ویژه: بالأخره پایِ اولین نسخه از برنامه هایِ بتایِ سونی به پلی استور گوگل باز شد.

8
۹,۵۴۳

سونی مدتی است که برخی از برنامه هایِ خود را در قالب طرح بتا برایِ گوشی هایِ اکسپریا منتشر میکند. گوگل نیز همچون سونی، برخی از برنامه هایِ خود را به صورت بتا درآورده و قبل از انتشار در قالب نسخه هایِ نهایی، در اختیار کاربران گوشی هایِ اَندرویدی قرار میدهد و بازخوردهایِ آنها را دریافت میکند.

به همین دلیل از حدود یکسال پیش گوگل بخشی را با عنوان برنامه هایِ بتا در پلی استور ایجاد کرده است، که توسط آن کمپانی هایِ بزرگ دنیا میتوانند طرح بتایِ برنامه هایِ خود را در ذیل این بخش دسته بندی کرده و در صورت تمایل برنامه هایشان را با کاربران گوشی هایِ هوشمند به اشتراک گذاشته و بازخوردهایِ کاربران را از طریق پلی استور دریافت کنند. حال اینکه سونی معمولاً نسخه بتایِ برنامه هایِ خود را از طریق شبکه اجتماعی گوگل پلاس در اختیار کاربران قرار میدهد، اما اَکنون کمی سیاست هایِ خود را تغییر داده است.

در حرکتی بسیار جالب، سونی اولین نسخه از برنامه هایِ بتایِ خود را به گوگل پلی وارد کرده است. این خبر بسیار مهم است، چون این اولین باری است که سونی یکی از برنامه هایِ بتایِ خود را در گوگل پلی منتشر میکند. به این ترتیب با وارد شدن نسخه بتایِ لانچر اختصاصی اکسپریا، کاربران زیادی در سرتاسر دنیا میتوانند از این طرح بهره مند شده و راحت تر از قبل به نسخه هایِ بتایِ جدید برنامه مورد نظر خود دسترسی یابند.

در حال حاضر وارد شدن به این طرح از طریق دعوتنامه ای صورت میگیرد که ما برایِ شما در اینجا قرار خواهیم داد. سونی پس از انتشار نسخه جدید لانچر بتایِ اکسپریا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس با تشکر از همراهی کاربران با انتشار لینکی اعلام کرد که از این به بعد کاربران میتوانند نسخه هایِ جدید لانچر بتایِ اکسپریا را به صورت مستقیم از پلی استور گوگل بروزرسانی کنند.

بر این اساس، کاربرانی که میخواهند در این طرح شرکت کنند، میتوانند با کلیک کردن بر رویِ این لینک و سپس وارد شدن به حساب کاربری گوگل خود و تأیید اطلاعات حساب، در صورت تمایل رضایت نامه دیجیتالی استفاده از برنامه هایِ طرح بتایِ سونی را تأیید و برایِ دریافت نسخه جدید لانچر بتایِ اکسپریا وارد پلی استور گوگل شوند.

اما متأسفانه خبر بد این است که فعلاً سونی تنها دستگاههایِ سال 2017 خود را برایِ استفاده از این طرح مجاز شناخته است و در صورتی که با گوشی هایِ دیگر وارد صفحه دانلود این برنامه در پلی استور شوید، با پیغام همگام نبودن با دستگاه خود مواجه خواهید شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، فعلاً گوشی هایِ اکسپریا XA1، اکسپریا XA1 Ultra، اکسپریا XZs و اکسپریا XZ Premium میتوانند از مزایایِ این طرح بهره مند شوند.

البته جایِ هیچگونه نگرانی نیست، چون با تست هایِ به عمل آمده، متوجه شدیم گوشی هایِ قدیمی اکسپریا ( مدل هایِ 2016 و قدیمی تر ) که از اَندروید 5.0 و بالاتر بهره میبرند، میتوانند با ثبت نام در این طرح نسخه هایِ جدید را از طریق برنامه What’s New یا Update Center گوشی اکسپریایِ خود دریافت کنند.

این بدان معناست که همچنان تمامی کاربرانی که گوشی آنها از اَندروید 5.0 و بالاتر بهره میبرند میتوانند از بروزرسانی هایِ سریع نسخه بتایِ لانچر اختصاصی اکسپریا همچون گوشی هایِ سری 2017 بهره مند شوند، منتها تنها تفاوت کاربران این گوشی ها در نحوه دریافت این بروزرسانی است. کاربران گوشی هایِ سری 2017 از طریق پلی استور بروزرسانی هایِ آتی را دریافت خواهند کرد، در حالی که کاربران سایر گوشی هایِ اکسپریا از طریق دو برنامه ای که در بالا به آنها اشاره شد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

8 دیدگاه ها

  1. من نسخه بتای لانچر رو خیلی وقته روی زد۳ خودم نصب دارم. توی اخرین نسخه هم یه باگ عجیب داره! اونم اینه که وقتی گوشی رو ریست میکنم اپلیکشین های اصلی + دکمه برنامه ها که پایین صفحه نمایش هستن با ۳ دکمه هوم و بک و ریسنت اپ قاطی میشن. که با یه جا به جایی بین لانچر اصلی و Simple Home حل میشه.
    البته اینم اضافه کنم من آپدیت هارو به صورت دستی نصب میکنم، به هیچ وجه از طریق برنامه What’s New و Update Center واسه من آپدیت نمیاد 🙁

    پاسخ

  2. سلام ثبت نام کردم میرم ت گوگل پلی مینویسه که این برنامه نمیشه نصب کنی با گوشیت سازگاری نداره

    پاسخ

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت: ۲۳:۲۶

    دوست عزیزم …
    انتهایِ مطلب بنده رو مطالعه کنید …
    خیلی واضح توضیح دادم !
    نمیدونم چرا نمیخونید مطالب رو !

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here