مدیاتک دو پردازنده ی جدید Helio X23 و Helio X27 را معرفی کرد.

0
۴,۷۹۴

gsmarena_002
پس از این که کمپانی مدیاتک در ماه سپتامبر از پردازنده ی جدید 10 نانو متری خود با نام Helio X30 پرده برداری کرد، حالا این کمپانی از دو پردازنده ی جدید از خانواده ی پردازنده های Helio رونمایی نموده است. MediaTek Helio X23 و MediaTek Helio X27 نام این دو پردازنده ی جدید کمپانی مدیاتک است که در قسمت های پردازشی، عکس و دوربین و بهینه سازی مصرف انرژی بهبود های فراوانی نسبت به هم خانواده های خود داشته است.

هدف اصلی از ساخت این دو سی پی یو جدید بهبود تجربه ی کاربری استفاده از آن ها طی استفاده های گوناگون کاربران بیان شده است. هر دو پردازنده ی MediaTek Helio X23 و MediaTek Helio X27 از معماری Tri-Cluster کمپانی مدیاتک بهره می برند. این دو پردازنده از 10 هسته پردازشی شامل: دو هسته ی Cortex-A72 ، چهار هسته ی Cortex-A53 و چهار هسته ی دیگر نیز از نوع Cortex-A53 می باشد ( دقیقا همانند پردازنده های Helio X20 و X25 ) که توان پردازشی فوق العاده ای را در اختیار دستگاه قرار می دهد. تفاوتی که سی پی یو های جدید این کمپانی نسبت به نسل های قبلی دارد، در سرعت کلاک بیشتر نسبت به سی پی یو های دیگر، سرعت کلاک بیشتر در قسمت پردازنده ی گرافیکی دستگاه و بهینه سازی مصرف انرژی ( یا به گفته ی کمپانی مدیاتک قابلیت EnergySmart Screen ) می باشد.

همانطور که در نام گذاری پردازنده های جدید این کمپانی هم مشخص است، پردازنده ی Helio X27 از قدرت پردازش بالاتری نسبت به پردازنده ی Helio X23 بهره می برد و این موضوع سبب شده است تا Helio X27 به قدرتمند ترین و پیشرفته ترین پردازنده از نسل Helio X20 تبدیل شود. به همین ترتیب هم Helio X23 سرعت کلاک بهبود یافته ای نسبت به Helio X20 دارد. همچنین، پردازشگر Helio X27 بهبود جزئی به توان پردازشگر گرافیکی Mali-T880 MP4 استفاده شده در Helio X25 بخشیده است. به این شکل که در پردازنده ی X25 با پردازشگر گرافیکی Mali-T880 MP4 شاهد فرکانس 850 مگاهرتز بودیم در حالی که همین پردازشگر گرافیکی در سی پی یو جدید مدیاتک، X27 ، بازدهی 875 مگاهرتزی را برای کاربر فراهم می کند. جدول زیر مشخصات کامل پردازنده های نسل X20 مدیاتک را با یکدیگر مقایسه نموده است.
image-010-1024x755
مدیاتک در حال تلاش بروی افزایش بازدهی پردازنده های خود و همچنین بهبود مصرف انرژی آن ها با نصب بردی جدید بروی پردازنده های خود است. در تست های صورت گرفته بروی این پردازشگر، سرعت وب گردی و باز شدن اپلیکیشن ها در دستگاه های اندرویدی به وضوح تا 20 درصد افزایش یافته است. همچنین، این چیپ جدید از قابلیت دوربین دوگانه در دستگاه ها پشتیبانی می کند که این موضوع به لطف بهبود های صورت گرفته در قسمت ISP ( پردازشگر سیگنال تصویر ) فراهم شده است. کمپانی مدیاتک ادعا می کند که این دو پردازنده ی جدید برای اولین بار در میان تمام پردازنده ها، پردازشگر سیگنال تصویر این پردازنده قابلیت ادغام تصاویر رنگی و تک رنگ و تبدیل آن ها به یک سیگنال را فراهم نموده است.

با توجه به تکنولوژی جدید بکار رفته در این پردازنده ها می توان انتظار بهینه سازی مصرف انرژی صفحه ی نمایش تا 25 درصد را داشت. به این شکل که این سیستم جدید با سنجش شرایط محیطی، پارامتر های صفحه ی نمایش را مناسب با این شرایط تنظیم می کند؛ در حالی که کاربر در حال دیدن بهترین تصویر ممکن از دستگاه خود است. دیدن چنین تکنولوژی در دستگاه های آینده که ضمن نمایش بهترین تصویر می توانند کمترین مصرف انرژی را هم برای کاربر فراهم کنند، بدون شک بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

البته طبیعی است که با توجه به جدید بودن این سی پی یو ها هنوز هیچ کمپانی تصمیم به استفاده از آن ها در پرچمداران آینده ی خود نگرفته است ولی بدون شک این دو پردازنده را در بهترین اسمارت فون های دنیا شاهد خواهیم بود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here