میان رده هایِ جدید سونی معرفی شدند: اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا L3.

8
۱۲,۸۸۸

همانطور که انتظار میرفت، سونی در مراسم اختصاصی خود در MWC 2019 دقایقی پیش پرده از پرچمدار جدید خود و 3 گوشی هوشمند میان رده برداشت. درباره گوشی پرچمدار سونی برایِ شما نوشتیم، حال در نظر داریم درباره 3 گوشی میانرده ای صحبت کنیم که از امروز میان رده هایِ جدید سونی هستند و با عنوان اعضایِ جدید سال 2019 به دنیا معرفی شده اند.

سونی استراتژی جدیدی را برایِ نامگذاری محصولات جدیدش انتخاب کرده است. سونی میانرده هایِ جدید خود را تحت نام اکسپریا 10 معرفی کرده است، که در واقع میان رده هایِ لوکس این کمپانی میباشند و مجهز به همان استاندارد صفحه نمایش 21:9 که در پرچمدار سونی استفاده شده میباشند، اما از فناوری Cinema Wide اکسپریا 1 بهره نمیبرند.

 

اکسپریا 10 پلاس

اکسپریا 10 پلاس در واقع نسخه ای قابل ستایش و شبه پرچمدار از اکسپریا 1 سونی میباشد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 6.5 اینچی با استاندارد 21:9 بهره میبرد. این گوشی دقیقاً از سایز و استاندارد صفحه نمایش اکسپریا 1 بهره میبرد، اما سونی برایِ آن رزلوشن +1080p را در نظر گرفته است و به جایِ صفحه نمایش OLED از صحفحه نمایش IPS LCD بهره گرفته است.

سونی برایِ این گوشی هوشمند یک باتری 3.000 میلی آمپر/ساعتی در نظر گرفته است و این میانرده جذاب مجهز به دوربین دوگانه در قسمت پشت میباشد. یکی از سنسورها 12 مگاپیکسلی و دیگری 8 مگاپیکسلی است. سنسور اول سایزی برابر با 1/2.8 دارد و سنسور دوم که تله فوتو میباشد، مجهز به زوم دو برابری است.

این گوشی هوشمند در بخش تصویربرداری میتواند ویدئوهایی با فرمت 4K در استانداردهایِ 16:9 و 21:9 به ثبت برساند و سونی از فناوری Steady Shot خود برایِ ثابت سازی فریم ها در این گوشی بهره گرفته است، که پیش از این در سایر گوشی هایِ اکسپریا دیده ایم. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز همان سنسور تکی 8 مگاپیکسلی است که در اکسپریا 1 دیده ایم.

سونی برایِ قلب تپنده این گوشی هوشمند از چیپست اسنپدراگون 636 بهره گرفته است، که یک ارتقا نسبت به خانواده XA2 محسوب میشود. این چیپست از 4 هسته Cortex-A73 بهره میبرد که در مقابل هسته هایِ Cortex-A53 بسیار قویتر میباشد. این گوشی هوشمند از 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم در کنار پشتیبانی از کارت حافظه تا 512 گیگابایت بهره میبرد.

 

اکسپریا 10

اکسپریا 10 در واقع نسخه ای کوچکتر از اکسپریا 10 پلاس میباشد. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایشی 6 اینچی با رزلوشن +1080p و استاندارد صفحه نمایش سینمایی 21:9 میباشد. این گوشی هوشمند نیز از دوربین هایِ دو گانه بهره میبرد، اما برخلاف اکسپریا 10 پلاس، سونی از سنسورهایِ 13 و 5 مگاپیکسلی در این گوشی بهره گرفته است، که سنسور دوم تله فوتو و مخصوص عُمق دادن به تصاویر هستند.

این گوشی هوشمند در بخش فیلمبرداری همچون برادر بزرگتر خود توانایی ضبط ویدئوهایِ 4K را در کنار تثبیت کننده دیجیتالی دارد. سونی برایِ دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره گرفته است. سونی در این گوشی هوشمند از چیپست اسنپدراگون 630 و 3 گیگابایت حافظه رم بهره گرفته است، که از طریق کارت حافظه قابل ارتقا میباشد. باتری این گوشی هوشمند نیز نزدیک به 2.870 میلی آمپر/ساعت میباشد و سونی در این گوشی هوشمند فناوری شارژ سریع را در دسترس قرار داده است.

 

 

اکسپریا L3

اکسپریا L3 در واقع در بسیاری از جهات شبیه به اکسپریا 10 میباشد، اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. این گوشی هوشمند به نوعی مقرون به صرفه ترین گوشی سونی میباشد. سونی برایِ این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.7 اینچی با رزلوشن +720p بهره گرفته است و استاندارد تصویر نیز در آن به 18:9 تنزل یافته است.

سونی برایِ این گوشی هوشمند نیز از دوربین هایِ 2 گانه بهره گرفته است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور عمق سنج نیز 2 مگاپیکسلی است. در این گوشی هوشمند خبری از ثبت ویدئویِ 4K نیست، اما سونی به احترام کاربران از همان سنسور 8 مگاپیکسلی پرچمدار خود برایِ شکار تصاویر سلفی بهره گرفته است.

سونی برایِ پایین آوردن هزینه ها از چیپست Helio P22 کمپانی مدیاتک بهره گرفته است، که در برخی جهات ( مخصوصاً فناوری ساخت ) بهتر از چیپست اسنپدراگون 630 میباشد ( P22 از فناوری ساخت 12 نانومتری بهره میبرد اما اسنپدراگون 630 از فناوری ساخت 14 نانومتری بهره میبرد ) و دارایِ 8 هسته پردازشی Cortex-A53 میباشد.

سونی برایِ این گوشی هوشمند همچون اکسپریا 10 از 3 گیگابایت حافظه رم بهره گرفته است، البته حافظه داخلی به 32 گیگابایت تنزل یافته است. متأسفانه اکسپریا L3 از اَندروید 8 اوریو بهره میبرد، در حالی که گوشی هایِ اکسپریا 10 و 10 پلاس سونی با اَندروید 9 پای به دست کاربران خواهند رسید، که خود یک برتری محسوس محسوب میشود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

8 دیدگاه ها

  1. امسال هم شکست میخوره سونی با این گوشی پرچمداری یا میانردش
    الان برین پرچمدار سونی با s10
    یا p20 پارسال مقایسه کنین چه از نظر طراحی یا از باطری و مهم ترین که سونی همیشه بازنده بوده
    دوربین
    هیچ حرفی برا گفتن نداره
    اتفاقا به نظرم امسال ضررش بیشتر هم میشه با گوشی مقابله s10 یا میانردش های هواوی و سامسونگ

    پاسخ

  2. چه میان رده های اشغالی الان پردازنده ها میان رده اگه اشتباه نکنم ۷۰۰ به بالا هستن این هنوز رو ۶۳۰ هست فکر کنم اکسپریا x پردازنده ۶۵۰ باشه
    کلا میانرده های مزخرفی بود امیدوارم پرچمدار خوب باشه البته نمیدونم چرا مودم ۵G فعال نیس یا نداره
    کلا بازم به نظرم ناامید کننده هست سونی مثل همیشه به نظر بنده اوج کار سونی Xperia X بود

    پاسخ

  3. یکم حاشیه بالا و پایین نامتقارنه تو ذوق میزنه ولی خدایی اکسپریا وان شاه گوشی های ۲۰۱۹ س هم خوشتیپ هم با ابهت هم امکانات عالی انصافا شاهه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here