هواوی رسماً از سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به HarmonyOS رونمایی کرد

0
۲۷,۹۳۰

کمپانی هواوی به تازگی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی HarmonyOS رونمایی کرد. بر اساس گفته های مدیر عامل این کمپانی، آقای ریچارد یو، سیستم عامل اختصاصی این کمپانی از سال 2017 در دست توسعه بوده است و اولین محصول مجهز به این سیستم عامل، فردا توسط برند زیر مجموعه ی هواوی یعنی آنر معرفی خواهد شد.

هواوی اعلام کرده است که هدف آنها از توسعه ی این سیستم عامل جدید ارائه ی یک پلتفرم متن باز است که بر روی طیف وسیعی از دستگاه ها و گجت های مختلف نظیر تلفن های هوشمند، گجت های پوشیدنی، تلویزیون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و حتی اتومبیل ها قابل استفاده باشد.

کمپانی هواوی با انتشار بیانیه ای در توییتر، درباره ی سیستم عامل جدید خود گفت:

“سیستم عامل HarmonyOS می‌تواند بر روی هر دستگاهی پیاده سازی شود و علاوه بر انعطاف پذیری، تجربه ای یکپارچه را به ارمغان آورد. این سیستم عامل با به حداقل رساندن میزان تأخیر در پاسخگویی، یک تجربه ی تعاملیِ روان برای کاربر ایجاد میکند.”

پلتفرم HarmonyOS مبتنی بر میکروکرنل است به این معنی که این سیستم عامل تا حد ممکن از منابع محدودی استفاده میکند و موجب می‌شود که سرعت پردازش عملیات افزایش یابد و تأخیر در پاسخگویی به پایین ترین میزان ممکن برسد. این سیستم عامل متن باز است و به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای تمام دستگاه ها، هواوی از محیط جداگانه ی TEE در این سیستم عامل استفاده کرده است. کامپایلر Arc در سیستم عامل HarmonyOS از تمام زبان های برنامه نویسی مهم نظیر Kotlin، JavaScript، Java، ++C و C پشتیبانی میکند.

آقای ریچارد یو در طول سخنرانی خود اعلام کرد که سیستم عامل HarmonyOS می‌تواند جایگزین اندروید شود، اما به خاطر کاربران و همچنین به خاطر سرویس های محبوب گوگل، تلفن های هوشمند این کمپانی همچنان به سیستم عامل اندروید مجهز خواهند شد.

همچنین آقای یو اعلام کرد که اگر درگیری های بین دولت آمریکا و هواوی باز هم افزایش یابند، کاربران می‌توانند در عرض چند روز به سیستم عامل اختصاصی این کمپانی مهاجرت کنند. از لحاظ پشتیبانی از اپلیکیشن ها نیز HarmonyOS از تمام اپلیکیشن های اندروید، HTML5 و لینوکس پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم عامل HarmonyOS پتانسیل زیادی برای رقابت با اندروید دارد و در آینده می‌تواند تبدیل به یک سیستم عامل جهانی شود. هواوی برای توسعه دهندگان بستری را فراهم میکند تا بتوانند هر چه سریعتر اپلیکیشن های سازگار با این سیستم عامل را توسعه دهند و پروسه ی یکپارچه سازی این سیستم عامل را با سرعت بیشتری طی کنند.

هواوی همچنین اعلام کرد که در سال های 2020 و 2021، نسخه های دوم و سوم این سیستم عامل را منتشر خواهد کرد. انتظار داریم در روزهای آینده اطلاعات بیشتری درباره ی سیستم عامل جدید هواوی منتشر شود.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here