سونی و IBM با همکاری باهم نوارهای با ظرفیت 330 ترابایت را می سازند.

1
۴,۳۰۲

استفاده از نوارهای مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات، بیشتر افراد را به یاد نوستالژی های آن ها می اندازد. چرا که این فناوری چند سالی است که جای خود را به هاردهای ذخیره سازی HDD و SSD داده است که از همه لحاظ برتری های بیشتری در مقایسه با نوارهای مغناطیسی دارند. اما حالا و در خبری احتمالاً غیرمنتظره برای بیشتر افراد، سونی اعلام کرده است که دوباره قصد راه اندازی خط تولید این نوع فضاهای ذخیره سازی را دارد؛ با این تفاوت که شاهد عملکرد خیره کننده ای در فضای ایجاد شده به وسیله ی آن ها هستیم.

سونی با همکاری بخش تحقیقات IBM در زوریخ یک کارتریج مغناطیسی را توسعه داده است که امکان ذخیره سازی 201 گیگابایت اطلاعات را در هر اینچ مربع دارا می باشد. این به این مفهوم است که هر کارتریج در مجموع می تواند فضایی در حدود 330 ترابایت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. پیشتر و در محصولی مشابه که IBM آن را طراحی کرده بود، هر کارتریج در هر اینچ مربع قابلیت ذخیره سازی 123 گیگابایت اطلاعات را دارا بود.

در این هاردهای جدید، سونی و IBM از لایه هایی با پوشش نانو استفاده کرده اند که در نهایت باعث افزایش ظرفیت این نوارها شده است. IBM اعلام کرده است که در ساخت این محصول از فناوری مشابه با بردهای پرینت یکپارچه استفاده شده است. نکته ی جالب در این بخش این است که ظرفیت 330 ترابایتی این هاردها، ماکزیمم ظرفیت پشتیبانی شده به وسیله ی آن ها نمی باشد.

در ویدئوی زیر، محقق IBM، دکتر Mark Lantz می گوید که ظرفیت فعلی این نوارها احتمالاً در آینده بیش از ظرفیت حال آن ها خواهد بود. آخرین فعالیت IBM در زمینه ی تولید قطعات ذخیره سازی مربوط به سال 2015 بود که این کمپانی موفق به ساخت نواری شد که قابلیت ذخیره سازی 220 ترابایت اطلاعات را داشت و در هر اینچ مربع از آن هم به میزان 123 گیگابایت اطلاعات ذخیره می شد. در ابتدا و زمانی که در سال 2006 این کمپانی فعالیت های خود در این زمینه را آغاز کرد، هر اینچ مربع از نوارهای ساخته شده به وسیله ی آن تنها قابلیت ذخیره سازی 6.67 گیگابایت دیتا و در مجموع هر کارتریج قابلیت ذخیره سازی 8 ترابایت دیتا را دارا بود.

بنابر اعلام Lantz، این کارتریج ها بسیار مناسب استفاده در مکان هایی هستند که افراد در آن ها قصد آرشیو کردن اطلاعات را دارند. در حقیقت، این هاردها باید در محل های استفاده شوند که اطلاعات به صورت مداوم از آن ها استخراج نمی شود.

Lantz در ادامه به این موضوع اشاره کرد که به زودی شاهد افزایش تولید و استفاده از این نوع کارتریج ها خواهیم بود و دستکم تا ده سال آینده ظرفیت این کارتریج ها را هر دو سال یکبار به میزان دو برابر افزایش خواهیم داد. استفاده از این نوع کارتریج ها همچنین می تواند برای کمپانی هایی که قصد ارائه ی فضاهای ابری به کاربران خود برای آپلود بکاپ هایی خود را دارند، مناسب باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

یک دیدگاه

  1. تمام شرکتهای بزرگ با سونی همکاری میکنن اختراعات جدید ثبت میکنن از اونطرف تمام شرکتهای بزرگ از سامسونگ بخاطر کپی کاری شکایت میکنن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here