سونی پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به کنسول پلی استیشن 5 اضافه کرد

1
۵۴,۸۴۰

شرکت سونی به تازگی یک فریمور بتا را برای کنسول پلی ‌استیشن 5 عرضه کرده است که دو ویژگی بسیار مورد در خواست ، یعنی خروجی تصویر 1440p و پوشه ‌هایی برای بازی‌ ها را به همراه دارد.

ویژگی خروجی 1440p نسبتا ساده است. کنسول پلی استیشن 5 هم اکنون قادر به خروجی تصویر با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل در کنار رزولوشن های 720p ، 1080p و 2160p خواهد بود. این ویژگی از زمان پلی استیشن 4 پرو تقریبا درخواست شده بود اما اکنون در کنسول های پلی استیشن 5 سونی ظاهر شده است. در همین حال ، مایکروسافت از زمان Xbox One X این گزینه را داشته است.

بازی ها کم و بیش آنطور که شما انتظار دارید کار می کنند. بازی‌ هایی که به صورت داخلی با کیفیت 1440p یا پایین‌ تر رندر می‌ شوند ، به صورت بومی خروجی با این کیفیت خواهند داشت ، در حالی که بازی‌ هایی که رندر آن ‌ها با کیفیت 2160p انجام می ‌شوند ، خروجی تصویرشان به رزولوشن 1440p کاهش می ‌یابد.

شاید تعجب آور نباشد که بالاخره پشتیبانی از رزولوشن 1440p به پلی استیشن می آید. سونی اخیرا سری مانیتور های گیمینگ INZONE خود را عرضه کرده است که یکی از آنها دارای وضوح 1440p است. این اولین باری نیست که سونی تصمیم می‌گیرد افزودن ویژگی به کنسول خود را برای همگا م‌سازی با سایر محصولاتش به تاخیر بیندازد ، زیرا پشتیبانی از VRR برای PS5 نیز تنها پس از آن که تلویزیون ‌های سونی در اوایل سال جاری به پشتیبانی از این ویژگی مجهز شدند ، به دست آمد.

سونی پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به کنسول پلی استیشن 5 اضافه کرد

یکی دیگر از موارد اضافه شده ، گنجاندن پوشه ها یا لیست های بازی است که سونی این نام را برایش انتخاب کرده است. اکنون می توانید لیست های بازی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد بازی های نصب شده روی کنسول خود را در پوشه های شخصی سازی شده مرتب کنید. شما می توانید تا 15 لیست بازی با حداکثر 100 بازی در هر لیست بازی داشته باشید.

این یک ویژگی بسیار درخواست شده بود ، زیرا در حال حاضر تمام بازی های دانلود شده شما بدون هیچ راهی برای سازماندهی آنها در یک مکان ریخته شده بود. مشخص نیست که چه چیزی باعث طولانی شدن پروسه اضافه شدن این ویژگی به کنسول جدید سونی شده بود ، زیرا این ویژگی حتی در کنسول های پلی استیشن 4 نیز وجود داشت.

سایر ویژگی های جدید در این فریمور بتا عبارتند از:

مقایسه صدای سه بعدی و استریو

اکنون می توانید به تفاوت بین صدای سه بعدی و استریو در همان صفحه گوش داده و آنها را مقایسه کنید و سپس تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنید.

دسترسی آسان تر به فعالیت های در حال پیشرفت

سونی پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به کنسول پلی استیشن 5 اضافه کرد

هنگام از سرگیری یک بازی ، فعالیت های در حال انجام اغلب به صورت برجسته در بالای مرکز بازی نشان داده می شوند تا بازگشت به جایی که کار را در آنجا متوقف کرده اید ، تا حد امکان آسان و سریع کند.

درخواست اشتراک‌ گذاری صفحه

اکنون می‌توانید از اعضای پراتی درخواست کنید که اشتراک ‌گذاری صفحه را برای تماشای گیم ‌پلی خود شروع کنند. به کارت چت صوتی بروید ، عضو پارتی را که می ‌خواهید درخواست را برایش ارسال کنید انتخاب کنید و سپس [درخواست اشتراک ‌گذاری صفحه] را انتخاب کنید.

اعلان بازی قابل پیوستن

وقتی به یک پارتی می ‌پیوندید و یکی از اعضای پارتی در حال انجام بازی ‌ای است که می ‌توانید به آن بپیوندید ، اکنون یک اعلان دریافت خواهید کرد. می توانید مستقیما از اعلان به بازی بپیوندید.

نمایه های دوستان جدید را مشاهده کنید

وقتی درخواست دوستی را در لیست [دریافت شده] می پذیرید ، اکنون می توانید نمایه دوست جدید خود را در [درخواست های پذیرفته شده] مشاهده کنید.

استیکرها و پیام های صوتی را در Game Base ارسال کنید

در کارت Game Base ، اکنون می توانید استیکر ها و پیام های صوتی را برای گروه های خود ارسال کنید.

نسخه بتا در حال حاضر برای شرکت کنندگان منتخب در ایالات متحده ، کانادا ، ژاپن ، بریتانیا ، آلمان و فرانسه در حال انتشار است. اگر شما هم به تجربه این نسخه احتیاج دارید ، باید از طریق دوستان یا از طریق وب سایت های مختلف مرتبط با کنسول پلی استیشن 5 ، یک کد دعوت نامه برای پویستن به این فریمور نسخه بتا دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که نسخه بتا دارای باگ های مخصوص به خود است و بهتر است تا زمان انتشار نسخه نهایی صبر کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here