غیر منتظره: گوگل نسخۀ پیش نمایش اَندروید O را رسماً منتشر کرد.

21
۱۰,۶۲۰

کمپانی گوگل امروز و پس از شایعه های بسیار در مورد نسخه ی جدید سیستم عامل این کمپانی، از نسخه ی توسعه دهندگان Android O رونمایی کرد. البته هنوز نام کامل این نسخه از سیستم عامل اندروید مشخص نشده است، ولی بر اساس اخبار منتشر شده در اینترنت، احتمالاً نام آن Android Oreo خواهد بود.

در صورتی که صاحب یکی از دستگاه های Nexus 5X، Nexus 6P، Nexus Player، Pixel C، Pixel و یا Pixel XL هستید، می توانید با استفاده از این صفحه، نسخه ی توسعه دهندگان اندروید O را برای دستگاه خود دانلود کنید. البته توجه داشته باشید که ما توصیه می کنیم چنین کاری را انجام ندهید. حالا و با انتشار نسخه ی توسعه دهندگان اندروید O، برخی از قابلیت های جدید آن مشخص شده اند، که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

« محدودیت های جدید برای اپلیکیشن های موجود در پس زمینه »

از این پس در اندروید محدودیت های جدیدی به صورت خودکار بروی اپلیکیشن های موجود در بک گراند یا پس زمینه اعمال خواهد شد. این محدودیت ها باید تاثیرات مثبتی در عملکرد و مصرف باتری دستگاه داشته باشند. همچنین، توسعه دهندگان می توانند با خیال راحت تری نسبت به مصرف اپلیکیشن های خود، آن ها را توسعه دهند. این محدودیت ها بصورت قابل توجهی اندروید را تحت تاثیر قرار خواهند داد. البته تنها بروی اپلیکیشن هایی اعمال خواهند شد که سیستم عامل هدف آن ها اندروید O باشد.

 

« قابلیت های جدید در نمایش نوتیفیکیشن ها »

بخش دیگری که در اندروید O به خود تغییراتی را دیده است، بخش نوتیفیکیشن ها می باشد. از این پس، توسعه دهندگان می توانند برای محتوای هر نوتیفیکیشن از اپلیکیشن خود، یک دسته بندی تعریف کنند، که نتیجه ی آن نمایش منسجم تر نوتیفیکیشن ها به کاربر می باشد. نوتیفیکیشن های مربوط به هر دسته در یک بلاک به کاربر نمایش داده می شوند.

همچنین، قابلیت دیگر، snoozing نام دارد. با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند برای مدت مشخصی نوتیفیکیشن ها را پنهان کند و پس از گذشت آن زمان، دوباره آن ها را مشاهده نماید. همچنین، توسعه دهندگان می توانند برای اعلان های اپلیکیشن خود به کاربر، از پس زمینه های رنگی استفاده کنند.

 

« حالت تصویر در تصویر و Autofill API »

برای نخستین بار در تلوزیون های اندرویدی شاهد قابلیت تصویر در تصویر بودیم، که حالا پای آن به گوشی ها و تبلت های اندرویدی هم باز شده است. بنابراین، می توانید در حالی که در حال انجام کاری هستید، یک ویدئو را نیز مشاهده کنید؛ امکانی که در حال حاضر در اپلیکیشن های یوتیوب و تلگرام فراهم شده است، ولی این بار در تمام سیستم عامل قادر به انجام این کار خواهید بود. در پنجره ی نمایش داده شده، قابلیت های کنترلی آن را نیز خواهید داشت.

احتمالاً تا کنون دقت کرده اید که در برخی از سایت ها، مرورگر بصورت اتوماتیک مشخصات ورود شما را وارد می کند. در اندروید O و با استفاده از Autofill API این کار نه تنها در یک مرورگر خاص، بلکه در تمام سیستم عامل انجام می شود.

 

« قابلیت های دیگر »

آیکون های سازگارپذیر، قابلیت دیگری خواهد بود که در نسخه ی جدید اندروید شاهد وجود آن خواهیم بود. توسعه دهندگان با استفاده از این قابلیت می توانند برای شرایط مختلف آیکون های متفاوتی را برای اپلیکیشن های خود تعریف کنند. همچنین، قابلیت های دیگری چون LDAC و Wi-Fi Aware، که به کاربر این امکان را خواهد داد تا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت و با استفاده از شبکه ی Wi-Fi میان دستگاه های نزدیک به هم، ارتباط و تماس برقرار شود.

علاوه بر این ها، دکمه های Navigating موجود در دستگاه هایی با سیستم عامل Chrome OS نیز به کلی از نو طراحی شده اند. با API جدید عرضه شده برای توسعه دهندگان اندرویدی، اندروید باید سرعتی بیشتر از همیشه را تجربه کند و تا دو برابر سریعتر از پیش شود.

 

« زمان انتشار »

بر اساس زمانبندی انجام شده، نسخه ی نهایی اندروید O باید در سه ماهه ی سوم امسال منتشر شود. تا آن زمان، شاهد عرضه ی سه نسخه ی دیگر برای توسعه دهندگان خواهیم بود. نسخه ی دوم برای توسعه دهندگان در ماه می (خرداد) ، نسخه ی سوم در ماه ژوئن (تیر) و نسخه ی چهارم در ماه ژولای (مرداد) عرضه خواهد شد. با عرضه ی نسخه ی دوم، با استفاده از برنامه ی آزمایشی اندروید (Android Beta Program) نیز می توانید اندروید O را تجربه کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

21 دیدگاه ها

  1. اندروید ۸ برای Z5 صدرصد میاد اگه یادتون باشه برای z1 تا اندروید ۶ داد ۷ هم واسه این نداد چون اسنپ دراگوناشون ضعیف بود اما z5 گوشی قویه و صد درصد اندروید ۸ میگیره

    پاسخ

  2. بنظرم گوگل هیچ ایده و خلاقیت منحصر به فردی در اندروید نداره فقط در حال در جا زدن هست
    هر نسخه ای جدیدای که معرفی میکنند
    بح بح چح چح میکند بعد گندش در میاد
    بعد باید جور کم کاری گوگل( سیستم عامل جدید با اپشن باگ جدید) سازنده های موبایل
    بر دوش بکشند
    متاسفانه هیچ گونه پیشرفتی در روانی و سبکی اکو سیستم اندروید از کمپانی مادر(گوگل) انجام نمیشه هر ساله سنگین تر از قبل میشه
    حقیقت امر اینکه سخت افزار ها قدرتمند موبایلی باعث پیشرفت اندروید شدند
    امیدوارم گوگل روی مصرف بهینه باتری نسخه جدید اندروید O به درستی کارش، به نحوه احسنت انجام بده

    پاسخ

  3. بعید میدونم به سری زد پنج برسه این اندرویید

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۹

    نمیده عزیز

    پاسخ

    Ehsan53521 گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۱۴

    ما صبر میکنیم بلکه داد…

    پاسخ

    Arash0711 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۵۱

    کی میگه نمیده مگه زده کی عرضه شده؟ بعدم اندرویدی دریافت نکرده!! ۶ که پیش فرض رو گوشیهای دور دوم که تو بازار اومدن بود ۷ هم پر از مشکله ۷.۱ هم همینطور. اگه پشتیبانی نکنه گوشی رکوردارشو واقعا حیفه از سونی دلگیر میشم شخصاً

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۲

    میده مشکلی نیس. 😉

    پاسخ

  4. تو بیانیه رسمی گوگل گفته شده:
    سونی به عنوان یک شرکت بسیار مهم در این ویژگی نقش موثری داشته است. گوگل از سونی به عنوان شرکتی یاد کرده است که توانسته ۳۰ قابلیت تازه در زمینه صدا و ۲۵۰ باگ در اندروید را برطرف کند! با این ویژگی ما می‌توانیم کیفیت بسیار خوب صدا در سری اکسپریا را اکنون در اندروید خالص استفاده کنیم

    پاسخ

  5. فکر نکنم دیگه سونی اندروید جدید را به سری زد بده خدا کنه بده

    پاسخ

    Majid0711 گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۳:۲۲

    عزیزم فکر نکنم بده،سری زد ۵ توی ۷.۱ تمومشون میکنه.یا همین ۷.۰، مثل سری زد ۳ ک ۶.۰.۱ شد تهش با باتری مزخرف دست ملت گذاشت تو حنا:-(

    پاسخ

    Arash0711 گفته:
    ۰۳ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۲:۵۸

    اینجوری نگو اندروید من زد۳ ۸ ماه پیش فروختم بهترین اندرویدش ۶ بود از لحاظ باطری که عاااااالی شده بود تازه آپ کرده بودم که فروختم زی۵ پ خریدم بخاطر گوشی خوبی بودو سری اولی بدون حتی یه خش بعدم بدلیل همین آپدیت ۶ که باطری خوب شده بود دلم نمیومد. حالا خیرشو ببینه امیدوارم ولی پول داشتم نمیفروختم درکل مبارکش باشه. دوست عزیز اگر سونی ۷ داد آپ نکن بخدا هرروز یه مشکل عجیبی دارم درصورتی که رو ۶ عالی بود

    پاسخ

  6. سلام
    دوستان یعنی کسی نیست اطلاع داشته باشه؟؟
    اندروید نوگت مگه قرار نبود اوایل ۲۰۱۷ بیاد؟
    من باسونی موبایل توی بخش چتشون حرف زدم گفتن یک ماه پیش ریلیز شده منتهی ریجن های متفاوت زمانبندی متفاوت دارند.
    خب پس چرا هیچ سایتی هیچ خبری نمیذاره در این رابط؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۰۲ فروردین ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۰

    اندروید نوگت؟؟؟؟؟؟؟منظورت اندروید نوقا هست دیگه؟درسته؟

    پاسخ

  7. جالب اینه هر آندروید جدیدی میاد میگه بهینه شده مصرف باطری و در عمل در حال افزایش
    بهترین نسخه آندرویدی که تا حالا دیدم از روانی و مصرف باطری ۴٫۴٫۴ بوده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here