در حال حاضر یکی از محصولات جدید و قدرتمند کمپانی سونی، دوربین a9 این کمپانی می باشد. این دوربین که پیشتر عملکرد بی نظیر آن را شاهد بودیم، می تواند نماینده ای فوق العاده برای نمایش قدرت سونی در تولید دوربین های عکاسی باشد. امروز قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا همه ی عکاسان حرفه ای باید کمپانی سونی را پشتیبانی کنند.

پیشبرد فناوری و نوآوری های جدید :

بدون تردید فناوری یکی از بخش های جداناپذیر از صنعت تولید دوربین های عکاسی می باشد. زمانی که سونی دو دوربین a7S II و a7R II را معرفی کرد که آن ها در اصطلاح دوربین های فول فریم بودند، این کمپانی معنای جدیدی را به دنیای دوربین ها بخشید. پس از معرفی این دو دوربین، این کمپانی دو دوربین دیگر را با نام های a6300 و a6500 را معرفی کرد که این دو دوربین به صورت کامل صنعت دوربین های کراپ سنسور را تغییر داد. در ازای خرید آن، سونی این اطمینان را به خریداران خود داده است که در ازای مبلغ پرداختی، محصولی کاملاً باکیفیت را خریداری خواهند کرد. از همین رو، این دوربین ها می توانند با توجه به قیمت آن ها، عملکردی فوق العاده را داشته باشند. این دوربین ها استانداردهای جدیدی را در دنیای دوربین های فول فریم و کراپ سنسور به وجود آورند که این کار تنها در کمتر از دو سال انجام شد. از همین رو، فشار بروی سایر تولیدکنندگان دوربین ها افزایش یافت تا این کمپانی ها بتوانند توان رقابت با فناوری های نوآورانه ی سونی را داشته باشند.

پاسخ به منتقدان:

دوربین a9 سونی در حال حاضر مصداق بسیار مناسبی برای پاسخ به منتقدان توسط سونی می باشد. این دوربین از هر قابلیتی که پیشتر منتقدان به دوربین های سونی وارد می کردند، بهره مند است. اگر دو سال پیش شخصی به شما می گفت که سونی می تواند با ساخت یک دوربین فول فریم بدون آیینه به رقابت جدی با کمپانی های بزرگی چون نیکن و کنن بپردازد، آیا شما باور می کردید؟ من شخصاً بر این باور هستم که انتقادهای شدید واردشده به دوربین 6D نیز همانند همین موضوع است. خریداران انتظار دارند که با پرداخت هزینه ی موردنظر، از بهترین دوربین با امکانات مناسب استفاده کنند اما به نظر می رسد که کمپانی کنن دست کم در دو مدل جدید دوربین های فول فریم خود به این موضوع توجه چندانی نداشته است.

بدون شک هیچگاه نمی توان از یک کمپانی انتظار عرضه ی محصولاتی بی نقص داشت اما سونی در سال های گذشته نشان داده است که اکوسیستم خود را با توجه به نیاز و پسند کاربران تغییر می دهد. و این همان چیزی است که می تواند دلیل اصلی موفقیت یک کمپانی در هر زمینه ای باشد.

 

منبع: