اختصاصی: مقایسه صفحه نمایش اکسپریا XZ و اکسپریا Z5 Premium در نمایش رنگ ها و تصاویر

73
۱۸,۰۲۱

dsc_1376
اگر بررسی تخصصی اکسپریا XZ را خوانده باشید، یکی از قسمت هایی که این دستگاه با کمترین انتقاد آن را پشت سر گذاشت، صفحه نمایش بود. ما گفتیم که با وجود تاکید فراوان سونی بر دوربین اکسپریا XZ، اما این بخش با انتقاداتی همراه بود اما صفحه نمایش از هر نظر توانست ما را راضی کند به طوری که کمترین ایرادی به آن وارد بود.

وقتی صحبت از صفحه نمایش میشود، سرسخت ترین رقیبی که میتوان رو در روی اکسپریا XZ قرار داد، اولین و تنها اسمارت فون 4K جهان است. اکسپریا Z5 Premium که لقب تنها اسمارت فون جهان با صفحه نمایش 4K را بیش از یک سال است که یدک میکشد، در برابر اکسپریا XZ قرار گرفته تا یک دوئل جذاب و تماشایی را آغاز کنند.

این مقایسه به صورت اختصاصی توسط سایت اکسپریان گرفته شده است. ما در دو بخش صفحه نمایش دو دستگاه را در کنار هم محک زدیم. ابتدا رنگ ها که پنج رنگ سفید، مشکی، آبی، قرمز و سبز را با هم مقایسه کردیم. در انتها نیز عکس اصلی را برای مقایسه بهتر به صورت اسکرین شات برای شما قرار دادیم که میتوانید نتیجه را بهتر ارزیابی کنید.

در دومین بخش چند عکس را در آلبوم با هم مقایسه کردیم. در هر دو دستگاه نور صفحه به یک اندازه و تمامی موتورهای پردازشگر نیز خاموش بودند. در این بخش نیز تصاویر اصلی را در انتهای مقایسه گذاشتیم تا عکس اصلی و عکس های درون دو دستگاه را مقایسه کنید.

dsc_1584

dsc_1628

dsc_1589

dsc_1590

dsc_1595


dsc_1615

dsc_1627

dsc_1609

dsc_1602

dsc_1606

dsc_1599

dsc_1620

dsc_1611

قطعا، بهترین حالت برای مقایسه صفحه نمایش دو دستگاه، مقایسه مستقیم توسط چشم است. لنز دوربین اولین واسطه و صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ شما که این مقایسه را با آن دیدید دومین واسطه ای است که دست به دست هم دادند تا این مقایسه به چشم شما برسد. پس نمیتوانیم مطلقاً به آنچه که در این تصاویر دیدیم ایمان داشته باشیم. با این حال خوشحال میشویم که نظرات خود را در خصوص صفحه نمایش این دو دستگاه با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

73 دیدگاه ها

  1. واقعا که XZ خوب نشون میده
    گرم تر هس لأللأ
    ولی پرمیوم باهاش میاد
    راستی اکر میشه با زدفایو معمولی هم دارید بذارید

    پاسخ

    BadSector گفته:
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۸

    سلام اقای معراجی
    با کمال احترام برای وقتی که بابت تهیه و نوشتن این مطلب گذاشتید…
    برای یه بررسی که قراره تو یه سایت مثلاً معتبر به ادعا شما با کلی مخاطب و طرفدار شرکت سونی این مطلب از پایین ترین سطح کیفی برخوردار بوده است…
    حتماً میگی از ترول ها هستش اومده تخریب و بره…
    نه خیر من از وقتی سونی تلوزیون و سیستم صوتی سه طبقه و پلی استیشن میتولید از محصولات این شرکت تا همین لحظه که زد وان دارم بهرمندم و هیچ‌وقت از محصولات شرکتی لباس شویی و یخچال تولید می کنه استفاده نمی کنم…
    حالا چرا نمره منفی میدم به این مطلب چون شما یا اون شخص عکاس حتی از سه پایه ساده که قیمت زیر ۵۰ تومن داره استفاده نکردید هر کدوم از این عکسها یه زاویه‌ای داره و برای این مطلب که می خواهد مقایسه بین دو صفحه نمایش رو نشون بده اصلا درست نیست…
    و اینکه ار از اونجایی که صفحه نمایش z5p دو حالته هستش ۴k و FHD شما قید نکردید که در کدام حالت در حال نمایش هستش…
    در ضمن شما هیچ اطلاعاتی درباره عکسها نگذاشته اید که چه اندازه مگاپیکسل دارن و با چه دوربینی و با چه کیفیتی گرفته شده و یا از کجا تهیه کردید
    و مزخرف ترین قسمت هم مربوط به عکس رنگ مشکی هستش که نمی دونم الان اون گوشی سمت راستی چرا اینجوری نشون داده چون من از وقتی که سونی اریکسون k550 داشتم که رزولوشن صفحه ۱۷۶x220 بود که پایینترین کیفیت محسوب می‌شود هیچ‌وقت رنگ مشکی رو سرمه‌ای یا ابی یا هر رنگ دیگه نشون نمی داد و حتی اون گوشی های مزخرف چینی هم اینطور نیستن….

    لطفاً پرچم سونی و اسم اکسپریا رو از روی ساییتون پاک کنید چون باعث شرمساری من طرفدار سونی و با ابروی خود شرکت سونی بازی کردین شما با این مطلبتون…
    البته فکر هم نمی کنم حتی با یه دوربین عکاسی دیجیتال عکاسی این مطلب رو انجام داده باشید….
    واقعا برای خودم متأسفم که همیشه مطالب شما رو از تلگرام دنبال می کردم…

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۰۳

    با یه قسمت هایی از نظرت موافقم
    سه پایه…
    دوربین…
    مگاپیکسل عکس ها…
    رنگ مشکی…
    ولی پرمیوم کلا تو آلبوم ۴k میشه و بقیه حالت ها fullhd هست…
    اما به نظرم اگه پردازشگرهای تصویر روشن باشن نمایش تک رنگ ها متفاوت و عالی تر میشه
    اما برای عکس ها اگه یه دوربین حرفه ای ملاک باشه خوب نیست چون تصاویر از واقعیت دور میشن (با حال تر میشن ولی اقراغ آمیز میشن عکسا)

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۲۰

    اغراق*

  2. ایکس زد خیلی رنگ هارو گرم و غیرطبیعی نشون میداد، سفید رو مثل امولد ها نمایش میداد
    یکی از دلایلی که هرسال از گوشی های سونی استفاده میکردم این بحث پایبند بودن سونی به خصلت lcd ها (رنگ سفید خالص، دقت رنگ بالا) بود، ولی مثل اینکه سونی بیشتر دوست داشته پنل گوشی به امولد ها شباهت داشته باشه

    درکل بنظر من بجز مشکی (که تفاوت فاحش بود) و قرمز، z5p بهتر عمل کرد
    مسلما سلیقه ای هست، من از امولدها و تولید رنگ وحشتناکشون بیزارم! ولی مثل اینکه سونی سیاست های جدیدی پیش گرفته، مطمعنم خیلی دیگه از طرفدارهای دیگه سونی هم یکی از دلایل انتخابشون این بوده!

    پاسخ

  3. سلام
    در این مقایسه یکم با زاویه عکس گرفته شده دقیقا مستقیم بالای گوشی نبوده
    که این خودش در دیدن تاثیر داره
    شما داری از روبرو به مانیتورت نگاه میکنی ولی دوربین یه خورده با زاویه برای همین رنگا فرق میکنه
    وقتی عکس هارو نگاه کردم متوجه شدم ایکس زد اصلا رنگ هارو درست نشون نمیده
    هرچقدر هم عمق رنگ مشکی خوب شده باشه ولی اینقدر تفاوت که نباید باشه
    پرمیوم عملکرد قابل قبول تری داشت به نظرم
    شما این رو ببینید حتما:
    http://up.xperian.ir/do.php?imgf=ببببب.jpg
    به نظر من که ایکس زد رنگ هارو غیر واقعی تر از پرمیوم نشون دادو اینو در نظر بگیریم که ما داریم با واسطه دوربین این دو رو مقایسه میکنیم
    کسایی که پرمیوم دارن واقعا میدونن که توی نشون دادن جحزئیات بدون رقیب هست
    ممنون از وبسایت اکسپریان برای مقایسه

    پاسخ

  4. بالاخره مقایسه اومد.
    رنگای xz گرم تره فک کنم سفیدش مثه اس۷ شده
    ولی عمق مشکیش خیلی بهتر ازین پریمیومه.ولی فک کنم اینجوری ک معلومه پریمیومم چند پنلیه.چون من قبلا دوتا دیدم عمق مشکیشون خیلی خوب بود.

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۴

    داداچ والا عمق پنل Z5p من ردیفه
    داداچ سامان Z5p ی پنل بیشتر نداره تو ایران پس الکی فاز منفی پنل نده 😐

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۷

    :/
    برو چارتا گوشی امتحان کن بعد با قاطعیت ۱۰۰درصد بگو تو ایران فقط یه پنله

    پاسخ

  5. دوستان نتوانستند در کامنت پایین جواب قانع کننده بدند و شروع کردن به مغلطه کردن!!

    بطور مثال: “مهم نیست مهم این است که هر دو گوشی بهترین نمایش را دارند تو تصویر ها”
    با مدرک نشان میدم که دقت رنگ نمایشگر سونی خوب نیست ولی ایشون میگن “مهم نیست”!!!

    اگر نمایشگر گوشی های سونی دقیق بودن از نظر دقت رنگ، چرا اینقدر تفاوت هست بینشون؟؟! هر کدوم یک رنگ رو نشان میدن و جالب اینجاست به عکس واقعی نزدیک هم نیستند!!

    http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2016/11/DSC_1627.jpg
    که اصلا رنگ های رو درست به نمایش نذاشتن!(هر کدوم که رنگ دارن نشان میدن!!)

    و همچین در این عکس
    http://uupload.ir/files/uo7c_img_20161113_125256.jpg
    هر دو حتی به مرجع نزدیک هم نیستند!! (رنگ سگ رو ملاحظه کنید)

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۸

    عباس جان بیشتر از اینکه بیای بگی دقت رنگ صفحه نمایشهای سونی خوب نیست. خوب بود میگفتی دوربین روی صفحه نمایش ها تاثیر منفی گذاشته و کاملا در این عکسها مشخصه این موضوع که دوربین نتونسته واقعیت رو ثبت کنه. اتفاقا دقت رنگxz عالیه.

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۰۶

    عه.خب اگه دوربین نتونسته رنگ واقعیو ثبت کنه صفحه گوشی بر چ اساسی داره رنگ طبیعیو نشون میده؟!

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۱۹

    خخخخخخ مهم نیس عزیزم.فوق فوقش اینه سگا از سه نژاد مختلفن :)))))))
    فک کنم واقعا بهترین صفحه رو از لحاظ دقت رنگ ایفون ۷ داره…جایی ندیدم از دقت رنگ سونی تعریف کنه و بگه بهترینه

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۱

    ببین همه میدونن من چقدر مقایسه انجام دادم. برای مقایسه هام کلی از این موارد دیدم که خطای دوربین کل مقایسه رو نتیجشو برعکس کرده.این مقایسه کلش خطای دوربینه. کلش

    پاسخ

    AbbasAskari گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۴۹

    MOAZEZ
    بله میدونم دوربین تاثیر میذاره برای همین صد بار گفتم برای تست دقت رنگ ابزار و نرم افزار های مخصوص میخواد که سایت های معتبر تست میکند و گفته شده دقت رنگ سونی متوسطه. حتی خودم Z5 رو با مانیتور دوستم تست کردم و تایید میکنم که دقت رنگ متوسطی دارند.

    SAMAN_Z2
    بله بهترین دقت رنگ، نمایشگر ایفون های سری ۷ دارند. و سایت های معتبری که با ابزار و نرم افزار مخصوص تست کردن به این نتیجه رسیدند و حتی شرکت دیسپلی میت با بررسی ایفون اظهار داشت “بهترین نمایشگر از نظر دقت رنگ است که ما تست کردیم”

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۵

    ببین خودتم خیلی خوب میدونی xzاین چیزی نیست که توی عکسها داره نشون میده و از دقت رنگ و کنتراست وروشنایی و عمق رنگ مشکی بینظیری برخورداره که خودتم چندروز پیش اقرار کردی بهترین صفحه نمایشlcd رو داره. آیغون فقط یک مقدار دقت رنگش بیشتره که اونم فقط یک مقدار ناچیز فاصله داره از این حیث با xz. ولی در کل بهترین صفحه نمایشlcdروxzداره

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۸

    عباس بابت توجه و دقت شما ممنونم
    ولي همه مثل شما فكر نميكنند
    اكثر مردم در اسمارتفون ها به دنبال پنلي هستند كه عمق مشكي عالي و رنگ ها رو شارپ و چشم نواز تر نشون بده 🙂 سليقه اي

    پاسخ

  6. اين مقايسه بيشتر جدال كمپاني شارپ و ژاپن ديسپلي بود
    از اونجاي كه بنده تجربه كار كردن با XZ و z5 p دارم اين شرايط تست در محيط تاريك انجام شده
    با تمام احترامي كه براي پريميوم ارزش قائل هستم بايد عرض كنم برنده واقعي XZ هست
    من بار ها در محيط باز در طول روز قدرت واقعي پنل XZ برام ثابت شد چون نت نوري و خوانايي در زير نور خورشيد بالاست
    مطمئن باشيد شاخص ترين و مهم ترين ويژگي بارز اكسپريا XZ پنلش هست
    و ياداوري كنم تو نمايش جزييات تصوير هيچ گوشي به پاي z5 پريميوم نميرسه

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۳۵

    سلام
    دوست عزیز الان شما فکر میکنی پرمیوم سیاه رو بنفش نشون میده؟نه داداش پرمیوم توی تاریکی مطلق کاملا مشکیه و بنفش نیست این خطای دوربینه که اینجوری ثبتش میکنه و اینکه چرا توی ایکس زد اینجوری نیست باید عرض کنم با توجه به نوع ساختش بازتابش کمه برای همین دوربین مشکی ثبتش میکنه
    در محیط های باز کاملا حق با شماست دوست عزیز
    پرمیوم از شدت نور کمتری برخورداره هم به خاطر اینکه گوشی داغ نکنه و هم به خاطر مصرف باتری
    ممنون از نظرت

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۴۷

    خواهش ميكنم دادچ 🙂

    پاسخ

  7. با تشکر از دوستان
    اقای معراجی لطفا و خواهشا مقایسه دوربین این دو را هم بزارید
    و اگه ممکنه مقایسه بین دوربین و صفحه xzو گوشی های دیگه مثل هواویp9 رو بزارید ب
    با تشکر

    پاسخ

  8. بازم زد ۵ پریمیوم که نزاشت سالاری کنه مثلا پرچمدار سال ۲۰۱۶ ایول پریمیوم ایول پریمیوم دارها تنظیمات دوربین xz به این گوشی بده هیچکس اینو نمیخره

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۵۷

    چشات ایراد داره دادش انگار! برتری مطلق با xz بود

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۰۶

    من هر دوی این گوشی ها جلوم هستند هم پرمیوم و هم ایکس زد بی نظیر هستند.. البته عمق رنگ مشکی در پرمیوم ها و گرمای رنگها مقداری در نسخه های مختلف پرمیوم باهم تفاوت داره برای مثال پرمیومی که ما در دست داریم عمق رنگ مشکی اون بهتر از پرمیوم موجود در این مقایسه هست و گرمای رنگ های اونم تقریبا مثل ایکس زد هست
    آن چیزی که من از مقایسه و تجربه خودم از صفحه نمایش پرمیوم و ایکس زد دیدم را اینجا میگویم: هر دو بینظیر هستند.. عمق رنگ مشکی در ایکس زد بهتر از همه پرچمداران دنیا هست که از صفحه نمایش های LCD و IPS استفاده کرده اند حالا این گوشی پرچمدار چه از کمپانی اپل باشد چه از الجی چه از هواوی همه اینها در کیفیت صفحه نمایش به پای ایکس زد نمیرسند اینو با اطمینان صد در صد میگویم
    ایکس زد واقعا یک اسمارتفون بسیار کامل هست
    در مورد پرمیوم هم همانطور که گفتم دو نوع پنل آن را از نزدیک تست کردم و حتی تصاویر مقایسه دو نوع پنل پرمیوم را هم دارم که هر کسی خواست نشانش میدهم.. یک نوع پنل پرمیوم داریم که رنگ سفید آن تقریبا سرده و رنگ مشکی آن متمایل به بنفش مثل همین پرمیوم که در مقایسه بالا مشاهده می کنید، نوعی از پرمیوم هم هست که رنگ سفید آن تقریباً مثل رنگ سفید پرچمداران سری ایکس هست یعنی سفید اون گرمتره و عمق رنگ مشکی هم بسیار بهتر از پرمیوم بالایی هست که در مقایسه میبینید.. هر دوی این گوشی ها از بهترین های دنیا هستند،، شما مطمین باشید هر گوشی از لحاظ کیفیت صفحه نمایش با ایکس زد مقایسه بشه شکست میخوره، چون واقعا پنل ایکس زد استثنایی هست

    پاسخ

    سجاد هوشيار گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۵۹

    رونالدو
    ميدونستي هزينه توليد پنل XZ بيشتر از Z5 پريميوم هست ؟؟؟؟؟

    پاسخ

  9. wow
    قدرت تکنولوژی سونی رو ببینید که با پنل ips اینقدر مشکی رو عمیق نشون میده!!!
    مونده تنظیم وایت بالانس که با یک صفحه نمایش بی نقص و فوق العاده روبرو بشیم(هرچند همینم برای خیلی از شرکت ها آرزوست)

    پاسخ

  10. بنظرم هر دو گوشی، در رده بهترین ها ها هستند و شخصا XZ و Z5 p رو در یک سطح می بینم…
    مزیت XZ نسبت به پرمیوم در رنگ مشکی
    و مزیت پرمیوم نسبت به XZ طبیعی تر بودن رنگ ها هست

    پاسخ

  11. سلام به بچه های اکسپریا و خسته نباشید به همه افراد زحمت کش این سایت
    نظرتون چیه یه نظر سنجی سایت بزاره درمورد مشخصات گوشی بعدی سونی که در نمایشگاه mwc ازش رونمایی میشه
    بنظر من سونی ایندفعه رمش رو چهار میکنه و باطری رو ۳۰۰۰و همینطور بجای sn820 از sn821 استفاده میکنه فکرنمیکنم بخواد رزولوشن و اندازه صفحه رو تغییر بده کمی دوربین بهبود پیدا میکنه اما لنز تغییر نمیکنه و اینکه نسخه اندروید پیش فرض نوقا هست دوربین سلفی دررزولوشن و عمل تغییری نمیکنه ولی باحتمال کمترا ز سی درصد ممکنه برای دوربین سلفی فلش بزاره و ضخامت گوشی به اندازه۰٫۲ بیشتر میشه و … نظر شما چیه؟

    پاسخ

  12. وای سلیقه ی ادما چقدر فرق داره با دیدشون. فقط اون عکس بالای توضیحات ک زیر نور مستقیم هست ایکس زد رسما زده پرمیوم رو داغون کرده پرمیوم اصلا هیچی معلوم هست، کلا ایگس زد خیلی سرتر هست اگه از جلو ببینید

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۰

    داداچ ما از عقب میبینیم 🙂 با این کامنتت ب شعور خودت توهین کردی نظر ندی قشنگ سنگین تری 😀

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۰

    Under line جان این عکسا رو به مرغ پخته تو قابلمه هم نشون بدی میفهمه کدوم بهتره
    اون عینک تعصبتو در بیار تا فیلم نشدی

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۸

    ی کاری نکن سریالت کنم جوجو تعصب اینه که واقعیت رو نمیبینی خصوصا تو

  13. اگر مقایسه با Z5 هم انجام بدید عالی میشه چون Z5 بر خلاف پریمیوم صفحه نمایشش سرد نیست و نرماله کاملا و اینکه رزولوشن شون یکیه و روشنایی بالاتری نسبت به پریمیوم داره

    پاسخ

    Mostafa.taylor گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۰۲

    قرار بود انجام بدن. انجام ندادن چرا نمیدونم…

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۲

    زد۵ که شما میفرمایید در مقابل بعضی از پرمیوم ها هیچ حرفی برای گفتن نداره.. هر چند که بدترین پنل پرمیوم بازهم بهتر از بهترین پنل زد۵ هست

    پاسخ

  14. اگر بخوایم طبق این عکس ها نظر بدیم، نمایشگر پرمیوم عملکرد بهتری داشت و تنها در عمق رنگ مشکی XZ بهتر بود! این به معنی پسرفت سونی در این زمینه است.

    فقط اون دوستانی که میگن نمایشگر سونی بهترین دقت رنگ رو دارن!(طبیعیه طبیعی!!!)
    http://xperian.ir/xperian/wp-content/uploads/2016/11/DSC_1627.jpg
    این رو چطور توجیه میکنن؟!! اگر بهترین دقت رنگ رو دارن چرا اینقدر تفاوت؟؟! حتی جفتشون به عکس اصلی نزدیک هم نیستند!!
    منتظر پاسخ دوستان هستیم. :))

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۸:۴۸

    بنظر من چشم شما عقبگرد داشته نه صفحه xz
    ناراحت نشیا

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۰:۴۱

    از این نظر باهات موافقم که رنگ ها تو این تصویر بهم نزدیک نیس اما پسرفت رو قبول ندارم به نظرم صفحه XZ خیلی بهتره تو همین عکس جزئیات رو ببین خیلی بهتر از پرمیوم هس

    پاسخ

    nimam4dual گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۱:۰۸

    بعضی واقعا کور رنگی دارن نمیتونن تشخیص بدن چی بهتره ازشون نمیگیریم بهتره!
    دیگه مشخصه xz بهتره

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۴

    بله نمایشگر سونی بهترین دقت رنگ را داره.. در این تصویر هم نمیشه گفت کدام یک به واقعیت نزدیک تر است و این مهم نیست مهم این است که هر دو گوشی بهترین نمایش را دارند تو تصویر ها

    پاسخ

  15. کاش چند تا عکس هم که قسمت های تیره زیاد دارن میزاشتید تا عمق مشکی بالاتر قشنگ خودش رو نشون بده

    هر دو گوشی سفید رو ضعیف نشون میدن! پریمیوم سفیدش متمایل به آبیه ایکس زد متمایل به قرمز!
    برای پریمیوم باید در تنظیمات وایت بالانس قرمز رو مقدار کمی بالا ببرید تا سفیدش خالص بشه و در ایکس زد هم باید سبز و آبی مقداری زیاد بشن

    یک چیزی که واقعا تعجب کردم غلظت خیلی زیاد رنگ ها در ایکس زد هست! حالا نمیدونم علتش چیه!حس میکنم بخاطر عمق مشکی بالاتر توی تاریکی نسبت به پریمیوم صفحه نمایش پر رنگ تر و شفاف تر هست چون بهرحال کنتراست وقتی بالاتره تاثیر داره اگر در نور روز هم انقدر اختلاف داشته باشن زیاد جالب نیست! پریمیوم صفحه نمایشش رنگ ها رو غلیظ نشون میده اما این دیگه خیلی غلیظ تره!!

    از یک مورد هم خوشحالم که اون رنگ قرمز در ایکس زد هست! توی ایکس قرمز به نارنجی شبیه بود اما در ایکس زد این نقصش برطرف شده

    و مورد آخر اینکه میگید ایکس زد خیلی گرم هست نمایش رنگ ها داخلش اصلا اینطور نیست پریمیوم خیلی سرد نشون میده و ایکس زد معمولیه! گوشی های سونی از Z3 به بعد صفحه نمایش شون رنگ ها رو خیلی سرد نشون میده اما اینکه الان گرمتر شده نشون بدی نیست بلکه پیشرفته!
    فقط یک نکته عجیب اینه که توی بررسی سایت ترنجی گفته صفحه نمایش سرد تر از Z5 معمولی رنگ ها رو نشون میده!
    حس میکنم دوباره چندین مدل پنل داره این گوشی هم!!

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۲:۳۸

    گرمی و سردی رنگ ها سلیقه ایه زیاد مهم نیس … گوشیهای سونی وایت بالانس دارن که بنا به سلیقه خودتون میتونید تغییر بدین رنگها رو……… همچنین سونی با یه اپدیت نرم افزاری به راحتی میتونه رنگ های XZ رو به واقعیت نزدیکتر کنه !

    چیزی که مهمه کیفیت پنله … این یه مورد سخت افزاریه با اپدیت نرم افزاری قابل حل نیست رنگ خاکستری نمایشگر پریمیوم یا زد ۵ برای همیشه خاکستری میمونه… کنتراست پایینش برای همیشه پایین میمونه … کاملا مشخصه که XZ سرتره و نمایشگر Z5P حرفی برای گفتن نداره در مقابل XZ …

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۱۷

    پنل های چند گانه همیشه بوده و خواهد بود.. در همه برندهای دنیا هم پنل چند گانه موجود است!!
    ترنجی نه منبع درست حسابی هست نه ملاک چیزی،،، بهتره بری خودت تست کنی و به این سایت ها مثل ترنجی و زومیت و دیجی کالا به هیچ وجه اطمینان نکنید

    پاسخ

  16. به نظرم هنوز نمیشه به قلمرو پریمیوم نزدیک شد و قلمرو اونا تصاحب کرد
    ایکس زد تو تو بعضی موارد عالی
    رنگ مشکی درخشندگی صفحه
    خیلی رقابت تنگاتنگه ولی همین که به یه گوشی ۴k نزدیک شده و تو زمینه هایی یه گام جلوتره تبریک داره

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۰

    داداچ رنگ ها یکم گرم شده اگه خودت مقایسه کنی Z5p چار سروگردن از XZ بالاتره 😐

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۹

    دوست عزیز این خیلی گرم نیست پریمیوم خیلی سرد نشون میده!
    در ضمن این مورد خیلی راحت با تنظیم وایت بالانس حل میشه! خیلی راحت میشه سبز و آبی رو در ایکس زد زیاد کرد تا سرد تر بشن رنگ ها!

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۵۹

    داداچ XZ رو میگم گرمه 😐

  17. الان یک سری از دوستان روشن فکر میان میگن XZ خیلی بهتره
    خب تو رنگِ مشکی قبول دارم بهتره
    ولی تو سفید اصن سفید نیس بنفشه
    رنگ آبی هم که Z5p طبیعی تره
    رنگ قرمز فقط تو XZ پر رنگ شده مثه حالت اشباع شده هست
    رنگ سبز هم که فسفری بود طبیعیش رو تو Z5p گیر میارید XZ سبزش تمایل ب مشکی داره،اون عکس های رندومی هم که گذاشتد عکس های XZ زیادی گرمَن طبیعی نیست ولی Z5p خداوکیلی کاملا طبیعیه
    ناموسا بدون تعصب بگید :||||

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۹

    دمت گرم گل گفتی چیزی که میخواستم بگم رو گفتی ایکس زد عالیه مطمنا اما پریمیوم هنوز جزو بهتریناست

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۵

    داداچ هر چیزی رو بدون تعصب بگی حرفِ ردیفی در میاد ما هم راست شو گفتیم،قربون تو 🙂

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۶

    دوست عزیز من هر دو رو از نزدیک دیدم ولی بدون تعصب اگه از رزولوشن و رنگ سفید بگذریم در بقیه موارد وقتی دو گوشیو کنار هم میزاری xz خیلی جذابتر و با کیفیتتر بنظر میاد.

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۳۶

    این گرمایی که میگی رو میشه خیلی راحت با وایت بالانس کم کرد! مطمئنا صفحه ایکس زد یک سرو گردن بالاتر هست بخاطر کنتراست بسیار بهترش!
    شما اگر این تنظیم رو انجام بدی صفحه نمایش گرماش کمتر کنی هم سفیدش عالی میشه هم آبیش و بقیه رنگ ها!
    الان پریمیوم هم سفیدش اصلا خوب نیست! خیلی سرده یا آبیش هم ضعیفتر هست بخاطر سردی زیاد که شما میگید بهتره!
    اما برای پریمیوم هم با وایت بالانس حل میشه

    اما موضوع مهم کنتراسزیاد روشنایی صفحه نمایش هست که ایکس زد کاملا سرتره

    پاسخ

  18. با اینکه صفحه نمایش ایکس زد عالی هست و جزو بهتریناست اما پریمیوم بسیار عالیه هر جا میرم همه مات کیفیتش میشن واقعا عالی و شارپه صفحه نمایشش

    پاسخ

  19. ۱۰۰% z5 premium حالا بیایین در مورد xz هی تبلیغ کنین، درسته از بعضی جهات xz بهتر و تکمیل شده, ولی باز z5 premium یه سروگردن بالاتره

    پاسخ

    Hossein jamalpour گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۱

    باهات موافقم خدابش پریمیوم عالیه انگار از زمان خودش جلوتر بوده

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۵

    Like

    پاسخ

  20. پریمیوم نابود شد .. از اولشم معلوم بود XZ بهتره نیازی به مقایسه نبود . ممنون از اکسپریان بابت تهیه این مقایسه دیدنی …

    پاسخ

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۵۹

    اگر اعداد و ارقام رو کنار بزاریم. مزیت های صفحه نمایش XZ به Z5P نور بیشتر و عمق رنگ مشکی بیشتر و مزیت پریمیوم نسبت به XZ هم طبیعی تر بودن رنگ هاست. در XZ رنگ ها خیلی گرم هست که البته این مشکل با تنظیمات وایت بالانس قابل حل هست.

    پاسخ

    King.SONY گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۵۹

    اما چیزی که مشخصه رنگ های پریمیوم طبیعی تر از XZ بودند ، XZ رنگ ها رو گرم تر نشون میده … ولی تو کنتراست و عمق رنگ مشکی و زاویه دید پریمیوم حریف XZ نمیشه …

    پاسخ

    Under Line گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۰۷

    KinG Sony دیگه میخواستی از آقا هادی بخوری ؟! داره میگه صفحه نمایش پرمیوم حرف نداره فقط تو مشکی کم میاره که اون مربوط میشه ب پنل IPS ولی با این حال Z5p ی چیزه دیگست

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۰

    عزیز جان توام رفتی پرمیوم خریدی قبول ولی دیگه قرار نیس کسی یه ذره ازش ایراد گرفت زود بپری بهش که!!! خب مبارکت باشه استفادتو بکن هر گوشی یه ایرادی داره و تنها ایراد پرمیوم در مقابل xz نور کمتر و رنگ سیاهه و در عوض سفیدو خالص تر نشون میده.

    mohsen.eisazadeh گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۴

    خو همینارو بالا نقض کردی،بعد معراجی گذاشتشون.الان دوباره تاییدش میکنی
    چند چندی

    پاسخ

    rad007 گفته:
    ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۲:۲۹

    شانسی حرف نزنبد،، از روی نوشته حرف نزنید، وقتی گوشی را از نزدیک ندیدید اینطور راحت نگید فلان هست و بهمان
    متاسفانه ۹۰ درصد نظرات ناشیانه و مبتدیانه هستند و فقط بعضی ها میخان فقط یه چیزی گفته باشند
    هم صفحه نمایش ایکس زد و هم پرمیوم بهترین صفحه نمایش های تاریخ سونی هستند که بهتر از سایر گوشی های دنیا هم هستند،، تفاوت ها آنقدر جزیی هست که آدم مبتدی تا صد سال دیگر هم متوجه نمیشه،،، ضمنا زد۵ که بعضی ها اینجا بزرگش میکنند در برابر پرمیوم هیچ حرفی برای گفتن نداره،، توی زاویه دید و عمق رنگ مشکی پرمیوم خیلی خیلی بهتر از زد۵ هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here