ویدئوهایِ HDR به کنسول PS4 Pro و پشتیبانی از یوتیوب به هدست Playstation VR آمدند.

1
۵,۸۳۲

سونی با معرفی کنسول ارتقا یافتۀ PS4 Pro گامی بزرگ در جهت تجربه بازی ها و عناوین انحصاری بر رویِ یک پلتفرم بازی را برایِ کاربران فراهم آورد. همانطور که حتماً میدانید، کنسول PS4 Pro از خروجی تصویر 4K پشتیبانی به عمل می آورد و در کنار این مهم، از فناوری تصاویر HDR نیز بهره میگیرد، که کیفیت را چند برابر میکند.

در بدو عرضه کنسول PS4 Pro بسیاری به سونی انتقاد کردند که چرا یک پخش کننده بلو-ری برایِ کنسول مذکور در نظر نگرفته است، اما دیری نپایید که با توضیحات سونی پیرامون پایین آوردن هزینه هایِ نهایی و عدم نیاز به پخش کننده بلو-ری به دلیل از میان رفتن دیسک هایِ فیزیکی و قدم برداشتن به سمت محتوی دیجیتال این انتقادات تبدیل به ستایش شد.

در طی ماههایِ اَخیر شبکه هایی چون Netflix و آمازون پشتیبانی از پخش زنده 4K HDR را برایِ کاربرانشان فراهم آورده اند و اَکنون به نظر میرسد یوتیوب نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه در حال ورود به رقابت میباشد. امروز گوگل رسماً اعلام کرد که شبکه بزرگ یوتیوب از این پس از پخش زنده محتوی 4K HDR پشتیبانی به عمل خواهد آورد و کاربرانی که از تلویزیون هایِ با قابلیت پخش تصاویر 4K HDR بهره میبرند میتوانند از این ویژگی نهایت استفاده لازم را ببرند.

به این ترتیب، هم اَکنون ابزار کروم کست گوگل و کنسول PS4 Pro سونی از این قابلیت بهره میبرند و سازندگان تلویزیون هایِ دنیا باید کم کم به این استاندارد مهاجرت کنند. البته این موضوع در پس پرده و به صورت محرمانه حدود 1 ماهی است که در حال برنامه ریزی بود و اَکنون به صورت رسمی از آن رونمایی شده است.

خبر دیگر اما برایِ کاربران اولین هدست واقعیت مجازی سونی بسیار خوشحال کننده است. چندی پیش در شبکه هایِ اجتماعی بزرگ دنیا من جمله توئیتر خبرهایی از سویِ کاربران مبنی بر پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی سونی در نسخه جدید برنامه یوتیوب برایِ کنسول PS4 منتشر شده بود و اَکنون این موضوع به صورت رسمی توسط گوگل تأیید شده است.

گوگل برایِ احترام به کاربران هدست واقعیت مجازی سونی که در حال حاضر پرفروش ترین هدست واقعیت مجازی دنیا نیز شناخته میشود، رسماً اعلام کرد که در نسخه 1.09 برنامه یوتیوب کنسول PS4، پشتیبانی کامل از هدست واقعیت مجازی را برایِ کاربران این شبکه عظیم فراهم آورده است، تا بیش از پیش از تماشایِ محتوی خود به واسطه هدست واقعیت مجازی Playstation VR سونی لذت ببرند.

به این ترتیب، هم اَکنون کاربران کنسول محبوب پلی استیشن 4 سونی که هدست واقعیت مجازی این شرکت را خریداری کرده اند میتوانند با بروزرسانی برنامه یوتیوب کنسول خود به آخرین نسخه، در هنگام ورود به برنامه مذکور حالت نمایش تصاویر را بر رویِ حالت Playstation VR تنظیم کنند و از ویدئوهایِ کثیری که در شبکه مذکور وجود دارد نهایت لذت را ببرند.

منبع 1، منبع 2

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here