سونی موبایل از زبان یادگیری ماشین در گوشی هایِ جدید اکسپریایِ خود پرده برداشت.

6
۱۰,۴۱۶

سونی در گوشی هایِ اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium از زبان یادگیری ماشین برایِ اولین بار استفاده کرده است، که قطعاً تفاوت هایِ بسیار زیادی را برایِ کاربران ایجاد خواهد کرد. هر دو حیطه زبان یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در چند ماه اَخیر سوژه اصلی رسانه ها و مورد توجه کمپانی هایِ بزرگ دنیا قرار گرفته اند که قصد دارند آینده را در زمان حال به کاربران خود هدیه کنند.

هر کمپانی به شیوه خود از این دو حیطه در ساخت گوشی هایِ هوشمندش بهره میبرد. سونی اما در این بین به جایِ بازی هایِ تبلیغاتی، بیشتر بر رویِ تجربه کاربران تمرکز کرده است. هوش مصنوعی و زبان یادگیری ماشین در گوشی هایِ جدید سونی به یک دستیار هوشمند برایِ کاربران بدل شده اند، تا استفاده از گوشی هایِ هوشمند را برایِ کاربران محصولات اکسپریا ساده تر کنند.

به عنوان مثال، موضوعی که کاربران همیشه در حال سر و کله زدن با آن هستند، تنظیمات بیش از اندازه و گاهاً بیهوده است. حال سونی با استفاده از زبان یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، این تنظیمات را به شکل بسیار هوشمندانه ای برایِ شما مدیریت کرده و دسته ای از آنها که در مرکز توجه برایِ اکثریت کاربران قرار دارد را به شما پیشنهاد داده تا بتوانید هر چه سریعتر به آنها دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر شویم، میتوانیم روشنایی صفحه نمایش را مثال بزنیم. برخی از کاربران با حالت نور پس زمینه اتوماتیک مشکل دارند، از طرفی دوست دارند به صورت دستی همیشه به تنظیمات روشنایی صفحه خود دسترسی داشته باشند. در اینجا سیستم هوش مصنوعی سونی با تشخیص محیط اطراف شما به واسطه سنسورهایِ تعبیه شده بر رویِ گوشی هوشمند نور محیط را میسنجد ( من باب مثال نور بسیار شدید آفتاب در بیرون یا یک اتاق تاریک )، و پیشنهاداتی را به صورت هوشمند به شما اعلام خواهد کرد.

اما این تازه شروع کار یادگیری زبان ماشین و هوش مصنوعی برایِ گوشی هایِ اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium است و به گفته سردمداران سونی، در آینده ای نزدیک و به واسطه بروزرسانی هایِ متعددی که برایِ گوشی هایِ مذکور منتشر خواهد شد، این هوشمندسازی در بسیاری از جهات به کمک کاربران خواهد آمد و آنها را در مدیریت هوشمند گوشی همراهشان یاری خواهد کرد.

حیطه دیگری که سونی با استفاده از زبان یادگیری ماشین و هوش مصنوعی سعی دارد آنرا هوشمندتر از قبل سازد، حیطه مصرف باتری است. سونی میگوید در گوشی هایِ اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium به جایِ اندازه گیری میزان مصرف باتری به صورت از پیش تعیین شده، اکسپریاهایِ جدید مجهز به سیستمی هستند که میزان واقعی مصرف را بر اساس عادات کاربر کشف کرده و زمان باقی مانده دقیق و قطعی تا خاموش شدن گوشی هوشمندتان را به شما اعلام خواهد کرد.

پس اگر کاربری از گوشی خود کار سنگین بکشد، میزان دقیقه هایِ بسیار دقیقی که تا خاموش شدن دستگاه زمان دارد به او نشان داده میشود و اگر بسیار کم از گوشی خود استفاده کند، باز هم زمان دقیقی تا خاموش شدن به کاربر ارائه خواهد شد. البته این تمام کاری نیست که در بخش باتری انجام شده است و سونی میگوید در پس زمینه اتفاقات زیادی در حال رُخ دادن است.

حالا سیستم استامینا مود سونی هم هوشمند شده است و با توجه به سبک استفاده کاربر از گوشی هوشمندش، پیشنهاداتی را برایِ فعال سازی حالت ذخیره مصرف باتری به کاربران ارائه میدهد. سونی اشاره میکند که اینها تنها بخشی از ویژگی هایِ گوشی هایِ اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium میباشند و در آینده ای نزدیک با ویژگی هایِ برتر این محصولات بیشتر آشنا خواهید شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

6 دیدگاه ها

  1. خیلی عالیه مخصوصا اینکه قراره بیشتر هم بشه این قابلیت ها
    واقعا این گوشی از هر لحاظ تکه فقط و فقط یکم وزنش زیاده یکم هم حاشیه اش نسبت به Z5 پریمیوم بیشتر شده
    اگر از صفحه بزرگتری استفاده میکرد فقط یکم کمتر میکرد فوق‌العاده میشد ولی خب باز هم نمیشه یک گوشی ۱۰۰% بی نقص باشه! یک شرکت قراره ۶ ماه یا یکسال بعد پرچمدار جدیدش رو بده اونوقت دیگه چه تغییری بده!

    پاسخ

  2. جونم سونی
    جونم GOD XZ Premium

    پاسخ

    SiminSecret گفته:
    ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۸

    جونم وایپر رندی اورتن … جونم استوری که وینس مکمن بهش گند زد خخخ و جونم XZ پرمیوم که براش صبر میکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here