پتنت جدید سونی به هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مجهز به هپتیک فیدبک اشاره دارد

0
۱۵,۰۰۶

آیا فناوری واقعیت مجازی به آخر راه خود رسیده است؟ خیر ، اینگونه نیست ، تا جایی که به سونی مربوط است این چنین نیست. هیدکی نیشینو (Hideaki Nishino) رئیس بخش استراتژی و مدیریت محصولات جهانی سونی می گوید: ” بنده انتظار دارم که کنسول پلی استیشن 5 سونی به یک تجربه واقعیت مجازی درخور این کنسول مجهز شود.” در حال حاضر ، به نظر می رسد که شرکت سونی تنها مشغول همگام سازی هدست قبلی خود که در سال 2016 برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده بود با کنسول جدید پلی استیشن 5 است.

اما در پشت صحنه ، سامورایی ها بر روی بهبود قابلیت های VR و AR (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) هدست خود هستند. این را می توان از روی جدیدترین پتنتی که در وب سایت LetsGoDigital ثبت شده متوجه شد که اشاره دارد کاربر باید هدست را به درستی بر روی سرش قرار دهد.

یک روش استفاده از هدست ، مجهز کردن آن به سنسور فشار یا فشار سنج است ، پس از آن می توان انتظار داشت که سونی از دوربین و قابلیت تشخیص تصویر نیز بر روی هدست جدید خود استفاده کرده باشد. ساده ترین ویژگی فعال کردن آن ، خاموش کردن هدست هنگام استفاده نکردن و روشن کردن آن توسط کاربر است. همچنین ، از سنسورها برای تعیین اینکه آیا هدست به درستی پوشیده شده است یا خیر می توان استفاده کرد و به کاربر آموزش داده می شود که چگونه به یک تناسب راحت و پایدار در بر سر کردن هدست برسد.

پتنت جدید سونی به هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مجهز به هپتیک فیدبک اشاره دارد

در توضیحات این هدست آمده است که پتنتی در رابطه با استفاده از ویژگی هپتیک فیدبک (haptic feedback) و نوار های LED “برای اهدافی که بزودی مشخص خواهد شد” ثبت شده است. پیشتر کنترلر کنسول پلی استیشن 5 سونی برای تجربه بهتر و غوطه وری در بازی های رایانه ای از این فناوری استفاده کرده بود ، بنابراین طبیعی است که هدست جدید سونی هم به همین منظور طراحی شده باشد.

باید اشاره کنیم که این پتنت به دو طراحی تقسیم می شود ، یکی از آنها هدست واقعیت مجازی و دیگری عینکی مجهز به فناوری واقعیت افزوده است. سال گذشته بود که سونی نمایشگر هولوگرافیک SED-100A خود را رونمایی کرد ، محصولی که می تواند محتوای گرافیکی را به دنیای واقعی آورده و توسط بسیاری از کمپانی های تجاری برای اهداف حرفه ای استفاده می شود.

و صد البته که یک هست واقعیت مجازی برای کنسول پلی استیشن 5 می تواند اهداف سونی در زمینه سرگرمی را تضمین کند. اما در حال حاضر ژاپنی ها کار خودشان را بر روی یک هدست جدید بدون سر و صدا آغاز کرده اند و همچنان هدفشان تبلیغات بر روی پلی استیشن وی آر قدیمی است.

نظر شما در اینباره چیست؟

[تعداد: 3    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here