sony-logo
آمارهای ارائه شده از اروپای غربی، رشد فروش گوشی های هوشمند در سال 2014 نسبت به سال قبل را نشان میدهد. این آمار که توسط IDC گردآوری شده رشد فروش 5.2 درصدی گوشی های هوشمند را در سال 2014 نسبت به سال 2013 در کشورهای اروپای غربی نشان میدهد. بر این اساس فروش کل گوشی های هوشمند در اروپای غربی طی یک سال گذشته به 174.1 میلیون دستگاه رسیده است.

اما این آمار برای سونی و طرفداران این برند ژاپنی بسیار امیدوار کننده بود. سونی که در هفته گذشته و بر اساس آمارهای منطقه، رتبه دوم در اسپانیا و سوم در کشور پرتغال را از حیث فروش گوشی های هوشمند در اختیار داشت، در مجموع کل کشورهای اروپایی غربی نیز به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده است. در این آمار سونی با مجموع 10 درصد از کل بازار اروپای غربی، سومین برند پر فروش این منطقه به حساب آمده است.

در این جدول سامسونگ و اپل رتبه های اول و دوم و پس از سونی نیز مایکروسافت (نوکیا) و ال جی در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند. همچنین از نظر سیستم عامل های به کار گرفته شده نیز اندروید با 71 درصد در رتبه اول قرار گرفته است.

idc

حضور سونی در رتبه سوم پر فروش ترین های موبایل برای این شرکت ژاپنی موفقیت بزرگی محسوب میشود. سهم 10 درصدی سونی از بازار اروپای غربی نشان از محبوبیت بالای گوشی های اکسپریا در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارد. بازار اروپا برای سونی یک بازار مهم محسوب میشود که میتوان با تمرکز بیشتر در این منطقه به سود بیشتری از فروش گوشی های اکسپریا دست یافت.

telecompaper