سونی نسبت به گزارش بروز یک مشکل در دوربین اکسپریا XZ Premium واکنش نشان داد.

40
۱۵,۴۳۵


اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs پرچمداران جدید سونی هستند که به تازگی وارد بازارهای جهانی شدند. سونی در این دو گوشی هوشمند برای اولین بار از یک سنسور 19 مگاپیکسلی به نام IMX400 استفاده کرده که با ویژگی های منحصر به فرد خود، بسیاری را به تحسین واداشته است.

سونی در تمامی پرچمدار چند سال اخیر خود از لنز G استفاده کرده بود. اما سونی اعلام میدارد که لنز G در اکسپریا XZ Premium بازطراحی شده و کاملا متفاوت با اکسپریا XZ است. این لنز در مقایسه با اکسپریا XZ تا 25 درصد رزولوشن بهتری را ارائه میکند. از مهمترین ویژگی های لنز جدید G در اکسپریا XZ Premium هم سونی به بهبود وضوح تصویر در گوشه های عکس اشاره کرده است.

سونی معتقد است لنز بازطراحی شده در اکسپریا XZ Premium سبب خواهد شد که حاشیه های عکس تا 25 درصد جزئیات بیشتری نسبت به نسل قبل یعنی اکسپریا XZ به تصویر بکشد. با این حال پس از عرضه اکسپریا XZs که زودتر از اکسپریا XZ Premium اتفاق افتاد، گزارش های معدودی در خصوص عدم ثبات تصویر در کناره ها به سونی ارسال شد.

پس از عرضه جهانی اکسپریا XZ Premium، گزارش این مشکل همچنان ادامه پیدا کرد. کاربران به این موضوع گلایه داشتند که هنگام عکس گرفتن از سوژه هایی که حاوی خطوط صاف هستند، خطوط با مقداری انحنا در تصویر نمایش داده میشود. در حالی که سونی معتقد است لنز جدیدی که در اکسپریا XZ Premium به کار گرفته جزئیات را در تمامی نقاط عکس نسبت به قبل بهتر به تصویر خواهد کشید. همچنین یکی از ویژگی هایی که سونی در لنز جدید اکسپریا XZ Premium بر آن تاکید داشته، قابلیت حذف انحراف تصاویر است که در عمل آنچنان که باید کارساز نبوده است.

این موضوع در فروم پشتیبانی سونی و حتی انجمن توسعه دهندگان XDA مطرح شده و نمونه تصاویری هم توسط برخی از کاربران ارسال شده که این مشکل را بهتر به تصویر میکشد. مسئله اینجاست که این مشکل چندان فراگیر نبوده و بسیاری از کاربران در فروم سونی و یا انجمن XDA تاکید داشتند که هرگز با این مشکل مواجه نشدند. به همین علت هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که این مشکل ناشی از ضعف سخت افزاری است یا به بخش نرم افزاری دوربین بستگی دارد. به هر حال یکی از مدیران بخش پشتیبانی سونی در این خصوص واکنش نشان داده است که میگوید:

نظر مدیر فروم سونی موبایل:

ما گزارش هایِ واصله را به دقت مورد بررسی قرار دادیم و با مطرح کردن این موضوع و با کمک مهندسین بخش دوربین، تست هایِ بسیار زیادی بر رویِ سنسور جدید خود انجام دادیم. در نتایج این بررسی یک نتیجه کُلی به دست آمد. لنزهایِ با وسعت دید عریض معمولاً از سیستم تثبیت تصاویر بسیار قدرتمندی بهره میبرند، در عوض لنزهایِ با وسعت دید محدود در بسیاری از موارد (همچون نمونه هایی که در این موضوع آورده شد)، از سیستم تثبیت تصاویر ضعیف تری بهره میبرند. دوربین گوشی هایِ هوشمند از لنزهایِ واید یا لنزهایِ با وسعت دید عریض بهره میبرند، تا هم بتوانند تصاویر نزدیک را به خوبی به ثبت برسانند و هم بتوانند تصاویر منظره هایِ وسیع را به خوبی به تصویر بکشند.

در تست هایِ به عمل آمده توسط مهندسین سونی موبایل، به این نتیجه رسیدیم که سیستم تثبیت تصاویر در گوشی هایِ اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium همچون گوشی هایِ سابق سونی (همچون اکسپریا XZ) و گوشی هایِ رقیب عمل میکند و تفاوتی با آنها ندارد. کیفیت بهتر تصاویر حیطه ای است که سونی در آن هر روز در حال پیشروی میباشد و تیم ما همیشه سعی در برطرف سازی مشکلات به وجود آمده برایِ کاربران دارد و در این موضوع نیز ما در پی برطرف سازی این مشکل و بهبود کیفیت تصاویر شما هستیم.

پاسخی که مدیر پشتیبانی سونی موبایل در خصوص این مشکل ارائه کرده از نظر علمی منطقی است. حتی اینکه سایر گوشی های هوشمند نیز با این مشکل مواجه هستند غیر عقلانی نیست اما نمیتوان گفت که مشکلی که در اکسپریا XZ Premium دیده شده برابر با دوربین سایر رقباست.

در تصاویر زیر، یک عکس از اکسپریا XZ Premium را با عکس های مشابه که توسط گوشی های آیفون و سامسونگ گرفته شده مقایسه کردند که خطوط صاف در تمامی تصاویر با موج همراه شده اما این موج در عکس های اکسپریا XZ Premium بیشتر از رقباست. ما برای درک بهتر این انحنا یک خط صاف بر روی هر دو تصویر کشیدیم تا انحنای موجود در عکس بهتر مشخص گردد. برای مشاهده دقیق انحنای تصویر بر روی هر عکس کلید کنید.

اینکه تمامی تصاویری که توسط دوربین های موبایل گرفته میشوند، در نمایش خطوط صاف به صورت 100 درصد موفق نیستند، گفته های مدیر پشتیبانی سونی را تصدیق میکند. اما اینکه چرا این مشکل در اکسپریا XZ Premium حادتر از سایرین است، جای تامل دارد. سونی موبایل پس از گزارش های حاصله در این خصوص بیانیه ای رسمی را منتشر کرده که به شرح زیر است:

سونی موبایل چند روزی است که گزارشات متعددی از کاربران گوشی هایِ اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs پیرامون مشکل در سیستم تثبیت تصاویر این گوشی ها دریافت کرده است. ما این اطمینان را به مشتریان میدهیم که با سنسور جدید خود که مجهز به سیستم Motion Eye میباشد، بهترین خروجی از تصاویری با کیفیت و با عملکرد بالا را در اختیار کاربرانمان قرار میدهیم. مشکلاتی که اَخیراً برایِ ما ارسال شده است مربوط به لنزهایِ واید یا با وسعت دید عریض هستند که در محصولات جدید ما از آنها استفاده شده است و به نظر یک نقص ساده در پروسه تولید میباشد. ما هنوز معتقد هستیم که این لنز بهترین انتخاب برایِ تصویربرداری در حالت ها و شرایط هایِ مختلف میباشد و بهترین نتیجه ممکن را در شکار هر منظره ای به کاربران تحویل میدهد.

سونی با انتشار این بیانیه، این مشکل را پذیرفته و همچنان تاکید دارد که عدم ثبت تصویر در اکسپریا XZ Premium به سبب ساختار لنزهایی است که در گوشی های هوشمند به کار گرفته میشود. نمونه های دیگری از تصاویری که توسط که کاربران منتشر شده، این مشکل را بهتر نمایش میدهد. در تصاویر زیر خطوط صاف موجود در عکس، به انحنای خاصی دیده میشود.

با توجه به عرضه گسترده اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium و گزارش های معدودی که در این خصوص بدست رسیده، به نظر این مشکل یک مشکل سخت افزاری است که در تولیدات اولیه اکسپریا XZ Premium و اکسپریا XZs وجود داشته است. چرا که ما در تست های متعددی که از این دستگاه در ایران به عمل آوردیم هنوز با این مشکل مواجه نشدیم. حتی در عکس هایی که روز گذشته از اکسپریا XZ Premium در مقایسه با اکسپریا XZ منتشر کردیم هیچ نمایشی از وجود موج در تصویر به چشم دیده نشد.
با این حال معمولاً اینگونه مشکلات در اولین محصولاتی که به بازار عرضه میشوند دور از ذهن نیست. علاوه بر سونی که پیش از این هم سابقه مشکلات سخت افزاری در اولین تولیدات خود را داشته، سایر کمپانی ها نیز از این اتفاقات در امان نبودند. به هر حال اگر شما هم جزو معدود افرادی هستید که تا امروز این گوشی را خریداری کردید، آیا با این مشکل مواجه شدید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

40 دیدگاه ها

  1. البته دوباره سوتفاهم نشه
    این گوشی از تمام گوشی های بازار یه سروگردن بهتره ولی حس ششمم میگه پرچمدار شهریور سونی یه چیز دیگس 🙂

    پاسخ

  2. و باز هم تکرار می کنم بهترین انتخاب در گوشی های سونی خرید پرچمدار شهریور است که معمولاً نمونه کاملی از پرچمدار اسفند هست

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۵

    دوست عزیز علت رو هم بگو ک ب معلوماتمون اضافه بشه

    پاسخ

  3. باز دم سونی گرم مشکلی پیش اومد سریع آمد گفت وقبول کرد نه مثل بعضی ها محصولاتشون خونه ملتو ماشین ملتو آتیش میزد خود ملتو بعدبه گردنم نمیگرفت میگفت مشکل از ملته نه محصولات ما

    (آره شما علیه این. بهتر شما تو دنیا نیست)
    *R*

    پاسخ

    AliRF79 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۳۲

    داداش اینقد تعصبی نباش سامسونگم اومد جلو جمع از همه معذرت خواهی کرد وقتی در جریان نیستی چیزی نگو

    پاسخ

    Pejman_love گفته:
    ۰۲ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۱

    ههه
    جوری میگی که اومد خسارت مردم رو داد.
    البته این منفجر شدن گوشی سامسونگ ایده ای جالب بود!!!
    برای کلن دیگر برند ها به منزله ی آژیر بود و بهشون هشدار داد که تو ساخت باتری و قطعات گوشی دقت کنن…

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۱۰

    عزیزم در جریانم
    اما چه زمانی امد زمانی که دیگه گندش بالا اومده بود کاریش نمیتونست بکنه اگر گردن نمیگرفت

    پاسخ

  4. سلام
    اگه امکانش هست یه آموزش جامع درمورد تنظیمات دستی دوربین های سونی قرار بدین که بتونیم بهترین کارایی رو از دوربین گوشیمون داشته باشیم
    چون دوستان حرفه ای بلدن ولی خیلی از ماها نه
    امکانش هست؟

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۴۰

    رفیق از اینجور درخواستا اینجا زیاد کردن و معمولا هم کسی جوابی نگرفته
    شما بهتره خودت تو هر شرایطی ازمایشی زیاد عکس بگیری(اگه انگلیسیت هم ضعیفه زبان گوشی رو فارسی کن)
    سعی کن اگه راجب چیزی ،چیزی بلد نیستی در موردش تو گوگل سرچ بزنی،مثلا انظیملت ایزو و سرعت شاتر و … تا کارایشونو بهتر درک کنی،خلاصه انقدر عکس بگیر تا قلقشو بگیری

    پاسخ

    Xperia N&S گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۴

    ممنونم ازت

    پاسخ

  5. الجی باید ماشین لباسشوی هاشو تقویت کنه سامسونگ یخچال بزنه سونی دوربین حرفه ای … کاشکی نوکیا زودتر ه خودش بیاد واین بازار منفعت ظلبها رو ازشون پس بگیره اندروید مردم رو جادو کرده هیچی نداره دو روز که گوشی سه ملیونی دستت بمونه دیگه چیزی جز استفاده ی که از یه،mp4 هم میکنی از گوشی های اندروید برنمیاد چرا بعضی وقتا پاور میزنی که مطمئن شی گوشیت بیهوش نشده ‌‌.‌‌

    پاسخ

    Cyboy گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۳

    ممنون درسته کاملا

    پاسخ

  6. یه چیز دیگم که یادم رفت بگم اینه کلا لنز های واید معمولی ویژگیشون اینه توی گوشه های تصویر خطوط خمیده میشن شما عکسایی که با لنز واید جی۶ و جی۵ گرفته شده رو ببینین کاملا متوجه میشین حتی دوربین جولوی وی دهیم که داشتم گوشه ها به شدت خم میشد حالا سونی با مهندسی جالبش تونسته لنز وایدی بزنع که خمش نداشته باشه واسم خیلی جالبه البته واید های ال جی بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ درجه میگیرن فک کنم سونی صد باشه اما در هر صورت جالبه که تونسته جولوی خمش رو بگیره ….
    و این مشکلم کاملا معلومه بی دقتی در پروسس تولید لنز اتفاق افتاده

    پاسخ

    Cyboy گفته:
    ۰۴ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۳۵

    ۱۰۰درصد

    پاسخ

  7. همه ی پرچمدارا از هر برندی رو فکر کنین یه مشکلیو داره اینم چیز عجیبی نیست
    بزارید صادق باشم
    من یک ماه و خورده ای هست اس هشت دارم
    البته مشکل قرمزی نمایش که با اپدیت حل شد این قطع و وصل اسپیکر و ریست و… چیزای دیگه ای هم نه من داشتم نه شنیدم واقعا! شایدم باشه نمیدونم اما من کلی کلیپ و خبر از این گوشی خیلی زیادخوندم خدایی چیزی ننوشته بود ! البته اسپیکر مشکل داشته باشه که نمایندگی عوض میکنه!
    بگذریم اما دوربین این گوشی(اس هشت) هم یه خورده شاید بشه گفت مشکل داره و اونم اینه توی نور شب و توی یه سری شرایط خاص نورهای چراغ یا منابع نوری یه جوری توی لنز شکسته میشن و به صورت نقطه های خییلی ریزی (در حد دو سه سر سوزن) بازتاب پیدا میکنن کسی دقت نکنه چیزی نمیبینه ولی دقت کنه مشخصه البته این مشکلو میشه با تغییر چند درجه ای گوشی حل کرد اما مطمعا هستم مشکل سخت افزاریه و در واقع لنز نتونسته یه جورایی نور ها رو پلاریزه کنه!
    در کل خواستم بگم خیلی بزرگش نکنین هر پرچمداری یه سریع عیب های سخت افزاری داره و متاسفانه انکار ناپذیره حتی اگه گوشی شما نداشته باشه گوشی دیگری شاید داشته باشه از صد تا یدونه هم اینطوری باشه نمیشه کتمان کرد
    موفق باشید 🙂

    پاسخ

  8. واقعا جالبه بعضی دوستان ضعف ها و ایراداتی بسیار جزئی از S8 میگرفتن و میگفتن بدرد نمیخوره! که تازه اکثرا هم حل شدن یا اصلا مشکل نبودن!
    مثلا همین کمی قرمزی صفحه که بخاطر یک ایراد بیشتر نرم افزاری بود که البته یکی از پرچمداران چند سال پیش سونی که بسیار پرفروش هم بود همین مشکل قرمزی رو داشت و توی فروم XDA و… در موردش اعتراض کرده بودن کاربر ها ! در گوشی بنده هم وجود داره این مورد با کمی تغییر وایت بالانس حل میشه و سامسونگ هم با بروزرسانی حلش کرده!

    یا ایرادی که از شارژر بی سیم گرفتن ! خود سامسونگ گفته فقط باید از شارژر بی سیم جدید مخصوص S8 استفاده کنید ولی رفتن از شارژر های S7 و.. استفاده کردن و میگن کار نمیکنه یا ایراد داره!!

    واقعا یعنی کسی به خاطر این ایرادات ساده میگه یک گوشی بدرد نمیخوره؟! که البته رفع شدن یا اصلا ایراد نیستن؟!! مشکلات بزرگتری داره مثل ری استارت گزارش دادن که هیچ کس از اونا هیچی نمیگه فقط گیر دادن به دو سه تا ایراد الکی!

    الان ایراد به این بزرگی رو همه میگن مشکلی نیست! خیلی خوبه و…
    گوشی خودتون بود همین رو میگفتین؟!!
    ایرادات کوچیک بقیه گوشی ها رو بولد میکنید و ایرادی در گوشی های سونی پیش میاد رو کوچیک و بی اهمیت جلوه میدید؟!
    منطق بعضی دوستان واقعا جالبه!!
    در ضمن لنز جدید XZ پریمیوم نسبت به پرچمدار های قبلیش زاویه دید کمتری داره و ۲۵ میلیمتری هست یعنی عریض تر هم نشده
    فقط امیدوارم این مشکل محدود باشه و مثل جک هدفون پریمیوم قبلی نشه!
    فقط خیلی خوبه که سونی پاسخگو بوده و احترام گذاشته به خریدار های این گوشی

    پاسخ

    pariu گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۵

    هیچ دقت کردید با هر گوشی میشه با این اتفاق برخورد کرد؟!
    خود من تاحالا چندین بار دستم از راست به چپ درست وقتی شاتر رو میزنم تکون خورده تصویر انحنا دار میشه ولی چون دوربین دیجیتال hx400 لرزشگیرش نسبت به گوشی عمل دقیقی داره چون اپتیکاله این اتفاق کمتر میافته ولی اگر شدت لرزش دستم ی کم زیاد بشه توو اونم پیش میاد!فرقی هم نداره با آیفونم انداختم همین اتفاق واسم افتاده ی حالت کروی چپندر قیچی میشه چون نامنظم میشه حرکت دست.الان من از گوشی w810 تا الان که xz دارم فکر کنم هزارتا این جور مدل عکس انداخته باشم تا الان یک بارم به این شکل که بگم وااااای مشکل بزرگیه نداشتم والا!!!

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۰۳

    بله اگر تکون شدیدی بخوره دوربین و شاتر هم کند باشه احتمالا اینجوری میشه ولی اینا عکس های عادین! توی خونه اش طرف عکس گرفته! در این مطلب کامل بررسی کردن و این مشکل وجود داره و چیز عادی مثل گوشی های قبلی سونی نیست
    ولی امیدوارم فقط در تعداد محدودی این مشکل باشه

    پاسخ

    Sonythebestbutnotinbusine گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۳۶

    مشکلاتش جزیین، الله اکبر فاجعن، موبایل رو گند زده بهش، حسگر عنبیش که پدر چشمو در آورده، ریست خودکار ک میشه، بلندگوش که قطع و وصل میشه، صفحش که هنوزم خیلیا تو reddit بهش اعتراض دارن، لگ های وحشتناک ک میزنه مخصوصا تو قسمت ستینگ اپلیکیشنش و ده ها مشکل دیگه، سامسونگ کلکسیون مشکلات داده بیرون بس کن لطفا اگه فن سامسونگی جات تو این سایت نیست، اینجا کسی احمق تیست

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۳:۱۱

    تمام اینهایی که گفتید در تعدادی محدودی وجود داشته جوری نیست که شما الان بری S8 بخری تمام این مشکلات رو داشته باشه! خیلی ها مشکل نرم افزاریه و با آپدیت حل میشه که البته خیلی هاشون مثل همین لگ زدن رو جایی ندیدم گفته باشن یا در ویدئو های مقایسه چیزی ندیدم!
    مشکلات سخت افزاری هم هست بعضی هاشون که البته با توجه به فروش بسیار زیاد این گوشی پیش میاد ولی واقعا سامسونگ باید روی کیفیت تولیدات تمرکز بیشتری بزاره کاملا قبول دارم که مشکلاتی هست
    ولی همین سونی هم واقعا بی عیب نیست گوشی هاش! با اینکه تعداد خیلی کمی میفروشه ولی سونی هم میبینید یک گوشی ال سی دیش مشکل داره یا موارد دیگه

    من فن سامسونگ نیستم فقط از تعصب های بیش از حد بدم میاد!

    پاسخ

    Moein.RM گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۹

    دوست عزیز من تعجب میکنم که شما که اینقدر روی سامسونگ تعصب دارید و علاقع داری پس چرا توی این سایت و اینجور سایتا گشت میزنی برو همون سایت سامسونگو ببین از دروغاش لذت ببر دیگه چطور اون زمان که باتری گوشیاش میترکید صدا هیچکدوم از طرفدارای سامسوتگ در نمیومد حالا اونا فراموش کردید و شده مشکلات جزیی ؟ والا من هم با s8+ کار کردم یه پوسته متحرک بزارید روش کلا کند میشه من برام جای تعجب داره که چیز اینجوری میگید مشکلات جزیی؟؟؟؟؟ من قبلا هم سونی داشتم اصلا خودم دو سال فروشنده بودم واقعا سونی نسبت به بقیه برند ها یه سرو گردن بالاتره

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۵۹

    احتمالا متوجه نظر من بطور کامل نشدید
    ببینید اولا که من فن سامسونگ نبوده نیستم و نخواهم بود و اولین اعضای این سایت هستم همیشه هم گوشی سونی داشتم!
    اما من دارم میگم یکسری دوستان میگن سامسونگ آشغاله و فلانه ولی اصلا هم اینطور نیست! سونی رو بیشتر قبول دارم ولی سامسونگ هم آشغال نیست!
    ایرادات جزئی هم به همون دو مورد گفتم و بعدش گفتم مشکلات مهم تری داره مثل همین ری استارت شدن

    ولی در کل من در جواب دوستانی گفتم که نوشتن این مشکل دوربین ایرادی نداره ، مشکلی نداره و…!! من از اونا تعجب میکنم ولی به هیچ وجه نگفتم سامسونگ بدون ایراده فقط آدم باید یکم تعصب رو کم بکنه!

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۷:۳۴

    دوستان اگه شما تازه اومدید توی این سایت من اطلاعی ندارم ولی shs77 عضو فعال سایته اکسپریا و واقعا بی طرف و منصفانه نظر میزاره!در هر زمینه ای ک اکسپریا خبر بزاره،با توجه ب دوستان مطلعی چون معزز و رضا و… بنده اطلاعات و بروز بودن و مطالعات ایشون رو مرجع و ملاک اون خبر قرار میدم. ضمنا با وجود عجله ای ک برای خرید پریموم دارم،باز منتظر بررسی اکسپریا و بعدش نظرات دوست خوبم shs77 موندم تا درنهایت، با کامنتهای منطقی و بی غرضی ک میزاره تصمیم بگیرم. در آینده، شما هم مثل من متوجه این قضاوت عجولانتون میشید!!! موفق باشید

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۵۱

    دوست عزیز خیلی ممنون لطف دارید 🙂

  9. وای نه بگید که این فقط واسه سری اولیه و خط تولید بوده.. خداکنه واقعا مشکل فراگیر و عمده نباشه و حل شده باشه. ما تا بیایم بخریم دلسرد نشیم دوباره. دوستانی که خریدن خواهشا بررسی کنید ببینید چطوریه

    پاسخ

  10. اینایی که میگن هیچ مشکلی نیست و…
    اصلا تصاویر رو دیدید؟؟؟!
    کاملا واضحه خطوط صاف موجی شدن! بهتره سونی هرچه زودتر مشکل رو حل کنه، امیدوارم سونی هم مثل ال جی نشه ک مشکلات سخت افزاری گوشیهاش اینقدر زیاد شدن.
    نمونش z5p

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۰۹

    این حقیقت که یه سری مشکلات واقعا ممکنه پیش بیاد،اما شما به نکته خوبی اشاره کردید و من هم در ادامه حرف شما بد نیست بگم که کافی بود این مشکل تو گوشی های دیگه به این شدت میدیم،
    اما واکنش ها در اون زمان:
    _بنجل ساز کره ای
    _فقط بلدن یا تبلیغات زرق و برق دار مردم گول بزنن
    _با این همه افتضاح باز یه سری … میرن اینو میخرن
    و…
    حالا بماند یکی میرفت ویدیوشو از اپارات پیدا میکرد و لینکشو میاورد اینجا میذاشت 😀

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۶

    #طنز #شوخی
    #جدی _نگیرید

    پاسخ

  11. این مشکل جدی نیست به چند دلیل، اولا رو همش ظاهر نشده، دوما کی از خطهای راست عکاسی میکنه که مشکلو اصلا درک کنه، لین لنز بسیار واید هست و بقیه رو خورده، ضمنا باتوجه به مشکل بعضی پرچمدارها مث اس۸ این اصلا مشکل نیست بالاخره قدرتمند تر کردتش که خيلي خوبه یعنی پیشرفت داشته نسبت به xz که واسه ما این باید مهم باشه، الان یاز ی عده میان میگن دیدین سونی گند زد و فلان داداش چ ربطی داره به گند سونی، این لنز کاملا بهینه هست بعد شما به این میگین گند! این اصلا مشکل تقرییا به حساب نمیاد، مخصوصا اگه فاجعه های یقیه رو باهاش مقایسه کنیم.

    پاسخ

  12. بنظر من یکی از دلایلش نداشتن لرزشگیر اپتیکال میتونه باشه. البته سونی میتونه هرچه سریعتر مشکلو حل کنه. ولس امیدوارم در پرچمدار بعدی از لرزشگیر اپتیکال استفاده کنه

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۲۸

    لرزشگیر اپتیکال یه چیز خیلی ساده ایه که همه گوشیها استفاده میکنن فقط سونی کلید کرده نرم افزار فقط الجی که هم استودی شات داره هم اپتیکال

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here