نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

4
۳۵,۸۱۱

با وجود فشاری که از سمت آمریکایی ها بر روی کمپانی های چینی بوده و بیشتر تمرکز این فشار ها بر روی شرکت هواوی است، این شرکت اما تصمیم گرفت تا پرچمداران جدید خودش را تحت نام خانواده میت 30 معرفی کرده و برنامه ای هم جهت استفاده از سرویس های گوگل روی این گوشی ها ندارد.

هواوی میت 30 پرو

می توان گفت که گوشی هواوی میت 30 پرو یکی از بحث بر انگیز ترین سخت افزار های دوربین عکاسی و فیلم برداری را در خود جای داده است که تا کنون در هیچ گوشی هوشمند دیگری مانندش دیده نشده بود. در این گوشی از یک سنسور 40 مگاپیکسلی با ترکیب رنگ RYYB به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض با ترکیب رنگ RGGB استفاده شده است که هواوی آن را Cine Camera (دوربین سینمایی) می نامد و با ترکیب این دوربین ها با یک سنسور سنجش عمق سه بعدی 3D ToF موفق شده است تا افکت بوکه را به صورت زنده به فیلم برداری با این گوشی اضافه کند.

نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

سومین سنسور قرار گرفته در این گوشی یک لنز 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 80 میلی متری و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا 3 برابر و 5 برابر به صورت هیبریدی است. برای مقایسه بهتر است بگوییم که گوشی P30 پرو مجهز به لنزی با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری اپتیکال و 10 برابری هیبریدی بود. هر دو سنسور Tele و Wide این گوشی به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است.

هر دو سنسور 40 مگاپیکسلی این گوشی به طور فیزیکی از چیپ های بزرگتری بهره می برند و دارای دریچه دیافراگم گسترده تری نسبت به نمونه های مشابه هستند. دوربین اصلی از نوع 1/1.7 اینچی و دارای دریچه دیافراگم F/1.6 می باشد. دوربین سینمایی این گوشی نیز از نوع 1/1.54 اینچی با نسبت تصویر 3 به 2 و دریچه دیافراگم F/1.8 می باشد.

نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

ضبط ویدیو در این گوشی واقعا تحسین بر انگیز است. این گوشی از فیلم برداری به صورت 4K و 60 فریم پشتیبانی کرده و در بخش فیلم برداری به صورت آهسته، اعداد فراتر از این هم می روند. این گوشی می تواند به طور کاملا خیره کننده ای ویدیو هایی با 7680 فریم بر ثانیه با کیفیت اچ دی 720p را ضبط نماید. علاوه بر موارد فوق، کاربر می تواند با این گوشی اقدام به ثبت تصاویر تایم لپس با کیفیت 4K و تنظیم رنگ +HDR بپردازد و در شرایط نوری ضعیف نیز به کمک ISO 52000 می توان این نور دهی را جبران کرد.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای رزولوشون 32 مگاپیکسلی بوده و به یک سخت افزار جدید جهت اسکن سه بعدی چهره مجهز شده است. هواوی همچنین یک سنسور حرکتی برای تشخیص حرکات دست را در این گوشی تدارک دیده است. پردازنده هوش مصنوعی این گوشی که به داوینچی معروف است توانایی دنبال کردن جهت سر کاربر را داشته تا در صورت چرخش سر، صفحه نمایش به صورت خودکار و بدون استفاده از سنسور شتاب سنج به سمت سر کاربر بچرخد.

صحبت از پردازنده گوشی شد و باید بگوییم که کیرین 990 با فناوری لیتوگرافی 7 نانو متری پلاس ساخته شده و درون خود از چیپ گرافیکی قدرتمند Mali-G76 با 16 هسته پردازشی به همراه قابلیت ارتقا یافته GPU Turbo استفاده می کند. هواوی برای خنک نگاه داشتن این پردازشگر از یک قطعه گرافنی در این گوشی استفاده کرده است.

نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

ویژگی های گوشی هواوی میت 30 پرو تمام شدنی نیستند! این گوشی به یک صفحه نمایش 6.53 اینچی مجهز شده است که به صورت 88 درجه به سمت طرفین خمیده شده است. هواوی این صفحه نمایش را “Horizon Display” می نامد. در ساخت پنل صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی OLED با رزولوشن 1176 در 2400 پیکسل استفاده شده است. پشتیبانی از HDR به همراه طیف رنگی DCI-P3 نیز در این صفحه نمایش وجود دارد. این پنل از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) به همراه قلم M-Pen با 4096 نقطه فشار پشتیبانی می کند.

از آنجایی که صفحه نمایش گوشی به گوشه ها خمیده شده است، شرکت هواوی دکمه های مجازی زیادی مانند کنترل شدت صدا و دکمه ای برای عکاسی به صورت مجازی در این محل قرار داده است.

نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

هر دو گوشی میت 30 از اندروید 10 به همراه رابط کاربری EMUI10 بهره می برند و با کنار رفتن سرویس های گوگل، هواوی راه و روش خودش را بر روی این گوشی ها پیاده کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هواوی برای این گوشی تکنولوژی شارژ بی سیم خودش را بهبود بخشیده و اکنون می توان این گوشی که به باتری 4500 میلی آمپری مجهز شده است را با استفاده از یک شارژر بی سیم 27 واتی شارژ کرد. شارژر سیمی همچنان 40 واتی بوده اما نباید فراموش کرد که شارژر گوشی های سامسونگ که به شارژ سریع هم معروف هستند 25 واتی و گوشی های آیفون تنها 18 واتی هستند.

نگاهی به گوشی های میت 30 و میت 30 پرو هواوی: عکاسی و ارتباطات به سبک جدید

در بحث ارتباطات، هواوی این گوشی را به 21 آنتن مجهز کرده است که 14 تا از آنها برای ارتباطات 5G گوشی در نظر گرفته شده اند و به این گوشی این امکان را می دهند تا از 8 باند فناوری 5G پشتیبانی کند (برای مثال گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس تنها از 3 باند پشتیبانی می کند). همچنین یک نسخه 4G از این گوشی برای کشور هایی که هنوز به دکل های 5G مجهز نشده اند در نظر گرفته شده است.

گوشی هواوی میت 30 پرو با 8 گیگ حافظه رم و انتخابی بین 128 گیگابایت و یا 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین درگاه هیبریدی سیم کارت این گوشی می تواند به شما کمک کند تا این حافظه را تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید. نسخه پرو این گوشی در چهار رنگ مشکی، نقره ای فضایی، بنفش کیهانی و سبز زمردی در دسترس خواهد بود.

همچنین یک نسخه مخصوص از این گوشی برای هواداران گیاه خوار وجود داشته که در بدنه پشتی آن از چرم گیاهی استفاده شده است و در دو رنگ نارنجی و سبز جنگلی موجود خواهد بود. این گوشی به گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب مجهز شده است.

گوشی هواوی میت 30 پرو در نسخه 4G به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی در حدود 1100 یورو خواهد داشت. نسخه 5G با مشخصات فوق نیز 1200 یورو قیمت گذاری شده است. این گوشی از ماه اکتبر به صورت جهانی برای فروش آماده خواهد بود.

هواوی میت 30

گوشی هواوی میت 30 بر خلاف سایر نسخه های قبلی بسیار به مدل پرو نزدیک می باشد. در ساخت صفحه نمایش این گوشی نیز از پنل OLED اما با اندازه بزرگ تر 6.62 اینچ استفاده شده است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل می باشد که از ویژگی های HDR10 و ترکیب رنگ DCI-P3 همانند نسخه پرو پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش این گوشی تخت بوده و دارای بریدگی کوچکتری می باشد (سنسور سه بعدی متفاوتی در آن استفاده شده است). نباید فراموش کرد که هر دوی این گوشی ها به سنسور اثر انگشت ترکیب شده با صفحه نمایش مجهز شده اند.

در بدنه پشتی این گوشی همچنان یک دوربین بزرگ 40 مگاپیکسلی با ترکیب رنگ RYYB به همراه دریچه دیافراگم F/1.8 دیده می شود. دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگ نمایی 3 برابری اپتیکال و 5 برابری هیبرید نیز در این گوشی وجود دارد و هر دو این دوربین ها به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده اند. با این حال، رزولوشن دوربین فوق عریض این گوشی به 16 مگاپیکسل کاهش یافته است و دوربین سلفی در این گوشی 24 مگاپیکسلی می باشد.

این گوشی نیز مجهز به پردازشگر کیرین 990 بوده و در دو نسخه 4G و 5G عرضه خواهد شد. البته در نسخه 4G این گوشی از یک چیپ متفاوت تر و بر پایه لیتوگرافی 7 نانو متری به همراه هسته های پردازشی ضعیف تر استفاده شده است. همچنین، چیپ هوش مصنوعی این گوشی به جای دو هسته دارای تنها یک هسته پردازشی می باشد.

باتری این گوشی ظرفیتی 4200 میلی آمپری داشته و از هر دو شارژر 27 واتی بی سیم و 40 واتی سیمی پشتیبانی می کند. این گوشی همچنین تنها گواهینامه IP53 را دارا می باشد که تنها در برابر قطرات آب مقاوم است.

این گوشی با حافظه رم 8 گیگابایت و قیمت 800 یورو از هم اکنون در کشور چین و به صورت جهانی در ماه اکتر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حافظه داخلی این گوشی تنها 128 گیگابایت فضا را در اختیار کاربر می گذارد که از طریق کارت حافظه قابل ارتقا خواهد بود.

سرویس های موبایل هواوی و AppGallery

سرویس های موبایل هواوی یک پلتفرم اوپن سورس بوده و همانند سرویس های گوگل قادر است تا نیاز های اولیه کاربران را برطرف کند. شرکت هواوی برای گسترش این پلتفرم 1 میلیارد دلار را روی آن سرمایه گذاری کرده است.

کاربران می توانند با استفاده از برنامه AppGallery اقدام به دانلود برنامه ها و بازی های خودشان نمایند. این اپلیکیشن ماهیانه 390 میلیون کاربر فعال را سرویس دهی کرده و در سال گذشته 180 میلیارد برنامه توسط آن دانلود شده است.

این برنامه بیشتر از یک اپ استور بوه و می تواند با یک اکانت به کل اکو سیستم هواوی متصل شود. سرویس های پایه هواوی که از سیستم کلاود (ابری) بهره می برند می توانند جایگزین مناسبی برای گوگل فوتوز و گوگل درایو باشند و به شما اجازه می دهند تا به طور همزمان از تصاویر تان فایل پشتیبان تهیه کرده و داده و اطلاعات گوشی تان را با سرویس ابری هماهنگ نمایید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

4 دیدگاه ها

  1. به نظر من گوشی های اندرویدی دارن با سرعت جنون آوری به سوی پیشرفت حرکت میکنن من عاشق محصولات سونی هستم ومنتظر وبست نشستم تا اکسپریان پنج عرضه بشه اما اینی که هواوی ساخته با این قدرت عظیم قابل تحسینه هر چند فکر کنم تشعشع این گوشی بسیار خطرناک باشه با اینهمه امکانات مخابراتیش بهر حال چاره ای نیست وباید در این بازار داغون موبایل که یه عده از روی حرص وطمع و طبق معمول با ادعای .این به نفع مصرف کننده است . خرابش کردن وقیمتها رو نجومی، باید بازهم به روز بود … قصه ی ریجستری همان کلکی بود که دولتها موقع یارانه دادن سر ملت کلاه گذاشتن

    پاسخ

    Leilasattar گفته:
    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ساعت: ۰۰:۴۹

    یه سوال دارم مگه سونی ۵ عرضه بشه تو ایران میاد؟ یا اگه کسی هم از اون ور برامون بیاره اینجا ریجستر میشه؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here