گوشی های Redmi K30 Pro و Pro Zoom: پرچمداران به صرفه شیائومی

1
۴۱,۲۸۰

پس از هفته ها گمانه زنی و افشا شدن تصاویر و مشخصات محصولات جدید شرکت شیائومی و زیر برند آن یعنی ردمی، بلاخره دو گوشی Redmi K30 Pro و K30 Pro Zoom به صورت رسمی و از طریق یک کنفرانس آنلاین معرفی شدند. ظاهر متفاوت این دو گوشی نسبت به مدل K30 و K30 نسخه 5G نظر بسیاری را جلب کرده و از این تغییر ظاهر می توان به دوربین سلفی بیرون جهنده (pop-up) و چینش دایره ای دوربین های چهارگانه پشتی آن اشاره کرد. این دو محصول جایگزین نمونه موفق Redmi K20 Pro هستند که در دنیا به نام Xiaomi Mi 9T Pro شناخته می شود که از سال گذشته تا کنون موفق شده است 5 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش برساند. همانطور که انتظار می رفت، قرار گرفتن نام Pro در کنار اسم این گوشی به معنای استفاده از جدید ترین سخت افزار های موجود در بازار در این گوشی است. به همین خاطر، شرکت شیائومی از پردازنده اسنپدراگون 865 در کنار مودم X55 کوالکام برای برقراری ارتباطات 5G در کنار یک باتری 4700 میلی آمپری استفاده کرده است. تنها تفاوت نسخه Pro و Pro Zoom در دوربین آنهاست.

گوشی های Redmi K30 Pro و Pro Zoom: پرچمداران به صرفه شیائومی

صفحه نمایش این گوشی نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و این بار از یک پنل AMOLED با اندازه 6.67 اینچ و رزولوشن +FHD در آن استفاده شده است که نسبت 87.2 درصدی آن به بدنه گوشی کاملا مشهود است. در پنل جلویی این گوشی، همانند نسل قبلی از یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با مکانیزم بیرون جهنده استفاده شده است. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و ترکیب صفحه نمایش 60 هرتزی و نسبت 20:9 آن با نرخ بروز رسانی 180 هرتزی صفحه نمایش، پکیج کاملی را ارائه کرده است. پشتیبانی از فناوری +HDR10 در این گوشی باعث خواهد شد تا تصاویری روشن تر و رنگ هایی دقیق تر را شاهد باشیم.

در بدنه پشتی این گوشی یک سنسور 64 مگاپیکسلی سونی IMX686 به عنوان دوربین اصلی به کار رفته است که دارای تثبیت کننده اپتیکال تصویر (OIS تنها در نسخه Pro Zoom) بوده و سنسور های 13 مگاپیکسلی زاویه عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق آن را تکمیل می کنند.

کسانی که به شدت نیازمند یک سنسور تله فوتو هستند باید اقدام به تهیه نسخه Pro Zoom کنند چرا که در این نسخه، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو جای خود را به یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو به همراه لرزشگیر اپتیکال (OIS) برای عکاسی با 3 برابر زوم اپتیکال و 30 برابر بزرگنمایی دیجیتالی داده است. هر دو این گوشی ها توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 8K دارند.

سیستم روی چیپ این گوشی که قدرت گرفته از جدیدترین پردازنده پرچمدار شرکت کوالکام است (اسنپدراگون 865) در باندلی با 6 و 8 گیگابایت رم به همراه حافظه های 128 و 256 گیگابایتی برای فروش در نظر گرفته شده است و پردازنده گرافیکی Adreno 650 وظیفه اجرای سنگین ترین بازی های این گوشی را بر عهده خواهد داشت. لازم به ذکر است که در نسخه عادی با رم 6 و حافظه 256 گیگابایت، از رم LPDDR4x به همراه سیستم حافظه UFS 3.0 استفاده شده است، در صورتی که در سایر نسخه ها از رم LPDDR5x و سیستم حافظه UFS 3.1 استفاده شده است.

در هر دو این گوشی ها از یک باتری بزرگ با ظرفیت 4700 میلی آمپر استفاده شده است که از شارژ فوق سریع با قدرت 33 وات نیز پشتیبانی می کنند. پیشرفت دیگر این گوشی در استفاده از فناوری ارتباطی Wi-Fi 6، استفاده از NFC و سنسور IR (اینفرارد) به همراه پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون و موتور ویبره بهبود یافته است.

شیائومی برای این گوشی موفق به کسب گواهی IP53 شده است که آن را در برار بارش قطرات باران و گرد و خاک محافظت می کند. برای خریدارانی که به بازی های موبایل علاقه مند هستند نیز شیائومی تدابیر ویژه ای دیده است. در این گوشی از یک خنک کننده عظیم 3435 میلی متری از جنس استیل ضد زنگ استفاده شده است که از نوع خنک کننده های آبی بوده و گرمای حاصل از چیپست گرافیکی و پردازنده را در تمامی محیط گوشی پخش می کند.

گوشی Redmi K30 Pro در چهار رنگ مات خاکستری، بنفش، سفید و آبی موجود خواهد بود. نسخه پایه این گوشی با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت با قیمت 425 دلار بفروش خواهد رسید. مدل های قدرتمند تر 8/128 و 8/256 به ترتیب قیمتی 480 و 520 دلاری خواهند داشت.

برای نسخه Pro Zoom تنها دو نسخه با حافظه های 8/128 و 8/256 در دسترس خواهد بود که آنها نیز قیمت 535 و 565 دلاری خواهند داشت.

هر دو این گوشی ها از تاریخ 4 آپریل برای فروش در چین در وب سایت های معتبر فروش اینترنتی قرار خواهند گرفت و هنوز تاریخ عرضه آنها به صورت جهانی مشخص نیست اما به احتمال زیاد نام Mi 10t Pro برای نسخه جهانی این گوشی ها انتخاب خواهد شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

  1. انصافاً از طراحیش!!!!! میشه فهمید که با یک کالای چینی طرف هستی!!!!! قیافه اش شبیه آن ماشین های چینی در بازار ایران است که سازندگانش سعی دارند به هر طریقی شده ماشین را شبیه ماشین های لوکس کره ای و ژاپنی، جلوه بدهند!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here