱۷

    اگه تهرانی ببر یه بازار موبایل یه فروشگاه رسمی بده درست کنن علاالدین جنس پلاستیک اشغال با پونزده هزار تومن میندازن

    پاسخ

  7. آخه چه نوآوری،بخش موبایل که از z1 فقط ارتقا سخت افزاریه و نوآوری نداشته،البته منظورم بخش موبایله،
    تنها غافلگیری نمایشگر ۴k z5p بود که اونم یه نوآوری جالب نبود،
    هنوزم سنسورهای دوربین معمولی تو گوشیاش استفاده میکنه درحالی که سنسورهای بهتر رو به شرکتهای دیگه میفروشه،مثل
    Z5 با imx300
    و ایسوس با imx 318 با ois

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۵۳

    سنسورا که برا خودش استفاده میکنه عالین منتها تیم نرم افزاری ضعیف عمل میکنه که نمیتونه از لنز استفاده بهینه کنه،در مورد طراحیم عالی بوده فقط بعضی از مدلا یکم حاشیه زیاد داشتن وگرنه ایراد دیگه ای از بابت طراحی به سونی وارد نیست، در مورد ۴k هم کلا دنیا تحسین کردن این موضوع رو…

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۶

    آخه این چه حرفیه؟! سنسور های دوربین سونی همینقدر کیفیت دارن ! پیکسل های ریز با تعداد بالا و همچنین نداشتن لرزشگیر اپتیکال باعث نویز میشه ! خیلی عادیه!
    نرم افزار دوربین هاش مشکلی نداره اما جای بهبود داره
    مشکل اصلی از ماژول دوربینه!

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۳

    عزیز جان چند مدل هست از سنسورا که برندای دیگه استفاده کردن خروجیه بهتری داشته تصاویر، باید پذیرفت که تو نرم افزار دوربین یه ضعفایی هست،الان لرزشگیر دیجیتال سونی نمره بالاتری از لرزشگیر اپتیکال گوشیای سامسونگ و الجی اورده تو سایت dxo هس ببین…

    shs77 گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۱۶

    دوست عزیز لرزشگیر دیجیتالی سونی بدرد فیلم برداری میخوره نه عکسبرداری!
    اگر لرزشگیر اپتیکال داشته باشه دوربین میتونه سرعت شاتر رو کند تر بکنه و ایزو رو پایین تر بیاره که همین مورد باعث کاهش شدید نویز میشه!
    لرزشگیر اپتیکال و دیجیتالی باید با هم باشن نه اینکه اپتیکال نباشه!!

    nimam4dual گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۴۹

    الان سنسور ۱۲ مگاپیکسل رو چندتا شرکت بردن خروجیه تصاویر همه یکی بوده؟ یه جکه این حرف،سنسور ۲۳ رو هم چندتا محصول خود سونی استفاده کردن با اپدیت نرم افزاری میبینم کیفیت دوربین ارتقا پیدا میکنه،کار نرم افزاری ضعیفه وسلام…

    shs77 گفته:
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۴۰

    دوست عزیز imx-318 جدیدتره اما به هیچ وجه بهتر از imx-300 نیست! imx-318 اندازه کوچکتری داره! ۱/۲٫۶ هست اما imx-300 بزرگتر و ۱/۲٫۳ اینچیه!
    imx-300 یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلیه اما imx-318 یک سنسور ۲۳ مگاپیکسلیه!
    پس بدانید که imx-300 به مراتب بهتر از imx-318 هست!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۴۲

    اصلاح میکنم
    imx – 318 = 1/2.6 inch
    imx – 300 = 1/2.3 inch
    و همنوطور که میبینید imx-300 بزرگتر و بهتره

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۵۷

    سارو یه کم برو تحقیق کن بعد نظر بده اشکالی نداره یکم مطالعه کردن بهتر از خراب شدن تو جمع هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here