مقایسه کامل اندروید 5.0.2 آبنبات چوبی با اندروید 4.4.4 کیت کت سونی [اختصاصی سایت تخصصی اکسپریا]

193
۴۹,۵۶۳

z3.5.0
با آغاز به روزرسانی اندروید 5.0.2 لالی پاپ، انتظارها برای دیدن عملکرد سونی در این آپدیت به پایان رسید. هرچند که هنوز برای نقد و بررسی این به روزرسانی خیلی زود است، اما در یک نگاه میتوانیم عملکرد سونی را در این به روزرسانی قابل قبول بدانیم.

اگر نگاهی به گذشته و اولین مرحله به روزرسانی اندروید 4.3 و 4.4 داشته باشیم، به روزرسانی اندروید 5.0.2 لالی پاپ تا به این لحظه کم اشکال ترین و موفق ترین به روزرسانی سونی در طول دو سال اخیر بوده است. هر چند که این به روزرسانی با گزارش برخی کاربران، مشکلاتی را همچون از کار افتادن موتورهای X-reality و Super Vivid به همراه داشته اما نباید فراموش کنیم که این اولین آپدیت آب نبات چوبی برای اکسپریا است و آپدیت های تکمیلی به زودی برای رفع ایرادات جزئی از راه خواهند رسید.

آپدیت اندروید 5.0.2 لالی پاپ را میتوانیم دگرگون کننده ترین به روزرسانی سونی بدانیم. در به روزرسانی های اندروید 4.3 و 4.4 این حجم از تغییرات را در رابط کاربری سونی مشاهده نکرده بودیم. سونی به خوبی از زبان طراحی متریال در رابط کاربری خود استفاده کرده و توانسته یک رابط کاربری روان و زیبا را در اختیار کاربران قرار دهد.

ما پیش از انتشار به روزرسانی رسمی لالی پاپ و از تصاویر منتشر شده مقایسه ای جالب از رابط کاربری سونی در کیت کت و آب نبات چوبی را برای شما قرار داده بودیم. با انتشار رسمی این آپدیت دست ما نیز برای انجام یک مقایسه جامع و کامل از دو نسخه آخر سونی بازتر شده است. برای انجام یک مقایسه دقیق سعی کردیم تا تمامی قسمت های رابط کاربری سونی را در اندروید 4.4 و 5.0 نمایش دهیم. برای درک بهتر تغییرات ظاهری ایجاد شده در اندروید لالی پاپ نسبت به قبل با هم این مقایسه را تماشا میکنیم.

منوی قفل دستگاه (لاک اسکرین)
منوی قفل دستگاه یا همان لاک اسکرین در اندروید 5.0.2 به طور کلی متحول شده است. علاوه بر میانبرهای دوربین و تماس، اطلاعیه های دستگاه نیز بر روی قفل صفحه نمایش داده میشود. همچنین برای اولین بار ویجت ساعت لاک اسکرین نیز توسط کاربر شخصی سازی شده و کاربر میتواند از بین 3 ویجت موجود یکی را برای نمایش در منوی لاک اسکرین انتخاب کند. همچنین در هنگام پخش موسیقی نیز کاور آهنگ به صورت تمام صفحه منوی لاک اسکرین دستگاه را پوشش میدهد.
1
8
25
50

لانچر:
در این به روزرسانی شاهد یک جهش بزرگ نرم افزاری برای لانچر اکسپریا هستیم. لانچر اکسپریا به یکباره از نسخه ۷٫۰٫A.1.12 که چند روز قبل منتشر شده بود به نسخه 8.0.A.0.7 ارتقا پیدا کرده است. در این نسخه شاهد تغییرات کوچکی از جمله دسترسی آسان تر به قسمت جستجوی برنامه ها هستیم.
2

45

46

47

21

منوی اطلاعیه (Notification)
همانند لاک اسکرین، منوی اطلاعیه های دستگاه نیز دچار یک انقلاب بزرگ شده است. هرچند که این منو تا حد زیادی شبیه به نوار اطلاعیه های اندروید خام لالی پاپ است، اما تفاوت های آن با نسخه های قبلی برای شما یک تنوع بزرگ به حساب می آید. در بالای صفحه و کنار ساعت آواتار کاربر نمایش داده میشود که با کلیک بر روی آن امکان تغییر یوزر فراهم میشود. در حالت عادی یک یوزر ادمین و یک یوزر مهمان وجود دارد که شما میتوانید یوزرهای دیگری نیز بسازید.
6

5

51

منوی آخرین برنامه ها (Recent app)
منوی آخرین برنامه ها نیز همچون منوی اطلاعیه ها به اندروید خام گوگل بسیار نزدیک است. یکی از قابلیت های اندروید لالی پاپ نماش تب های مرورگر کروم در منوی Recent است که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید. در پایین منوی میان برهای اسمال اپ ها همانند گذشته مشاهده میشود اما در اینجا خبری از گزینه Close All نیست!
4

تنظیمات:
آن طراحی متریال که سونی صحبتش را کرد بیش از همه در تنظیمات دستگاه خودنمایی میکند. استفاده از یک زبان طراحی جدید و نیز افکت های جالب، منوی تنظیماتی کاملا متفاوت با گذشته را در این نسخه ایجاد کرده است.
7
9
13
14
15
12
20
26

48

49

43

42

44
در منوی برنامه ها میزان فضای رم مصرفی با تفکیک بیشتری نمایش داده میشود. ضمن اینکه امکان انتقال برنامه ها به مموری کارت نیز طبق وعده سونی در اندروید 5.0.2 فراهم شده است.
10

11

در تنظیمات امنیت نیز شاهد تغییراتی هستیم. در بخش قفل دستگاه گزینه None حذف شده و گزینه های Face Unlock و Bluetooth Unlock به بخش دیگری منتقل شدند. در این منو چهار گزینه سنتی اندروید شامل باز کردن دستگاه با کشیدن بر روی صفحه (Swipe) باز کردن بوسیله الگو (Pattern)، قفل پین و قفل پسورد مشاهده میشود.

اما در منوی امنیت، گزینه ای با نام Smart Unlock اضافه شده که امکان باز کردن قفل دستگاه با سه حالت را فراهم میکند. گزینه اول باز کردن قفل دستگاه بوسیله دستگاه های متصل به گوشی اعم از اتصال بوسیله بلوتوث یا NFC ( در این حالت شما میتوانید انتخاب کنید، هنگامی که دستگاه مورد نظر شما بوسیله بلوتوث یا NFC به گوشی شما متصل است، برای باز کردن قفل نیازی به وارد کردن الگو یا رمز نباشد)، گزینه دوم باز کردن قفل دستگاه در مکان های انتخابی ( به طور مثال شما تعیین میکنید که در خانه یا محل کار گوشی بدون نمایش رمز یا الگو باز شود و در مکان هایی خارج از آنها برای باز کردن قفل از الگو یا رمز و … استفاده شود) و گزینه سوم نیز باز کردن قفل دستگاه بوسیله چهره که از اندروید 4.0 با آن آشنا هستیم.
22
52

تماس ها و پیام
در رگ های بخش تماس، مخاطبین و پیام ها نیز خون متریالی جاری است. شماره گیر نسبت به قبل روانتر و زیباتر شده و مخاطبین نیز لباسی جدید به تن کرده است. همچنین قسمت پیام ها نیز با تغییرات زیادی نسبت به کیت کت همراه شده و کیبورد نیز به نسخه ای جدید آپدیت شده است.
17

18

19

27

28

29

ساعت:
برنامه ساعت شامل بخش های آلارم، ساعت جهانی، ثانیه شمار معکوس و کرنومتر نیز با تغییراتی همراه بودند. تغییرات این بخش بیشتر به پوسته برنامه محدود بوده که طراحی متریال را یک بار دیگر به ما نشان میدهد.
34

35

36

37

دوربین:
شاید دوربین تنها قسمتی باشد که ظاهر آن اهمیت خاصی ندارد و انتظارات از سونی این است که عملکرد برنامه دوربین نسبت به قبل ارتقا پیدا کند. صحبت درباره تفاوت عملکرد دوربین در این مبحث جایی ندارد اما بد نیست اگر نگاهی هم به تفاوت های ظاهری دوربین اندروید 5.0.2 لالی پاپ با کیت کت بیاندازیم.
30

31

32

منوی پاور و صدا:
در جدیدترین به روزرسانی سونی شاهد یک پاور منوی ساده و شکیل هستیم. در منوی پاور لالی پاپ گزینه حالت هواپیما و نیز تنظیمات صدا حذف شده اما گزینه های دیگر به حال خود باقی ماندند. البته در این نسخه منوی پیشرفته صدا با فشار دادن دکمه های ولوم پایین یا بالا بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود. در منوی جدید امکان زمان بندی حالت های مختلف از جمله سایلنت ( به طور مثال میتوانید تعیین کنید گوشی تا 1 ساعت در حالت سایلنت قرار گرفته و پس از یک ساعت به حالت قبل بازگردد) فراهم شده است.
3

41
53

سایر نرم افزارهای کاربردی:
سونی در این به روزرسانی نشان داده که به کوچکترین جزئیات نیز توجه میکند. برنامه هایی همچون ماشین حساب، تقویم و پشتیبان گیر اکسپریا نیز در اندروید 5.0.2 به کل تغییر کرده و با ظاهری جدید در گوشی ما حضور پیدا کردند. این تغییرات در تک تک برنامه های سونی قابل مشاهده است که بسیاری از آنها پیش از آغاز به روزرسانی و به طور جداگانه ای آپدیت های خود را دریافت کردند.
38
39

40

33

بنچمارک:
بهبودهایی که از آن نام بردیم تنها به ظاهر محدود نشدند! البته فرصت برای بررسی جامع و کامل عملکرد این به روزرسانی بسیار کم است اما یک نمونه از بنچمارک گرفته شده از دو نسخه کیت کت و لالی پاپ به خوبی عملکرد بهتر دستگاه را در نسخه جدید نشان میدهد. هر دو بنچمارک از اکسپریا Z2 به ثبت رسیده اند.
23

24

نتیجه گیری:
در این مقایسه سعی کردیم تا حد امکان تمامی قسمت های دستگاه را پوشش دهیم. با این حال به روزرسانی اندروید 5.0.2 سونی آنقدر گسترده و جامع بوده که همچنان بسیاری از بخش های دستگاه در این نسخه برای شما ناشناخته مانده است. اگر شما موفق به دریافت اندروید 5.0.2 شده اید قطعا با لمس رابط کاربری جدید سونی بهتر میتوانید در مورد آن نظر دهید! نظر شما در رابطه با این آپدیت چیست؟ آیا تغییرات بوجود آمده در ارائه این آپدیت ارزش تاخیر یک ماهه عرضه آن را داشته است ؟ نظرات خود را با ما در این خصوص در میان بگذارید.
16

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

193 دیدگاه ها

  1. سلام
    من به لالی‌پاپ آپدیت کردم. ظاهرش به ظاهر اندروید خام خیلی نزدیک شده و اون حس سونی بودن رو دیگه القا نمی‌کنه. یه سری باگ‌های ریز هم داره مثه از کارافتادن x-reality در آلبوم و… اما به نظرم مصرف باتری کمی بهبود داشته نسبت به قبل. رابط کاربری هم مثه قبل روونه و مشکلی نداره.

    پاسخ

  2. سلام
    همگی خسته نباشید
    من z Ultra دارم . خواستم بپرسم وقتی واسه گوشیم لالی پاپ اومد از طریق فلش تولز اپ کنم بهتره یا ابدیت سنتر؟
    با ابدیت سنتر راحتترم و بلد نیستم با فلش تولز کار کنم :((

    پاسخ

    سینا کینگ گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۰۴

    سلام …
    100 درصد از طریق فلش تول بهتر هست !
    آموزش کار با نرم افزار فلش تول در انجمن هست .
    بنده شخصاً یک آموزش تخصصی از فلش کردن رام رسمی توسط نرم افزار فلش تول در بخش Z1 گذاشته بودم .

    پاسخ

    shadi گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۷:۰۹

    ممنون که جواب دادین. 🙂

    پاسخ

  3. با سلام و عرض خسته نباشید
    دوستان ی سوال دارم آیا حالت Ultra stamina mode در اندروید ۵ به اکسپریا زد اضافه میشود؟
    خیلی ممنون میشم پاسخ دهید.

    پاسخ

    سینا کینگ گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۰۰

    سلام عزیز جان …
    هیچ کس هیچ خبری از این موضوع نداره !
    باید بروزرسانی منتشر بشه ، Feed Back بگیریم از کاربرا تا به این موضوعات پی ببریم !

    پاسخ

  4. خدا کنه سونی تو z1 قابلیت top to wak اضافه کنه حداقل ارزش این همه انتظارو داشته باشه :-((
    موافقا +

    پاسخ

    احمد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۲:۵۱

    Tape to wake up باید سخت افزارش فراهم باشه، که z1 نداره. پس منتظرش نباشید

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۱۶

    کی میگه؟ الجی برای جی تو تب تو ویک رو به صورت آپدیت داد فور کی داد کلی چیز داد نه مثل زد وان که چیز ساده ای مثل کلوز ال که رو گوشی ارزون هواوی هست رو ما جدا به صورت پورت شده نصب کنیم فقط لانچر عوض میکنه

    پاسخ

    mehr گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۱:۲۴

    دوست عزیز tap to wake ال جی جی 2 به صورت پیش فرض روی نسخه ی 4.2.2 این گوشی بود در آپدیت کیت کت قابلیت ناک کد رو بهش اضافه کرد .

    NASSER MPA گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۰۳

    دوستان خواهشا وقتی اطلاعات ندارید نظر ندید!
    tap to wake هیچ ربطی به سخت افزار گوشی نداره! من داداشم گوشی L50 LG رو داره که این قابلیت رو داره با سخت افزار خیلی پایین Dual-core 1.3 GHz از Mediatek!!!
    قیمت گوشی هم حول و حوش 330 هزار تومنه!

  5. سلام دوستان. یک سوال خارج از بحث:
    من از طریق برنامه SONY PC COMPANION با استفاده از VPN
    میتونم اندرویدم رو به لالی پاپ آپدیت کنم؟
    سپاس….

    پاسخ

    ArminAbdi گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۳۲

    بدون استفاده از VPN هم میتونی ولی لالی پاپ هنوز برای منطقه خاورمیانه عرضه نشده و آپدیت از طریق update center و pc companion با توجه به منطقه‌ی ROM دستگاهتون عرضه میشه و ربطی نداره که از کجا و با کدوم IP به اینترنت وصل بشی.

    پاسخ

  6. کیت کت خیلی شیک و مجلسی بود
    خرابش کرد گوگل، اومد اسپورت کنه ولی به نظر من کیت کت بهتره از نظر طراحی
    همین که quick settings از نوتیفیکشن جدا بود خیلی خوب بود، الان نصف بیشتر صفحه رو quick settings پر کرده جای کمی به اعلانیه ها میرسه
    :/

    پاسخ

    badboy33 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۳۸

    بلد نیستی کار کنی باش
    یکم بکشی پایین کل صفکه نوتیفیکیشن هست!!

    پاسخ

  7. آقا سینا ببخشید اگر این سوال رو اینجا میپرسم اما اگر میشه جواب بدید
    وقتی لالیپاپ واسه z بیاد هم همه چیزش مثل z2,z3 میشه؟ مثلا فیلمبرداری از صفحه نمایش و اون ویجت ساعت لاک اسکرین و …

    پاسخ

  8. زنده باد سونی
    ببینم فردا پس فردا واس زد1 هم میده ک ما روز های عید دیه گوشیو اپدیت نکنیم،هرچه زودتر بهتر
    به افتخار سونی که تو کل دنیا اسمش زبانزد خاص و عامه
    و نوروز 1394 پیشاپیش بر دوستان و زحمت کشان سایت اکسپریان مبارک باد،زنده باشید

    پاسخ

  9. سلام دوستان
    از سایت اکسپریان که همیشه فعال و بروز هستند تشکر میکنم
    دوستان یه سوال داشتم
    وقتی وارد منوی پاور رو باز میکنم فقط گزینه take screenshaot وجود داره و گزینه record screen ه در عکس های بالا بود در گوشی من وجود نداره
    دلیلش چیه
    گوشیمم z ultra
    Android 4.4.4.

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۴۷

    چون همچین قابلیتی رو زد الترا نیست

    پاسخ

    Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۶

    برای z2 z3 هست

    پاسخ

  10. خوش به حالتون برای من که به دلیل خراب بودن وای فای گوشیم android os تقریبا 10 برابر بیشتر شارژ مصرف میکن و وقتی شب گوشیو از شارژ در میارم و صبح بازش میکنم حدود 90 درصد شارژ گوشیمو خورده o.O (تو بازار هیچ جوره نتونستن درستش کنن، شما میتونین راهنمایی کنین؟ بعد 4-5 بار ریبوت کردن گوشی درست میشه وای فای و بعد حدود 1 ساعت دوباره ریبوت میشه و از کار میفته، همه نوع رام و کرنلی هم امتحان کردم حل نشده )

    ایشالا سونی برا گوشی zr همین امروز اپدیتو میده و منم میبینم اونوقت میام اینجا نظر میدم 😀

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۰

    متاسفانه سری های اول zr مشکلاتی از قبیل بلوتوث و وای فای داشتن که فکر نکنم برطرف بشن

    پاسخ

    ارشیا گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۴۵

    من که مشگلی ندارم

    پاسخ

  11. من تو اندروید کیت کت اکسپریا Z3Dual اون برنامه ی Backup & restore رو اون شکلی که تو این اسکرین شات ها هست ندارم 🙁
    یعنی گزینه ای برای Backup گرفتن از اپ ها و دیتا ها وجود نداره؟!

    پاسخ

  12. بچه ها من Z2 مدل D6502 دارم به نظرتون می ارزه بفروشم 03 رو بگیرم؟
    با وجود اینکه نزدیک 200 ضرر میکنم بعد دوباره نزدیک 400 باید بذارم روش تا بتونم 03 رو بگیرم

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۳

    دوست عزیز میخوای ضرر کنی حداقل جوری ضرر کن که بیارزه :\ خوب زد 3 بخر مشکلت با یه شمارس اخه؟:/:/
    اصلا با عقل جور در نمیاد

    پاسخ

    Milad_Sh گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۲۸

    روشنم کردی دمت گرم ؛)

    پاسخ

  13. به به ظاهرا تو تستا کارایی گوشی بهتر شده
    یعنی سیستم عامل سواره سخت افزار شده تا ازش کار بکشه ایولا سونی
    دمش گرم بیخودی صبر نکردیم
    ولی هنوز بعضی ایرادات داره که باید رفع بشه تا یکی یدونه شه
    در بیاره چشم پلاستیک جومونگ

    پاسخ

  14. سلام مرسی بابت زحماتتون.بنظر من نوار نوتیفکشن هم خوانی زیادی نداره با ظاهر لانچر و اینکه نمیدونم ایا میشه به این نوار مثل ورژن قبلی گزینه های جدید اضافه کرد یا نه؟!همچنین انتظار داشتم بعد اینهمه مدت لااقل تم های دستگاه تغییر کنن.درضمن نبود گزینه close all ی پسرفت محسوب میشه ایشالا که تو اپدیتای بعدی دوباره برگرده.در کل امیدوارم بتونه انتظاراتو براورده کنه.

    پاسخ

  15. بابا اگ میخوایین لالی پاپ داشته باشین گوشی رو روت کنید و تم
    Metrial nxt blue رو نصب کنید تقریبا شبیه لالی پاپ میشه. اگ میخوایید کیت کت رو از دست ندید

    پاسخ

  16. بعضی قسمت ها مثل لاک اسکرین و منوی تنظیمات و بخش اطلاع رسانی به شدت تغیر کرده
    در مقابل بخش شخصی سازی هوم اسکرین و دوربین هیچ تغییری نکرده
    این اپدیت به نظرم ارزش انتظار بیشتر رو هم داشت.

    یه سوالی داشتم از کسایی که D6503 رو آپدیت کردن،آیا سرعت بوت دستگاه بیشتر شده؟؟؟

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۳

    سرعت بوت دفعه های اول یکم طول میکشه ولی بعدش خوب میشه ولی منتظر معجزه نباش

    پاسخ

  17. خدا کنه زودتر واسه z بیاد داداشا z3,z2 دار مبارکتون باشه،بقیه خانواده z دار پیشاپیش تبریک

    پاسخ

    amin گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۲۴

    والا ما که z2 هم داریم هنو لالیپاپ نیومده واسمون.عجب اشتباهی کردم d6602 گرفتم ها…

    پاسخ

    amin گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۲۴

    ببخشید d6502

    پاسخ

  18. زیاااااد حال نکردم!!!
    رابط کابریش سخت تر شده!!
    ینی مثل 4.4 به راحتی از هرجایی نمیشه به هرجایی رفت،مثلا قسمت دیال پد!
    در 4.4 میشه راحت وارد کانتکت و فوریت شد اما ایجا نه،پد روی لاگ بود و براحتی میشد پد هاید کرد و لاگ رو گسترده تر کرد اما لالی پاپ…
    کلا حال نکردم،گوگل افتضاح کار کرده…

    پاسخ

    Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۵۲

    کاملا درست میگی
    منم همینطور

    پاسخ

  19. با تشکر از اقا سینای عزیز بابت این مقایسه!
    فقط اقا سینا تو معرفی اندروید 5 گفته شده بود مصرف باتری 20-35 % بهینه تر شده! شما موقع تست این موضوع رو تو گوشی های سونی رد میکنی یا تایید؟
    ضمن اینکه ایا عملکرد کلی گوشی با تغییر ماشین مجازی و اومدن به art از dalvik قدیم، روون تر شده بود گوشی یا خیر؟
    سپاسگزار

    پاسخ

  20. سلام دوستان. کمک کنید من یه z ultra دارم وقتی تو تنظیمات صدا،صدای لمس رو فعال میکنم و وقتی لمس میکنم از بلندگو صدای خش خش میاد و وقتی قطع میکنم،پیام که میاد صدا میده درجا خش خش میکنه. توروخدا کمک کنید ممنون میشممممم

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۵

    موزیک هم پخش میکنی خش خش میکنه؟
    توش آب نرفته؟
    اگه توش اب رفته 2 الی 3 ساعت صبر کن خشک بشه

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۱۲

    نه اصا من گوشیو نشستمش. نه آهنگ خش خش نمیکنه فقط همینجوری که گفتم کمکم کنید

    پاسخ

  21. بهبود های دیگر عبارت است از این که کیفیت دوربین در Z2 به خصوص حالت اتوماتیک بهتر از قبل شده است و همچنین کیفیت و نمایش رنگ های صفحه نمایش بسیار عالی شده است

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۲

    رنگ های رابط کاربری دستخوش تغییر شده
    ارتباطی به صفحه نمایش نداره از همون اول هم عالی بود

    پاسخ

  22. با سلام و عرض خسته نباشید بابت مطلب فوق العاده تون، واقعا ممنون که تمامی قسمت های مهم گوشی رو با هم مقایسه کردید،
    به نظر من این آپدیت کاملا ارزشمند است و سونی واقعا ترکونده تو این آپدیت، باز هم ممنون از مطلب زیباتون.

    پاسخ

  23. خدا کنه این تغییراتی که توی زد۳ اعمال شده حداقل نصفش توی زد۱ هم اعمال بشه!

    پاسخ

    مجید Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۱

    شما بگو حتی یک دهم به زد وان بده
    باور کن لانچر زد وان هم عوض نمیشه فقط تو قسمت about شماره آندروید از 4.4.4 به 5.0.2 تغییر میکنه فقط همین

    پاسخ

  24. آپدیت لالی پاپ سونی همون طور که شاهد هستین بیشتر به قسمت های رابط کاربری جدید اختصاص پیدا کرده و با همین کار هم به نوعی منتقدین رابط کاربری و ظاهر به اصطلاح خشک از نظر منتقدین رو ساکت کرده . همون طور که خودتون هم میدونین این تغییرات برای تنوع کاربری بیشتر ایجاد شده تا چیزای دیگه .تنها اشکالی که شاید توی کیت کت سونی وجود داشت ظاهر یکنواخت اون بود که خدارو شکر سونی این مسئله رو هم حل کرد.البته در اوایل معرفی لالی پاپ توسط گوگل خیلیا میگفتن اهمیت لالی پاپ رو فقط عکاسان و اونایی که زیاد با دوربین سروکار دارن میفهمن . امیدوارم با گذشت زمان کارایی بهتر دوربین نسبت به قبل کاملا مشخص بشه . لازم به ذکره که عملکرد باتری دستگاه هم مشمول گذر زمان است .

    پاسخ

  25. واقعا غم انگیزه مام لالی پاپ میخایم 🙁
    از ما دوسیم ها ظلم شد 🙁 بیشتر داددیم بیشتر ضرر کردیم تالان

    پاسخ

    مجید Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۷

    من نمیدونم شما زد 3 دو سیم ها چی که دارید که اینقدر حرص میزنید برای 5.0.2؟
    اگه جای زد وان دارا بودید چیکار میکردید که تو لالی پاپ فقط لانچر به زد وان داده؟

    پاسخ

    مجید Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۸

    *که>کم

    پاسخ

    saber گفته:
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۷:۳۹

    تا یه ماه پیش z1 داشتم !!! الان z3 دوسیم گرفتم !! بازم از اپدیت خبری نیس !!از سونی راضیما ولی این کاراش رو اعصابه !!

    پاسخ

  26. داداش خسته نباشید ممنون بابات مقایسه ی جامعتون
    فقط یه سپال می دونم ممکنه قبلا پاسخ داده شده باشه اما من به خاطر درگیر بودن با ککنور وقت نمی کنم بخونم سوالم اینه که فرمت raw توی این نسخه وجود داره یا خیر

    پاسخ

    amin گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۲۰

    خیر.

    پاسخ

    بهراد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۳۳

    خیر

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۷

    نرم افزار دوربین سونی هنوز پشتیبانی نمیکنه امیدوارم اضافه کنن

    پاسخ

    D6503',' گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۰۳

    خیر

    پاسخ

  27. قبل از نصب رام اندروید 5 یه بار گوشی رو ریست فکتوری کردم و بنچمارک گفتم نتیجه شد 41501 (اندروید 4.4.4)
    بعد از نصب اندروید 5 یه بار دیگه بنچمارک گرفتم نتیجه شد 42083 (اندروید 5.0.2)
    اکسپریا زد2

    پاسخ

  28. کسی میدونه قابلیت های multicamera و time shift video برای سونی z1 میاد یا نه؟؟؟

    پاسخ

    مجید Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۴۴

    نه دوست عزیز بیخودی نباید به دلمپن صابون بزنیم از سونی هیچ آبی برا زد وان گرم نمیشه
    نور چشمی هاش زد 2 لعنتی (که میبینم گند زده دو تا موتور پردازشش تصویرش همین اول کاری از کار افتاده) و زد 3 هستند
    به قول خودش میخواد که فروش زد 2 و زد 3 ایش کم نشه غافل از اینکه نمیدونه زد وانی ها با این سیاست کثیف سونی مطمئناً دیگه سمت سونی نمیرن برای گوشی بعدیشون
    همین طور روز به روز با سیاست های اشتباهش و کثیفش داره طرفداراشو از دست میده

    پاسخ

    mehrab1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۹

    به عنوان کسی که زد1 داره صدرصد باهات موافقم

    پاسخ

  29. به عنوان کسی که به خوبی در طراحی متریال و صفحه تخت در صفحات وب سررشته دارم، می تونم بگم که سونی خیلی بهتر از این می تونست کار کنه.

    پاسخ

  30. ممنون بابت زحماتتون
    با این حساب تغییرات لالی پاپ و کیت کت فقط مربوط به اینتر فیس میشه ، درسته ؟

    پاسخ

    Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۴۴

    art
    Project volta
    دوتا از مهم ترین تغییراته
    البته پشتیبانی از cpu 64bit برای گوشی های فعلی سونی بی فایدس

    پاسخ

  31. ایشالا واسه M2 Dual میاد!!!

    پاسخ

    Rezalmfao گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۱۵

    باو برای m2 بیاد کلا گوشی از این رو به اون رو میشه!!!!!!خدا کنه m2 بگیره!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

    badboy33 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۳۱

    الان این بهانه جدیده؟

    پاسخ

  32. سلام و خسته نباشید به شما بزرگواران.
    آقا یک سوال این برنامه ی backup &restor توی اندروید ۵ سونی باز هم هستش، و اینکه آیا بک آپ 4.4.4 روی 5 ریستور میشه؟
    آیا شما امتحانش کردین؟

    پاسخ

    dr.zed گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۸

    متاسفانه ری استور نمیشه

    پاسخ

    علی گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۸

    Nemishe az ye barnameh dg estefade kon

    پاسخ

  33. امیدوارم که برای زد وان فقط لانچر عوض نشه
    (هر چند که از سونی بعید نیست)

    پاسخ

    saber گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۹

    باور کنین همه قابلیتهارو میتونه به زد وانم بده !! تا دلت بخواد با زد 3 مقایسه کردم اصلا کم نمیاره حتی بعضی وقتا سریعترم هس !! حیفه گوشی با این cpu قدرتمند قابلیتهای z3 رو نداشته باشه !!

    پاسخ

  34. من نظرم اینه که واقعا ارزش صبر کردن داشت،سونی با اندروید 5 سرعت و قدرت خیلی عالی،با رابط کاربری فوق العاده کاربردی و همچنین زیبایی به گوشی من داد واقعا ارزششو داشت مخصوصا برا ما کاربرای ایرانی که فکر کنم بهترین موقع برای دریافت این اندروید بود.من که شدیدم راضیم.

    پاسخ

    mahdi1292 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۴

    باگ هاشو ندیدی احیانا ؟

    پاسخ

    Mr.MJ گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۲۰:۰۷

    کدوم باگ،فقط یه ایکس ریاتلی کار نمیکنه که اونم درست میشه.

    پاسخ

  35. یه سوال.اون نوار ابی بالای تنظیمات رو اگر تم رو عوض کنیم هم تغییر میکنه؟مثل تم قرمز بزاریم قرمز میشه؟تم های غیر رسمی کیت کت روش کار میکته؟

    پاسخ

    Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۴۱

    بله عوض میشه متناسب با تم

    پاسخ

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۰۱

    بله تغییر میکنه

    پاسخ

  36. اپ تو اس دیش به همه چیش میارزه
    راستی یک سوال ببخشید که در این بخش مطرح میکنم شما نمیدونید چرا موقع فیلمبرداری گوشی پرش داره؟؟ انگار که قطع و وصل شه تو فیلمبرداری اونم با فاصله 2 ثانیه بعد تو نگاه کردن همون فیلم هم لگ و پرشش دیده میشه گوشیم z 6603

    پاسخ

    محمد حسین گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۸

    دوست عزیز لرزشگیر رو خاموش کن درست میشه
    چون برای منم اینجوری میشد، لرزشگیر رو خاموش کردم درست شد!!!!
    اگه زبان گوشیت انگلیسیه، گزینه video stabilizer رو خاموش کن
    موفق باشی

    پاسخ

    hamed گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۱۲

    دستتون درد نکنه ممنون

    پاسخ

  37. اپ تو اس دیش به همه چیش میارزه
    راستی یک سوال ببخشید که در این بخش مطرح میکنم شما نمیدونید چرا موقع فیلمبرداری گوشی پرش داره؟؟ انگار که قطع و وصل شه تو فیلمبرداری اونم با فاثله 2 ثانیه بعد تو نگاه کردن همون فیلم هم لگ و پرشش دیده میشه گوشیم z 6603

    پاسخ

    amin گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۱۹

    لرزشگیر دست رو غیر فعال کن درست میشه

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۳۰

    اون لگ و پرش نیست لنز دوربین تکون میخوره اگه ب گوشت نزدیک کنی صداشو میشنوی بخاطر فوکوس اینجوری میشه

    پاسخ

    محمد حسین گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۷

    دوست عزیز لرزشگیر رو خاموش کن درست میشه
    چون برای منم اینجوری میشد، لرزشگیر رو خاموش کردم درست شد!!!!
    اگه زبان گوشیت انگلیسیه، گزینه video stabilizer رو خاموش کن
    موفق باشی

    پاسخ

    hamed گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۶:۱۵

    دستتون درد نکنه

    پاسخ

  38. واقعا عالی ودیدنی بود قط یه سوال به نظر شما هم رنگ سفید روشن تر نشده ؟؟؟؟؟

    پاسخ

    Z1 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۳۵

    رنگ سفید روشن نشده
    اینجا از سفید خالص استفاده شده
    ffffffff#
    ولی توی کیت کت از صدفی استفاده میشه
    ffdedede#

    پاسخ

  39. لطفا یکی جواب منو بده من میخوام اپدیت زد2 03 رو از اپدیت سنتر گوشیم دانلود کنم میتونم اینکارو انجام بدم ایا اپدیت 5 به اپدیت سنتر فرستاده میشه یا اگرم بیاد دانلود نمیشه لطفا پاسخ بدید اگه نمیتونم از اپدیت سنتر دانلود کنم یا مشکل پیش میاد از همین سایت دانلود کنم

    پاسخ

    babak.m گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۰۱

    باید با نرم افزار فلش تولز این رامی رو که دانلود کردی فلش بزنی تا رام جدید فعال بشه اگه بلد نیستی تو گوگل یا همین جا تو انجمن بگرد متوجه میشی

    پاسخ

    محمد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۱۹

    یکی جواب این بنده خدا رو بده

    پاسخ

  40. جناب سینا عالی بود.خیلی دوست داشتم قبل آپدیت ببینم چقدر تغییرات را باید کشف کنم. مرسی خیلی خوب بود. خسته نباشید و تبریک سال نو به بروبچه های خور اکسپرین 🙂

    پاسخ

  41. سلام اقای معراجی چرا نمیشه اون فایل های ایکس ریتی رو کپی کنم تو سیستم ؟؟؟روتم هس و دسترسی روتم اکسپلورر میخاد ولی بدش فیلد میزنه توروخدا کمک کنید

    پاسخ

  42. خیلی زشته اندروید 5 🙁
    ی چیزی میگم ی چیزی میشنوید
    انگار از دهن فیل افتاده حالم بهم خورد 🙁
    متاسم خیلی زشت شده 🙁
    فوق العاده زشت 🙁
    من نمیدونم چرا گوگل اندروید 5 رو انقد زشت کرده ؟؟
    کیت کت زد 2 خودم رو با دنیا عوض نمیکنم …
    انگار شده گوشیای زشت سامی هستنااااااا 🙁
    اونــــــــــــــــایــی ک میگــــــــــن زشـــــتـــــه انــــدرویــد 5 = ————
    اونــــــــــــــایــی ک میگن کیت کـــت خوشگــــــــل تـــــــره +++++++++

    پاسخ

    احمدرضا گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۰۶:۳۲

    ببخشیدددددد
    اونایی ک میگن اندروید 5 قشنگه = ———
    بدن
    تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه !!!

    پاسخ

  43. من که هنوز فلش نزدم، ایشالا امروز میزنم تا از خوبی هاش لذت ببرم

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۲۴

    چرا می خوای فلش کنی؟

    پاسخ

    Omid گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۲:۳۷

    داداش فلش نزن،گوشیتو داغون میکنه ها،از من گفتن بود

    پاسخ

    badboy33 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۲۸

    فلش زدن ۹۹۹۹۹۹۹ هزار بار بهتر از آپدیته

    پاسخ

  44. با تشکر از مدیران محترم سایت که زحمت این مقاله رو کشیدن.
    به نظرم تغییرات کاملا زیاد بوده و سونی با توجه به تعداد گوشی های زیادی که میخواسته آپدیت کنه و همچنین تغییرات عظیم رابط کاربری مجبور به این تاخیر بود. اما چه خوب بود در طول مدتی که گذشت کاربران رو بیشتر در جریان مسائل قرار میداد تا این همه هجمه بر علیه خودش ایجاد نکنه. در نهایت امیدوارم رقابت بین سازندگان بزرگ تلفن همراه به نفع تکنولوژی و کاربران ادامه پیدا کنه.

    پاسخ

  45. عالی بود خسته نباشید.مگه نگفته بودن موزیک میاد به جای واکمن؟مار من زد2 و همچنان واکمن دارم

    پاسخ

    saeed arabloo گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۵۰

    اقا داغ کردنش چه جور شده z2 ????

    پاسخ

  46. با سلام و خسته نباشی زیاد به مدیریت سایت خوب و جامع اکسپریان.
    واقعا دستتون درد نکنه.خدا قوت.
    سال نو بر همه ی کاربران و تیم مدیریت سایت مبارک الل خصوص کاربران با انصاف و فهیمی که با صبر و حوصله باور نکردنی به دوستان خودشون کمک میکنند.
    خودم ZR دارم و خیلی مشتاقم که لالی پاپ بیاد برام.پیش به سوی لالی پاپ……………….

    پاسخ

  47. همه قسمتا کم و بیش خوبه به جزNotification bar ! انگار حال نداشتن طراحی کنن همون اندروید خام رو گذاشتن! آخه حیف واکمن نیس همچین ویحت زشتی داشته باشه تو ناتیفیکیشن ها؟!! یکی دیگه هم close all که فقط واسه همین مجبورم root کنم 😐 !
    در کل ظاهر خوبه فقط خدا کنه باگ نداشته باشه.

    پاسخ

    محمد حسین گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۴۱

    دوست عزیز
    اون که ویجت واکمن نیست!!!!!
    اون داره واکمن رو اپدیت میکنه، به درصد دانلود نگاه کت کن!!!!!
    در کل بیشتر دقت داشته باش

    پاسخ

    mahdi1292 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۰۸

    باگ داره در حد المپیک

    فقط بگو تو کدوم قسمت دوست داری تا برات بگم ؟

    1 از کیت کت بیشتر داغ میکنه که البته قابل تحمله
    2 مصرف باتری به شدت نسبت به کیت کت بالاست
    3 تو قسمت مولتی تسکینگ به طور ناگهانی قسمت اسمال اپ غیب میشه
    4 تو بعضی قسمت ها موقع خروج از برنامه برای چند ثانیه صفحه خالی میشه و کلید ها واکنش نشون نمیدن

    پاسخ

    mahdi1292 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۰

    5 ایکس ریالیتی و سوپر ویواید هم که کار نمیکنه !

    پاسخ

    mahdi1292 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۲

    6 دوربین هم تو حالت سوپریور اتو به شدت کند شده در حدی که تصویر کش میاد مثل گوشی های شیش هفت سال پیش !

    پاسخ

    علی گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۲۱

    من منتظرم میمونم تا این اپدیت رو اپدیت سنترم بیاد
    اون موقع بیشتره اینا رفع میشه

  48. عالی بود!!! نصف شبی عجب پستی گذاشتید. مرسی از زحماتتون!

    پاسخ

    علیرضا گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۵۱

    ببخشید که این نظرو میدم ولی تو سایت گذاشتین واسه Z2 اندروید 5 اومده ولی چرا واسه گوشی بابام نیومده لطفا جواب بدین منتظرم

    پاسخ

    میلاد گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۰۱

    علیرضا قبل از ارسال سوال یا نظراتو بخون یا چهارتا پست سایتو ببین
    بستگی به منطقه رام داره ک مال کدوم کشوره
    خاورمیانه معمولا یه ماه بعد اپدیت میاد

    پاسخ

  49. خوشمان امد… ماشالله ساعت 4:30،و سایت همچنان فعال…

    پاسخ

    meran گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۰:۵۴

    اون عکس یکی به آخری قسمت لانچر چیه؟

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۱:۱۷

    چرا واسه من موقع دانلود قطع میشه میدونم مشکل از سرور نیست ولی تا صفحه گوشی خاموش میکنم دانلود قطع میشه تازه استامینا هم غیر فعال تو رو خدا بگین میخوام لالی دانلود کنم

    پاسخ

    ali79 گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۳:۱۵

    خو تنظیم کن وقت یگوشی لاک شد وای فای قطع نشه دیگه:)

    پاسخ

    مهدی گفته:
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت: ۱۴:۳۵

    چطوری من بلد نیست داش لطفا بهم بگو

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here