نسخه آزمایشی نسل معرفی نشده پلی استیشن بعد از 26 سال همچنان به درستی کار میکند!

12
۶,۸۹۱


بدون تردید Nintendo PlayStation که در سال 1991 از آن رونمایی شد، یکی از بزرگترین دستاوردهای کمپانی سونی در تاریخ صنعت بازی های ویدئویی می باشد که در حقیقت در ساخت سه سیستم بازی ویدئویی تاثیر گذاشت. سیستم هایی چون: Super Nintendo, Sony PlayStation و SNES PlayStation که SNES PlayStation اسطوره ای در زمینه ی فعالیت خود به حساب می آید. حالا و در سال 2017 بر اساس گزارش وبسایت popularmechanics هنوز این دستگاه به خوبی کار می کند.

شاید در زمان عرضه ی این محصول، کمتر کسی فکر می کرد که در چنین زمان کوتاهی صنعت بازی های ویدئویی چنین پیشرفتی را به خود ببیند و از چنین جایگاهی در میان کاربران برخوردار باشد. اما Ken Kutaragi، یکی از محققان سونی، تفکر متفاوتی را در این زمینه داشت. او زمانی که دختر خود را در حال استفاده از Famicom ( که به عنوان نینتندو اورجینال شناخته می شود ) دیده بود، متوجه کیفیت پایین صدای این دستگاه شد. او این قابلیت را داشت که بتواند مسئولان رده بالای کمپانی خود را قانع به همکاری با نینتندو برای تولید دستگاهی با تجربه ی صوتی بهتر کند.

سونی از این موضوع نگران بود که همکاری در صنعت نه چندان محبوب بازی های ویدئویی در آن زمان بتواند وجهه ی این کمپانی را خدشه دار کند. ولی Kutaragi توانست دیدگاه خود را در قالب یک کارت صدا توسعه و گسترش دهد. سونی تصمیم گرفت که بروی ساخت یک CD-ROM اختصاصی برای SNES به همراه قدرت پردازشی بهتر و سرعت بیشتر برای آن فعالیت کند. این دستگاه می توانست از هم CD برای خواندن اطلاعات استفاده کند و هم از کارتریج های موجود در بازار.

در نمایشگاه CES سال 1991 سونی از PlayStation خود که نتیجه ی همکاری با نینتندو بود، رونمایی کرد. اما پیش از این اتفاق، نینتندو یک توافق پنهانی با فیلیپس را برای استفاده از فناوری CD-i این کمپانی، امضا کرده بود. این توافق شخص Kutaragi و رئیس وقت کمپانی سونی، Norio Ohga را به شدت عصبانیی کرد. Kutaragi تصمیم گرفت تا با قانع کردن Ohga فعالیت سونی در زمینه ی فعالیت در صنعت بازی های ویدئویی را ادامه دهد. Ohga هم با گفته ی معروف خود ” Just do it ” با انجام این کار موافقت کرد.

همانطور که در ویدئوی پایین هم مشخص است، پس از گذشت 26 سال از تولید این محصول فوق العاده، همچنان بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد. در حال حاضر PlayStation 4 پرچمدار پولساز صنعت بازی های ویدئویی برای کمپانی سونی می باشد. شاید این پرسش ذهن کاربران را به خود مشغول کند که اگر نینتندو آن توافق پنهانی با فیلیپس را امضا نمی کرد، کمپانی سونی در حال حاضر چنین قدرت مستقلی در صنعت بازی های ویدئویی را داشت یا خیر.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما اگر این همکاری ادامه پیدا می کرد، در سال 2017 شاهد عرضه ی محصولی بهتر از PlayStation 4 بودیم؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران اکسپریان به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

12 دیدگاه ها

  1. شاید هیچوقت سونی به اینجا نمیرسید اما این موضوع هم هست که سونی هیچوقت دست روی دست نذاشته، مطمعنن اگه اون زمان هم اون اتفاق نمی افتاد سونی به این راحتی ها از دور خارج نمیشد، همون طور که الان سونی تو هر زمینه ای پا گذاشته بهترین نبوده باشه یکی مونده به بهترین بوده !

    پاسخ

  2. دوستان یه سوال ، چرا روی گوشی های سونی میزنه ساخت چین؟؟؟مگه فقط خط تولیدش چین نیست و ژاپن نمی سازه ؟
    سر همین چین خیلیا از خریدش منصرف میشون و گول اسم کره رو می خورند.(از جمله پدر من !!!)

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۷

    الان همه چی ساخت چینه
    نظر پدر شما هم مورد احترام هست

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۴

    خب همه گوشیها تو چین مونتاژ میشن از جمله آیفون های اپل …

    سونی هم تو چین و تایلند تولید میشه

    پاسخ

  3. باعث خیر شد برای سونی کنسل کردن این پروژه. اینجاست که میگن گر زحکمت ببند دری، زرحمت گشاید در دیگری.

    پاسخ

    ¥King.SON گفته:
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۶:۳۲

    احسنتم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here