نظرسنجی انتخاب بهترین و موفق ترین گوشی هوشمند سونی در نیم سال اول 2015

43
۱۴,۱۵۴

Sony_Xperia_Z3_review-4
همانطور که با ترتیب نام گذاری اسمارت فون های اکسپریا آشنا هستید، سونی اسمارت فون های هر نیم سال را با یک عدد نام گذاری میکند. از ابتدای سال 2015 عدد 4 برای نام گذاری گوشی های سونی استفاده شد و در این مدت از هر خانواده یک گوشی هوشمند با این عدد معرفی و به بازار عرضه شد.

اولین گوشی های هوشمند سونی در سال جاری اکسپریا E4 و اکسپریا E4g بودند که در بهمن ماه به نمایش گذاشته شدند. پس از آن کنگره جهانی موبایل میزبان اکسپریا M4 Aqua بود تا جدیدترین میان رده سونی در سال جاری با محوریت مقاومت در برابر آب معرفی شود.

بعد از اکسپریا M4 Aqua نوبت به اکسپریا Z4 بود تا خود را نمایش دهد. البته اتفاقاتی در این مقطع رخ داد تا باعث شود این دستگاه در بازارهای جهانی با نامی دیگر عرضه گردد. بدین ترتیب در خرداد ماه اکسپریا Z3 Plus به عنوان جایگزین اکسپریا Z4 به بازارهای جهانی راه یافت.

فبلت اکسپریا C4 که همانند نسل قبلی خود دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش در قسمت جلو است در نیمه های سال معرفی شد تا به این ترتیب جمع اعضای گوشی های نیم سال اول سونی تکمیل گردد.

سونی هر یک از گوشی های هوشمند نامبرده را در یک رده قیمتی و با یک قابلیت محوری ارائه کرده است. اکسپریا E4 در سطح ارزان قیمت ترین گوشی های بازار قرار دارد. اکسپریا E4g نیز یک مدل ارتقا یافته از اکسپریا E4 است که با هدف پشتیبانی از شبکه های 4G وارد میدان شد. اکسپریا M4 Aqua میان رده ای است که در زیر سایه پرچمداران سونی و با محوریت مقاومت در برابر آب حاضر شده است. اکسپریا C4 نیز یک اسمارت فون سلفی و در نهایت اکسپریا Z3 Plus هم پرچمدار سونی در سال جدید لقب گرفته است.

طبیعی است که اگر بخواهیم بهترین گوشی هوشمند سونی در سال جاری را تا به اینجای کار مشخص کنیم اکسپریا Z3 Plus بدون شک لقب برترین و بهترین گوشی هوشمند سونی را بدست می آورد. اما در این نظرسنجی پنج اسمارت فون معرفی شده در نیم سال اول از نظر کارایی، قیمت و محبوبیت مورد ارزیابی قرار میگیرند. به نظر شما کدامیک از اسمارت فون های زیر از نظر در سطح قیمتی خود موفق تر بوده و انتخاب مناسبتری برای خرید در رده خود خواهد بود.

موفق ترین گوشی سونی در نیم سال اول 2015

نتایج

Loading ... Loading ...
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

43 دیدگاه ها

  1. سونی تو زد3 پلاس شاهکار طراحی رو انجام داد همیشه بدونید که زیبایی توسادگی هستش اگه به این گوشی سونی دقت کنید هیچ چیز اضافه ای نمیبینیت هیچ بیرون زدگی تو رفتگی و … کاملا یکدست و شیک لنز گرد و کوچیک و ظریف برید به سامسونک s6 نیگاه کنید مثلا پرچمدار داره یه لنز مربع بزگ که دو میلیمترم زده بیرون مثلا گوشی طراحی کرده برید به گوشی ال جی جی 3 یا جی 4 نیگا کنید اونا از سامسونگ بدتر دکمه هاشوگذاشته پشت اونم به چه زمختی کنار لنز بزرگ هر وقت بخوای با ولوم پشت کار کنی دستت رولنز میره هر روز کثیف میشه بقیه گوشی هم هیچ ظرافتو زیبایی نداره موندم این شرکتا طراحشون فکر ندارن والله من طراحی کنم صد برابر از اونا بهتر کار میکنم برید به اسپیکر های زد3 پلاس نیگا کنید چقدر زیبا بالا و پایین گوشی بصورت استریو کار گذاشته شدن و مهم تر از همه پشت گوشی باز نمیشه که هم باعث میشه کوشی نازک تر و شیک تر باشه و هم باهث میشه گرمای پردازنده گوشی بهتر دفع بشه واقعا سونی توطراحی همه چی رودر نظر گرفته سونی حرف نداره روز به روز بهتر میشه ممنون

    پاسخ

  2. این آوتار واقعا نمی دونم چشه تو پروفایلم عکسش میاد ولی تو نظرات نه…

    پاسخ

    TAHERSIB گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۴۶

    چون اون عکس پروفایلت مال انجمن هستش و عکسی که برای نظرات میاد باید عکس پروفایل وردپرس شما باشه تا نشون داده بشه، برو آموزشش رو ببین که توی پست های قبلی بود!!

    پاسخ

  3. یک انتقاد دارم ازتون واقعا متاسفم
    یک ساعت پیش لینک خبر مشخصات لو رفته Z5 رو براتون گذاشتم اما هنوز پوشش ندادید!!
    سایت زومیت با اون همه متعصب بودن به سامسونگ زودتر از شما این خبر رو پوشش داد!!
    بعد شما بجای پوشش دادن خبر های مهم از این نظر سنجی های بیخود میذارید خب معلومه همه میدونن Z3+ فوق العادست نظر سنجی نمیخواست!!

    پاسخ

    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۲۸

    دوست عزیز فکر میکنم فرق ما با سایت های دیگه رو بتونید به سادگی تشخیص بدید …
    ما سایت تخصصی اکسپریا هستیم ، باید اصالت خبر یا خبرهایی که منتشر میشه در سطح وب رو بررسی و بعد خبر رو برای هواداران سونی به اشتراک بزاریم .
    قبل از شما ما دنبال صحت و سقم اطلاعات درز کرده بودیم و بنده در حال تهیه اسنادی از این شایعات درز کرده و تدوین خبر مربوطه بودم .
    حالا ما این خبر رو منتشر کردیم ، شما تشریف ببرید خبر مارو با سایت های دیگه ای که خودتون رسالتشون رو میدونید مقایسه کنید !

    پاسخ

    bardiya گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۳۵

    بله سینا جان میدونم و خودم واقف به موضوع هستم
    ولی خب به عنوان یک کاربر این سایت که خیلی به سایتتون اطمینان دارم میخوام اولین خبر های مربوط به سونی رو تو سایت شما بخونم قبل از بقیه سایت های زرد و متعصب
    قصد ناراحت کردن یا توهین کردن با نظرم رو نداشتم پوزش میخوام فقط یک انتقاد دوستانه بود چون همه انتظار دارن سایت اکسپرین تو پوشش دادن اخبار سریع باشه
    بازم ممنون از زحمتی که کشیدین پست کامل و عالی ای بود موفق باشید

    پاسخ

    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۵:۲۸

    ما به نظرات و انتقادات تمام همراهانمون احترام میزاریم و این تلاش بی وقفه ما هم نشان از همین ارزش و احترام داره .
    مطمئن باشید سعی میکنیم در کمترین زمان ممکن خبرهارو پوشش بدیم و در بسیاری از مواقع حتی شده بسیار زودتر از سایت هایِ بزرگ خبری دنیا خبرهایی رو پوشش دادیم و اونها از رویِ منبع ما خبر رو گذاشتن و نامی هم از ما نبردن !
    اما بحث فقط سر سریع پوشش دادن نیست !
    گاهی نیاز هست که اصالت یک خبر یا حتی شایعه تأیید بشه .
    در روز از منابع مختلف خبری ما خبرها و شایعات بسیار زیادی به دست ما میرسه ؛
    اما ما سعی میکنیم حتی در مورد شایعات هم موثق ترین هارو گلچین کنیم و بزاریم ؛
    چون رسالت ما خدمت صادقانه به شما عزیزان هست و قصد شایعه پراکنی هایِ بی پایه و اساس رو نداریم.
    در مجموع ، تشکر میکنم از این حس همدلی و همراهی و تقدیر میکنم از انتقاد دوستانه شما .

  4. سلام انصافا طراحی جدید گوشیای سونی حرف نداره باید بگم که فوق العاده هستش من که عاشق این زبان طراحی هستم مخصوصا تو xperia z3 plus سونی شاهکار طراحی رو انجام داد اگه سونی تا آخرم این زبان طراحی رو ادامه بده هم جا داره چون کاملا بی عیب و نقص و هر روزم دارم رو جزیات این گوشیا کار میکنه و زیبا و زیبا ترشون میکنه در اوج سادگی وظرافت و زیبایی الان بقیه برندا هم دارن از طراحی گوشیای سونی الگو برداری میکنن عاشقتم سونی

    پاسخ

    شایان گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۵

    یعنی واقعا از یکی از طراحی های جالب سونی که خیلی بهش افتخار میکنم،اینه که مث سامسونگ دوربینش نزده بیرون.یعنی بعد از آیفون،سونی بهترین طراحی رو داره.البته واسه بیرون نزدن دوربین میگم.نوت 5 هم که اصن کپی همون S6 هست طراحیش.خدا کنه حداقل سونی یه نوع آوری یا یه چیز خفن تری تو گوشی هاش چه از لحاظ طراحی چه سیستمی بزنه….

    پاسخ

  5. سلام و عرض سلام خدمت کادر سایت تخصصی اکسپریای سونی(اکسپریان )
    لطفا با توجه به نیاز کاربران و مخصوصا این جانب اقدام به یک تخفیف دیگر در سایت menegin و به خصوص smartwatch 3 کنید.می دانم که در گذشته این اتفاق رخ داده ولی اکنون و با قیمت 645000 تومانی این محصول در سایت و تخفیفی که انشاءالله شما عنایت می فرمایید قیمت این ساعت بسیار به صرفه می شود.
    با تشکر

    پاسخ

  6. من که رفتم Z1 رو بفروشم بخدا دیگه سمت سونی نمیام با این بد قولیاش حداقل میگفت آبدیت نمیده راحت الان چند روزی هس تاچ قاطی کرده موقع زنگ زدنم که باید داد بزنی تا یه ذره صدا بره

    پاسخ

    Mamad گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۰۱

    هرجور دوس داری!مالته اصلا برو اتیشش بزن! اما فکر نمیکنی برش گردونی رو کیت کت که رون تره، بعد هروقت 5.1 اومد،اپدیتش کنی کاره راحت تری انجام دادی!تا این که بفروشیش؟

    پاسخ

    محسن گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۶

    برو یه اس فایو بخر تا بفهمی آبدیت ناقص یعنی چی

    پاسخ

    Aidin گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۲۳

    عزیزم شما چقدر کم تحملی من قبلا L داشتم سونی گفت 4.3 بی عیب میده واسش منم مثل شما کم تحملی کردم بعد شیش ماه که اپ نشد فروختم z1 خریدم ولی ایندفعه تحملو بردم بالا تا یه سالم وایمیسم

    پاسخ

    سجاد گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۲

    دوست عزیز خوب یکم صبر داشته باش،در ضمن آندروید پنج یکی از بهترین آندروید هایی هست که تا الان منتشر شده، سرعت بیشتر، کارایی بهتر اضافه شدن قابلیتهای کاربردی،شما نسخه خاورمیانه آندروید 5 رو نصب کن، بعد گوشیتو ریست کن،مطمئن باش تمام مشکلاتت برطرف میشه.

    پاسخ

    Hossein z1 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۲۰:۳۷

    جان من بگو آپدیت چه ربطی به قاطی کردن تاچ! داره
    تو انجمن آموزشش هست اگه نرم افزاری باشه راحت حل میشه

    پاسخ

  7. سلام دوستان یه سوال داشتم
    میدونم اینجا جاش نیست
    چطوری در z3ایزو رو به 12800برسونم
    ممنون

    پاسخ

    Alireza گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۷

    دوست عزیز secne رو بزار روی high iso sensivity

    پاسخ

    زهره گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۶

    به سختی…

    پاسخ

  8. چه نظر سنجی سختی…!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ

    اشکان z3 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۳۰

    من به جز c4 با بقیه کار کردم واقعا نسبت به قیمتشون عالی هستن .
    مخصوصا عاشق روون بودن گوشیای سونی هستم باورکنید همون e4 هم روونیش بهتر بالا رده های بعضی از برندا(سامسونگ) هست …
    کلا سونی در یک کلام هر مدلیم باشه عالیه …

    پاسخ

  9. ببخشید.

    نگین خاورمیانه مشکلات نرم افزاری رو هم حل می کنه؟

    مثل نصب رام ،ریکاوری و …

    چون همونطور که می دونید،بوت لودر گوشیم رو باز کردم و بعضی از قابلیت ها از بین رفت.(زد 3 دوال)

    باتشکر

    پاسخ

    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۰۶

    خیر …
    نگین خاورمیانه فروشگاه هست .
    برای حل مشکلتون به انجمن و بخش مربوط به گوشیتون مراجعه کنید .

    پاسخ

    Saeed-nz گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۱۷

    نه دوست عزیز drm key دیگه قابل برگشت نیست حتی با بستن دوباره بوتلودر
    باید قبل از انلاک از بخش ta گوشیت بک اپ میگرفتی(یا با برنامه flashtool که مجانیه یا با باکس setool)
    من توی انجمن xda دیدم که فایلایی وجود داره فلش میکنی رو گوشی که البته مراحل پیچیده ای هم داشت و فقط یکم روی کیفیت دوربین تاثیرشو میزاشت و drm key رو نمیگردوند
    تا وقتی که ساپورت عالی سونی هست چرا گوشیتونو انلاک میکنید این کارو باید سه چهار سال دیگه میکردین که ساپورت نرم افزاریش ادامه نداشت دیگه

    پاسخ

    alireza07 EDGE+ prime dual گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۱۸

    الآن این چه ربطی به پست داشت؟
    خواهشا سوالتونو تو انجمن بپرسید

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۳

    تو خجالت نمیکشی این همه بلاک میشی بعد میای حرفم میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    Mamad گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۱:۳۱

    این روزا تو زندگیم فقط 2تا دغدغه دارم یکیz5 بیاد بازار. افت قیمتشو کنه،بشه 1600برم بگیرمش،یکی دیگه رم 16گیگ و core i7یکم ارزون شه، برم سیستمو ارتقا بدم،برام دعا کنید دغدغه هام برطرف شه

    پاسخ

    sad3gh گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۱۹

    باش دعا میکنیم
    آخه رم 16 و سی پی یو core i7 باهاش میخای چکار کنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    اگه واسه بازی میخای یه کنسول بگیر خودتو راحت کن…

    پاسخ

    TAHERSIB گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۳:۱۵

    خدایا کاری کن دغدغه هاش برطرف بشه!!

    پاسخ

    Sina گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۷

    سلام کسی میدونه بلندیه صدا m4 aqua و c4 dual چند دسیبله؟
    میخوام واسه مامان بابام بگیرم گوشیه خودم z1 و داداشم z3 هست.صدا z1 کمه
    صدا اون ۲تا بیشتر از z1 هست؟

    پاسخ

    Sina گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۲:۴۹

    M4 otg ام داره یا نه؟

    پاسخ

    HamedMJ گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۴:۰۴

    صدای C4 Dual بلندی و وضوح بسیار خوب 97 دسی بل رو داره

    + بخاطر اینکه C4 هم خوشدسته هم قدرتمند هم صفحه خوبی داره هم بلندگو های خوبی داره هم طراحی جذاب و جدیدی داره رو رای دادم

    پاسخ

    Just Z1111111111111 گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۹:۴۲

    دوست عزیز، مد اسپیکر استریو رو، رو گوشیت بزن.من زدم شده عین اسپیکر Z4

    پاسخ

    محمد سلی گفته:
    ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ - ساعت: ۱۷:۴۲

    موفق ترین گوشی گفته شده نه بهترین که همه به زد3 پلاس رای دادید.گوشی خوبیه ولی موفق نبود بخاطر اسنپ دراگون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here