نگاهی به برترین گوشی های هوشمند سال 2016 که از سنسور دوربین سونی استفاده کردند!

71
۱۴,۵۴۴

cameras-v20-iphone7-gs7-lumia-honor8-stacked-hero
برای سومین سال پیاپی این مقاله را از سایت تخصصی اکسپریا میخوانید: نگاهی به برترین گوشی های هوشمند امسال که از سنسور دوربین سونی استفاده کردند!

در اینکه سونی امروزه بزرگترین تامین کننده سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند است هیچ شکی وجود ندارد. بر اساس آمارهای تخمینی، نزدیک به 45 درصد کل گوشی های هوشمند جهان از سنسور دوربین سونی برخوردار هستند. آماری اعجاب انگیز که حدودا نصف گوشی های هوشمند جهان را شامل میشود.

این که از هر دو گوشی هوشمند در جهان، تقریبا یکی از سنسور دوربین سونی استفاده کرده نشان از قدرت سونی در این صنعت دارد. در حقیقت هر چه فروش گوشی های هوشمند در جهان بیشتر شود، سونی نیز سود بیشتری از این موضوع میبرد. جالبتر از همه اینکه چرخش گوشی های هوشمند به سمت دوربین دوگانه نیز موجب افزایش سود سونی بابت فروش دوبرابری سنسورهای دوربین شده است.

هر چند که امروز شرکت های مختلفی در زمینه تولید سنسور های دوربین برای گوشی هوشمند فعالیت میکنند اما هر ساله ما شاهد این هستیم که دیگر کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان، انتخاب اول خود را برای دوربین پرچمداران خود، سنسورهای سونی قرار میدهند.

امسال نیز سنسورهای سونی، در تعداد زیادی از گوشی های هوشمند بالارده بازار مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که در دو سال گذشته با هم مروری به برترین گوشی های هوشمند سال با سنسور دوربین سونی داشتیم، حالا نیز بد نیست نگاهی کنیم به برترین گوشی های هوشمند سال 2016 که از سنسورهای دوربین سونی استفاده کردند.


سامسونگ
یکی از مهمترین مشتریان سنسورهای دوربین سونی، شرکت کره ای سامسونگ است که در سری S و نوت، انتخابی بهتر از سونی ندارد. مثل سال های گذشته پرچمداران سری S از سنسور دوربین سونی استفاده کردند. هر چند که گلکسی نوت 7، دیگر به خاطره ها پیوسته و حضور آن در بازار چندان دوام نداشت اما در این دستگاه و پرچمداران سری S از سنسور IMX260 استفاده شده است. این سنسور با اندازه 1/2.5 یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی است که توانایی عکس برداری در ابعاد 4032 × 3024 را دارد.
galaxy-s7-gold-camera-hero


اپل
آیفون های امسال اپل نیز مثل دو سال گذشته در این مقاله حضور دارند. امسال آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دو محصول اپل هستند که اخیرا روانه بازار شدند. و البته در کنار این دو، آیفون SE نیز وجود دارد که در ابتدای امسال معرفی شد. از قضا هر سه دستگاه به سنسور دوربین سونی مجهز شدند و جالبتر اینکه اپل حتی برای دوربین جلوی این دستگاه ها نیز سنسور های سونی را برگزید.
iphone-7-camera-system-h1


الجی
کمپانی کره ای الجی نیز امسال دو اسمارت فون شاخص را روانه بازار کرد. اول الجی G5 که همانند نسل قبلی در آن از سنسور IMX234 استفاده شده بود. یک سنسور 16 مگاپیکسلی که سونی در دوربین سلفی اکسپریا Xa Ultra نیز آن را به کار برد. اما دومین اسمارت فون شاخص الجی، V20 است که آن هم دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی و البته با سنسوری متفاوت است. سنسور به کار رفته در V20 از نوع IMX298 است.
lg-g5-first-look-aa-9-840x473


گوگل
امسال گوگل به روی برند نکسوس خط کشید و محصولات جدید خود را با نام پیکسل معرفی کرد. پیکسل و پیکسل XL هر دو به سنسور 12 مگاپیکسلی سونی از نوع IMX378 مجهز هستند. این سنسور یکی از جدیدترین سنسورهای سونی است که در شهریور امسال معرفی شد و به جز این دو پیکسل، تنها در یک مدل دیگر از برند شیائومی با نام Mi 5S به کار رفته است.
20160928-google-pixel-phone-004


هواوی
در نیمه اول امسال، هواوی از P9 و نسخه دیگری از آن به نام P9 Plus پرده برداشت. این دو دستگاه نیز مجهز به سنسور 12 مگاپیکسلی بودند. سنسور به کار رفته در آنها نیز از نوع IMX286 سونی است که هواوی بعد از آن در دو مدل دیگر از گوشی های خود از آن استفاده کرد. این سنسور نیز تا به حال فقط در اسمارت فون های هواوی استفاده شده است.
huawei-p9-and-p9-plus-officially-introduced-with-leica-dual-camera-setups-502648-3


موتورولا
هر چند که موتورولا در حال حاضر زیر نظر لنوو فعالیت میکند اما هنوز گوشی های خود را با برند موتورولا عرضه میکند. یکی از مهمترین اسمارت فون های این شرکت در سال 2016 که با پردازنده اسنپدراگون 820 و دوربین 21 مگاپیکسلی وارد بازار شد، موتو Z Force بود. این دستگاه از سنسور جدید IMX338 استفاده کرده است. موتو Z Force در واقع تنها استفاده کننده از این سنسور است.
motorola-moto-z-camera


اچ تی سی
به یکی دیگر از شرکت های کهنه کار در دنیای اندروید رسیدیم. اچ تی سی را فراموش نکنید! این شرکت که پرچمدار امسال خود را با نام HTC 10 عرضه کرده ترجیح داد تا سنسور IMX377 سونی را در آن به کار ببرد. این شرکت سال گذشته به توشیبا برای تولید سنسور دوربین M9 روی آورده بود اما دوباره به سونی بازگشت.
htc-10-silver-camera


ایسوس
بعد از اچ تی سی، یک کمپانی تایوانی دیگر را با نام ایسوس نگاه میکنیم که سنسور سونی در قدرتمندترین اسمارت فون های امسال آنها خودنمایی میکند. یک خانواده کامل با نام ASUS Zenfone 3 همگی از سنسور IMX318 استفاده کردند. این سنسور 22.5 مگاپیکسلی بعد از سنسور IMX300 که در اکسپریا XZ و Z5 استفاده شده، از نظر رزولوشن بالاترین رقم را در گوشی های هوشمند به نام خود ثبت کرده است.
zenfone-3-camera


شیائومی
نام شیائومی این روزها در کنار بزرگان شنیده میشود. پس ما هم به سراغ این کمپانی چینی آمدیم تا یکی از شاخص ترین اسمارت فون های سال 2016 را از زاویه ای دیگر تماشا کنید. فبلت Mi Note 2 که همانند پرچمداران ایسوس از سنسور IMX318 استفاده کرده مجهز به دوربین 22.5 مگاپیکسلی است. با پردازنده اسنپدراگون 821 و رم 6 گیگابایتی، این دستگاه یکی از قوی ترین سخت افزارها را در بین گوشی های هوشمند داراست.
xiaomi-redmi-note-2-11-840x560


وان پلاس
در نهایت به دهمین کمپانی رسیدیم که امسال در پرچمداران خود از سنسور سونی استفاده کردند. وان پلاس نیز که یکی از شرکت های نو پا در این زمینه است، در وان پلاس 3 و وان پلاس 3T سنسور 16 مگاپیکسلی IMX298 سونی را انتخاب کرد. دقیقا همان سنسوری که در V20 نیز به کار گرفته شد.
maxresdefault-1


غیر ممکن است که اگر بخواهیم نام تمامی گوشی های هوشمند سال با سنسور سونی را در یک مقاله گردآوری کنیم. اما ما سعی کردیم در این مطلب تنها اشاره ای به برترین گوشی های هوشمند هر کمپانی داشته باشیم که برای دوربین خود از سنسور سونی استفاده میکنند. از بین شرکت های مختلفی که در سال جاری دست به تولید گوشی هوشمند زدند، ما فقط نام 10 شرکت را آوردیم که از بین آنها نیز فقط نام چند مدل خاص را ذکر کردیم. با این حال، امسال بیش از سال های گذشته، سنسورهای سونی در گوشی های هوشمند خودنمایی میکند. آیا شما نام اسمارت فون شاخصی را سراغ دارید که سنسور سونی در آن به کار نرفته باشد؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

71 دیدگاه ها

  1. بعدش اینکه نمیدونم چرا برنامه برای عکاسی میریزم هیچ گزینه ی بیشتری از ۸ مگاپیکسل پیدا نمیکنی….۴ تا برنامه ریختم همشون اخرش ۸ رو نشون میدن نمیشه بیشترش کرد که دقیقا همین برنامه تو گوشیای دیگه ۱۲ یا ۱۶ هم میشه….۲۳! -_-

    پاسخ

  2. سلام.
    یه سوال.
    اگه همه اینا دوربینشون از سونیه
    چرا سونی XZما و بقیه گوشی هامون از اینا عقبه؟
    ۱-من XZو Z3هم زمان دارم.
    که متاسفانه اشتباه کردم قبل خرید XZ مقاله های مربوط به اون نخوندم.
    مانند زد ۳ رنگ ها و تصاویر مات کم رنگ و سردتر از واقعیت نشون میده.
    ۲-اگه از سونی هستن چرا مال گوگل اوله؟
    ۳-اگه میگین نرم افزار و بهبود جهت دوربین هاشون استفاده میکنن چرا سونی استفاده نمیکنه؟
    و هزاران چرای دیگه؟
    درسته من تجربه کار با دوتا سونی دارم
    و کلا بهتر از سایر برند ها میدونم
    اما خدایش سونی تو زمینه هایی که مشتری پسنده همچون طراحی،باتری،صفحه نمایش و دوربین
    طراحیش تکراری و نزدیک به همه گوشی هاش
    باتریش که خوبه.
    صفحه نمایشش که فارغ از کیفیتش خودتون حین استفاده میتونی رو صفحه نمایشش ببینی که واقعا آزار دهنده و موقع استفاده اذیت کنندست.
    دوربینش که گفتم چشه.
    چرا ماانقده طرف داریش میکنیم
    بااینکه میدونیم چقدر مشکل داره؟
    احساس نمیکنین مطالب سایت غرض و زانه و احساساتی هست؟
    امیدوارم که نظرم تایید و نظر بچه ها رو بدونم در موردش.
    باتشکر

    پاسخ

    ali.mousavi گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۳۰

    کاملا باهات موافقم،بزرگترین اشتباه منم این بود که بعد از فروش زد۲ بازم ادامه دادم و زد۵ گرفتم

    پاسخ

    Ashkan z3 گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۵:۱۰

    چون مربوط به سیستم برنامه دوربین گوشی هستش که فرق میکنه دوربین ها. طراحی رو هم تغییر داده نسبت به گوشی قبلیش. صفحه نمایشش رو هم قبول دارم جذب نور صفحش زیاده نمیشه راحت تو نور زیاد دید

    پاسخ

    shahiinhhh گفته:
    ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۳۱

    از اونجایی که گفتی میتونی خودتو توش ببینی و این موضوع ازار دهندس تا اخرشو خوندم داداش چطور میگی Z3 با Xz فرقی نکرده حتی x ازZ5 بهتره که کاملا در کارباهاش مشهوده

    پاسخ

  3. سلام به تمام دوستان عزیز. کسانی که علاقمند هستند که با مطالعه حرفه ای اخبار روز تکنولوژی رو دنبال کنند مطمئنا مشتاق هستند جدیدترین بررسی های سایتهای حرفه ای رو ببینند. جدید ترین مقایسه دوربین های موبایل ۲۰۱۶ توسط سایت techradar انجام شده که تو یوتیوپ هم فیلمش هست. در شرایط بسیار متفاوت عکس دوربین گوشی های مختلف رو مقایسه کرده و امتیاز داده. این مقایسه جزو حرفه ای ترین و کامل ترین مقایسه هایی بود که من به شخصه تو این مدت دیدم گوشی های مورد مقایسه عبارتند از : سامسونگ اس ۷ ادج، گوگل پیکسل، هواوی پی ۹، اچ تی سی۱۰، آیفون ۷ پلاس ، موتو زد و اکسپریا ایکس زد. برنده بهترین کمرا فون سامسونگ اس ادج با ۱۹ امتیازه و گوگل پیکسل ۱۷، هواوی پی ناین ۱۳، اچی تی سی ده ۱۰ ، آیفون ۷ پلاس و الجی جی ۵ و اکسپریا ایکس زد ۴ و موتو زد ۱ امتیاز کسب کردند.
    http://www.techradar.com/news/best-camera-phone/13

    پاسخ

  4. آقایون
    انتخاب دوربین یه چیز کاملا شخصیه

    یکی عکس طبیعی و بدون تنظیم دستی دوست داره میگه آیفون خوبه

    یکی عکس اشباه شده( که باعث جذاب تر شدن میشه)دوست داره میگه سامی بهتره

    یکیم زاویه باز و تنظیمات دستی و عکسهای کمی با کنتراست بالا دوست داره میگه سونی

    این یه چیز سلیقه ایه
    دوربینای سونی نقصشون تو نرم فزاز(که باعث از بین رفتن جزیات میشه)
    ،فقدان لرزشگیراپتیکال (سبب ایجاد نویز سرسام آور) ،
    سایز سنسور و دریچه دیافراگم باز تر(باعث جذب نور بیشتر و عکاسی فوق‌العاده درشب)
    هستش اگه اینارو بزنه حتی با سنسور imx300 هم برترین میشه و نیازی به تعویض سنسور نداره
    از منم یه نصیحت :
    هیچوقت به حرفای dxo،دیجی کالا،زومیت…
    گوش ندید خودتون مقایسه کنید و بنا به نیازاتون انتخاب کنید و به نظرات هم احترام بزارید

    پاسخ

    shs77 گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۱۳

    “یکیم زاویه باز و تنظیمات دستی و عکسهای کمی با کنتراست بالا دوست داره میگه سونی”

    🙂 دوست عزیز تنظیمات دستی سونی که از بقیه ضعیفتره! کسی تنظیمات دستی بخواد اول میره سراغ الجی بعد هم شرکت های دیگه مثل سامسونگ! سونی از بقیه ضعیفتره در تنظیمات دستی
    کنتراست هم هیچوقت بهترین نبوده و نیست

    ویژگی خوب دوربین های سونی شامل : لنز عریض ، ایزوی بالا ، مگاپیکسل بالا و رنگ های طبیعی هست

    پاسخ

    ((SCORPION)) گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۳:۲۶

    دوست عزیز
    ممنون بخواطر پاسخ مودبانت

    منظورم این نیست که تو تنظیمات دستی الجی و سامسونگ خیلی بیکاربرد و مسخرن نه
    منظورم اینه که سونی پرکاربرد و پرترفدار ها رو جمع کرده (تقریباً)
    و در منویی ساده ارائه کرده
    هرچند نرمفزارش خیلی ایراد داره ولی خدایی نسبت به بقیه برندا کمی ساده تره
    بعدش هم مگاپیکسل نه مزیته نه ضعف (درزمینه عکاسی اسمارتفونها)
    فقط یه عدده و بس
    در ضمن ایزوی بالا بدون لرزشگیر اپتیکال یعنی فاجعه ای بنام نویز

    پاسخ

  5. دیگه همه میدونیم سونی تو دوربین گوشیاش گند زده
    حالا چند نفر میان زیر پست من نظر میدن بلد نیستی تنظیم کنی و از این حرفا خدایی تعصبی نباشید حداقل تو این مورد شاید این سونی یه تکونی به خودش بده
    تو نور روز و فضای باز که راحت میتونی قدرت دوربین رو ببینی اما اما اون دوربینی خوبه که تو همه شرایط خوب عمل کنه نه اینکه تو فضای بسته و کم نور حتی به پایه میانرده های شرکتای دیگه نرسه
    گوشیه خودمم پرمیوم هست و تنها چیزی که ازش راضی نیستم همین دوربینشه که در حد انتظارم نبود اصلا
    واقع بین باشین لطفا دل خودتون رو هم به dxo خوش نکنید گوشی باید بدون تنظیمات تا حد امکان خوب کار کنه و بشه در ثبت لحظات در حالت اتو بهترین عکس رو بگیره. نه اینکه انتظار داشته باشیم زمان متوقف بشه که ما دوربینو تنظیم کنیم(که آخر اخرش شاید بشه حالت اتومات گوشیه پرچم دار شرکت رقیب)
    Lg g5رو آگه نزدیک دیده باشید میدونید چطوریه،کیفیت ساخت و طراحی بدی داره قسمت پایینشم که با گوشی نمیخونه اصلا. صفحه نمایشش که سایه مینداره و باطریو خیلی از مشکلات دیگه که گوشیای Lg دارن اما وقتی دوربینشو با گوشیه خودم مقایسه کردم… نگم بهتره
    واقعا حیفه گوشیای سونی با این همه خوش تراشی و بی عیبی دوربیناشون اینقد تو ذوق میزنه چه فایده داره که نصف سنسور های دنیا رو تامین می کنه وقتی دوربینای خودش اینجورین
    از dxo و سایتای دیگه و رقابت دوربین گوشیا تو نت حرف نزنید خودتون مقایسه کنید تا درک کنید اوضاع چجوریه بازم میگم تو نور کم و فصای بسته مثل خونه وگرنه تو فضای باز گوشیای سونی عالین
    ببخشید طومار شد

    پاسخ

  6. اخه چرا میخایین با این مقاله های الکی دلخوشی کاذب ایجاد بکنید؟خب سخت افزار رو باید یه کارخونه ای درست بکنه دیگه،اصلش اینکه بتونی ازش درست کار بکشی،با اینکه زد ۵ دارم ولی اصلا از دوربینش راضی نیستم،دیگه خیلی وقته که از دوربین استفاده نمیکنم،نرم افزار دوربین سونی کلا باید از پایه کوبیده بشه و دوباره ساخته بشه،واقعا برای شرکت با سابقه ای مثل سونی متاسفم که با سیاستهای غلط و چند نفر آدم پیر که اصلا نمیخان تکونی به خودشون بدن و حرفای استفاده کنندگان رو بشنون همه ی بخشاش داره به مرور نابود میشه و تک تک داره فروخته یا تعطیل میشه،تو این زمونه به قدمت کارخونه نیست به اپدیت بود طرز فکر هست،چه بسا کارخونه های خودروسازی چینی نو پا که توی ۵ سال از کارخونه های ما خیلی جلو هستن،عملکرد گوشیم راضیم نمیکرد خواستم بفروشم دیدم خیلی ضرر میکنه دیشب روتش کردم و کاستوم رام زدم،فعلا اینجوری استفاده اش میکنم ولی این اخرین دفعه ای شد که سونی گرفتم،دیگه این اشتباه رو تکرار نمیکنم

    پاسخ

  7. اینجا هرچی بگی یا دوستان میگن dxoگفته سونی خوبه یا میگن اصن از نزدیک گوشیو ندیدی یا میگن اگگگگگه بلد باشیو تنطیمات دستی کنی و فلان کنی خوبه
    امروز دوستم زد ۵ منو گرف گفت ایول ۲۳؟بزا یه عکس بگیرم تو اتاق بعد با a72016خودشم یکی گرفت….ابروی هرچی مگاپیکسل رو بردم
    دیگه همه که بلد نیسن تنظیم کنن.مثلا پرنده داره میره بگی ا یه لحظه وایسا من تنظیم کنم بعد برو -_-.هیشکیم قبول نمیکنه مشکلات سونیو

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۴

    د نه د وقتی شما این گوشی رو با میانرده مقایسه میکنی من شک دارم که اصلا سونی داشته باشی

    پاسخ

    Rr AliReza rR گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۱۹

    حرف حساب جواب نداره داش امید

    پاسخ

  8. دوستان عزیز اخیرا پلی استور بدون فیلترشکن کلا باز نمیشه چطور درست میشه؟

    پاسخ

    Sony.phones گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۵

    پلی استور رو کلیر دیتا بزن
    گوشی رو حالت پرواز
    فیلتر شکن روشن کن
    روی VPNانگلیس بذار

    پاسخ

    Pouya2428 گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۱۹

    دلیلش اینه شما مدام از فیلتر شکن استفاده می کنید وگرنه من بدون فیلتر شکن هم برام باز میشه
    حافظه کش پلی استور رو پاک کن درست میشه

    پاسخ

  9. کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره حکایت سونیه همه پرچمدارا دوربیناشونو سونی زده اونوقت مال گوشیای خودش از همه بد تره.مخصوصا از z1 تا z3 plus از z1 سنسورشو عوض نکرده.نویز دوربینا هم زیاده بهترین حالت عکس برداری هم تو ۸ مگا پیکسله.

    پاسخ

    Pouya2428 گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۴

    داداش دوربین Z1 قابل مقایسه با Z3+ نیست
    درسته سنسور یکی هستش اما دوربین Z3+ محشره در حد خودش

    پاسخ

    mohammad_antonov گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۰۹

    داداش خودم z3 plus دارم درسته حق با شماس ولی تغییر چندانی نکرده نسبت به z2 خدایی سونی خیلی مسخره بازی در میاره نسخه دو سیمش فست شارژ نیس z3 plus و اینکه نسبت به نسخه تک سیم سرعت ۴G که تو تک سیم ۳۰۰ مگابیت هست تو دو سیم ۱۵۰ مگابیته.منم از شانس دو سیم خریدم ولی با این حال گوشیاش خیلی عالیه.

    پاسخ

    Hamedlogo گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۰۸

    احسنت

    پاسخ

  10. سلام به دوست عزیز
    اقای معراجی مطالب واقعا عالی بود
    خسته نباشید آقا هادی
    فقط چرا سنسور های آیفون رو نام نبردی
    یعنی اپل هنوز لو نداده
    جناب معراجی
    سوال دیگ خبر از ساعتی که سونی معرفی کرد معلومه کی میاد ایران

    پاسخ

  11. ازین پستا ک واسه دلخوشی کاذبه خوشم نمیاد :/

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۵

    به جهنم که خوشت نمیاد
    تازه باید افتخار کنی بیشتر کمپانی ها زیر سایه سونی اِ
    والا ناموسا 🙂
    😀

    پاسخ

    SAMAN_Z2 گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۶

    عخیییی تو چقد خوبی.جامعه سونی بازان به تو افتخار میکنه.
    بعدا ب عمو کازو بگم یه شکلات بهت بده :))))

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۳

    هه هه 🙂

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۳

    زیر سایه سونی کمرم شیکست

    پاسخ

    فرتاش نظری گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۰:۲۵

    ایول سامان…
    از طرف من به هادی معراجی بگید اینو نگه چی داره که بگه…….

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۳:۲۴

    انقدی داره بگه که زیپتو بکشی 🙂

    پاسخ

  12. چه فایده سونی خودش مشکل داره از نظر نرم افزار و گوشی های خودش دوربینش مشکل نرم افزار داره

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۶

    آخ آخ آخ یه دوتا مهندس واقعا مهندس استخدام نمیکنن
    کلا دیگه کار از کار گذشته دیگه تغییرات توی نرم افزار جواب گو نیست باید یکدور نرم افزار دوربین و نیست و نابود کنن
    از پایه دوباره بسازن

    پاسخ

    senator67 گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۲۵

    هه

    پاسخ

  13. برادران برنامه نویس الان خیلی وقته هیچ مودی نمیسازید برای سایت اکسپریا اقای معراجی خواهشا نرم افزار دوربین ایکس زد را برای بقیه گوشیها به صورت مود وبدون نیاز به روت قرار دهید مثل همیشه ممنون میشیم

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۴

    هست داش باید گوشی روت باشه توی انجمن هست

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۱:۵۵

    بدون روت

    پاسخ

  14. امروز رفیقمون ایفون ۷ گرفته بود اومد مغازه سرکار کلی تعریف میکرد ماهم گوش میدادیم
    خلاصه گفت در بیار یه عکس بگیریم از اینجا ببینیم چی میشه کی میبره
    خلاصه هرجوری بود خودش عکس گرفت با گوشیم اومدم دیدم نابودش کرده:))))
    ترکوندش:))
    خودم فکر نمیکردم پرمیوم حالشو بگیره:دی
    بعد میگفت رنگای گوشی من طبیعی تره:دی
    که با نشون دادن سفیدی کف (توی ایفون یکم زرد بود)بازم نابودش کردم:))
    هم از نظر زوم هم از نظر پردازش رنگ و .. سر تر بود
    در کل قبول دارم آیفون۷ دوربینش خوبه ولی تو اون صحنه حال رفیقمونو گرفت:دی

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۱

    باور کردیم

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۴۲

    لازم به باور کسی نیست اصلا کسی باور نکنه و بکنه به من چی میرسه؟
    اصن نمیدونم چرا اینجا نوشتم همینکه دور همی پیش رفیقامون خندیدیم بس بود

    پاسخ

    cloner77 گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۲

    مثلا ما هم حرفاتو جدی میگیریم

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۳۱

    چی میگی تو فقط شنیدیا والا

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۵۶

    بله درسته سفیدو زرد نشون میده آیفون۷٫ اتفاقا منم چند روز پیش باگوشی خودم مقایسه کردم تو تاریکی کلا تعطیلش کردم.

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۷

    معزز !! ما ازت انتظار بیشتری داریما

    پاسخ

    AmiR Z5p گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۳۶

    بناز ب این گوشیت داش میثم 🙂 که رو دستش نی

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۶

    چرا الکی می گید برادر من در روز کلی ایفون۷ و ۷ پلاس رو میبینم چرا می خواید با دروغ کارخونه دیگری رو خراب کنید من فقط میگم زشته پسر خوب این کارا بعید زد۵پی در حد ایفون ۶اس پلاسه اونم تقریبا

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۰:۴۸

    عجب جالبه

    پاسخ

    Mёy$αM گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۵۳

    یکبار دیگه میگم اصلا لازم نیست کسی باور کنه یا نکنه
    من برا خودم و دوستام عجیب بود که تو این صحنه خیلی بهتر عکس گرفت
    اینکه زیر دست شما هر روز اینور اونور میشه شکی نیست داداش اگر میخوای سعی میکنم پیداش کنم عکسو ازش بگیرم و بهت بدم ولی خب من بالا گفتم قبول دارم دوربین ایفون ۷ خیلی خوبه
    ولی خب هر گوشی ای نقطه ضعفی داره دیگه تو اون صحنه اینجوری شد
    حالا در آخر بهت میگم هیچوقت من دروغ نگفتم و دوست ندارم کسی منو دروغگو خطاب کنه
    حتی بالاتر پشیمون شدم چرا اینجا گذاشتم چون به یه سری از آدما بر میخوره چون ندیدن!

    پاسخ

    Mohammadsoley گفته:
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۲۶

    عکس مقایستو بزار ببینیم حداقل میگفتی روز امیدوار میشدیم به حرفت من خودم پریمیوم داشتم فروختم یکی از ضعفای بزرگش عکسبرداری در شب و نویز شدیده

  15. فقط میتونم بهش تبریک بگم ولی اگه دستی به پردازش تصویر گوشی های بکشه، بد نیست.
    اونوقت دیگه هیچ اسمارتفونی به گرد پای دوربین اسمارتفون های خودش نمیرسه!

    پاسخ

  16. والا دوربین های خودش که مشکل دارن و نمیدونم چرا برای رفع این مشکل از اپل یا سامسونگ کمک نمیگیره
    مگه برای عکس گرفتن از ی سوژه چقدر وقت داریم که یه ساعت تنظیمات دستی رو انگولک کنیم

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۱

    مشکلشون چیه دوست عزیز؟ تو شب نویز دارن؟ بذار رو نایت سنس عکس بگیر. والا من باxبراحتی تو شب آیفون۷ رو نابود کردم

    پاسخ

    EhsanKF گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۷

    معزز جان درسته همگی عشق سونی هستیم من خودمم طرفدار سونیم ولی قبول کن واقعا دوربینش در شب بدتر از رقباس هر کاری هم بکنی با تنظیمات دستی بازم نویز و جزئیات در سونی کمتر از سامسونگ الجی و اپل هس البته با نور فلش ولی بدون فلش روی حالت Iso واقعا همه رو له میکنه من Z5 دارم و در روز میتونم بگم کیفیت عکسا فوق العاده هس درسته در زوم خیلی بالا نویزهای کوچیک هس اما دقت رنگ و کنتراست خیلی عالی ای داره

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۱

    اونقد بدبخ نشده از اپل یا سامسونگ کمک بگیره یکی میخاد به این دو کمک کنه

    پاسخ

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۸

    گل من کمک نگرفته شرکت سونی با این پولاست که سر پاست گلم

    پاسخ

  17. جالبه بزرگترین تولید کننده سنسور دوربین های موبایل سونی هست بعد تو گوشی های خودش بهترین را به کار نمی بره و همواره تو بخش دوربین ضعف داشته

    پاسخ

    Mohsen M گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۲

    Like

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۰۳

    دیگ به دیگ میگه روت سیاه

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۵۸

    کی گفته سونی ضعیفتره از بقیه؟ دیجیکالا؟ زومیت؟ اینا کیلو چندن وقتی سایتی مثلdxomarkکه زمین و زمان ستایشش میکنن میگه دوربین گوشیهای سونی بهترینن

    پاسخ

    Sajjadm گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۲۹

    کس خاصی نمیگه دوست عزیز همه ی عالم میگند و خودم به شخصه مقایسه کردم که xz در مقابل سیکس تو خود همون نمایندگی کم اورد و خود فروشنده هم اتفاقا تعجب کرد
    یه کوچولو تعصبی نگاه نکنید خیلی خوبه

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۴

    تو خواب دگ درسته؟

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۱:۲۲

    همه عالم؟ همونایی که چیزی نمیفهمن از گوشی فقط میرن میگن گوشی بده؟ چه خوش گف اینو معزز همه عالم خلاصه میشه تو dxo

    مهران شاه قدیم طهران گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۲۲:۰۹

    نه تو فسقلی میفهمی اره

    MOAZEZ گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۳۷

    یعنی مقایسه شما ازdxoمعتبرتره؟ همه عالم منظورت کی هست؟ همه عالم خلاصه میشه تو dxo

    پاسخ

    Saeed Mohammadipoya گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۴۵

    مشکل اینجاس اینام dxomark رو قبول ندارن

    پاسخ

  18. مهم گوشی های خودشه که رو همون imx300 موندن

    پاسخ

    Mohsen M گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۷:۲۳

    Are moteasefane

    پاسخ

    MOAZEZ گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۸:۰۰

    کیفیت به عدد سنسور نیست. Imx300بهترین سنسور دنیاست چون هم سایز بزرگتری داره و هم فوکوسش هیبریدی هست و هم مگاپیکسلش از همه بیشتره. بعد از این سنسور بهترین imx398هست که دوآل پیکسل هست

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۶

    همون جواب های دیشب در مورد نظرت بس بودخخخخ
    آره ولی نویز چرا بهتر نده پس تو imx300

    پاسخ

    sony z3 plus گفته:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۹:۲۶

    اشتباه شد

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here