سونی موبایل توسعه برنامه آب و هوای اکسپریا را هم متوقف کرد!

26
۵,۸۸۳

برنامه Xperia Weather یا به عبارتی، ابزار هواشناسی اکسپریا یکی از محبوب ترین برنامه های اختصاصی سونی است که کاربران گوشی های هوشمند اکسپریا از آن استفاده میکنند. Xperia Weather از سال 2015 و با گوشی های سری Z5 کار توسعه خود را آغاز کرد و تا امروز در تمامی گوشی های اکسپریا پای ثابت منوی برنامه ها بوده است.

سونی در طی ماه های گذشته، توسعه بسیاری از برنامه های اختصاصی خود را متوقف کرده بود. TrackID یکی از قدیمی ترین برنامه های سونی بود که در ماه های گذشته توسعه آن متوقف شد. متاسفانه خبر بسیار ناراحت کننده این است که سونی ابزار هواشناسی اکسپریا را هم به انزوا کشاند و هم اکنون به صورت رسمی با انتشار بیانیه ای، پایان عمر این برنامه محبوب را اعلام کرد.

سونی موبایل در صفحه رسمی خود در گوگل پلاس تایید کرد که توسعه برنامه Xperia Weather بنابه تصمیمات مدیریتی متوقف شده است. البته این برنامه ممکن است تا مدتی همچنان برای رفع اشکالات و ایرادات خود به روزرسانی شود و احتمالاً این بهینه سازی به صورتی خواهد بود که تا دو نسخه بعدی اندروید، یعنی اندروید Q هم از آن پشتیبانی کند. با این حال دیگر قابلیت و ویژگی جدیدی به این برنامه اضافه نخواهد شد. سونی در بیانیه خود پیرامون توقف توسعه ابزار هواشناسی اکسپریا نوشته است:

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

26 دیدگاه ها

  1. بابا خدایی سونی داره چه غلطی می کنه؟
    اه اه اه واقعا مدیریتشون گند زده به آبروی هرچی ژاپنیه.
    فاتحه خوندن به اعتبار ۷۲ ساله ی سونی.
    که شرکتای جوجه ای مث هواوی و اون شیائومی بی همه چیز و تازه به دوران رسیده و متقلب برای سونی شاخ و شونه می کشن.
    سونی! واقعا اگه همین چارتا هوادار سفت و سختت هم به پات موندن تو کاری می کنی که همینا هم بندازنت تو آشغال دونی.

    پاسخ

  2. سونی توان و قدرتی برای رقابت در بازار فعلی نداره و شکست خورده است و فروش بازار در دست چند برند هست و باقی امثال سونی ول معطل و ضررده هستند و از این تجارت خود سودی نمی برن دیگر شکست خوردگان را کاری ندارم ولی سونی همان راه را رفت که نوکیا با استفان الوپ رفت و نابود شد یکی از نشانه ها این بود که طراحی یک گوشی پرچمدار از سری زد تا زد ۵ و xz یکی بود ! و کاربر هم هیچ! سونی توهم داشت که با این طراحی دارای اصالت بنز و ب ام و است یا آیفون که به نظرات کاربران توجه نداشت و با مغز به زمین خورد و مدیران یکدنده سامورایی اعتراف هم کردند

    پاسخ

  3. بدترین موردش توقف توسعه برنامه ویدیو بود که هم خیلی خوب و هم خیلی کاربردی بود. حالا زیاد اشکالی نداره برنامه های موازی با گوگل رو شاید اگه بهتر نباشن بدترم نیستن رو متوقف کنه چون بعضی وقتا سونی تو گوشی هاش چندتا برنامه موازی از گوگل و خودش قرار میده و الکی مموری و رم رو اشغال میکنه.

    پاسخ

  4. یک خبر خوب دارم برای اونایی که گوشی xz premium دارن!
    اگه شما هم این مشکل رو داشتین که وقتی یک سیم کارت رو تو حالت lte میزارین و میخواین از اینترنتش استفاده کنین ولی موقع تماس، آنتن میپره، دیگه مشکل حل شده :)))
    برای حل کردن مشکل، نرم افزار ۴g only network و یا هر نرم افزار مشابه این رو نصب کنین و وارد نرم افزار بشین و بعدش روی گزینه open secret setting کلیک کنید و از قسمت set preferred network type گزینه LTE/TD-SCDMA/UMTS رو انتخاب کنین (البته لازم به ذکر هست که این نرم افزار فقط تنظیمات رو روی سیم کارت اول اعمال میکنه)
    بعد از این دیگه با خیال راحت هم میتونید از اینترنت lte و هم از تماس هاتون بدون مشکل استفاده کنین و اگه تا الان ۲ تا سیم کارت تو گوشی گذاشته بودین و از یکی فقط برای تماس و از یکی فقط برای اینترنت استفاده می‌کردید، دیگه میتونین یک سیم کارت بزارید و بجای سیم کارت دوم، کارت حافظه قرار بدید

    پاسخ

  5. البته هر نسخه قابلیت جدیدی هم اضافه نمیکرد! بعضی اپدیت هاش یه باگ به برنامه اضافه میکرد بعد دوباره یه نسخه میداد که اینو رفع کنه :-/ کلا برنامه های سونی تو چرخه معیوبی افتادن

    پاسخ

  6. اینا همه نتیجه ی منعطف نبودن با بازار هستش. منتها سونی به جای اینکه بخواد انعطاف نشون بده داره با این کارا جلو ضررشو میگیره. انگاری روی جای گلوله رو با باند میپوشونه که درمان بشه.

    پاسخ

  7. آقای حسینی آخر مطلب کامل نیست

    اینکه توسعه این برنامه متوقف شده هم چندان اتفاق ناراحت کننده ای نیست چون واقعا میخوان چی بهش اضافه بکنن؟! تا الان که آپدیت میگرفته چقدر نسبت به نسخه های اولش فرق کرده مگه؟!

    پاسخ

  8. خب این برنامه مهمی نبود! ب مراتب آب و هوای هواوی بهتره بنظرم…

    باید روی اختصاصب تراش کار کنه اینا مهم نیست،مثل موزیک،آلبوم ضبط صوت و…

    پاسخ

  9. پس چرا گند زد تو ویجتش ؟
    برید ویجدت ساعت هواشناسی جدیدو با قیلی مقایسه کنید. ورداشته ساعتشو با یه فون ساده عوض کرده. قبلی بهتر بود. البته قبلیو حذف نکرده ولی به صورت دیفالت جدیدو گذاشته. ساعت قبلیش واقعا قشنگ‌بود. الان تمام شرکت ها برا مانور تبلیغاتی، روی ویجت ساعتشون مانور ویدن. مث سامسونگ که ساعت و فونت اختضاصی خودشو داره یا تمام شرکت ها همینن. جدی نمیخوان بفهمن؟ قبلی واقعا قشنگ بود… متاسفم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here