سیستم عامل انحصاری هواوی احتمالا Ark OS نام خواهد گرفت

2
۱۰,۷۴۶

همانطور که در جریان هستید، گوگل در تاریخ 20 مِی مجوز اندروید هواوی را باطل کرد، حال این اقدام گوگل سبب شده است تا هواوی از سیستم عامل اختصاصی خودش که در میان کارمندان هواوی با نام HongMeng OS شناخته می‌شود، استفاده کند.

به تازگی با خبر شدیم که نام سیستم عامل اختصاصی هواوی به احتمال زیاد Ark OS خواهد بود. اخیرا گزارش شده است که در تاریخ 24 مِی، هواوی برای ثبت علامت تجاری خود اقدام به درخواست از EUIPO (اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا) برای نام های HUAWEI ARK OS, HUAWEI ARK, ARK و ARK OS کرده است.

هنوز کاملا مشخص نیست که سیستم عامل Ark OS هواوی در چه مرحله ای از توسعه قرار دارد. اما می‌توان با اطمینان گفت که کمپانی هواوی از سال 2015 در فکر توسعه ی یک سیستم عامل جداگانه برای خود بوده است. بنا به گزارشی که اخیرا منتشر شده است، هواوی با Aptoide وارد مذاکره شده است تا از این مارکت اپلیکیشن به عنوان جایگزین گوگل پلی استور استفاده کند.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

2 دیدگاه ها

  1. Aptoid یه اپ مارکت غیر رسمی برای اندرویده و اگه قراره که Aptoid جایگزین گوگل پلی در گوشی های هواوی بشه یعنی سیستم عامل اختصاصی درکار نخواهد بود و سیستم عامل جدید هواوی همون نسخه توسعه یافته رام های غیر رسمیه اندرویدی هستش. ضمن اینکه طراحی یک سیستم عامل جدید و توسعه نرم افزار های کاربردی مشابه اندروید چندین سال زمان نیاز داره و بعید به نظر میرسه که به این زودی ها هواوی از اندروید خارج بشه!

    پاسخ

    علی گفته:
    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۴:۲۸

    نه اتفاقا می‌تونه سیستم عامل جدا باشه که توانایی اجرا و درک فایل های APK رو داشته باشه این چیز عجیبی نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here