Sony-Logo-AH6
سونی موبایل اهداف خود را برای سال 2015 اعلام کرد که در فروش 38 میلیون دستگاه از خانواده اسمارت فون های اکسپریا در دستور کار قرار گرفته است. برنامه های سالانه از روز اول آوریل (فردا) آغاز شده و تا پایان مارس 2016 ادامه دارد. سونی در این فاصله قصد دارد 38 میلیون دستگاه از خانواده اکسپریا را به فروش برساند که رقمی پایینتر از چیزی است که در سال گذشته به آن رسیده بود.

سونی سال گذشته هدف خود را بر فروش 50 میلیون دستگاه از خانواده اکسپریا در طول یک سال قرار داد که در نهایت و طی چند مرحله این تعداد را کاهش داده و در نهایت به میزان فروش 39 میلیون واحدی رسید. رقم دقیق فروش دستگاه های اکسپریا در طول یک سال گذشته هنوز اعلام نشده اما پیش بینی ها حکایت از فروش 39.2 میلیونی گوشی های اکسپریا در سال 2014 دارند.

این هدف گذاری کاملا با سیاست های اعلام شده توسط سونی همخوانی دارد. مدیران عالی رتبه سونی موبایل در ماه های اخیر بارها به کاهش تولید مدل های میان رده و ارزان قیمت و تمرکز به دستگاه های بالاره تاکید داشتند. مدیر عامل سونی حتی در یکی از مصاحبه های خود از کاهش 30 درصدی تولیدات گوشی های اکسپریا خبر داد و گفت که با تمرکز بیشتر بر روی دستگاه های گران قیمت، میتوان با وجود کاهش کلی تولیدات به سود بیشتری دست پیدا کرد.

digitimes