عملکرد نسبتاً ضعیف اکسپریا 1 در تست عملکرد باتری! سونی و باز هم یک کم‌کاری دیگر

19
۲۱,۰۲۴

اکسپریا 1 یکی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2019 است که توسط سونی معرفی شده اما بنابر شرایطی که هم‌اکنون این برند دارد، در بازار ایرانی جایی ندارد. با این حال توجه به این گوشی بسیار بالاست و علاقه‌مندان به سونی در ایران نیز اخبار مربوط به اکسپریا 1 را به شدت دنبال می‌کنند.

با شروع عرضه گوشی اکسپریا 1 در بازارهای مختلف به خصوص اروپا، نقد و بررسی این گوشی توسط رسانه‌ها هم در حال انجام است. وبسایت Gsmarena که اصولاً جامع‌ترین بررسی را از گوشی‌های هوشمند به عمل می‌آورد، در بررسی تخصصی اکسپریا 1 امتیاز خود را به این گوشی در بخش باتری داده است. متاسفانه خروجی عملکرد اکسپریا 1 حاکی از عملکرد نا امید کننده این دستگاه دارد.

در تست کلی باتری، اکسپریا 1 موفق به کسب امتیاز 79 از این مرجع شده که برای یک گوشی در این حد و اندازه امتیاز نسبتاً کمی است. این امتیاز در مقایسه با پرچمداران دو نسل قبل سونی بسیار کمتر است و حتی در مقایسه با پرچمداران فعلی بازار نیز امتیاز امیدوار کننده‌ای محسوب نمی‌گردد.

به صورت جزئی در این بخش، اکسپریا 1 در بخش مکالمه امتیاز قابل قبول 25 ساعت را بدست آورده اما در بخش مرور وب تنها 8:57 ساعت برای کاربر کشش دارد. در بخش پخش ویدئو نیز 11:10 ساعت به صورت مداوم می‌توان بر روی اکسپریا 1 حساب باز کرد. شاید مهمترین دلیل برای کسب چنین نتیجه ضعیفی توسط اکسپریا 1، ظرفیت نسبتاً کم باتری در مقایسه با استانداردهای این گوشی باشد. صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K با پردازنده‌ای قدرتمند، نیازمند باتری بزرگتری است که کم‌کاری سونی در این بخش سبب خروجی ناامید کننده در بخش باتری شده است.

[تعداد: 3    میانگین: 4.7/5]

19 دیدگاه ها

  1. همیشه ی خدا یه جاش باید بلنگه این سونی.
    یه زمانی صفحه نمایشش عقب تر بود بعد شد دوربین بعد شد کانفیگ سخت افزاری بعد طراحی ظاهری حالا هم باتری (نسبت به هم قیمتا و پرچمدارای دیگه )
    الان بقیه کمپانی ها از طراحی به روز و رام و دوربین های چندگانه گذشتن , رفتن سراغ نسل ۵g و حتی ۶g و روی اونا کار کردن . اونوقت این هنوز درگیر باتری ضعیفه …
    منی که عشق سونی ام و همه ش گوشی هام سونی بوده و به این و اونم معرفی کردم این چیزارو میشنوم یا حتی مینویسم ناراحت کننده ست واسم . ولی به هرحال وقتی سیاست مدیریت سونی به این شکل هست و میخوان ضعیف کار کنند چه تو بحث بازاریابی چه تکنولوژی روز , خب منم ب ناچار میرم سمت یه برند دیگه .
    برای چی باید بیام از فلان سایت واسط امازون سونی بخرم بیارم اینجا رجیستر کنم اخرشم نه اکسسوری ش باشه نه اگه روزی نیاز به تعمیریا تعویض قطعه داشت , جایی پیدا بشه ( همون موقعش که حضور داشت نبود وای بحال الان )

    پاسخ

    Sony Mobile lover from IR گفته:
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۱:۵۵

    دوست عزیز باتری این گوشی اونقدرام ضعیف نیست!
    باتری گلکسی S10 هم همین حد امتیازش بود! معروف ترین پرچمدار امسالم هست!

    در ضمن صفحه خیلی بزرگی که داره + رزولوشن ۴K دائمی باعث میشه مصرف باتریش خیلی بالا باشه و اگر باتری بزرگتری هم میزاشتن وزن گوشی بالا میرفت و مثل نسل های قبلی همه ازش انتقاد میکردن

    الان با وزن ۱۸۰ گرمی یکی از ایده آل ترین پرچمدار هاست و خیلی وزنش مناسبه نسبت به ابعادش

    پاسخ

    ehsan_total گفته:
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۷:۲۵

    موافقم با شما reza963
    من تصمیم داشتم گوشی بعدی هوآوی بخرم که اونم زدن فاتحه شو خوندن !!! -__-
    الان دیگه فک کنم تو اندروید بجز سامسونگ گزینه دیگه ای نداشته باشم 😐

    پاسخ

    sadegh گفته:
    ۰۱ تیر ۱۳۹۸ - ساعت: ۲۲:۳۳

    شیائومی رو امتحان کن

    پاسخ

  2. در ادامه کامنت قبل

    در ابزار تست دوربین gsmarena دوربین این گوشی چه در عکاسی چه فیلمبرداری در شرایط نوری خوب و ضعیف عالی عمل کرده و تقریبا در تمام شرایط بهترین بوده!

    نکته جالب تاثیر بسیار مثبت لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم بازتر، پیکسل های بزرگتر و RAW noise reduction در نور کم هست که باعث شده عملکرد بی نظیری رو شاهد باشیم و عکس ها به مراتب جزییات و شفافیت بالاتری نسبت به S10 پلاس و P30 پرو دارند!

    در فیلمبرداری هم همینطور هست مخصوصا نور کم که تصویر واضح تری رو ثبت کرده نسبت به باقی پرچمدار ها

    پاسخ

  3. چرا فقط بلدین ایراد بگیرید؟!
    چرا نمیگید که gsmarena چقدر ازش تعریف کرده و بعد از P30 Pro که امتیاز ۴٫۷ گرفته بالاترین امتیاز رو به Xperia 1 داده یعنی ۴٫۶!
    بالاتر از +S10، وان پلاس ۷ پرو، آیفون XS Max، اوپو رنو و…
    در حالیکه P30 Pro با وجود داشتن باتری خیلی قویتر و دوربین با ۵ برابر زوم اپتیکال فقط ۰٫۱ امتیاز بالاتر داره که نشون میده که Xperia 1 چقدر گوشی ارزشمندی هست

    این امتیاز باتری نسبتا معمولی هم چند دلیل داره که مهمترینش صفحه بزرگش هست که بطور دائمی ۴K رندر میکنه برخلاق پریمیوم های قبلی که FHD بودن و در شرایط خاصی ۴K میشدن!

    امتیاز ۴٫۶ دادن به پرچمدار سونی یعنی پیشرفت خیلی زیاد و شروع دوباره سونی موبایل
    پرچمدار های قبلی سونی معمولا امتیازشون حدود ۴ بود و با احتلاف پایین تر از باقی پرچمدار های مطرح بودن!

    گفته میشه امتیاز DXOmark این گوشی هم بزودی منتشر میشه و در صدر جدول امتیازات قرار میگیره با امتیاز ۱۱۹!
    (قطعی نیست)

    پاسخ

    سام گفته:
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۱:۲۱

    سلام، امتیاز ها رو کجا میزارن؟

    پاسخ

    Sony Mobile lover from IR گفته:
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۱:۵۷

    دوست عزیز امتیاز ها رو در اول صفحه بررسی گوشی ها در gsmarena زده
    البته در نسخه موبایل فقط ستاره هاش هست و خود عدد امتیاز رو نزدن دیگه

    برای دیدن عدد امتیاز باید روی حالت desktop بزارید

    پاسخ

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۵:۵۰

    این حرفت رو به مدیران سونی موبایل بگو تا یه ذره انگیزه واسه بهتر شدن داشته باشن

    پاسخ

    مرتضی گفته:
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۱۹:۳۱

    فک میکنم اشتباه میکنید، فکر میکنم اون امتیاز رو کاربرا میدن و متغیر هست، الان هم برای اکسپریا۱ ۴٫۲ هست

    پاسخ

  4. سونی خودش خواسته ۷۹ بگیره و قصد جلو افتادن از بقیه رو نداشته ولی بد نیست در کل ولی هیچ گوشی از نظر فناوری کیفیت صدا و تصویر این گوشی رو نداره قطعا.

    پاسخ

  5. والله خوبه تو ۸ ساعت با گوشی تو اینترنت کار کنی بعد بگی کمه دقیقا الان گوشی کدوم از ما بیشتر دوام میاره من که هر کی رو میبینم که با گوشی به اینترنت وصله یک سیم هم بهش وصله.
    ۱۱ ساعت هم تماشای فیلم کم نیست. بعد هم ۱۰۰۰ دلار الان خیلی هست پارسال حدود ۴ میلیون تومان بود اونا که مقصر نیستن وقتی پول ما بی ارزشه (وقتی با دنیا سر جنگ داشته باشی همینه دیگه) اکثر پرچمداران سونی که وارد کشور میشدن قیمتی بین ۲ تا ۲/۵ میلیون تومان داشتن. خود شما یک زمانی شنبه ها قیمت میگذاشتید الان کم کار شدید، به نظرم اگر الان هم این کار رو بکنید خیلی خوبه.

    پاسخ

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۰:۰۳

    یه زمانی گوشی های سونی تو بازار بود
    الان نیست

    پاسخ

  6. نمی‌دونم چرا سونی کل را ول کرده به جز چسبیده باطری گوشی افتضاح دوربین با قابلیت سینمایی،صفحه نمایش ۴k رم پایین آخه کدوم اینا برای مشتری جذابه ؟مشتری به دنبال بهترین چیز با کمترین قیمته آخه صفحه نمایش ۴k به چه دردی میخوره وقتی باطری گوشی کشش را نداره ای خدا اینا که تو سونی کار میکنم مهندس نیستن دیپلم ردین انگار،خدایی کی میره ۱۰۰۰ دلار بده بالای این وقتی با ۴۵۰ دلار میشه redmi k20 pro خرید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here