عملیات به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا از هفته گذشته برای دو گوشی باقیمانده از خانواده بزرگ اکسپریا آغاز شد. اکسپریا XA و اکسپریا XA Ultra آخرین دستگاه های سونی بودند که در صف انتظار به روزرسانی اندروید نوقا قرار داشتند.

به روزرسانی اندروید 7.0 نوقا از هفته گذشته آغاز شد و در این مدت بسیاری از کاربران در مناطق مختلف موفق به دریافت آپدیت شدند. با این حال برخی از کاربران گزارش داده بودند که با وجود دانلود نسخه نرم افزاری مذکور به صورت OTA، در فرآیند نصب به روزرسانی موفق نبودند. این مشکل برای برخی از کاربران به گونه ای بود که با وجود چند بار دانلود آپدیت نوقا، هربار در مرحله نصب به نتیجه ای دست پیدا نکردند.

سونی با دریافت گزارش های کاربران به این موضوع واقف شده و به سرعت برای حل آن وارد عمل شده است. بر اساس گزارش های رسیده سونی عملیات به روزرسانی اندروید نوقا برای این دو دستگاه را به صورت موقت متوقف کرده تا پس از حل مشکل مورد نظر مجدداً اقدام به انتشار آن کند. سونی در بیانیه خود اعلام کرد:

ما به طور موقت عملیات به روزرسانی اندروید نوقا برای Xperia XA و Xperia XA Ultra را متوقف ساختیم تا مشکلات محدودی که در فرآیند به روزرسانی به صورت OTA بوجود آمده بود را حل کنیم. ما سعی میکنیم در اسرع وقت با حل این مشکل تجربه اندروید نوقا را به صورت یکپارچه برای تمامی کاربران فراهم کنیم. اما نیاز به نگرانی از بابت در خطر افتادن اطلاعات و یا بروز مشکلات برای کاربرانی که آپدیت را دریافت کرده یا خواهند کرد نیست.

سونی چند ماه قبل نیز آپدیت اندروید نوقا را برای سری Z5 و Z3 Plus متوقف کرده بود اما توقف آپدیت قبلی به سبب بروز مشکلاتی بود که در نسخه جدید برای کاربرانی که به روزرسانی را دریافت کردند ایجاد شده بود. ولی سونی این اطمینان را به کاربرانی که آپدیت اندروید نوقا را توسط دو گوشی اکسپریا XA و اکسپریا XA Ultra دریافت کردند میدهد که هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد و توقف آپدیت تنها به سبب حل مشکل آن دسته از کاربرانی است که در دریافت آپدیت با مشکل مواجه شده بودند.

منبع: