هواوی P30 Lite | بخریم یا نخریم؟ [مشخصات، مزایا، معایب و قیمت]

9
۶۸,۸۱۷

هواوی P30 Lite از آن دست محصولاتی است که در رده‌ای که حضور دارد شخصیت رقابت را داراست. هواوی P30 Lite ارزان‌ترین عضو از خانواده پرچمداران 2019 هواوی است که مثل همیشه، با توجه به قیمت مناسب آن شانس زیادی برای موفقیت دارد. به خصوص در ایران که گوشی‌هایی در سطح میان‌رده به خاطر قیمت مناسبشان طرفداران زیادی دارند.

حتماً شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، به گوشی هواوی P30 Lite به عنوان یک گزینه مناسب برای خرید نگاه می‌کنید. اما ممکن است تردیدی به دل داشته باشید که شما را برای خرید این گوشی به جمع‌بندی نهایی نرسانده است. پس راه درستی را پیش گرفته‌اید. با ما در این مقاله همراه باشید تا به نتیجه‌ای که شایسته است برسیم.

گوشی P30 Lite هواوی مزایا و معایب زیادی دارد. ما در این مقاله به تفکیک، مزایا و معایب گوشی P30 Lite هواوی را بررسی می‌کنیم و در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که با توجه به نیازهای شما، آیا گوشی هواوی P30 Lite انتخاب خوبی برای خرید است یا خیر؟ توجه داشته باشید که ما تمام این مزایا و معایب را با توجه به سطح قیمتی گوشی هواوی پی سی لایت بررسی می‌کنیم. چه بسا که برخی از ضعف‌های گوشی P30 Lite برای یک گوشی با قیمت کمتر اصلا ضعف به حساب نیاید. یا برعکس برخی از نقاط قوت گوشی هواوی P30 Lite برای یک گوشی با قیمت بیشتر اصلا در نظر گرفته نشود.

مزایای گوشی هواوی P30 Lite

گوشی P30 Lite با صفحه نمایش 6.15 اینچی خود، همانند بسیاری از گوشی‌های امروزی از در رده 6 اینچی‌های بازار قرار می‌گیرد که کاملا یک استاندارد محسوب می‌گردد. صفحه نمایش این گوشی از جنس LTPS IPS است که رزولوشن 1080×2312 پیکسل و تراکم 415 پیکسل در هر اینچ را ایجاد می‌کند. این ترکیب چه از نظر کاربردی و چه از نظر زیبایی، به لطف صفحه نمایش ناچ در بالا، نتیجه‌ای قابل قبول را ایجاد می‌کند.
گوشی P30 Lite
در دل گوشی P30 Lite، سخت افزار قابل قبولی جای گرفته است. چیپست و پردازنده همان چیزی است که در Honor 8x هم مورد استفاده قرار گرفته بود. هر چند که ساختار این چیپست برای سال گذشته است، اما هنوز هم از نظر سخت افزاری توان رقابت با گوشی های هم‌رده خود مثل A50 سامسونگ را دارد. در واقع قدرت پردازنده گوشی پی 30 لایت تقریبا برابر با A50 سامسونگ است. با این حال اگر بخواهیم یکی از این دو گوشی را از نظر پردازنده نسبت به دیگری برتر بدانیم، قرعه به نام A50 خواهد افتاد. حافظه داخلی و رم گوشی هواوی P30 Lite نیز مقبول و مورد انتظار است. رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی از دیگر مزایای گوشی P30 Lite به شمار می‌‎رود.
هواوی P30 Lite
در بخش دوربین نیز گوشی P30 Lite شرایط خوبی را تجربه می‌کند. دوربین سه گانه گوشی هواوی پی سی لایت با ترکیب سه سنسور 24 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی ظاهر شده است. دوربین نخست وظیفه عکس‌‌برداری را برعهده دارد که از نوع واید است. دوربین دوم با رزولوشن 8 مگاپیکسلی از نوع التراواید و دوربین سوم نیز برای عمق بخشیدن به تصویر بوده و از نوع Deep Sensor است. اما دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی همان‌چیزی است که می‌تواند گوشی هواوی P30 Lite را نسبت به رقبای خود برتر کند.

به طور کلی از دیگر مزایای هواوی P30 Lite می‌توان به سنسور اثر انگشت در بدنه پشت، درگاه USB Type-C و فناوری شارژ سریع 18 واتی اشاره نمود. باتری این گوشی نیز با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت، هر چند که در مقابله با رقبایی نظیر A50 کوچک‌تر است، اما بررسی‌ها نشان داده عملکرد قابل قبولی دارد.
گوشی پی سی لایت

معایب گوشی هواوی P30 Lite

گوشی P30 Lite هواوی در مجموع، یک گوشی کم‌نقص در سطح خود به شمار می‌رود که حداقل‌های لازم برای موفقیت در این رده را دارد. با این حال این گوشی نیز مانند تمامی گوشی‌های موجود در بازار نواقصی دارد. شاید بهتر بود که هواوی در بدنه این گوشی از فریم فلزی به جای پلاستیک استفاده می‌کرد.

در ترکیب دوربین سه گانه نیز، شاید بهتر بود که قابلیت زوم دوبرابری اپتیکال نیز به آن اضافه می‌شد. همچنین تست‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که دوربین این گوشی در شب چندان راضی کننده نیست. فقدان فیلم‌‎برداری 4K نیز برای این گوشی می‌تواند یک نقص باشد که هواوی در گوشی P30 Lite به جا گذاشته است. حتی در تست‌های به عمل آمده فیلم‌برداری با کیفیت 1080 نیز هر چند مقبول است اما در مقایسه با برخی رقبای هم‌سطح ضعیفتر به نظر می‌آید. بلوتوث ورژن 4.2 برای گوشی هواوی P30 Lite هر چند که یک نقیضه بزرگ محسوب نمی‌شود، اما در مقایسه با رقبایی که از بلوتوث 5.0 استفاده می‌کنند نیز یک ضعف به حساب می‌آید.
هواوی P30 Lite

نتیجه گیری برای خرید

با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا و قیمت این گوشی باید نتیجه بگیریم که آیا گوشی P30 Lite هواوی گزینه مناسبی برای خرید است یا خیر؟ برای خرید باید به سلیقه و نیازهای خود مراجعه کنید. در مجموع گوشی هواوی P30 لایت فاکتورهایی دارد که می‌تواند با تمامی گوشی‌هایی که در این رده قرار دارند رقابت کند. با توجه به مزایا و معایبی که در بالا اشاره کردیم، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید، آیا این گوشی می‌تواند نیازهای شما را رفع کند یا خیر؟ پس از جمع بندی، اگر به دنبال خرید گوشی هواوی P30 Lite هستید، ما بهترین قیمت ممکن را در فروشگاه اینترنتی نگین خاورمیانه به شما پیشنهاد میکنیم. شما می‌‎توانید از لینک زیر با مراجعه به صفحه گوشی P30 Lite در سایت نگین خاورمیانه، این گوشی را با بهترین قیمت و شرایط ممکن خریداری کنید.

خرید گوشی هواوی P30 Lite با بهترین قیمت

[تعداد: 26    میانگین: 4.2/5]

9 دیدگاه ها

  1. سلام. من دوماهه این گوشیو خریدم. چند روزه تو قسمت بالای گوشی سمت خط دهی یه خط میبینم که تو صفحه سفید سبز رنگه و تو صفحه های دیگه تیره است. میشه بگید دلیلش چیه؟ آخه نه ضربه دیده نه مایعات

    پاسخ

  2. من امروز خریداری کردم به من گفتن دوربینش ۴۸مگاپیکسله که الان چیزی دیگه تو سایتا نوشته شده
    من که خریدم و گوشی از نظر زیبایی عالیه حالا کارایی که خدا میدونه

    پاسخ

    محمداحسان صالحی گفته:
    ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ساعت: ۰۰:۰۴

    دو نسخه داره
    ۴۸ مگاپیکسلی با رم ۶

    ۲۴ مگاپیکسلی با رم ۴

    پاسخ

  3. من یک ساله که این گوشی دارم هیچ ایرادی نداره.. تو رنج قیمتی خودش عالیه.. فرمش خیلی خوبه فیلم برداری توشبم بدون ایراد بلوتوثشم ما که تا حالا مشکلی باهاش نداشتیم..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here