سیستم بررسی دوربین DxOMark: یک سیستم قابل اعتماد یا سیستمی تقلب کار؟

46
۱۳,۷۶۴

در سال های گذشته مرزهای استفاده از دوربین در گوشی های هوشمند شکسته شده است و استانداردهای جدیدی برای آن ها تعریف شده است. هر سال، شاهد بهبود عملکرد سنسورها، قابلیت های بیشتر برای آن ها و عملکرد بهتر تثبیت کننده های اپتیکال تصویر هستیم. علاوه بر این ها، در دو سال گذشته استفاده از دوربین های دوگانه از محبوبیت بالایی در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و کاربران برخوردار شده اند.

اما برای این که متوجه عملکرد هر دوربین و بهبود عملکرد آن در مقایسه با نسل پیشین شویم، DxOMark یکی از وبسایت هایی است که این بررسی را برای کاربران انجام می دهد.

هر پرچمدار جدیدی که به وسیله ی یک کمپانی بزرگ تولیدکننده ی گوشی هوشمند معرفی می شود، معمولاً رکورد امتیاز ثبت شده به وسیله ی گوشی های پیشین را می شکند و در صدر جدول قرار می گیرد. گوشی های آیفون 8 و نوت 8 که یک ماهی از زمان معرفی آن ها بیشتر نمی گذرد، برای مدت چند هفته در این تست رتبه ی اول را به خود اختصاص داده بودند. تا این که کمپانی گوگل از گوشی های پیکسل 2 خود رونمایی کرد و این گوشی ها توانستند رکورد آیفون و نوت را پشت سر بگذارند.

فرآیند تست دوربین گوشی های هوشمند به وسیله ی DxOMark یک فرآیند پیچیده و چند مرحله ای می باشد. تیم بررسی کننده، دوربین را در بخش های مختلف شامل: نوردهی، ثبت رنگ، بافت تصویر، نویز، طبیعی بودن، زوم و … بررسی می کنند. سپس در هر بخش امتیازی را به آن دوربین اختصاص می دهند. در نهایت هم این امتیازها باهم ترکیب شده و یک امتیاز نهایی به آن دوربین اختصاص داده می شود. در حقیقت، کمپانی هایی چون گوگل و سامسونگ برای نمایش قدرت دوربین های خود، همین امتیاز کلی را در تبلیغات خود استفاده می کنند.

در بررسی های جدید این هم وبسایت، تست های جدیدی برای بررسی دوربین هایی با قابلیت ثبت تصاویر پرتره و بهره مند از لنز تله فوتو نیز درنظر گرفته شده است. با این وجود، ترکیب امتیازهای بدست آمده از هر بخش و محاسبه ی امتیاز نهایی هر دوربین با توجه به عملکرد آن در بخش های مختلف و ضریب هر امتیاز، اندکی بحث را در میان منتقدان این وبسایت افزایش داده است.

گوشی جدید پیکسل 2 در تست کیفیت عکس، امتیاز 99 را کسب کرده است در حالی که در تست مشابه، گوشی گلکسی نوت 8 امتیاز 100 را بدست آورده است. همچنین، زمانی که به امتیاز پیکسل 2 در تست ویدئو نگاه کنید، این گوشی امتیاز 98 را دریافت کرده است در حالی که نوت 8 در تست ویدئو امتیاز 94 را به خود اختصاص داده است. بیشتر کاربران ممکن است امتیاز نهایی پیکسل 2 و نوت 8 را مدنظر قرار دهند و به این نتیجه برسند که پیکسل 2 عملکرد بهتری از نوت 8 را دارد. در حالی که ممکن است این برداشت درست نباشد و همچنان نوت 8 عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

 

DxOMark چگونه کار می کند؟

DxO Labs، یک کمپانی تشکیل شده از افراد متخصص است که وظیفه ی اجرای تست های DxOMark را برعهده دارد. در حقیقت، این کمپانی با دریافت هزینه از کمپانی های تولیدکننده ی دوربین، پیشنهادهایی را برای بهبود عملکرد دوربین های آن ها به آن ها می دهد.

بدون تردید، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک وبسایت بررسی کننده نخواهد با تعصب یک موضوع را بررسی کند. اما DxO یکی از کمپانی هایی است که از متخصصان خود برای مشورت دادن به کمپانی های بزرگ استفاده می کند. تست و رتبه بندی به وسیله ی این وبسایت هم یکی از مواردی است که می تواند یک کاربر را به سمت خرید یک دستگاه جذب کند.

این کمپانی اعلام کرده است که تست های خود را به صورت مستقل انجام می دهد اما اگر یک کمپانی تولیدکننده ی دوربین به آن ها پیشنهاد مالی دهد، آنها این پیشنهاد را رد خواهند کرد؟ هیچ نشانه ای در حال حاضر مبنی بر تقلب در نتایج DxOMark وجود ندارد. با این وجود، همچنان این احتمال وجود دارد که یک کمپانی سازنده ی دوربین برای بیشتر دیده شدن دوربین خود و نمایش عملکرد بهتر آن، اندکی در نتایج این تست دخالت کند.

امتیاز بیشتر در ازای پرداخت پول:

علاوه بر این که DxO راهکارهای خود برای بهبود عملکرد دوربین کمپانی ها را به آن ها می فروشد، این کمپانی راهکارهای آنالیز و تست عملکرد دوربین خود رانیز به آن ها می فروشد. با وجود این که به صورت کلی مشکلی در فروش چنین چیزی وجود ندارد اما، ممکن است که یک کمپانی سازنده ی دوربین، به صورت مشخص کمپانی سازنده ی گوشی های موبایل، در بخش هایی مشخص عملکرد دوربین خود را بهبود بخشد تا در تست های این وبسایت امتیاز بالاتری دریافت کند. در حالی که شاید آن امتیاز برای عملکرد آن گوشی در شرایط واقعی مناسب نباشد.

این کمپانی با افتخار اعلام کرده است که آنالیزها و تست های خود را در اختیار کمپانی های بزرگی چون سامسونگ، هوآوی، نیکن، htc و … قرار داده است. این دقیقاً همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. به صورت مشخص، این کمپانی های تولیدکننده ی گوشی های موبایل از راهکارهای آنالیز این کمپانی استفاده کرده اند. اما مشخص نیست که آیا کمپانی های دیگری چون گوگل نیز از این قابلیت برای بهبود امتیاز دوربین های خود استفاده کرده اند یا خیر.

در تست های جدید این وبسایت، وجود قابلیت هایی چون ثبت تصاویر پرتره و همراه با افکت بوکه و زوم اپتیکال جزو مواردی هستند که باعث دریافت امتیاز بیشتر به وسیله ی گوشی می شوند در حالی که قابلیت هایی چون لنز با قابلیت ثبت تصاویر واید، ثبت تصاویر RAW یا تک رنگ هیچ تاثیری در امتیاز نهایی اسمارت فون ها نخواهند داشت.

 

اما مشکل اصلی ممکن است از همینجا سرچشمه بگیرد. از آن جایی که موارد و قابلیت های مشخصی در تست های DxO باعث افزایش امتیاز خواهند شد، این کمپانی می تواند تاثیر قابل توجهی در روند توسعه ی دوربین گوشی های هوشمند داشته باشد. با این حال، از آنجایی که تست DxO یک تست کاملاً جامع نیست، مواردی را بیش از سایرین اهمیت می دهد که شاید حتی کاربران در مورد این قابلیت ها چندان اطلاعاتی هم نداشته باشند!

جمع بندی:

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، DxO یکی از کمپانی های موفق در زمینه بررسی دوربین های دیجیتال می باشد. این کمپانی با بررسی های خود و ارائه ی نظرات خود با کمپانی های تولیدکننده، سعی در بهبود عملکرد دوربین ها را دارد. همچنین، کمپانی های سازنده ی گوشی های هوشمند با پرداخت هزینه هایی قصد دارند تا عملکرد دوربین خود در این تست را بهبود ببخشند و امتیاز بالاتری را دریافت نمایند.

آیا گوشی های پیکسل 2، نوت 8 و آیفون 8 جزو بهترین گوشی های موجود در بازار برای عکاسی هستند؟ بله. آیا سیستم امتیازدهی و رتبه بندی DxOMark نمایانگر کیفیت عملکرد دوربین است؟ بستگی به ضریب هر تست ممکن است پاسخ این مورد مثبت یا منفی باشد. اگر برخی از سازندگان، همکاری نزدیکی با این وبسایت داشته باشند، می توانند عملکرد دوربین های خود را بهبود ببخشند اما اگر به دنبال یک سیستم بررسی جامع تر برای عملکرد دوربین ها هستید، DxOMark باید رنج گسترده تری از بررسی های را در تست جامع خود جای دهد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

46 دیدگاه ها

  1. چند شب پیش با یکی از دوستام توی پارک نشسته بودیم ..دوستم اس هفت اج داره!!بحث دوربین گوشی ود گفت سونی اول نویز بوده بعد دست و پا دراورده!!کلا هی داشت بد میگفت ازش منم گفتم چی بگم حق با شماست!!تا اینکه آسمون رو نگا کرد قرص ماه کامل بود گفت یه عکس از ماه بگیرم به نظرت میشه..گفتم شما سامسونگ داری سلطان دوربین هاست باید بشه!
    یه عکس گرفت یه نقطه زرد که اصلا هم گرد نبود و کلی داغون بود درآورد..گفت نه به خاطر لرزش دسته..گوشی رو گذاشت رو صندلی دوچرخه و باز عکس گرفت بازم همون بود..منم گفتم نباید انتظار داشت از گوشی این کاره دوربین dslr هست نه اینا..تا اینکه یه دفعه گوشی خودمو(z2) رو درآوردم و روی همون صندلی دوچرخه یه عکس گرفتم..
    کاملا میشد تشخیص داد که این عکس ماه هست دایره کامل بدون هیچ اعوجاجی در حد اون اس هفت!!!قرص ماه هم تقریبا رنگش واقعی بود..اون دوستم که اول هی سونی رو میکوبید اعتراف کرد که عکس گوشی من از اون بهتر شده!!و واقعا سکوت کرد بعدش..البته دو سه روز بعدش بنای کل کل رو گذاشت ولی باز هم بایاداوریه عکس ماه سکوت کرد…در کل میخوام بگم به این آمار و ارقام و سایتها توجه نکنید…من از گوشیم راضی ام و با هرکدوم از گوشی های پر ادعا مقایسه میکنم بازم حرف واسه گفتن داره..

    پاسخ

  2. اولا جهت اطلاع بعضی دوستان عرض کنم ک همین الان برن توی سایت dxo و مقایسه ایفون ۸ رو یبار دیگه ببینن و روی عکس ها کلیک کنن تا با کیفیت اصلی عکس لود بشه بعد روی عکس کلیک راست کنن و عکس رو ذخیر کنید، حالا بعد از دانلود روی عکس کلیک راست کنید و properties رو بزنید توی قسمت details ببینید ک جلوی software نوشته adobe photoshop 2017,!!!!!!
    یعنی چی؟؟؟ یعنی اینکه با فتوشاپ دستکاریش کردن حالا جدای اینکه شرایط عکاسی هم یکسان و عادلانه نیست مثل توی عکس آشپزخانه مال ایفون ۸ هوای کاملا روشن روز هست و خورشید به داخل تابیده و لامپ هم خاموشه و فقط قسمت کوچکی از پنحره توی عکس هست ک باعث میشه فضا روشن باشه حالا توی xz permium عکس توی شرایطی ثبت شده ک نور خورشیدی در کار نیست و لامپ ها هم روشن هستن و پنجره کاملا توی عکس افتاده و نور بیرون باعث شده ک داخل تاریک بیوفته توی عکس، کاملا واضح هست ک سایت dxo غیر قابل اعتمادتر از گذشته شده قبلا علایق شخصیشون روی امتیاز دهی تاثیر داشت ولی الان ک یکم معروف شدن دیگه پول تاثیر گذارتر شده!!! برید ببینید

    پاسخ

    دانیالd گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۳۷

    افرین. انصافا. آگه همه به جزئیات توجه کنند. میفهمند چقدر. تا حالا. تو رویا بودند و همینطور قبول میکردن

    پاسخ

  3. دوستانی ک میگین چرا قبلا زد ۵ اول بود ایرادی به doxmark نبود اما حالا هس خودتون فک کنین یهو سیستم تغییر میکنه کاریم به سامسونگ ندارم اما ایفونی ک همیشه تو امتیازات پایین بود یهو میاد جزو اولین نفرا خو این الان مشکوک نیست؟ نادیده گرفتن امکانات جانبی دوربین سونی جای اعتراض نداره؟

    پاسخ

  4. دوستان اصلا ب این تبلیغات و امتیاز دهی و این چیزا گوش نکنید بخدا روز معرفی رسمی نوت ۸ من رفته بودم چهارسو دوربین نوت ۸ رو مقایسه کردم با سونی X خودم شاید مسخره و مضحک ب نظر بیاد ولی دوربین گوشی من عکسای نزدیک ب واقعیت رو بهتر از نوت ۴ تومنی گرفت بخدا اصلا بحث تعصب نیست ولی سونی واقعا با اختلاف از شرکتای دیگه سر تره طرف اومده نمایشگاه میگه گوشی های سونی هنگ نمیکنن ببین کسی که سر در نمیاره هنوز که گوشی پرچمدار اصلا هنگ نمیکنه این سوالو میپرسه بعد میخواست سامسونگ بگیره گفتم برو با پرمیوم کار کن میفهمی گوشی یعنی چی بخدا هیچی سونی نمیشه هر کی مقایسه دوربین Xبا note8 رو میخواد بگه کامنت کنم اینجا نگید که دروغ میگه دگزو چیه من به هیچ کس غیر چشام اطمینان ندارم حتی سایت اکسپریان دگزو ک جای خود داره فقط با چشم خودتون مقایسه کنید حتی رنگایی که با سونی مقایسه کردم سامسونگ انگار زردچوبه ریخته بودی رو گوشی بخدا بی تعصب میگم نوت مفتش گرونه ببخشید طولانی شد

    پاسخ

  5. من خودم امتیازاتی که dxo به گوشی ها داده بود رو میانگین گرفتم ایفون ۸+=۷۱ و پیکسل دو =۷۲ ، آیفون ۸=۶۷ ، نوت ۸=۷۹و در نهایت xzp شده بود ۶۱ من نمی دونم پایه و اساس امتیاز نهاییشون چیه چطور یک گوشی امتیازش شده صد درحالی که هیچ کدام از موارد صد نیستن، البته من فقط بخش عکاسیو میانگین گرفتم حالا شما خودتون برید ببینید چی می شه

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۷

    هر کدومشون ضریب خاصی دارن
    به صورت عادی میانگین گرفته نمیشه

    پاسخ

  6. بنده خودم دوربین xz premium رو تست کردم با آیفون ۷ پلاس و اس ۸ سامسونگ که آیفون ۷ پلاس اصلا قابل مقایسه با این دو نیست و خیلی ضعیف تر عمل می کنه ولی امتیاز جدیدش بیشتره از این دو هست و بین xzp و s8 در قسمت هایی از عکس برداری در روز کاملا xzp قوی تر عمل میکنه ولی شب کمی ضعیف تر ولی باید بگم که امتیاز ۸۲ در قسمت عکس برداری برای xzp کاملا خنده داره و واقعی نیست

    پاسخ

  7. این سایت ولی تو قسمت دوربین های پیشرفته امتیازدهی خوبی داره
    ولی خب اونجا کسب وکار همگانی نیست ولی بخش دوربین موبایل عامتره و مشتریها بیشترن
    سوتی اینجاس بوکه یه خاصیت مربوط به لنزه چطوری لنز G سونی امتیاز پایین ۲۰ میگیره بعد سازنده بی نام و نشان یه لنز در دوربینهای مورد توجه سایت امتیاز ۵۴؟ این دیگه نرم افزاری نیست که بگیم سونی توش ضعیفه. سری جی سونی و مخصوصا بعضی از مدلهای اون در دوربین های پیشرفته دارای بهترین بوکه هستند.

    پاسخ

  8. چرا Xz1 بررسی نمیشه؟

    از روزی که دزو گفت تغییر پروتکل داده به اطرافیانم گفتم میخاد یه کاری بکنه.
    من نمیگم سونی خوبه ولی این اختلاف امتیاز رو قبول ندارم

    پاسخ

  9. همیشه کیفیت ساخت سونی یه پله بالاتر از بقیه بوده همینو بس برا ایمان آوردن به سونی،من که حاظر نیستم به هیچ قیمتی گوشیای اشغالسوی مثل سامسونگ یا هواوی دستم بگیرم،روزی بخوام سونی نگیرم ایفون میخرم

    پاسخ

  10. چون سونی اخر شده dxo شده جیره خور حالا موقعی که زد۵ اول شد dxo بزرگترین مرجع وکامل ترین مرکز تحصصی دوربین بود.یه ادم چقدر باید احمق باشه نفهمه سونی از زد۵ تا الان دوربیناش هیچ تغییر جدی نداشته ولی همه برندا تغییر بزرگ داشتن!!! این سایت جیره خور سونی هست نه dxo بفهمید و درک کنید

    پاسخ

    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۲

    از سونی تعریف میکنیم میشیم جیره خور
    از سونی انتقاد میکنیم میگین جیره ما رو قطع کردن
    کاش قبل از اینکه به دیگران تهمت بزنیم. چشمامون رو باز کنیم ببینیم خبر ترجمه شده از یک وبسایت کاملاً معتبر خارجی است.

    پاسخ

    Saeed Mohammadipouya گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۷

    اینا هیچ جور ادم بشو نیستن

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۴

    اقای معراجی من نگفتم این مطلب برا کجاست و کی این حرفا زده در ضمن شما سایت اکسپریان هستید خب بایدم از سونی تمجید و تعریف کنی حتی اگه چیزی دریافت نکنید از سوی سونی.منظورم کاربرا هست که بفهمن این سایت بی طرف نیست ولی dxo منبع بی طرفیه.

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۴۷

    تو غیر از اینطور کامنت ها کار دیگه ای هم بلدی؟ وقتی باسونی پدرکشتگی داری و همش میای توهین و علنا میگی احمق…،
    بهتر نیست بری جایی ک از گوشی مورد علاقت بحث میشه! بیشتر حال بهم زن میشی وقتی اول اسمت و بعد نوع کامنت هات دیده میشه! مهم اینه سونی اشغال و بنجل نمیده دست مردم و دزد، دروغگو، کلاهبردار، لابی گر، باج بده، بساز بفروش و… نیست.باعث افتخارِ ک سونی دستِ هرکسی نیست و توفیق اجباریِ ک ابهت و خاص بودنش رو ۴تابچه ک گوشی۲۰۰تومنی دستشونِ
    ( و نمیدونن تکنولوژی مدیون و بدهکار ب سونیِ،) با چرت گفتنها و سامسونگ و هواوی پرستیشون حفظ کردن ک حداقل اونی ک لیاقت و احترام گذاشتن ب برند سونی رو میدونه ازش استفاده کنه !اونی ک سنش قد میده میدونه ک فقط سونی بوده ک۱تنه باعث رشد این صنعت شده! اینو بدونید ک بی احترامی و زیر سوأل بردنِ سونی، مضحک و نشان از بی اطلاعی و بالغ نبودنِ!انتقاد واجبِ ولی بی احترامی، اونم توی سایت تخصصیِ موبایل سونی درست نیست و من اگه اختیار داشتم درج نمیکردم کامنتو و دفعه ای و موردی، و
    با زمان مشخص بلاک و برخورد میکردم! بفرمایید اقای معراجی! اینقدر ک بی تعصب و منتقدانه خبرمیذارید، باعث سواستفاده و زبان در اوردن کسایی شدید ک حتی شاید سونی نداشتن تاحالا! لطفا وقتی میبینید علنا ب اعضای سایت بی احترامی و توهین میشه برخورد کنید. ببخشید زیاد شد!

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۲۲

    منبع معتبره همونجور که جناب معراجی هم گفتن، ضمنا این سایت(اکسپریان) رو هرگز نمیتونی ازش ایراد بگیری چون در حدی نیستی که حتی نظراتتون تایید شه! این سایت(اکسپریان) حتی انتقاد هارو هم بنظر من بعضیاشو کم لطفی میکنه در حق سونی بعد شما باز اومدی اینجا چیز میگی. آدم وقتی کار کرده با دوربیناش و این اختلاف رو میبینه هرچقدرم از ضریب هوشی بک کم پایینی برخوردار باشه بازم “احمق” نیست که هرچیو باور کنه، نه dxo فقط بلکه خیلی سایتهای دیگه مثل فون آرنا خیلی دروغ ها میگن هروقت سونی میاد دلیل برا اینکه نخریم!
    شما که اسم خودتو گذاشتی منتقد و هی میگی انتقاد میکنم و… به بقیه میگی تعصبی ی کم فکرو از آكبند بودن درار حرفاتو با خودت مرور کن به بقیه هم تهمت نزن، بیچاره آقای معراجی که واسه امثال شما عالیجناب(!) پست میزاره و کامنتهاتو تابید میکنه (البته اینجوری آبرو تون بیشتر میره)

    پاسخ

    Saeed.psx گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۵

    وقتی ۴ تا مثل تو که فقط چرت و پرت تو سرشونه و بجز تعصب چیزی ندارن
    میان اینجا دهنشونو باز میکنن باعث میشه این همه وقتی که بابت ترجمه و نوشتن مطلب میشه خستگیش به تن ادم بمونه
    چنتا مث شما هی اومدن گفتن بررسی xz premium چیشد و هی متلک انداختن باعث شد که تیم xperian منصرف بشه از انجامش
    چون فقط عادت کردین به بررسی های دروغ و ابکی بقیه سایتا که بررسیشون حتی ۱ روزه هست
    خب وقتی یک سری متلک و حرف بزنن
    چرای اقای معراجی و اقای پایدار باید تمام وقتشونو فکرشونو انرژیشونو بزارن که مثلا چنتا بی مغز بیان چرت و پرت بگن
    خب این کارو قطعا نمیکنن مجبور که نیستن
    حاضرم شرط ببندم که بررسی هایی که این سایت میکنه نوشتنش فقط ۱هفته یا بیشتر طول میکشه
    من بازم از اقای معراجی خواااااهش میکنم تا هر جا از بررسی که رفتن ادامه بدن
    هر کسی هم با من موافقه به کامنتم پاسخ بده

    پاسخ

    Reza133(xperia z2) گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۰۵

    بروووو! برو جمع کن خودت رو!
    چندتا مثل تو توی اين سایت هستند که فقط اومدن چرت و پرت میگن
    قبلا حرفم رو با امثال شما زدم
    شما حتی لیاقت توجه رو ندارید،
    اینم گفتم که بعضی فکر نکنند رضا شیرین نژاد برند عوض کرده و صداش در نمیاد یا ذره ای از عشق و علاقش به سونی کم شده.
    یاد میثم بیوفتید که چقدر آیفون آیفون میکرد و چطور از این سایت فراریش دادم.
    متاسفانه فن های سونی جدیدا عوض شدند و اصلا براشون مهم نیست امثال تو چقدر چرت و پرت میگید ولی من اینطوری نیستم. زیادی زر زر کنی جوابی در حد و اندازه لازم میگیری!

    پاسخ

  11. واقعا خنده داره یکباره آیفون که همیشه رتبه دهم دوازدهم بود میاد بالا، پیکسل بسلامتی با دوربین تکی از همه جلو زد خخخخخ، اچ تی سی هم شده خدای دوربین سازی جدیدا، کلا همه چیز جوک به نظر میرسه، ۹۶۰ فریم فیلمبرداری کوچکترین امتیازی نداره بعد بوکه شده امتیاز، واقعا مسخره است بوکه رو با اپلیکیشن میشه رو هر عکسی اضافه کرد دیگه امتیاز میخواد آخه!!! بعد سونی این همه سخت افزار گذاشته برا سوپر اسلوموشن هیچ امتیازی از نظر جناب مزدور نداشت، خدایا خودت همه رو راهنمایی کن اینقدر به چرندیات این سایت ها بازی نخورن

    پاسخ

  12. چرا ما ایرانیا اینقدر تعصبی هستیم!؟ چرا دو سال پیش که زد فایل اول شد نگفتید تقلبی بوده، حالا اومدید میگید تقلب کاره!؟ خب دوربینش لرزشگیر درست ولی حسابی نداره باید قبول کنيم. چیزای دیگه از جمله نرم افزار هم علت عقب افتادگی بخش دوربین تلفن همراه سونی هست.

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۰۱

    لایک

    پاسخ

    FaRaZ SONY گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۳۴

    حاجی یکم از اون مغزتون کار بکشین ازین آکبندی در بیاد 😐
    نمیتونی ببینی که آخرش منبع معتبرو زده؟! یعنی اینقدم نمیتونین بفهمین که این خبر فقط ترجمه شدس؟!
    سوژه‌این وجدانن :))

    پاسخ

  13. کمپانی دگزو یه محصول به اسم dxo analyzer داره که به شرکتا میفروشه، و ترکیبی از نرم افزارها و سخت افزارهای ساخته dxo است. بعد خرید هم به شرکت ها برای ساخت دوربینی بهتر مشاوره میده. پس از طرفی اون شرکتها میدونن چه فاکتورایی برای برتر شدن تو این تست مهمه، و همچنین dxo هوای مشتری هاش رو قطعا بیشتر داره.. و با نمره کم دادن به بقیه میخواد مجابشون کنه از این dxo analyzer استفاده کنن.
    بی دلیل نیس که تو کنفرانس معرفی پیکسل نمره دگزوش اعلام میشه ولی، xz پرمیوم ۶ ماه پس از معرفی نمرش میاد.. (دوربینای پیکسل و htc همیشه بهترین نمره ها رو تو دگزو داشتن. پیکسلها رو هم که htc میسازه، پس حدسش سخت نیس که بفهمیم مشتری dxo هستن)

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۵۰

    و یه نکته دیگه که برام عجیب بود، و خواهش دارم مسئولین سایت پیگیری کنن.. تو صفحه نوت۸ تو سایت dxo، یکی از عکسای گرفته شده با اون گوشی رو که ذخیره کنی، تو detailsش زده با adobe photoshop Lightroom گرفته شده، که یه برنامه برای بهبود عکسبرداریه.. ولی عکسای XZp این چیز تو اطلاعاتش نبود..
    ینی از برنامه فتوشاپ برای قشنگتر کردن عکسای نوت۸ استفاده کردن؟؟

    پاسخ

    AMIR-T گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۱۸

    شط.
    حاجی با سند و مدرک بفرس برا همینجا یا زومیت یا حتی سایتای خارجی.

    پاسخ

    حمید. گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۵۶

    اتفاقا خواستم بفرستم، هیچکدوم از این سایتا ایمیل یا راه ارتباطی نداشتن

  14. این سایت داره اغراق و تبلیغ میکنه…دوربین پیکسل و آیفون ۸ عالی هست اما نه با ۱۵ امتیاز اختلاف از ایکس زد پریمیوم…. من همه عکسارو دانلود کردم و دقیق دیدم…واقعا تفاوت چندانی نداشتن نمیفهمم چط ور ی اینقد اختلاف امتیازها زیاد شده!!!!!!

    پاسخ

  15. مقاله بسیار عالی بود و بسیار مفید برای اونهایی که از این قضایا خبر نداشتن و همه چیز برای تمام دنیا زمانی نمایان شد که این سایت گوشی های قدیمی تر آیفون که امتیاز خوبی نداشتن رو به یکبار میاره صدر جدول و همه فهمیدن که به سایت های بزرگ هم نمیشه اعتماد کرد

    پاسخ

  16. من که به هیچ کدوم از این سایتا اعتقادی ندارم
    به چشمای خودم اعتماد دارم تا امتیاز دهیای dxo و امثالهم 🙂

    پاسخ

    Saeed.psx گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۴۸

    افرین به شما
    من خودم هفته پیش xz premium رو با نوت۸ مقایسه کردم
    بخدا هم دوربین و هم صفحه xz premium بهتر بود

    پاسخ

  17. به نظر من سونی که تو زمینه دوربین این همه فعالیت میکنه و پرفروشترین کمپانی ساخت و فروش سنسور برای موبایل هستش حتما و حتما باید دوربینو برگ برنده خودش بکنه. حاشیرو که کم نمیکنه حداقل یکی باشه کا به خاطر دوربینش سونیو انتخاب بکنه. دوریین سونی خوبه ولی باید فاصله داشته باشه با رقباش نه اینکه فوق فوقش برابر باشه با بقیه.یعنی چه تو روز چه تو شب حرفی واسه گفتن باید باقی نزاره.

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۱۲

    فکرت قشنگه ولی متأسفانه هرکار خاص یا منحصربفردی هم بکنه،اکثر سایتها خیلی معمولی ازش یادمیکنن یا اصلا درباره اش حرفی نمیزنن! سونی فقط تبلیغات میخواد ک جلوی اخبارهای جهت دار و تخریب کننده رو بگیره.حالا بزار سامسونگ۹۶۰فریم یا۴kرو بزنه بعد تبلیغات رو باید دید ک چطوری بزرگش میکنن ک بیشتربفروشِ

    پاسخ

    lex loger گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۳۱

    دقیقاً همینطوره

    پاسخ

  18. مشکل این انسان خاکی،دهن بین بودنشه.هر چیزی بشنوه میگه همون خوبه.یکی نیست بگه چشم داری ،عقل هم داری.با چشمات ببین بعد قضاوت کن.
    یه عده ی خاص توی دنیا که رسانه دستشونه،برای هرکی که دلشون بخواد تبلیغ میکنن.ملته از همه جا بی خبر هم تا آوازه ی یه چیزی پیچید دیگه فکر میکنن خبریه.فراموش میکنن که خودشون هم عقل دارن وتصمیم آخر رو خودشون باید بگیرن.
    برندی مثل سامسونگ رو توی هر دهکده ایی از آفریقا هم بری میشناسنش! اینهمه معروفش کردن که همه برن بخرن،بعدش هم ماجرا لو میره که از طریق بسیاری از لوازم خانگی و موبایل برند سامسونگ،فلان سازمان جاسوسی داشته زندگی ملت رو شنود میکرده.سایت dxo که دیگه سَهله.
    اونوقت یکی مثل SONY بیچاره رو مجبور میکنن که توی بازار آمریکا نباید سنسور اثر انگشت بذاره رو گوشی هاش.اینا هرکسی رو که بخوان ازش سوء استفاده کنن،توی دنیا معروفش میکنن.بازیکنای فوتبال رو هم همینطور.هرکی هم خلاف سیاستشون عمل کنه راحت از عرش به زیر فرش میبرنش.یکی نیست بهشون بگه SONY در جهت سیاستتون قدم بر نمیداره زورتون میاد؟
    راست گفتن سیاست پدر و مادر نداره…

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۶

    دمت گرم 😀 😀 😀 :-))

    پاسخ

  19. سلام، این https://cdn.dxomark.com/wp-content/uploads/2017/09/020-6.tif.jpg
    عکس توسط گوشی ایفون ۸ گرفته شده به وسیله متخصصین سایت dxo که اگه با کامپیوتر بازش کنید توی مشخصات عکس details نوشته شده ادیت با فوتوشاپ

    پاسخ

    xahhak گفته:
    ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۴۱

    آره، درسته!

    پاسخ

    hergestellt in Japan گفته:
    ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۵۸

    همون روز اول توی همین سایت گفتم من،عکسی که توی آشپزخونه یا رستوران با دکوراسیون سفید هست رو ببینید.واسه XZP اتاق رو تاریک کردن.بعد واسه آیفون توی همون اتاق،نور شدید خورشید افتاده رو دیوار! چی بگیم آخه.صدامون تو گوش کدوم مردم میره.باید خودخوری کنیم از دست این جماعت ساده لو

    پاسخ

    Ali ti گفته:
    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۵:۲۹

    فقط منتظر بودن سامسونگ ۲دوربین بشه ک پروتکل جدید رو اجرا کنن!!!
    چندماه xzپرمیوم داشت خاک میخورد ولی بهش امتیاز ندادن ک با روش جدید زیر سوال نره امتیاز قبلیشون.ولی خدایی واقعا صداقت دارن و علنأ رو بازی میکنن بطوری ک کافیه ب برندی تعصب نداشته باشی و ببینی و متوجه بشی سیاستشون رو ! ترس از قضاوت هم ندارن، چون ب ۳تا از بزرگترین شرکت ها لطف داشتن و درنهایت حسابی ساپورت میشن! مثلا گوگل در اولویت بوده ک طفلیِ نوپا، بتونه قدعلم کنه توی بازار و راه بیوفته

    پاسخ

  20. وبسایت dxo به نظر من کاملا دقیق بررسی میکنه و به راحتی میشه بهش اعتماد کرد. اما بعضی کمپانی ها سعی میکنن از نظر dxo دوربینشون بهتر بشه و کلا کاربر هارو فراموش میکنن. برای مثال، داینامیک رنج دوربین معمولا واسه کاربر ها مهم نبوده ولی توی تست های dxo خیلی مهم و تاثیر گذار هست.
    در کل امیدوارم با تغییر پروتکل نمره دهی، سعی کنه سونی رو ترغیب کنه تا دوربین بهتری رو روی گوشی هاش قرار بده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here