سونی موبایل خاورمیانه، ستاره درخشانی که در حال خاموشی است…

21
۷,۷۸۸


در هفت سالی که از فعالیت اکسپریان میگذرد، اخبار ناراحت کننده زیادی را در خصوص سونی شنیدیم. از فروش بخش لپ تاپ های Vaio گرفته تا خروج از تجارت های مختلف، اما شاید هیچکدام به اندازه خبری که چند روز قبل منتشر شد غم انگیز نباشد. خروج سونی موبایل از بازار خاورمیانه که برای ما ایرانی ها بدترین اتفاق ممکن خواهد بود.

سونی موبایل پس از محدود کردن فعالیت های خود در مناطق مختلف، این بار خاورمیانه را قربانی سیاست های سودآوری خود کرده است. مشخص نیست که چه زمانی سونی موبایل تصمیم میگیرد تا خود را از بازار خاورمیانه خارج کند، اما این اتفاق بر اساس گمانه زنی ها و اخبار متعدد، به نظر در آینده ای نزدیک رخ خواهد داد.

حتی اگر سونی موبایل فعالیت خود را در خاورمیانه محدود کند، نباید فراموش کنیم که زمانی، این بازار تا چه اندازه مورد توجه سونی موبایل بوده است. سونی موبایل در سال های اخیر همواره در منطقه خاورمیانه دست به حرکات نوآورانه زده بود و فعالیت هایی را در این منطقه به انجام رساند که نشان از اهمیت بازار خاورمیانه داشت.

لازم نیست طرفدار دو آتشه سونی موبایل باشید تا یک مورد از اقدامات خاص سونی در خاورمیانه را به یاد آورید. احداث فروشگاه ویژه اکسپریا در زیر آب که در سال های نه چندان دور، از خبرسازترین اقدامات سونی موبایل در این منطقه بود. فروشگاه Aquatech Store سونی اولین فروشگاه زیر آب در جهان بود که در سال 2014 و در عمق 4 متری سواحل شهر دبی تاسیس شد. البته این فروشگاه بیشتر جنبه نمادین داشت و تنها سه روز به فعالیت ادامه داد، اما در همان سه روز، میزبان پرچمداران جدید سونی یعنی اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 Compact بود.

بازار پر زرق و برق خاورمیانه آنقدر برای سونی اهمیت داشت که دست به کارهای عجیب میزد. یک سال به عقب تر از تاسیس فروشگاه آبی سونی برمیگردیم. جایی که در سال 2013، سونی یک نسخه از اکسپریا Z را با روکش طلای 24 عیار برای متمولین اماراتی معرفی کرد. تصویری که مشاهده میکنید، یک اکسپریا Z با رنگ طلایی نیست. بلکه یک اکسپریا Z با روکش طلا است!

اهمیت بازار خاورمیانه برای سونی آنچنان بود که در بسیاری از مواقع، این منطقه در بین اولین مناطق جهان بود که گوشی های سونی در آن عرضه شد. سونی موبایل حتی رویدادهای اختصاصی ویژه ای در این منطقه مثل رویداد Xperia960 برای اکسپریا XZ Premium برگزار کرد. از تمام این موارد که بگذریم، به روزرسانی های سریع برای گوشی هایی که در منطقه خاورمیانه عرضه شدند نیز نشان از اهمیت بالای مشتریان در این منطقه داشت. حالا سونی موبایل تمرکز خود را بر روی بازارهای دیگری خواهد گذاشت. شاید در آینده ای نه چندان دور و شاید خیلی دور خاورمیانه دوباره به ستاره درخشان سونی موبایل تبدیل شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

21 دیدگاه ها

  1. با این وضعیت وبا رفتن سونی ماهم از سونی میریم وقتی اون مارو رها میکند ماهم اون رو رها میکنیم
    دیگه خسته شدیم از این کاراش بسه دیگه…

    پاسخ

    misi گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۳۷

    خداففففظظظظظ سونی
    خداففففففظ

    پاسخ

  2. از خاورمیانه هیچ جا نمی ره،
    سونی تازه داره رو فناوری ۵g کار میکنه که تو mwc 2019 عرضه میشه مودم x50 روی اسنپدراگون جدید ۷ نانومتری،
    سونی بشدت در حال پیشرفت است سریع تر از گذشته.
    #فقطـسونی:)

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۲۲:۲۸

    دروغه به هیچ وجه از هیچ بازاری خارج نمیشه… دیگه شایعه پراکنی بسه!!!!

    پاسخ

  3. از سایت سونی موبایل قسمت تماس با ما ایمیل بزنید بگید دل طرفداران رو نشکنه من ایمیل زدم جواب دادن و گفتن نظرات رو منعکس می‌کنند

    پاسخ

  4. همچین میگه تمرکز بذاره روی اروپا و آسیای شرقی انگار اونجاها غوغا کرده، مثلا قرار بود یزمان تمرکزشو روی خاورمیانه هم بذاره. سونی جون خواهشا تو تمرکز نکن. از نوکیا کمتری که در عرض یکسال دوباره داره بازارو دست میگیره. انصافا درد تو فقط مدیرهای احمقت در تک تک بازاراته. مدیرای ایرانت که تعطیلن، بشینی باهاشون صحبت کنی درحد یه بچه هم اطلاعات ندارن

    پاسخ

  5. سلام به همه دوستان
    این ایمیل سونی موبایل چیه؟
    بریزم سرشونو حسابی نقره داغ کنیمشون، چه وضعیه، یکم درایت ندارن یعنی!!؟
    درسته سخته رقابت با شرکت‌های قارچگونه چینی و… ولی این راهش نیست، باید سیاست‌های خودشو اصلاح کنه نه اینکه بساطشو جمع کنه.
    J.S

    پاسخ

  6. مُــــــــــــــــــــدیران سایت یه بار جواب بدن

    چرا قسمتی که برای نظر دادن هست نوشته دریافت ایمیل تایید برای کامنت/ چرا چندساله کار نمیکنه؟

    چرا قسمت لایک کامنت کار نمیکنه؟؟؟

    شما هم مثل سونی عَقب گَرد دارید؟
    اون قابلیت بلو لایت و دید شب رو از رام ها برمیداره/ اینجا امکانات سایت رو حذف میکنن

    پاسخ

  7. در و دیوار شب و روز دارند تبلیغ ۹۶۰ فریم جاصابونی ۹ می‌کنند ملت چه میدونن اینو سونی ساخته میگن سامسونگ معجزه کرده چون تبلیغش هست اسمش هست خاک بر سر نفهم اون بازیاب سونی موبایل و مدیران خنگش نیم ثانیه گوشی رو از تو کت مسخره اش در میاره می‌گه هی ملت این گوشی ۹۶۰ فریم داره و غیب میشه شش ماه بعد گوشی رو میده بازار بی سر و صدا با حداکثر کیفیت ، بعد همین چیزی ایشون از کتش درآورده دیگران تو تلویزیون تبلیغ می‌کنند می‌فروشند شده حمال بقیه شرکت ها

    پاسخ

    apkmilad گفته:
    ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۶:۲۶

    تقصیر سیاست های احمقانه سونیه که تبلیغ نمیکنه نفهم

    پاسخ

  8. البته این سامورایی ها همیشه با سیاسیت های عجیبشون مشتری هارو تا حدی ناراضی نگه داشتن
    خودم با اینکه از این سیاست ها ناراضی بودم اما دلم نیومده تا الان غیر سونی هیچ گوشی دیگه ای بگیرم
    البته با این قیمت ها دیگه فک نکنم بیشتر ماها گوشی دیگه ای بتونیم بگیریم

    پاسخ

  9. واقعا جز چند مدل هیچ کدوم از گوشی ها در شان برند سونی نبودن و نیستن.
    اکثر گوشی هاش در حدی بودن و هستن که اگه اسم سونی رو از جلوش حذف میکرد و اسم یه برند دیگه روش بود خیلی وقت بود که باید از بازار خداحافظی کرده بود.

    همون بهتر که برند اکسپریا رو به مرزهایه ژاپن محدود کنه با این کم کاریاش و بد کاریاش و ایدئولوژی و سیاست هایه سفت و سخت و اشتباه و متعصبانه اش.

    پاسخ

    misi گفته:
    ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ساعت: ۱۵:۳۹

    احسنت واقعا همینطوره
    من از z1 تا z5 رو داشتم واقعا خسته کننده شده بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here