پخش زنده ویدئوهایِ 4K به سرویس اشتراک گذاری ویدئویِ یوتیوب می آید.

7
۴,۵۰۰

youtube_4k_livestream-600x338

امروز خبر خوشی برایِ دارندگان تلویزیون هایِ 4K، مخصوصاً دارندگان تلویزیون هایِ 4K سونی داریم. امروز یوتیوب اعلام کرد که به زودی امکان پخش زنده ویدئوهایِ 4K و 360 درجه با نرخ 60 فریم بر ثانیه را به سرویس خود خواهد افزود. این موضوع منجر به قابلیت پخش ویدئوهایِ 4K با فناوری HDR نیز میشود، که هم اَکنون تلویزیون هایِ با فناوری 4K HDR سونی از این قابلیت بهره میبرند.

یوتیوب با همکاری سونی پخش زنده مراسم دیشب که مربوط به اعطایِ جوایز بهترین بازی هایِ سال بود را به صورت زنده و با کیفیت بسیار شفاف 4K پخش کرد. چند روز پیش نیز، یوتیوب اولین تریلر رسمی از بازی در حال ساخت Death Stranding که جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما میباشد و به صورت انحصاری برایِ کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد را با کیفیت 4K پخش کرده بود.

سونی چندی پیش کنسول ارتقا یافتۀ PS4 Pro را در کنار کنسول PS4 Slim عرضه کرد و همانطور که میدانید، این کنسول ها فاقد درایو نوری با قابلیت پخش فیلم هایِ بلو-ری هستند، اما بنابر طبیعت کنسول هایِ مذکور، دیسک بلو-ری بازیها را اجرا میکنند و از این بابت جایِ هیچگونه نگرانی برایِ کاربران وجود ندارد.

در بدو معرفی کنسول ارتقا یافتۀ PS4 Pro به سونی در این باره خُرده گرفتند و این حرکت را غیرعقلانی خواندند، اما چیزی که بدیهی و روشن است، دیسک هایِ فیزیکی روز به روز در حال زوال و از بین رفتن هستند و کم کم محتوی دیجیتال جایگزین دیسک هایِ فیزیکی میشود، که سونی به این فلسفه آگاه بوده و این انقلاب را از کنسول هایِ جدید خود آغاز کرده است.

در مجموع این تصمیم از سویِ سونی تصمیم بسیار عاقلانه ای بود، چون استفاده از درایوهایِ نوری با قابلیت پخش فیلم هایِ بلو-ری قطعاً موجب بالاتر رفتن قیمت نهایی کنسول PS4 Pro میشد، که شاید در نهایت به مزاق بسیاری از کاربران خوش نمی آمد. با توجه به فراگیر شدن محتوی دیجیتال در دوره کنونی نیز، این تصمیم بزرگ سونی بهتر قابل درک است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع:

7 دیدگاه ها

  1. یعنی به شکل کلی کیفیت ۴k رو هم اضافه میکنه؟چون الان بالاترینش fhd هست
    اگه اضافه بشه خیلی خوب میشه برا پرمیوم هم راحت میشه فیلم ۴k پیدا کرد
    و اینکه اگه کسی میدونه یه سایتی چیزی معرفی کنه که بشه فیلم ۴k دانلود کرد ازش یکم سرگرم شیم

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۷:۴۸

    سلام
    من از طریق برنامه videoder فیلم‌های یوتیوب رو دانلود میکنم علیرضا عزیز شما هم میتونید امتحان کنید، البته با چیز ش.ک.ن
    من حتی فیلم ۴k 60fps و ۸k دانلود کردم توپه.

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۶

    دمت گرم داش

    پاسخ

    X.....A گفته:
    ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۶:۴۳

    قربونت

    sepehr.sd گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۰۹:۴۰

    اگه ۴k اضافه بشه واسه z5 p فرقی نمیکنه چون فیلم های ۴k فقط توی برنامه ویدئو اجرا میشن و در بقیه برنامه ها حداکثر کیفیتی که شما دریافت میکنید fhd هستش

    پاسخ

    AliRezaRr گفته:
    ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ساعت: ۱۴:۳۵

    دوست عزیز میشه از یوتیوب دانلود کرد بعد تو آلبوم نگاه کرد.مثلا با همون برنامهای که دوستمون لطف کردن گفتن یا vidmate میشه دانلود کرد.که اگه کیفیت ۴k رو هم اضافه کنن خیلی راحت میشه فیلم ۴k پیدا کرد
    اون وقت اوناییم که هی میگن ۴k چیه و فیلم ۴k اصلا گیرنمیاد و از این حرفا دیگه دهنشون بسته میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید
Please enter your name here