قابلیت Qi-compatible چیست و کدامیک از مدلهای اکسپریا به آن مجهز هستند؟

7
۲۹,۷۹۳

Qi-standard
همانطور که در خبر قبلی خواندید سونی شارژر بی سیم CP-W5 را معرفی کرده، که فقط برای دستگاه های سازگار با Qi طراحی شده است. در خبر قبلی با این شارژر و قابلیت های آن آشنا شدید. اما قابلیت QI که پیش نیاز این شارژر است چیست ؟ و چه شرکت هایی از این قابلیت در اسمارت فون های خود استفاده میکنند؟

Qi که “چی” خوانده می شود، اینتفرفیس استانداردی است که توسط کنسرسیوم قدرت بی سیم (Wireless Power Consortium) طراحی و توسعه یافته و در آن جریان الکتریسیته از فاصله 4 سانتی‌متری به روش القایی به ابزار منتقل می‌شود. در QI ابزار می‌بایست از این فناوری پشتیبانی کند و برای شارژ بی سیم نیز به یک استیشن مخصوص نیاز است که ابزار بر روی سطح آن قرار گرفته و القای الکتریسیته از طریق آن انجام می‌شود.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های همراه از جمله اچ تی سی، هواوی، ال جی، موتورولا، نوکیا، سامسونگ و سونی مجوز استفاده از این فناوری را دریافت نموده‌اند و از این قابلیت در برخی محصولات خود استفاده میکنند. در حال حاضر در بین اسمارت فون های سونی تمامی مدلهای خانواده Z مجهز به این فناوری هستند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فناوری QI در پشتیبانی آن از ابزارهای مختلف است به عنوان مثال بر روی یک استیشن شارژر بی‌سیم QI می‌توان تلفن لومیا 920 یا نکسوس 4 و تلفن‌های دیگر مبتنی بر این فناوری را قرار داد تا شارژ شوند.

منبع:  XperiaBlog

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

7 دیدگاه ها

  1. دوستان این فریمور که سونی داده 4.4 کلا رو همه گوشیهاش که دریافت کردن مشکل داغی داره!
    z1 من همه زود تر از فریمور 136 داغ میشه، فریمور 136 از لحاظ کم داغ شدن عالی بود ولی این کیت کت زود داغ میشه!

    پاسخ

  2. دوستانی که زد اولترا دارن و به کیت کت آپدیت کردن ممکنه از تجربه شون با گوگل مپ و جی پی اس فبلت شون بگن ، چون دستگاه من جهت پیکان موقعیت رو با نود درجه اختلاف با جهت اصلی نشون میده.

    پاسخ

    Son of Sparda گفته:
    ۰۹ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۴۰

    داش گلم ببخشید من زیاد باهاش کار نکردم راستی آندروید 4.4.2 ه دیگه روتش کردی؟

    پاسخ

    امین گفته:
    ۰۹ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۹:۴۵

    دانته یا ویرجیل عزیز ، کیت کت رو روت نکردم … سوالی بود در خدمتم البته اگه کمکی از دستم بر بیاد ، داخل انجمن اولین روزی که آپدیت برا مدل شما اومد یکی از دوستان لینک C6802 رو برا دانلود گذاشته بود می تونین مراجعه کنین و باز فلش بزنین البته اگه هنوز مشکل داغ کردن دستگاه تون بر طرف نشده …

    پاسخ

    Son of Sparda گفته:
    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۶:۴۰

    خیلی ازت ممنونم
    خیلی وقت بود که به xda سر نزده بودم اونجا پیداش کردم
    من گوشیمو روت کردم با بوت لودر بسته خاستم اگه خواستی تا روششو بهت بگم البت یکم خطریه چون باید بوت لودرتو باز بسته کنی
     
    راستی من دانتیم اونم دانته devil may cry 4 نه این مسخرهه dmc ورجلم اگه بخوای هست عمومه!

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here