نظرسنجی: آیا اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار جدید سونی انتظارات شما را برآورده میکند؟

123
۱۳,۳۰۸


سونی با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی نیم ساعته، سه گوشی هوشمند و چند محصول دیگر را در نمایشگاه IFA 2017 معرفی کرد. در بین تمامی محصولاتی که هفته گذشته از سونی معرفی شدند، اکسپریا XZ1 بیش از همه در کانون توجهات قرار داشت.

اکسپریا XZ1 به نوعی جایگزین اکسپریا XZ است که تا سال آینده به عنوان جدیدترین و قوی ترین اسمارت فون سونی نقش مهمی ایفا میکند. اکسپریا XZ1 تقریباً شبیه به اکسپریا XZ Premium است، با این تفاوت که ابعاد آن کوچکتر شده و چند قابلیت جدید نیز به آن اضافه شده است.

همیشه بعد از معرفی یک اسمارت فون قدرتمند، این سوال پدید می آید که آیا لیاقت پرچمداری یک برند را دارد یا خیر؟ اکسپریا XZ1 قرار است پرچمدار کاروان اسمارت فون های سونی در مسیر پایانی سال 2017 باشد. حال اینکه از عهده این وظیفه سخت بر می آید و یا نمیتواند جایگاه قابل توجهی برای خود پیدا کند، سوالی است که در آینده به پاسخ آن خواهیم رسید.

در نخستین یکشنبه پس از معرفی اکسپریا XZ1، نظرسنجی این هفته را به همین موضوع اختصاص میدهیم. آیا اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار جدید سونی انتظارات شما را برآورده میکند؟ جواب بلی یا خیر است که ما برای هر کدام از این دو گزینه، از شما دلیل میخواهیم. اگر انتخاب شما بلی است، چه چیزی در این تلفن هوشمند دیده اید که این انتخاب را کرده اید و اگر خیر، چه انتظاری داشته اید که توسط اکسپریا XZ1 برآورده نشده است؟

اکسپریا XZ1 به عنوان پرچمدار جدید سونی انتظارات شما را برآورده میکند؟

نتایج

Loading ... Loading ...
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

123 دیدگاه ها

  1. والا من در حال حاضر کاربر این برند بی نظیر نیستم ، ولی نبود او آی اس قابل قبول نیست !
    از هر لحاظ تکمیل و عالیه ، فقط منی که می خواستم برگردم سونی و پریمیوم بگیرم رو گذاشت تو برزخ دوباره ! اسپیکر قوی کرد حالا باز من گیر کردم بین ایکس زد ۱ و پریمیوم !
    راستی ال جی وی ۳۰ هم گوشی بسیار عالی و کاملی هستش واقعا الجی عالی کار کرده ، سایر برندا هم که هیچ !
    یه مطلبیم راجع به اولد بگم ، غیر از مصرف پایینتر برتری دیگه ای نداره ! من آی پی اس سونی رو بی نهایت دوست دارم ! فکرم نمی کنم تا ۲۰۱۸ یا حتی ۱۹ خبری از اولد باشه ، اونم طبق فلسفه های خودشون که ماها “نمی دونیم” !
    حاشیه های دستگاه هم کاملا مناسبه من کاملا طرفدار حاشیه هستم ! چون سر گنج نشستم گوشی ۳ میلیونیم از ۵ سانتی بیفته زمین منفجر شه !

    پاسخ

  2. مرده شور ببره سونی رو که کم کاری کرده
    باطری گه تعطیل ، دوربین که لرزشگیر نداره ، طراحی که بد
    پس چی داره این گوشی ؟ فقط قیمتش بالاس و آپدیت بعدی رو که بده گند میزنه به گوشی .من سونی داشتم ولی بعد از سونی رفتم شیائومی خریدم که همه چیزش بجز دوربین از سونی بهتره . سگش شرف داره به سونی

    پاسخ

  3. چه جالب است نقل بعضی از سایت های ایرانی که حرف اولشون با اسم G شروع میشه و هیچ وقت محصولات خانواده سونی این برند ژاپنی خود ادراده را که اصلا قبول ندارند اینطور محرز و آشکار میگویند سونی نخرید در کل ایرانی ها جالب هستن نویسنده ی با سواد با مدارک عالیه نوشته سونی از از Z5 به بعد برای کشور آمریکا سنسور اثر انگشت قرار نداد و مشکل از خودش هست بی دلیل و حرف اضافه که صرفا در این مورد توضیحی داده نشود (لینک را در پایین قرار میدهم تا بخوانید متوجه شوید) و بله ایکس زد وان بهترین هست بعضی از انتقاد های این قشر با سواد مدرک دارها همچنین مینویسن که امکانات این گوشی فقط ارتقا یافته است و اعداد تغییر کرده است که کاملا با زد وان یکی است باید این جملات در تاریخ ثبت جهانی شود جی اس ام آرنا یکی از مخالفین سونی بود که با رونمایی سری زد پنج نظراتشان کاملا تغییر داده شد ولی هستن کسانی که همچنان بی دلیل مخالفت کنند و ساز ناکوک بزنند

    http://xperian.ir/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AB/
    ببخشید باید گفته میشد

    پاسخ

  4. گوشیه خوبیه ولی کاشکی صفحه نمایش بهتری داشت.
    من فقط به خاطر کیفیت و اصالت سونی میخرم. ۴۰۰ بار از دستم افتاده و اخ نگفته . این یعنی کیفیت.
    از k300 و k510 و z3 compact تا Z5 الان.
    انتخاب بعدیمم سونیه.
    به شخصه با طراحی سونی به شدت حال میکنم . با حاشیه هم مشکلی ندارم. اتفاقا حاشیه باعث میشه گوشی خوش دست باشه.

    من به حرفای دیگران کاری ندارم .

    انتخاب اول و اخر فقط سونی.

    #سونی

    پاسخ

    babak.mita گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۵۳

    حقیقت روشن

    پاسخ

  5. سونی واقعا عالیه هرچی باشه از سامسونگ بهتره……. ولی متاسفانه ملت عقلشون به چشمشونه و گول ظلاهر سامسونگ میخورن مثل همین دوربین دوگانه و اون سوراخایی که دورشه که باعث میشه همه فکر کنن چه گوشی شاخی….سونی از نظر کیفی فوق العادس دوربینشم با اینکه ظاهر ساده ای داره با کیفیت و عالی تنها مشکل سونی اینکه بلد نیس با قشنگ کردن ظاهر گوشی مردمو گول بزنه
    تعصبی نیستم ولی واقعا بعضیا دارن اینجا سونی میکنن زیر خاک و جوری از سامسونگ تعریف میکنن انگار ما نمیدونیم سامسونگ تا همین سال پیش انقدر از رو ایفون اسکی رفته بود ایفون می خواست جمع کنه بره فلافلی بزنی… به نظر من سامسونگ در زمین یخچال و لوازم اشپزخانه فعالیت کنه خیلی بهتره

    پاسخ

  6. جناب مصطفی جان
    این هنگ کردن را شما و امثال شما از کجاشون در میاورن
    حتما گوشی شما اکسپریا E هست

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۴۷

    با زد۵م همین امروز داشتم تو یوتیوب ایرانی 😀 مقایسه دوربین سلطان نوکیا۸ و وی۳۰ رو میدیدم که برا سه چهارثانیه گوشی دقیقا هنگ کرد بعدشم فورس استاپ یه برنامه اومد و مشکل حل شد

    پاسخ

    walkman59 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۲۴

    والا منم Xa الترا دارم قبلش c5 داشتم قبل از اون c4 و t2 داشتم هیچکدام برای من هنگی نداشته چه تو نت و چه بازی
    وال کلا آندروید معروفه به هنگ روید دوست همه میدونن

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۳۱

    خودتونم دارید میگید هنگروید
    پس چطور میفرمایید گوشی هاتون هنگی نداشتن؟ 😐

  7. سلام.
    درود بر آقای Omid S7 …کاربر سونی باز قهار سایت،
    بی نهایت با نظراتتون موافقم،بیگ لایک،
    به نظر منم چیزی که سونی بهش اعتقاد داشته باشه استاندارده و سالیان ساله که استاندارد رو ایده های مهندسین سونی میدونم،
    به نظر من تو این سایت ایراد اصلی رو به آقای معراجی و سایر همکارانشون گرفت که نظر اعضایی که مخربه رو تأیید میکنن،
    دوستان اگه ois و بی حاشیه بودن رو میخواید از گوشی سایر برندها استفاده کنید دیگه چرا اعصاب سایر سونی باز ها رو به هم میریزید

    پاسخ

  8. بنظر من گوشی خیلی خوبیه و هم یک پرچمدار خوب ولی گل سرسبد امسال فقط پرمیومه هم بدنش تمام فلزی شده هم یکپارچه با اینکه پرمیوم دارم ولی دلم میخواد اینو هم داشته باشم از نظر حاشیه هم باید بگم اصلا زیاد نیست و خیلی هم اندازس گوشی بدون حاشیه عین عکس بدون قابه

    پاسخ

  9. یه زمانی کاربر ها فقط به هم دیگه توهین میکردند الا به جای رسیدیم که به هم دیگه فحاشی میکنند …
    😐
    دوستان محترم
    از شما خواهش میکنم اگه چیزی میدونید که دیگران نمیدونند به صورت کاملا شفاف و روشن و بروز در فضای کاملا سالم و اخلاقی با دوستانتون در میان بزارید
    چه خوب آدم به گفتارش دقت کنه اگه اطلاعات غلط یا حرف نامربوطی میزنه به اشتباهش پی ببر و معذرت خواهی کنه
    فکر نکنید کسی با معذرت خواهی خودش کوچیک می‌کنه بلکه نشون دهنده شخصیت و ادب هر کس می‌رسونه
    هیچ کس اطلاعاتش ۱۰۰ درصد کامل نبود و همه ما نصف نیمه دیدگاهمون به اشتراک میزاریم 🙂
    « کسی میتونه گوینده خوبی بشه/باشه که شنونده خوبی هم باشه »
    موفق باشید

    پاسخ

  10. سلام
    این پیاده سازی همون طرح های کانسپت سه چهارسال پیش سونی هست. یعنی سه تا چهارسال زمان برد تا تونست اونها رو بسازد. یادم اون موقع خیلی از این طراحی یکپارچه فلزی تمجید شد و من هم خیلی خوشم اومد و هنوزم خوشم میاد.
    فقط مشکل این هست که الان گزینه های با طراحی بهتر و قابلیت های بیشتر و با قیمت یکسان در اختیار مصرف کنند است و واقعا سونی عقب هست.

    در مقایسه سوا از برندها گوشی‌های با هاشیه کم ابعاد کوچکتر و مناسبی دارند. الان این گوشی تقریبا اندازه V30 هست ولی LCD یش اندازه g6 هم نیست !

    پاسخ

  11. سلام دوستان؛

    معذرت میخام که سوالمو اینجا مطرح میکنم لطفا جواب بدین چون خیلی فوری هست؛
    من دیروز اکسپریا XZ Premium گرفتم. ولی فروشنده گفت آپدیت نکنی چون هر کی که آپدیت کرده است به مشکل برخورده.
    میشه لطفا بگین واقعیت دارد یا خیر؟

    پاسخ

  12. دوستان این همه بحث واسه چیه
    یکی led دوس داره یکی ips lcd و هرکسی طبق سلیقه خودش انتخاب میکنه کدومو استفاده کنه
    انتقاد واقعا بی مورده
    شما با هر سلیقه ای که باشی قطعا یکی از برندها راضیتون خواهد کرد
    پس بیایید بهم دیگه احترام بزاریم و هرکدوم موبایل و تکنولوژی مورد علاقمون رو استفاده کنیم

    پاسخ

  13. نظر خودم سونی نتونسته مطابق انتظارم ظاهر بشه
    متأسفانه بعضی از دوستان هم جوری دفاع ميکنند و توجيحاتی به کار ميبرند
    که ياد گذشته و قضيه استفاده از پنل های تی اف تی ميافتم
    که زاويه ديد بسيار ضعيفی داشت اما دوستان متعصب توجيه ميکردند
    که گوشی رو خودمون بايد نگاه کنيم و همون بهتر که از کنار چيزی معلوم نيست !!!
    که بعدش سونی آی پی اس زد و باقی ماجرا … خواهشا طوری توجيه نکنيد
    که بعداً نتونيد به گفته خودتون هم مراجعه کنيد !
    اما متأسفانه ليست تغييرات سونی برای يک پرچم دار واقعاً کم و شايد بدون نو آوری هست
    انصافاً يک نرم افزار ۳ بعدی ساز که قبلاً نرم افزارهای شبيه بهش حالا ضعيف تر موجود بود نو آوری نيست
    هر سال هم کلی روی دوربين مانور ميده آخرش نتيجه کار همونيه که اونايی که واقعاً
    گوشی رو داشتن ميدونن (همون اشکالات همیشگی)
    سونی نسبت به تغييرات بازار و شرايط اون هم خيلی دير واکنش ميده
    همه وارد مرحله بعدی ميشن تازه سونی شروع ميکنه به استفاده !
    الان تب بازار صفحه های آمولد دوربين دوگانه حاشيه کم صفحه نمايش و … هست
    اما فکر کنم سونی به خاطر تضمين حاشيه سودش و اينکه تا قيمت تمام شده هر گوشی
    براش زياد نشه صبر ميکنه البته از اون ور هم دمش گرم که زياد قيمت رو بالا نميبره
    اما تب بازار الان جور ديگه ای ميپسنده ولی سياست کاری سونی کاملاً متفاوت هست
    حالا درست يا غلطش رو زمان و بازار مشخص ميکنه
    اما در کل الان اين گوشی جديد به نظرم چيز خيلی خاصی نسبت به پرچم دار قبلی نداشته
    و خیلی نمیتونه انگیزه ارتقا برای این افراد ایجاد کنه برای مشتریانی هم که بخوان برای اولین بار
    گوشی رو بگیرن انصافا گزینه های جذاب تری تو بازار هست
    باز سلیقه ها و نظرات متفاوت هست این نظر شخصی من بود
    به شخصه انتظار بیشتری داشتم

    پاسخ

  14. سونی سیاست داره چند تا گوشی مشابه زده که برای پرچم دار اصلی خودشو آماده کنه به حساب خودش سعی کرده چند تا میان رده بده که بیشتر شبیه پرچم دار شده گوشیاش
    امیدوارم گوشی بعدی سونی از سایر برندا بالاتر باشه بترکونه

    پاسخ

  15. به نظر من این پرچمدار سونی نیست
    من هنوزم xzp رو پرچمدار میدونم

    پاسخ

    rezaghasemi13770 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۳

    ولی انصافا ایفون از همشون سرتره

    پاسخ

    FADAKAR~25 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۱۳

    یک جورای اره
    اگر باتریش ۳۰۰۰ حدقل بودخوب بود
    من که مجبورم میگیرمش چون فعلا هیچ گوشی ندارم منتظر پرچمدار شهریور بودم که بگیرم اینم که این جور شد
    اگر کسی کمکم کنه که بین ایکس زد پریمیوم وایکس زد یک کدومو بگیرم ممنونش میشم؟

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۷:۴۳
  16. سلام.
    این گوشی بسیار زیباست و تو صدا، تصویر و دوربین بهترین گوشی دنیاست ولی دو ایراد مضحک و ناامید کننده داره
    ۱٫نبود ois که بسیار کار بچه گانه ای از سونی بود
    ۲٫باتری ۲۷۰۰ که واقعاً ناامید کنندس
    البته نبود مدلی با رم۶ هم اشتباهیه که سال آینده فروش این گوشی رو بشدت پایین میاره

    پاسخ

  17. امیر آقا عزیز، درمورد اولد گفتی، میخواستم بگم که شماها که فکرمیکنین زیاد تحقیق میکنین چیزی نمیدونین، شاید بدونی اختراع سونی هست ولی نمیدونی که سونی جزو معدود یا شاید تنها شرکتیه ک فلسفه داره! موریتا بنیانگزار این شرکت میگه اینکه مردم دیکته کنن ما چکار کنیم این خلاف فلسفه سونی هست ما میدونیم چکارهایی ممکنه ولی مردم نه! اما از فلسفه ک بگذریم عزیز… شما میدونی که اولد مشکل داره در تست صفحه معلومه حالا سایتا میان میگن چ صفحه ی زیبایی من واقعا تعجب میکنم نه دقت رنگ نه هیچ مزایای دیگه غیر از رنگ مشکی، سایتها معنی رنگ واقعی رو نفهمیدن هنوز، چرا مثل گوسفند میمونیم ک هرچی بقیه بگن مابگیم حتما راسته اونم تو دنیای الان مخصوصا این ک با چشم تفاوت ها و کلک ها آشکاره، بلندگوها نتایجش خوبم هستوقتی که سونی اولین برندی هست که ساروند میندازه و خیلی چبزای دیگه که اگه سامسونگ انداخته بود یا بعد کلی وقت ک اپل انداخت جامه دریدین! اسلوموشن ۱۰۰٪ تو سونی بسیار قوی تر هست و اصلا اینو اگه مقایسه کنی که هیچی دیگه… دوربین دوگانه اولین کسی ک گفت شرکتها میرن سمتش “سونی” بود ولی تو موبایل خودش استفاده نمیکنه برا چی؟! چون میفهمه که الان بدرد نمیخوره (حتی با قابلیت های چرند دو لنزه و سیاه و سفید یا عمق میدان)، شما فکر میکنین خیلی میدونین در حالیکه “فکر” میکنین فقط، متاسفانه مشکل اکثر نوجوان های امروزی اینه ک تا ۱ کلمه میفهمن عالم رو صدا میکنن در حالیکه….

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۰۵

    شمایی که میفهمی پس خواهشا انقدر مضحک مطلب ننویس:
    دوربین دوگانه!
    که در یگانه خیلی بهتر داره عمل میکنه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۳

    خوبه خودتون دارید میگید تو دنیایی که میشه با چشم تفاوت هارو دید
    اما وقتی شما تفاوت گوشی با دوربین دوگانه با لنز واید و حالت پرتره و … رو نمیبینید یا نمیخواید ببینید،من دیگ نمیدونم به چشم شما شک کنم یا…

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۷

    خوبم میبینم مثل الجی جی۵! باتقاوت از موبایل اس۷ خودم و الان از xzp ضعیفتره و باز جی۶ که بدتر هم شد! تا دوربین دوگانه به جایگاه خودش نرسیده سونی نمیزاره تمام! اولین شرکتی ک دوربین دوگانه ساخت کی بود پس منظقی باش

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۹

    جالبه
    بنظرتون تا یه چیزی به تکامل نرسه،سونی ازش استفاده نمیکنه،حالا میشه بفرمایید یه قابلیت چجوری به تکامل میرسه وقتی همه شرکتا بخوان مثل سونی خساست بخرج بدن؟
    اگه قرار بود شرکتای دیگ مثل سونی منتظر به تکامل رسیدن یه قابلیت میموندن،ما الان هنوز گوشی دکمه ای دستمون بود 😉
    همچین چیز غیر قابل درکی نیس این موضوع
    حالا شما میخواین همیشه چندسال از بقیه عقب باشین بخودتون مربوطه

    My love z2 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۱۸

    آغا چرا بی احترامی می کنی اولا خودت گوسفندی و هسچی نمیفهمی دوما هر وخت با اولد کار کردی بعد راجع به دقت رنگ حرف بزن سوما سونی برای کاهش هزینه ها از هر حقه ای استفاده می کنه نمونشم تو تی اف تی زد و زد وان دیدیم حالا هم مجبوره وگرنه همون تی اف تی رو میزاشت چهارما شما اگه چیزی بارت بود همه رو گوسفند و نفهم خطاب نمی کردی پنجما حلا شما شدی متخصص صفحات نمایش که از ابتدایی ترین مراحل ساخت و کالیبره کردن هیچی نمی دونی

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۰:۱۴

    اولا من گفتم مثل گوسفند نمونیم! که متاسفانه میبینیم…
    دوما وقتی کیفیت به عینه معلومه دیگه حرفی برای گفتن نیست، اولد مشکل زیاد داره و تا رفع نشه احمقانس گذاشتنش مگر بخاطر فروش! ضمنا هزینه تموم شده اولد میتونه کمتر باشه…
    عزیزجان آدم وقتشو رو بحث کردن با…… نزاره بهتره

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۳۷

    ولشون کن
    تو این سایت انقدر از این بی احترامی ها میبینی که،این چیزی نیس
    بزار این اقا به قول خودش مثلا فکر کنه من نوجوونم
    بزار فک کنه بقیه گوسفندن و خودش عاقله
    بزارفکرشو دست کم بکنه
    جالب اینجاست،ادعا میکنه با همه برندا کار کرده،بعد میاد میگه اوالد افتاحه،بعد میاد میگه سونی بی نقصه،بعد میاد میگه نرم افزاری سونی از بقیه سرتره
    همین دو سه مورد برای نشودن دادن ادعا کذب ایشون کافبه

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۰

    من نگفتم با همه برندها کار کردم، گفتم سامسونگ رو از s3 به بعد داشتم تا s7، اولد صفحش بنظر من رنگاش غیر طبیعی میشن و واقعا هم همینطوره صفحه نمایش سونی تو دید من خیلی بهتره (البته اونم رو حالت s vivid بده) ولی رو triluminos رنگها و سفید رو جوری نشون میده که اولد فعلا نمیتونه و اگه مزایایی داشته باشه معایبش خیلی بده!
    من گفتم نرم‌افزار xz premium نسبت به سامسونگ هایی که داشتم روون تره و رابط سونی هم من بیشتر دوست دارم (سلیقه ای هست) و اینکه سونی تو روون بودن نرم افزار و امکانات اختصاصی ک اضافه میکنه مثلCA+ کاملا باهال تر میکنه، بله سامسونگ اپشن های بیشتری قرار میده ولی ب چ قیمت!؟
    هرچی ما گوشی خریدیم (نمونش s7) هی باتریش زارت باد میکنه ولی پسرم که کلی وقته Z داره هنوز باتریش باد نکرده بدتر ازمنم رفتار میکنه با موبایلش،
    من هنوز به کیفیت سری X و حتی همون Z سونی نمیتونم بگم بهتراز سامسونگ گلکسی چون خودم تازه گرفتم ولی ۱ سال دیگه میتونم درمورد کیفیتش نظر بدم، حرف من اینه که xz1 موبایل منطقی و با برتری های قابل توجهی هست

    Mostafaa710 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۲۳

    لابد این مردم هم گوسفند هستن ک هیچیو نمیفهمن میرن بیشتر سام میخرن تو کل دنیا همینه عالم و آدم میدونه فروش سام بیشتر از سونی هست و عالم و آدم و گیاهان ونباتان هم میدونن طرفدارای سونی متعصب تندرو داعشی فکر هستن زوم اپتیکال و لرزشیگیر اپتیکال و دوربین دوگانه بدرد نخوره؟؟؟؟ یا اسکنر سه بعدی مزخرف سونی؟؟ واقعا چه کاربردی داره این اسکنر؟؟؟ خودشون هم نشستن فکر کردن دیدن میشه قیافه رو اسکن کرد بعد با پرینتر سه بعدی چاپ کرد روز تولد طرف گذاشت رو کیک تولد خخخخخ (مراجعه به فیلم تبلیغاتی خود سونی ک چند روز پیش داد بیرون) اتفاقا بدرد نخور تکنولوژی های خود سونی هست
    سه ساله سونی دارم همه میگن عالیه ولی من میبینم که خوب نیست و پشیمونم. فوکوسش که تو حالت ماکرو از هواوی هم کم میاره فاصله تا جسم حتما باید ۱۰ سانتی باشه تا فوکوس کنه بقیه گوشیها از ۲ سانتی هم فوکوس میکنن… صفحه نمایش زرد رنگ سونی که همه عالم میدونن (بقول اکسپریان زرد نگید، بگید مایل به شیری خخخخ) گرد زرد پاشیدن رو صفحه خخخ جدیدا اسپیکراش هم معلوم الحال هست…. داغ کردن و هنگ کردن که دیگ مشکل نیست تو دی ان ای سونی هنگ کردن وداغ کردن هست کلا خخخخ بقیه اش دیگ حوصله ندارم خودتون بهتر میدونید چه عنی تو دستتون هست دیگ

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۴۳

    تو ک حرف نزنی سنگین تری ۹۰٪ حرفات دروغه

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۵۴

    لایک

    پاسخ

    amir123p29 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۵

    عزیزم من از اولین روزی که گوشی دستم گرفتم تا الان سونی بوده… فروش سام بیشتره به خاطره قیافش همه عالم و ادمم میدونن…. طرفدارای سونی تعصبی هستن چون یه عده ای از سایتای هواوی و سامسونگ و… میان تو سایت سونی چرت و پرت میگن…. دوربین دوگانه ابتکار خود سونی بوده گل من خودش خوب میدونه کی ازش استفاده کنه و در حال حاضر واقعا بدرد نخوره… هر بردندی واسه جذب مشتری یه چیزای عجیبی به گوشی اضافه میکنه.. تو کاربد اون سوراخای کنار دوربین s8 بگو…. سونی هیچوقت با اشغال چینی مثل هواوی مقایسه نکن…. چند ساله سونی دارم عزیزم صفحه زرد ندیدم شما چشات زرد میبینه…. اسپیکرای سونی هم حتی طرفدارای سامسونگم تو سایتای مختلف ازش تعریف کردن….داغ کردنم که تو نسل ایکس از بین رفته
    بازم خوبی نسل z این بود گوشی داغ میشد ولی نمیترکید سامسونگ نوت ۷ که دیگه میدونی… هنگ هم که تو همه ی گوشی های قدیمی هست من از z2 به بعد دیگه هنگ ندیدم……توام اگه یه روزی سونی دستت بگیری میای به نظری که تو این سایت دادی میخندی

    پاسخ

    mehr گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۵:۲۹

    آدمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو زده به خواب هرگز …
    این چیزایی که داری میگی فقط خودت و امثال خودتو قانع میکنه .

    پاسخ

  18. اونجوری که باید و شاید نه
    خدایی گوشی خیلی خوبیه و به شخصه خوشم اومده از این گوشی و حس مثبتی بهش دارم، اما همچنان اعتقاد دارم انتظارات بیشتر بود ازش

    پاسخ

  19. سونی برای موفقیت در بخش موبایل باید از رویه یکنواخت بودن دست بردارد کیفیت و کمیت رو پله پله زیاد میکنه. باید همون کاری رو که تو اکسپریا z انجام داد انجام بده یعنی انقلاب در طراحی و نوآوری.
    برای مثال سونی در بخش تلویزیون با یک انقلاب شروع کرد ولی در طراحی و کیفیت خیلی کم و آهسته پیش رفت حاشیه تلویزیون ها زیاد بود سیستم عامل نسبت به محصولات شرکت های دیگه پایینتر بود تلویزیون هاش باریک نبود ولی سامسونگ تلویزیون های باریک بدون حاشیه و زیبا شود بازار رو از دست سونی گرفت تا جایی که بخش تلویزیون ضرر دهی زیادی داشت و در آستانه انحلال قرارگرفت
    ولی با یک تدبیر انقلاب در در طراحی با کیفیت و از همه مهم تر ارتقاء کیفیت تصویر تا جایی که سامسونگ و ال جی رو تو کیفیت محو کرد و این شرکت ها مجبور شدن برای رقابت به تلویزیون های منحنی یا ال جی رو به oled آورد تا بتونند رقابت کنند
    ولی سونی در ۴ نمایشگاه معتبر جوایز تلویزیون ها رو درو کرد
    با همین شیوه میتونه در بخش موبایل موفق بشه

    پاسخ

  20. آیا گوشی های بی حاشیه کیفیت پخش اسپیکرهای سونی رو خواهند داشت؟
    قطعا نه
    آیا از بین تمامی برندهای موبایل گوشی هست که ۹۶۰ فریم فیلمبرداری کنه؟
    قطعا نه
    سامسونگ هم تو صفحه نمایش اشباع داره هم تو تصاویر گرفته شده تو دوربین هاش
    بشخصه دوربین و صفحه نمایش xz1 رو ترجیح میدم
    سایت هایی مثل gsm همیشه سعی بر تخریب سونی و برندهای دیگه داره
    کلا سامسونگ پرست هستن
    در سایت gsm تو هر مقایسه ای سامسونگ باید برنده نهایی باشه ههههه
    امروز یه پست بر علیه xz1 گذاشته با دلایل بسیار مضحک
    یه پست هم بر علیه صفحه نمایش v30 الجی گذاشته!

    پاسخ

  21. والا من سونی x دارم با اینکه میان ردس کل خیلی از گوشیای برندای مختلف خوابونده ولی بازم متاسفانه دوستام فکر میکنن همه گوشی های سونی شبیه Z1 هستند که به نظر منم z1 بزرگ ترین اشتباه سونی بود

    پاسخ

  22. سلام
    بله ازش راضیم و انتظارات یه مصرف کننده عاقلو که میخاد بهتربن موازنه بین هزینه و امکانات کاربردی داشته باشه رو براورده میکنه
    یه حسن بزرگ کمپانی سونی این بوده و هست که هیچ موقع واسه چیزی الکی و بی کاربرد و تبلیغاتی هزینه نکرده
    و همیشه کیفیت داشته و در مواردی کاربردی و به درد خور بوده هزینه کرده به عنوان مثال تو رزولوشن صفحه نمایش بیشتر از فول اج دی کار نکرده و رم بیشتر از ۴ گیگ استفاده نکرده که بسیار کار عاقلانه ای هست
    و به خاطر همین در مقابل کمپانی های دیگه که از صفحه نمایش بالاتر از این رزولوشن و مثلا رم ۶ گیگ که عملا هیچ تاثیر مثبتی برای کاربر نداره البته به نظر کاربران سطحی نگر که از این مسائل سر در نمیارن کن اورده!!
    در حالی که این دفعه هم در مقابل پرجم داران قبلیش چیز جدیدی واسه گفتن داره هزینه ای بررای چیزهای غیر کاربردی و چیزایی که جنبه فقط تبلیغاتی داره نکرده

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۲۱

    😀
    اره درسته،هیچ وقت هزینه برا قابلیت های به قول شما الکی نمیکنه و همیشه هم داره پول تمام اون قابلیت های نداشته شو تحت عنوان پول برند از مشتری هاش میگیره
    شما الان هزینه تمام شده ساخت اس۸ رو ببین
    هزینه تمام شده پریمیوم رو ببین
    جالب اینجاس قیمتشون تقریبا برابره 😀
    پس چیشد اون هزینه های الکی که از کاربراش نمیگیره؟

    پاسخ

    My love z2 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۴:۲۶

    بله بله ois کاربردی نیست دیافراگم باز تر کاربردی نیست باتری بزرگ تر کاربردی نیست حاشیه ی کمتر کاربردی نیست oled کاربدی نیست تنظیمات بیشتر دوربین کاربردی نیست پیکسل های بزرگ تر سنسور دوربین کاربردی فلاش بزرگ تر کاربردی نیست پس چی کابردیه عمو، خب شما یک نمونه ی کاربرد ۱۰۰۰ فریم و اون سه بعدی بچگانه رو بگو

    پاسخ

  23. آقا هادیه عزیز لطفن میشه بعنوان عیدیه ۶ ماه دیگه ما:تو کامنتا و پروفایلا تغییرات بدین این خیلی بنفع ما و پیشرفت سونیه بخدا ما جایی بجز اینجا نداریم
    امیدوارم روز به روز به این خانواده اضافه بشه ممنون♥

    پاسخ

  24. وقتی اسنپ ۸۴۵ نیومده نباید انتظار معجزم داشته باشیم، وایسین بیاد با همین رم ۴ رم ۸ رو میخوره دیدیم دیگه!تو رینگ اعدادو ارقام مهم نی
    والا تو خابم نمیدیدیم صدا ۲ برابر شه اونم استریو! یه نفسه راحت.

    پاسخ

  25. اما خدایی پرچمدارای سال ۲۰۱۸دیدنین . فکرشو بکنین صفحه نمایش تغییر میکنه و دیگه ipsنیست یا oledهس یا یه چیز بهتر . باتریا دیگه یون لیتیم نیس قراره باتری جدید بدن بیرون که قابلیت خم شدن و انعطاف داره و در گوشی های خمیده کاربرد داره احتمالا از آلومینیم یا فلز دیگه استفاده بشه توش که از لیتیم قدرتمند تره . همچنین دیگه پرچمدار بعدی سونی دو دوربینه هستش . همچنین حاشیه ها کم میشن .حافظه داخلی به۱۲۸و همچنین رم احتمالا به ۶ارتقا پیدا میکنه . خدایی اگه این اتفاقا بیافته پرچمدار سال ۲۰۱۸سونی دیدنی خواهد بود.

    پاسخ

  26. سونی به خاطر این ظرفیت باتری رو کم کرده چون هم اسنپ ۸۳۵ ده نانومتریه و انرژی کمتری مصرف میکنه و هم اندروید۸ نسبت به ۷بهینه تر شده از لحاظ مصرف باتری . اما یه سوالی که من دارم اینه سونی چی گیرش میاد که ظرفیت باتری ها رو هی کم میکنه خو میذاشتی تو همون ۲۹۰۰بمونه دیگه . همه پرچمدار میدن ۳۳۰۰میلی امپر بعد سونی نسل به نسل ظرفیتا رو کم میکنه بهخدا واسم سواله چرا این کارو میکنه اونوقت جالب که هر گوشی جدید باتریش ضعیف تر از گوشی قبلی از اب در میاد به جای اینکه پیشرفت کنه .

    پاسخ

    محمد لک گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۶

    والا الان دیگه میان رده ها هم کمترینشون باتریشون ۳۰۰۰_۳۳۰۰میلی آمپره .

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۵

    یکی از ایرادای وارد بر سونی وزن زیاد گوشی هاشه،بنظرم با کم کردن ظرفیت باتری سعی در پایین نگه داشتن وزن گوشی داره

    پاسخ

    sadegh.a گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۱۸

    باریک کردن گوشی در نتیجه زیبایی و خوشدست شدن گوشی
    احتمال خیلی قوی شارژدهی خوبی هم داشته باشه این گوشی
    همون طوری که توی xa1 utra دیدیم، تازه با تقریبا یک اینچ صفحه بزرگتر

    پاسخ

    lingshan گفته:
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۲:۰۴

    وقتی بخوای باتری قوی تری بسازی به لایه های بیشتری از لیتیوم نیاز داری . این یعنی هزینه بیشتر
    سونی داره کاری میکنه با هزینه کم بیشترین سود رو داشته باشه

    پاسخ

  27. بنظرم اونایی که میگن “خیر” کلا هیچی نفهمیدن از کنفرانس سونی و جای بحث باهاشون نیست، اما جناب معراجی اصلا سوالتون کاملا اشتباهه “بعنوان پرچمدار بعدی” چون سونی گفت اینو زدیم مث xz premium ولی واسه کسایی ک تو کلاسهای متفاوت میخوان ۵.۲و ۴.۶اینچ!
    و اگه بخوایم نگاه هم کنیم به مشخصات این موبایل واقعااز رقباش سرتره و هیچی کم نداره، رسانه ها بعضیا زبون باز کردن بر ضد سونی xz1 ایناهمونایین که دهن بسته بودن در مقابل xz premium و الان با دروغاشون حال میکنن عزیزان اگه واقعا چک کنیم این موبایل کاملا سرتره ازسایر

    پاسخ

    Armamix گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۶

    خدای تعصب….
    همین شما ها هستید باعث میشید سونی درجا بزنه، یکم چشاتون رو باز کنید

    پاسخ

    Omids7 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۰۸

    جالبه شما به من میگید خدای تعصب که شاید دوهفتس سونی دارم و قبلش تمامی مدلهای یک برند دیگه رو داشتم…
    دوربین این موبایل از سایر قویتره: ۱. اسلوموشن ۲. سه بعدی ۳. دیافراگم f2 که باعث حفظ رنج تصویر میشه ببش از هر موبایل دیگه ای و…
    صفحش: ۱. شاید هرکی سلیقه ای داشته باشه اما اولد که افتضاحه از نظر فنی ۲. مقایسه صفحه پریمیوم رو در رو خیلی چیزارو ثابت کرده
    نرم‌افزار: ۱. روون تر از هر موبایل ۲. تستهای موسسات آماری ثابت کرده نرم‌افزار های سونی عالی ترین هان و موتورولا
    بلندگو: استریو و ۵۰٪ قدرت بیشتر! واقعاً تعجب آوره
    و بدنه قوی

    اما ضعفهایی که میگیرن: حاشیه!
    از این مسخره تر مگه هست سونی بخواد بفروشه بله حاشیه کم کنه به نفعشه ولی نه از بحث فنی
    ۲. دوربین دوگانه!
    که در یگانه خیلی بهتر داره عمل میکنه

    شما که به من میگید تعصبی واقعا براتون متاسفم من بجاش انتقاد میکنم و هیچ علاقه ای هم ب ی مشت شینتو مذهب سوسک خور ندارم ولی بعضی چیزا حقه!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۱

    در خصوص اسلوموشن درسته ۹۶۰ فریمه،اما محدودیت های زیادی هم داره،شمایی که با برندای دیگ کار کردید،به من بگید از نظر قدرت نرم افزاری سونی تو برنامه اسلوموشن سرتره یا سامسونگی که حتی میتونی توش سرعت صحنه اهسته رو کم و زیاد کنی؟
    در خصوص قابلیت اسنکنر سه بعدی،تا اینجا که بنظر خوب میاد،در اون حرفی نیس
    دریچه دیافراگم هم قبول دارم هر میزان گشودگی برا خودش مزایا و معایبی داره،بخاطر همین هیچ وقت تو کامنتام در خصوص کم و زیاد کردنش حرفی نزدم
    او الد از نظر فنی افتضاحه؟سال ۲۰۱۸ سال این پنله،این همه شرکت دارن میرن سمت این پنل،سامسونگ و ال جی شدیدا توانشونو برا تولید این پنل بکار گرفتن اونوقت شما رسما داری میگی همشون دارن میرن دنبال نخود سیاه؟ 😀
    در خصوص کیفیت صفحه نمایش سونی هم بهتره حرف نزنم،چون من الان اسم هرسایتی بیارم شما چون اون سایت سونی رو برتر ندونسته جیره خوار بهش میگید
    در خصوص نرم افزار هم باید بگم عزیز من شرکتی که رام گوشی هاش حتی بعضی قابلیت های اندروید خود گوگل رو هم نداره،اگه قرار باشه روون نباشه که دیگ…
    اسپبکر هم باید صبر کرد و قدرتش رو دید

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۱:۴۴

    در خصوص دوربین دوگانه هم یکم برید جستوجو کنید
    مثل کامنتای زیر اون پست مقایسه دوربین نوت و ایکس زد۱ نشه که یسری ها میومدن میگفتن اینکه یگانه ش از دوگانه بهتر نتیجه میگیره 😀
    عزیز من دو تا دوربین کلا کارشون متفاوته،ربطی به هم ندارن،که بگیم مثلا دوتاشون باهم عکس بگیرن و یه خروجی بهمون تحویل بدن

  28. گوشی فوق العاده ایه ولی باید قبول کنیم الان سال ۲۰۱۷ و همچبن گوشی ای نمیتونه طرفدارای سونیو راضی کنه
    انشاءالله گوشی بعدی دهن مخالفای سونیو میبنده

    پاسخ

  29. من پارسال ابان ماه Xz خریدم طراحیشو دوسدارم حاشیه کم کردن اینا واسه من مهم نیست همین زبان طراحی رو دوست دارم اینکه اطراف صفحه نمایش حاشیه باشه حس میکنم تو ضربات ناگهانی و ناخواسته یچیزی وجود داره که از صفحه نمایش گوشیم در مقابل شکستن تا حدی محافظت کنه وقتی عکاسی پرتره ۷پلاس رو ببینین یا حتی اون هواوی که میگین اشغال چینی اونموقع به نیاز بودن دوربین ۲گانه تو اسمارتفونتون واسه گرفتن عکسای خوب توجیح میشید دوربین ۲گانه نیاز ملزم این پرچمدار بود ۹۶۰فریم فیلم گرفتن قابلیت جذاب و سرگرم کننده ایه ولی ایا واقعا اندازی عکاسی پرتره که بتونین فضای پشتی سوژه اصلی رو تار کنین واسه ثبت بهترین تصاویر و مانورداشتنتون تو عکاسی کاربردی هست؟!!!! بلندی صدا وظیفه شرکت سونی بود که تو پرچم دار جدید انجامش بده نه قابلیت منحصربفرد کم کاری که سر XZ کرد و هممون باهاش درگیریم رو حالا اومد جبران کنه M2داشتم و هنوز دارم صداش بلند تر از XZ کیفیت درسته استریو ولی دیگه یه گوشی ۲میلیونی که پرچمداره نباید همچین کاستی نسبت به گوشی ۵۰۰تومنی پایین رده همون شرکت داشته باشه! هرچی فکرکنین سرش برای چی Z3+وZ5 باید صدای بلندتری نسبت به XZداشته باشن پرچمدار سال جدید یعنی تکامل یافته سال قبل +قالبیت های جدید نه اینکه چیزی که بوده رو برداره وبعد از ۲نسل گوشی(XZوXZ Perimium) با یکم ارتقا نصبش کنه رو نسل سوم و بگه قابلیت منحصر به فرد!!!!!! ۳DCreatorهم قابلیت نرم افزاریه چه بسا شرکتای دیگه هم تو همین پرچمداراشون اضافه کنن!!!!این گوشی هیچ چیزه جذابی نداره به عنوان پرچمدار فقط عددو ارقامش نسبت به پرچمدار سال قبل تغییر کرد!

    پاسخ

  30. برای من بهینه و کامل شدن رضایت بخشه، به خاطر همین نظرم مثبته
    مثلا برند های دیگه به جز صفحه نمایش چه کار کردن؟
    یا دوال کمرا چند درصد برتری داره ؟ اصلا برتری داره؟

    پاسخ

  31. خیر چون نقاط ضعف بیشتر به چشم میاد تا نقاط قوت

    پاسخ

    javiol گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۸

    دوستان یه جوری نظر میدن انگار ۲ ماهه که این گوشی تو دستشون بوده

    پاسخ

  32. این گوشی یجورایی شبیه Z3 + شده و مطمئناً سرنوشتش هم مثل آون میشه و به نظرم اگر اسمش Xz+ میبود خیلی بهتر میشد چون ارتقاهای خیلی خیلی جزیی داشته و مطمئناً سونی توی ifa پرچمدار اصلی رو معرفی میکنه و مث Z5 میترکونه

    پاسخ

    mkt.mohammad گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۰۴

    مگه XZ1 رو کجا معرفی کرده؟ =/

    پاسخ

    mostafa3 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۹

    MWC

    پاسخ

    Armamix گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۱۸

    ببخشید منظورم همون mwc بود جابه جا شد 🙂

    پاسخ

    Meysam21 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۱:۱۵

    الان ببخشيدا اين الان كجا جابه جا شده دوما اين كه خود طرفداراي سوني ام حتي نميدونن سوني گوشياشو كجا معرفي ميكنه جاي تعجبه واسم!!!!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۲۱

    دوست عزیز این گوشی تو ایفا معرفی شده

    پاسخ

  33. ویژگی های مثبتش میشه گفت یکپارچه شدن بدنه و فلزی شدنش، دوربین ظاهرا بهبود یافته، قدرت اسپیکر بیشتر شده، و چند تا قابلیت شاید نرم افزاری دیگه…
    نقطه ضعف هاش بنظرم یکی باتری با حجم کمتر از قبل، یکیش میتونست حاشیه هاشو کمتر کنه هرچند من خودم زیاد مهم نیست،یکیش هم کم بودن نور فلش… حالا میشه دریچه دیافراگم بازتر و لرزشگیر اپتیکال هم بهش اضافه کرد ولی خب سونی بهتر میدونه لازم هست یا نه…

    پاسخ

  34. خیر برندای دیگه نوآورانه تر عمل کردن.
    وی۳۰ که سورپرایز الجی ،و کامل معلومه که بعد از مدتی به صدا و نیاز های طرفدارانش جواب داده و به موقع هم جواب داده
    سونی هم مطمئنا این کارو میکنه یعنی بهتره بگم به زور ولی اون موقع ..
    دیگه دیره یه زره.

    پاسخ

  35. ب نظرم میان رده هس تا پرچمدار اصلا در حد v30 با نوت۸ نیست چه برسه ایفون ۸

    پاسخ

    sina121 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۳۳

    الآن به غیر از طراحی چی از v30 و نوت ۸ کم داره اگه خوشت نمیاد نظر چرت نده خواهشن

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۰:۱۹

    صبر کن اون گوشی ها بیان،برو یکم باهاشون کار کن،متوجه میشی چه چیزی کم داره( البته بهتره بگیم چه چیزهایی کم داره،نه چه چیزی)

    پاسخ

  36. میشه هم گفت گوشی مناسبی هست هم خیر !

    کم نکردن حاشیه ها و اصرار به طراحی امنی بالانس که از سال ۲۰۱۳ تا به الان یعنی حدود ۴ سال برای طرفداران سونی کمی تکراری شده هرچند که واقعا زیبایی خواستی داره طراحی لوپ دیزاین و یکپارچه تمام فلزی ( المینیومی ) با این حال فرق زیادی با نسل های قبلی نداره و میشه گفت سونی هرسال این زبان طراحی رو کامل تر میکنه

    نداشتن اپتیکال تصویر هرچند که سونی از نرم افزار ۵ محور استریدی شات استفاده میکنه و جزو بهترین های دنیای تکنولوژیه ولی این نرم افزار بیشتر در فیلم برداری تحسین برانگیز عمل میکنه ( حتی بهتر از اپتیکال )
    ولی در عکسبرداری مخصوصا در شب میشه جای خالی این سسنور حس کرد

    صدای با کیفیت سونی که دارای Hi Res و سازنده فرمت Mp3 در دنیاست و همه ما اهنگ هایی با این فرمت (Mp3 320 ) قطعا دانلود میکنیم و لذت میبریم ولی از کیفیت بگذریم میرسیم به صدای کم و نهایتا ۶۹ تا ۷۲ دسیبل که در مقابل با اچ تی سی و حتی سامسونگ از نظر بلندی صدا از سونی بهتر بودن
    اما امسال با S force و افزایش کیفیت + افزایش ۵۰% صدا نسبت به سری قبل اکسپریا میتواتیم بگوییم دیگر چیزی از برندهای دیگه کم نداره و حتی بهتر از ان ها عمل میکنه

    کیفیت و عمق رنگ مشکی مشکل اصلی پنل های ال سی دی همیشه بوده ولی ما در اکسپریا ایکس زد پریمیوم شاهد کنتراست فوقوالعاده بالا و رقابت با صفحه نمایش های سوپرامولد بودیم به طوری که صفحه نمایش ۴k سونی Xzp قطعا شمارو خوشحال میکنه و میتونیم سونی رو در این زمینه تحسین کنیم با این حال ضعف دیگر پنل های ال سی دی مصرف باتری خیلی بیشتر نسبت به پنل های سوپر امولد هست و این نکته جای خالی صفحه نمایش Led در اکسپریا رو میشه حس کرد

    همیشه کیفیت خوب باتری در سری اکسپریا با فناوری کونوو و هوشمند بودن ان بهترین بازار هست چرا که کیفیت باتری های اکسپریا به گونه ایست که ۲ برابر دیگر باتری های برندهای دیگر بهتر عمل میکنه و کمتر مواقع نیاز به تعویض باتری پیدا میکنید
    اما ظرفیت کم ۲۷۰۰ میلی امپر حس اطمینان کم به کاربرهایی که مشتاق خرید این سوپراسمارت فون هستندمیده و یک سوال تو ذهن ان ها ایجاد میکنه که ایا این حجم باتری با توجه به پنل IPS LCD بودن و فول اچ دی با موتورهای ترایلیموس و ایکس ریلتی چقدر زمان میبره که گوشی خاموشی بشه

    من به شخصه طبق بررسی هایی که انجام دادم مشاهده کردم سونی بهترین باتری خودش در سری Z3 کامپکت گذاشته که حجم ان ۲۶۰۰ میلی امپر بوده ولی با این حجم کم امتیاز بالای ۱۰۱h رو از جی اسم ارنا گرفته که میشه گفت از سامسونگ گلکسی s8 و s8+ که ظرفیت باتری های بالاتری دارن ولی امتیاز ۸۸hگرفتند بهتر عمل کرده

    پس میشه جای امید داشت این باتری ۲۷۰۰ میلی امپری Xz1 عملکرد خوبی داشته باشد ( ولی باید صبرکرد و ببینیم واقعا چه امتیازی رو بدست خواهد اورد)

    پاسخ

  37. بعضی دوستان چرا قاط زدن! چرا ایکس زد پریمیوم رو با این مقایسه میکنن؟
    پریمیوم یه محصوله دیگس هیچ ربطی به این پرچمدار نداره
    اگه اینجوری باشه دیگه باید الجی v30 نداشته باشه، سامی سری نوت نداشته
    ایفون سری پلاس نداشته باشه…
    یکم فک کنیم قبل از حرف زدن 🙂

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۷

    این گوشی رو باید با xz مقایسه کرد نه پریمیوم!

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۴

    در مقایسه با ایکس زد شاید بهتر شده اما در بخش رقابت چیزی برا گفتن نداره

    پاسخ

    A.m.ir گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۴۲

    وقتی سونی برنامه گوشی معرفی کردنش دقیقا برعکس بقیه شرکتاست،اینجور میشه،ناخوداگاه این گوشی با گوشی هایی که همزمان باهاش معرفی شدن مقایسه میشه
    این مشکل از سونیه که برعکس باقی شرکتا اول نسخه پلاسشو تحت عنوان پریمیوم معرفی میکنه،بعد گوشی اصلی رو(چون هرجور بخوایم حساب کنیم ایکس زد پریمیوم هیچ ارتباطی با ایکس زد نداره و بنوعی نسخه پریمیوم ایکس زد۱ هست)

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۰۹:۳۵

    نه دیگه چه فرقی میکنه مابقیم اینطورن! بی انصافیه اگه بخوایم بگیم یه نسخه ی پلاس هستش فقط!
    لقب پریمیوم بودن بخاطر نمایشکر ۴k hdr هستش 🙂

    پاسخ

  38. سلام. من خیلی منتظر این بودم که ببینم سونی چی معرفی می کنه. خصوصا اینکه ۶ ساله فقط سونی بازم(از گوشی های جاوا تا سیمیانش و اندرویدشو تجربه کردم) و کلا هر کیو میبینم تشویقش می کنم بره سونی بگیره. اخیرا هم Xperia Z3 به شکل فجیعی افتاد و کلا صفحش شکست. به خاطر همین دیگه خیلی این گوشی برام مهم بود که قرار چی باشه. خیلی دلم می خواست ois داشته باشه یا حاشیش کمتر بشه ( نه مثل samsung یا LG، چون اونا بیش از حد کمه و گوشی شکننده میشه) اما خوب نشد متاسفانه و یکم حالم گرفته شد ! حالا بعد از این همهريال من تصمیم دارم این گوشی رو به محض اینکه پیشفروش شد داخل ایران بخرم . مطمئنم از خرید خودم راضی خواهم بود چون عاشق سونی ام و یه طرفدار واقعی با این مسائل کنار میاد. واقعا نمی تونم چیزی جز سونی بخرم. دلیل انتخابم هم نسبت به XZ Premium بلند گوهای این گوشی بود که گفته شده ۵۰ درصد افزایش صدا داشته و این واقعا عالیه. امیدوارم سونی پشتیبانی قوی به این گوشی بده و طرفداراشو که با همه چیش میسازن راضی نگه داره. موفق باشید

    پاسخ

  39. از دیدگاه من به قطع ” خیر “.
    همونظور که در نظرسنجی هم اعلام کردم؛ اما اظهار نظر در اینجا تنها نارضایتی هواداران SONY از وضعیت فعلی رو برای سایت xperian مشخص میکنه، نه مدیران شرکت.
    اگرچه مدیران SONY هم از این نارضایتی مطلع هستن، اما دلیل پافشاری بر عدم تاثیر دادن نظر هواداران عجیب هست!

    پاسخ

  40. خیر ، درسته که xz1 گوشی بسیار خوبیه اما انتظارات بسیاری طرفداران سونی متاسفانه برآورده نشده . طراحی این گوشی از بعضی میان رنده های خود سونی هم ضعیف تره ! این بزرگترین ضعف این گوشی هست . با اینکه در میان رده های سونی شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال هستیم اما در پرچمدار سونی باز هم از لرزشگیر اپتیکال استفاده نشده !!!

    پاسخ

  41. پرچمدار بسیار کم نقص و خوبیه ولی در کلاس همون XZ پریمیوم هست و البته چیز عجیبی هم نیست چون XZ پریمیوم کلا ۳ ماهه عرضه شده! مطمئنا اگر تغییراتش زیاد میبود خریدار های XZ پریموم ناراضی میشدن و فروش این گوشی خیلی پایین میومد اما حالا با دادن قابلیت های جدید XZ1 به XZ پریمیوم نه خریدار ها ناراضی هستن نه فروشش افت میکنه 🙂
    دقیقا مثل موقعی که Z2 به علت مشکلات در تولید تازه سه ماه قبل از Z3 عرضه شد و بهمین خاطر سونی از پردازنده جدیدتر استفاده نکرد و تک تک قابلیت های جدید نرم افزاریش رو به Z2 هم داد و به یک نوعی فریمور شون یکی شد که احتمالا برای XZ پریمیوم ، XZ1 و XZ1 Compact هم این اتفاق میفته

    در کل من کاملا راضیم و البته بنظرم XZ پریموم یا XZ1 هیچ کمبود خاصی نسبت به نوت ۸ یا V30 ندارن و حتی مزیت های مهمی مثل فیلمبرداری ۹۶۰ فریم ، ۳D Creator ، اسپیکر بهتر ، صفحه ۴K (در پریمیوم) و بدنه یک تکه تمام فلزی (در XZ1) دارن !

    الان XZ پریمیوم با ۳D Creator و کیفیت و امکانات جدید دوربین بیشتر از قبل فوق العاده شده! واقعا هیچکدوم ار پرچمدار های نیمه اول دیگه در حد این گوشی نیستن و کاملا ازشون سرتر هست حتی میشه گفت از پرچمدار های نیمه دوم سال ۲۰۱۷ هم سرتره واقعا!

    اما دو پرچمدار جدید کره ای از لحاظ امکانات نرم افزاری مقداری قویتر هستن مخصوصا V30 که باید به الجی بابت این پرچمدار فوق العاده تبریک گفت

    پاسخ

  42. خیر میشه گفت شبه پرچمدار قدرتمند چون بعد از ۶ ماه از پرچم دار قبلی عرضه شده ولی
    رزولوشن پایین تر نسبت به پرچمدار قبلی
    صفحه نمایش کوچکتر
    باطری بسیار ضعیف تر
    البته این گوشی بسیار قوی و ایدآل هست و آپدیت شده گوشی پارسال یعنی xz هست و گفته شده که قدرت صدا بسیار قوی تر شده که این خبر خوبی هست

    پاسخ

    Alireza ST گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۳

    xz premium تو یه کلاس دیگست وس نمیشه گفت صفحه نمایش کوچکتر و رزولوشن کمتر نسبت به پرچمدار قبل .
    باتری لین گوشی به هیچ وجه ضعیف نیست اصلا هنوز تستاشم نیومده به نظر من گوشی با لیاقتیه

    پاسخ

  43. خیر میشه گفت میان رده خوبیه

    پاسخ

    mehranq گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۸

    میان رده خوبیه! فهمیدی چی گفتی؟؟

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۴۹

    جک نگو دیگه!
    کدوم میان رده این چیپست و این دوربین رو داره؟ رو هوا حرف نزنیم خیلی بهتره 🙂

    پاسخ

    Amir one گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۱:۴۱

    الان کدوم یکی از مشخصات این گوشی در حد یه میانردس دقیقا؟

    پاسخ

  44. اما در مقابل از اینکه حالت سه بعدی اضافه شده جالب بود
    افزایش حجم بلندگوها از نیازهای ضروری بود. خدایی خیلی زور داشت پرچمدار ۲۰۱۳ اچ تی سی از پرچمدار ۲۰۱۷ سونی حجم صدا و کیفیت بالاتری داشت
    یکپارچه شدن بدنه
    رنگ بندی های جذاب
    تمام فلزی شدن گوشی
    انتقال nfc به بهترین جای ممکن که خیلی قشنگه
    کاهش وزن
    افزایش کیفیت صفحه نمایش و حالت hdr
    رابط کاربری بهتر
    اندروید ۸
    و…

    پاسخ

  45. به هیچ وجه توان رقابت با پرچمدار هایی مثل وی۳۰(که البته تا اینجا عالی ظاهر شده و امیدوارم مثل قبلیا خرابکاری نداشته باشه) نوت۸ و ایفون جدید رو ابدا نداره

    پاسخ

  46. سلام به همه عزیزان، راستش من خودم برام بطور صدرصد راضی کننده نبود، اما مطمئنم برای چند ماه آتی که وارد سال ۲۰۱۸ میشیم اولین اسمارت فون سونی با حاشیه کم و حتی صفحه نمایش oled مواجه میشیم، البته نه با نسبت ۱۸:۹، استنادم هم به لو رفتن تصویری از مدل کم حاشیه‌ای از سونی بود که چندماه قبل به بیرون درز کرد که بنام اکسپریا x1 شایع شده بود (نمیدونم چرا، اما سایت اکسپریان پوشش نداد)، در کل سونی معمولا طراحیشو برای چند سال پیش تولید میکنه و فقط اندکی تغییر رو موقع تولید روش ایجاد میکنه، به این اوصاف خیلی بعید نیست که بزودی شاهد تغییر طراحی البته نه خیلی انقلابی از سونی باشیم.
    J.S

    پاسخ

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۹

    استنادم هم به لو رفتن تصویری از مدل کم حاشیه‌ای از سونی بود که چندماه قبل به بیرون درز کرد که بنام اکسپریا x1 شایع شده بود
    اون تصویر فقط یک طرح مفهومی بود که توسط یه آدم معمولی مثل من و شما ساخته شده بود.
    هیچ ارتباطی به سونی نداشت. اما متاسفانه برخی از رسانه ها بدون هیچگونه تحقیق در این مورد میان یه خبر کذب رو پوشش میدن

    پاسخ

    startend گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۱۴

    ممنون از توضیح شما

    پاسخ

    ruhan گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۲:۱۴

    آقای معراجی عزیز ممنون

    پاسخ

  47. با این که نظر همگی عزیزان محترم هست اما به عقیده بنده با توجه به خوب ظاهر شدن سایر کمپانی ها سونی به گوشی به مراتب بهتر از این نیاز داشت، برای مثال :
    ۱٫ لرزش گیر اپتیکال خیلی ضروری تر از حالت سه بعدی بود
    ۲٫ ارتقای دریچه دافراگم دوربین حداقل به f 1.7 (اون وقت می فهمیدین بهترین دوربین می شد)
    ۳٫ امکان فیلم برداری ۲۴۰ فریم در کنار ۹۶۰ فریم (نه فقط ۰٫۱۸ ثانیه که میشه ۵ ثانیه با ۹۶۰ فریم) هر چند همین قد هم خیلی مزیت محسوب میشه
    ۴٫ کاهش حاشیه (البته نه به اندازه نوت ۸ یا اس ۸ یا ال جی وی ۳۰)
    ۵٫ افزاش امکانات رابط کاربری دوربین در حالت فیلم برداری
    ۶٫ استفاده از صفحه نمایش oled و اون هم فقط به دلیل کاهش مصرف باتری والا صفحه نمایش xz1 محشره
    ۷٫ استفاده از ۶ گیگ رم برای رقابت در بازار و امکان استفاده روان در سال ها آینده برای خریدار
    ۸٫ نگه داشتن باتری با این سایز صفحه روی ۳۰۰۰ میلی آمپر در ساعت نه کاهش ظرفیت
    ۹٫ به عقیده من هم (نظر کاملا شخصی) گرد بودن گوشه ها جذاب تره و گوشه ها تیزش حس جالبی نداره چون گرد بودن گوشه ها توی کف دستت بهتر جای میگیره

    پاسخ

  48. نسبت به xz بله صد در صد انتظارات را برآورده کرده ولی در کل نسبت به برندهای دیگه خیر فراموش نکنید xz1 باید با سامی نوت ۸٫ال جی v30. ایفون۸٫هواوی میت۱۰٫و انواع برندهای چینی رقابت کنه

    پاسخ

  49. به جز lcd و بیرون زدگی دوربین باقی مشخصات خوبه ولی در حد پرچمدار نیست..
    واقعا چرا این دوربین بیرون زدگی داره همیشه رو این ویژگی سونی مانور میدادیم حالا که سامسونگ داره این عیبو میپوشونه . سونی داره اشکارش میکنه ..

    lcd هم تمام رقبا دارن نسبت lcd به بدنه رو کاهش میدن سونی داره کاره خودشو میکنه با نسبت زیر ۷۰%…!!!! من فروشندم این کارایه سونی جایی واسه دفاع نمیزازه یا حداقل سختش میکنه..بابا سامسونگو هواوی بازارو درو کردن این واسه میان رده بالای ۱میلیونیش حسگر اٍثر انگشت نذاشته تازه الان داره میزاره رو xa1 plus …

    ببخشید زیاد بود نقد و درد و دله یکی از ترفدارایه پروپا قرص سونی بود.. بازم ببخشید

    پاسخ

    الیاس گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۰:۰۳

    سلام دوست عزیز
    بیرون زدگی دروبین که خیلیم ناچیزه فقط بخاطر دریافت بیشتر نور محیطه
    نکته دوم صفححه نمایش به بدنه هست که با توجه به ازمایش و تست اسیب این گوشی کاملا استاندارد و حرفه ای به نفع مصرف کنندست بخاطر جلوگیری از اسیب دیدگی در هنگام برخورد بر روی سطح زمینه هیچ وقت مسائل ظاهری را مدیون کیفیت نکنید
    دقت کنید اگر ابعاد نسبت به بدنه کم بشه میزان اسیب پذیری هم بالا میره
    بیشترین خرابی سامسونگ بخاطر اسیب دیدگی صفحه نمایش های خودشه این مسئله کاملا مشخص میکنه سونی به فکر یک گوشی ایده اله و امنه از نظر اسیب پذیری
    سونی همیشه تو تاریخ فعالیت خودش کیفیت و عمر بالا را سرلوحه خودش قرارداده.
    مثال میزنم:
    ی روز سنگینی گوشی عیب محسوب میشد از نظر بعضی ها ولی یواش یواش به همه ثابت شد وزن گوشی اونو خوش دست تر میکنه.

    پاسخ

  50. نه
    اگه سونی تو ifa پرچمدارشو با حاشیه خیلی کم و با اسنپ ۸۲۱ معرفی میکرد برام خوشایند تر بود و جز گزینه های اول خریدم بود ولی الان XZ1 رو با این حاشیه رو اگه ب اسنپ ۸۴۵ ( که سال دیگه میاد ب بازار ) هم ب بازار میفرستاد اصلا بهش فکر هم نمیکردم چ برسه ب خرید.

    پاسخ

  51. ،،،بدنه یکپارچه شده به زیباییش اضافه کرده،،،قدرت اسپیکر ها پنجاه درصد افزایش پیدا کرده،،،قابلیت اسکن
    سه بعدی اضافه شده،،،با اندروید هشت اومده و رابط کاربری هم تغییر داشته،پس راضی کننده هست،

    پاسخ

    artb00 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۱۳

    اینایی ک گفتی تغییرات خیلی جزئییه اندروید ۸ کسی رو متمایز نمیکنه پیشرفتم نیس اون سه بعدیشم ک امکان نرم افزاری سادس ک در حد تفاوت نیس بعد داداش حاشیه ها رو ول کردی ب یکپارچگی فک میکنی!

    پاسخ

    farshid_m گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۱

    نمیشه گفت جزئیه،همین اندروید هشت رو کدوم گوشی که تو نمایشگاه معرفی شد داره،،،یا اینکه قدرست اسپیکر بهتر شده،کیفیتش که خوب بوده الان قدرتش رو خوب کرده،پس عالی شده،،،،اسکن سه بعدی هم درسته نرم افزاریه ولی دلیل به جزئی بودنش نداره چون تا الان منحصر به فرده،،،بدنه هم شما با ایکس زد مقایسه کن،چقدر بهتر رو قشنگ تر شده،،،بحث حاشیه هم سلیقه ایه،چرا تا دو سال پیش کسی به حاشیه توجه نمیکرد،اان که بقیه حاشیه ندارن،حاشیه داشتن شده عیب،بنظرم حاشیه مزیتاش بیشتره تا بی حاشیگی،پس حاشیه عیب نیست،این گوشی هیچی کم نداره،الان هیچ گوشی به اندازه این گوشی نکات منحصر به فرد نداره،،،شاتر اختصاصی دوربین،،مکان خوب حسگر اثر انگشت،،فیلم برداری فوق اهسته،،اسکن سه بعدی،،از لحاظ اندروید هم اوله،،

    پاسخ

    ..... گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۹

    درود گل گفتی 🙂

    artb00 گفته:
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۴:۵۱

    درسته ولی بازم جزئیه نواوری نداره و دوربین بهتر شده ولی بهتر شدن ب معنای عالی بودن نیس چرا باید سلطان لنز های دنیا بهترین دوربین رو نداشته باشه؟ ضمنا اندروید ۸ معنای پیشرفت نیس ی چیز مث اولین گوشی با اسنپ دراگون ۸۳۵ ک xzp بود اما در نهایت سامسونگ مزخرف زودتر گوشی با اسنپ ۸۳۵ داد! ما الان تو تکنولوژی ب جایی رسیدیم ک گوشی های پرچمدار. با داشتن شاتر اختصاصی(با اینکه کاربردیه) متمایز نخواهند شد!

    ..... گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۵۱

    بدون حاشیه که میشه سامبمب؛)

    پاسخ

    23mehrdad23 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۳۶

    اصلا گوشیو دیدی میگه یکپارچس؟ بالای دوربین و کناره هاش هزار پارچس

    پاسخ

    farshid_m گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۴

    نه ولی ده تا فیلم دیدم ازش،نسبت به ایکس زد و ایکس زد پی در نظر بگیر،،خیلی بهتره الان،کناره و پشتش یکپارچه هست،اون دو تا هزار پارچه بودن،

    پاسخ

    ..... گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۹:۴۹

    لطفن درست صحبتکنراجعبهسونی 🙁

    پاسخ

  52. گوشی خیلی خوبیه نسبت xz ارتقاهای محسوسی داشته کیفیت دوربین عالی شده نمایشگر ترکونده صدا اسپیکر زیاد شده
    فقط میتونست یکمی حاشیش کمتر باشه
    هر چند که الانم با وجود حاشیه گوشی خیلی زیباس 🙂

    پاسخ

    nima.d6502 گفته:
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت: ۱۸:۵۸

    نسبت به*

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here