فروش ناامید کننده گلکسی نوت 20 سامسونگ را مجبور به عقب نشینی کرد

2
۳۰,۲۱۰

شرکت کره ای سامسونگ گوشی های پرچمدار خودش را که تحت نام خانواده گلکسی S20 شناخته می شوند بهار امسال روانه بازار کرد اما این محصولات بر خلاف تصورات این کمپانی فروش خوبی را تجربه نکردند. همین اواخر اما، این غول تکنولوژی کره جنوبی خانواده فبلت های گلکسی Note 20 را برای جبران فروش ضعیف سری گلکسی S20 روانه بازار کرد.

هر چند، گزارشات بدست رسیده از خاک کره جنوبی به وسیله وب سایت TheLec می گوید که سامسونگ تولید گوشی سری گلکسی نوت 20 را کاهش داده است. این عمل باز هم به خاطر فروش ضعیف این خانواده در کشور های مختلف و پایین تر از سطح انتظارات سامسونگ بوده است.

این گزارش اشاره می کند که کمپانی سامسونگ قصد داشته تا تعداد 900 هزار دستگاه از این گوشی ها را در ماه اکتبر به فروش برساند اما تنها 600 هزار دستگاه از مجموعه این دیوایس ها به فروش رفته. می توان گفت که مدل عادی گوشی گلکسی نوت 20 فروش بسیار بدی را تجربه کرده و این مورد برای نسخه آلترا این دستگاه به بدی نسخه عادی نیست. کاملا مشخص است که کارایی پایین مدل عادی باعث این وضعیت شده و در طی این سال های اخیر و پس از فاجعه انفجار گلکسی نوت 7، این سری همیشه پاشنه آشیل کره ای ها بوده است.

در همین گزارش به این مورد هم اشاره شده است که کاهش تولیدات خانواده نوت 20 باعث شده تا کارخانه سازنده ظرفیتش خالی شود و حالا سامسونگ در نظر دارد تا از ماه آینده مراحل تولید گوشی های گلکسی S21 را آغاز کند و آنها انتظار دارند که این سری جدید حداقل به اندازه 2 میلیون دستگاه به فروش برسد.

جالب است بدانید که آنها موفق شده بودند تا در سه ماهه سوم سال 2020 فروش 50 درصدی را تجربه کنند اما اکنون به خاطر این عملکرد ضعیف، دیگر شرایط در سه ماهه آخر سال یا همان سه ماهه چهارم بدین صورت نخواهد بود.

جای بحث ندارد که عملکرد ضعیف دوربین این گوشی و کسب رتبه دهم در جدول DxOMark هم در فروش ضعیف این خانواده از گوشی ها بی تاثیر نبوده است، چرا که این گوشی (Note 20 Ultra 5G) نه تنها موفق به کسب رتبه برتر نشده که حتی از گوشی Galaxy S20 Ultra 5G هم ضعیف تر عمل کرده است.

فروش ناامید کننده گلکسی نوت 20 سامسونگ را مجبور به عقب نشینی کرد

اما به نظر بسیاری از کاربران قیمت های بالای 1000 دلار در نظر گرفته شده برای این محصولات که هیچ تفاوت خیلی خاصی را هم با سری S20 شامل نمی شود یکی از مهم ترین دلایلی هستند که فروش این گوشی ها افت پیدا کرده است. چرا که مدل عادی این گوشی نه تنها به صفحه نمایش 120 هرتزی مجهز نشده است (این ویژگی تنها در نسخه Ultra قرار دارد) که با وجود پردازنده اگزینوس از نسخه FE یا همان Fan Edition گوشی گلکسی S20 در حدود 200 دلار هم گرانتر است آن هم فقط برای یک قلم استایلوس!

نظر شما در این باره چیست؟

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

2 دیدگاه ها

  1. چون بخاطر سود بیشتر اینهمه مدل تولید میکنه و کاربرا هم متوجه شدن بعضی مدل هاش ارزش خرید ندارند، ظاهر پشت و جلوی گوشی زشت هس واقعا ، خوشدست که نیست گوشی هاش و اگزینوس ویه سری موارد مثل پنل ۶۰ هرتز با قیمت بالا و… باعث فروش کم این گوشی شده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here